לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
82648,264 עוקבים אודות עסקים

פורום תכנון עירוני וסביבתי

ברוכים הבאים לפורום תכנון עירוני, אזורי ותשתיות.
 
הפורום מאגד בתוכו מספר תחומים מרתקים הקשורים לפיתוח
ותכנון של ערים ואזורים וכן מתחומי הנדל"ן השונים (בדגש על התכנון), הוא עשוי לקרוץ לאנשים מתחום התכנון, ההנדסה, הבינוי והתשתיות, או כמובן לגולשים המתעניינים בתחומים
אלו.
 
תחת המטרייה של "תכנון עירוני, אזורי ותשתיות" נעסוק במגוון רחב של
נושאים, ביניהם: פתכנון ופיתוח פיזי, כלכלי וחברתי של ערים או אזורים;  
פיתוח תחבורתי; מרכז מול פריפריה; אוכלוסייה ומגורים;  פרויקטי
תשתיות עירוניים וארציים; תכניות מתאר; תשתית תיירות;  עיצוב
עירוני; שימושי קרקע;  וכל נושא נוסף שתמצאו לנכון לעסוק בו.
כמו-כן הפורום מסוגל לענות ולהתמודד עם סוגיות בנושא קניין במקרקעין, בדגש על רשות (מינהל) מקרקעי ישראל.
 
אני סבור שהתחום בו אנו עוסקים חשוב ביותר, מעצם העובדה שהוא
נוגע לכולנו, בצורה כזו או אחרת, בכל תחומי החיים, ויותר מזה - הוא
יקבע את פניה הפיזיים והחברתיים של ישראל בעתיד.
 
אני מזמין אתכם להשתתף בפורום באופן פעיל ולתרום לנו מהידע,
הדעות והמחשבות שלכם בנושא.
 
בברכה,
ש.
גאוגרף-מתכנן (M.A)
 
(ועם הרבה רגשי תודה והוקרה לקודמי בתפקיד מנהל הפורום: אלון גרינברג
מתכנן ערים ואזורים)

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תכנון עירוני וסביבתי

ברוכים הבאים לפורום תכנון עירוני, אזורי ותשתיות.
 
הפורום מאגד בתוכו מספר תחומים מרתקים הקשורים לפיתוח
ותכנון של ערים ואזורים וכן מתחומי הנדל"ן השונים (בדגש על התכנון), הוא עשוי לקרוץ לאנשים מתחום התכנון, ההנדסה, הבינוי והתשתיות, או כמובן לגולשים המתעניינים בתחומים
אלו.
 
תחת המטרייה של "תכנון עירוני, אזורי ותשתיות" נעסוק במגוון רחב של
נושאים, ביניהם: פתכנון ופיתוח פיזי, כלכלי וחברתי של ערים או אזורים;  
פיתוח תחבורתי; מרכז מול פריפריה; אוכלוסייה ומגורים;  פרויקטי
תשתיות עירוניים וארציים; תכניות מתאר; תשתית תיירות;  עיצוב
עירוני; שימושי קרקע;  וכל נושא נוסף שתמצאו לנכון לעסוק בו.
כמו-כן הפורום מסוגל לענות ולהתמודד עם סוגיות בנושא קניין במקרקעין, בדגש על רשות (מינהל) מקרקעי ישראל.
 
אני סבור שהתחום בו אנו עוסקים חשוב ביותר, מעצם העובדה שהוא
נוגע לכולנו, בצורה כזו או אחרת, בכל תחומי החיים, ויותר מזה - הוא
יקבע את פניה הפיזיים והחברתיים של ישראל בעתיד.
 
אני מזמין אתכם להשתתף בפורום באופן פעיל ולתרום לנו מהידע,
הדעות והמחשבות שלכם בנושא.
 
בברכה,
ש.
גאוגרף-מתכנן (M.A)
 
(ועם הרבה רגשי תודה והוקרה לקודמי בתפקיד מנהל הפורום: אלון גרינברג
מתכנן ערים ואזורים)
x
הודעה מהנהלת הפורום
0
המשך >>

לצפיה ב-'שאלה הסטורית'
שאלה הסטורית
<< ההודעה הנוכחית
05/12/2011 | 16:45
43
470
שלום לחברי הפורום הנכבד.

יש לי שאלה הסטורית.
איך התנהלה התנועה בת"א / גוש דן, לפני שבנו את כבישי איילון?
היום קשה לי לדמיין את זה ואני לא זוכר איך זה היה פעם מהסיבה שגם הייתי קטן מדי וגם לא הייתי בארץ.

תודה,
מיכאל
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'כביש גהה או...'
כביש גהה או...
05/12/2011 | 17:40
147
דרך נמיר / דרך מנחם בגין (דרך פתח תקווה בזמנו) / רחוב המסגר ורחוב החרש (על כל הרמזורים שלהם).
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'עד אמצע שנות ה-80 לא היו הרבה כלי רכב'
עד אמצע שנות ה-80 לא היו הרבה כלי רכב
05/12/2011 | 19:33
22
149
בארץ וכן הערים פ"ת וראשל"ץ היו די קטנות (כל אחת עם פחות מ-90,000 תושבים ולא עם יותר מ-200,000 כמו בימינו)
כך שלא היו כל כך הרבה פקקים בגוש דן.

החל משנת 81' או 82' עם העליה ברמת המינוע ושיפור המצב הכלכלי, ובצורה הרבה יותר חזקה החל משנת 87' עת המשק ממש יצא מהקטסטרופה של היפר אינפלציה
היו המון מכוניות לציבור ואז האיילון היה רק בחיתוליו.
הוא היה קיים ממחלף לה גווארדיה ועד ההלכה בלבד. בשנת 86' או 87'  חובר האיילון צפון לכביש 1 לבאים מירושלים כך שהם אוטומטית יעלו על האיילון.
עד 86' או 87' כביש 1 היה מסתיים בצומת הולץ. כן, משם היו פונים ימינה לדרך חיל השריון שהופכת לרח' החרש שבצומת ראש פינה היה מתחיל גם רח' הרכבת וגם המסגר.

לצפון הארץ וגם להרצליה, נתניה וחדרה היו נוסעים על דרך חיפה (ששינו לה את השם בתחילת שנות ה-80 לדרך נמיר). היו אז פקקים קשים מנשוא. אני מדבר משנת 83'
ועד 90' או 91' עת האריכו את נתיבי איילון עד לשד' רוקח ובשנת 94' או 95' עד לגלילות.
בקיצור בשנים הללו בגלל שלא יכלו לנסוע צפונה על איילון כל התנועה התנקזה לדרך נמיר וכן לז'בוטינסקי עד צומת גהה. אה, שכחתי גם את דרך הרצליה (מה ששונה לה השם
בשנות ה-80 לפנחס רוזן ולמשה סנה [הכביש מקניון איילון לצומת הכפר הירוק]).

לא לשכוח שגם לא היה את האיילון וגם הרכבת בקושי תפקדה.
לא היו רכבות פרברים לנתניה ולרחובות ולא היו רכבות לכפ"ס או הוד"ש וראש העין.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'ובכביש החוף היו רמזורים'
ובכביש החוף היו רמזורים
05/12/2011 | 20:23
19
132
בשנות ה-80 היה רמזור בצומת הרצליה,כפר שמריהו ואולגה. הכניסה למכמורת מכביש החוף היתה דרך צומת טי פשוט. ניתן היה לפנות שמאלה למכמורת וממכמורת שמאלה לצפון, בחדרה היו אך ורק שני רמזורים. .
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'גם בכביש גהה היו רמזורים בתחילת שנות ה-90...'
גם בכביש גהה היו רמזורים בתחילת שנות ה-90...
05/12/2011 | 21:49
8
116
בצומת בר-אילן, ובצומת אלוף שדה...
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'ממש לא רק שם'
ממש לא רק שם
06/12/2011 | 14:06
7
112
גם בצומת גהה עצמו, גם בצומת גבעת שמואל (קוקה קולה) וגם בצומת מסובים.
בשנת 81' בוטל הרמזור בצומת בית דגן לנוסעים על כביש 4 והוקם מחלף משמר השבעה שחובר למחלף גנות שנבנה בכלל בראשית שנות ה-70.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'רגע מה? כביש 4 הגיע לצומת בית דגן?!'
רגע מה? כביש 4 הגיע לצומת בית דגן?!
08/12/2011 | 10:00
6
132
אתה רוצה להגיד לי שאחרי מחלף גנות הכביש היה מגיע איכשהוא לצומת בית דגן? ואחר כך איך היה חוזר לתוואי ה"רגיל שלו" מתחנת דלק סיירים דרומה? או שאולי מה שאתה אומר זה שכביש 4 וכביש 412 עד מחלף ראשון היו אותו כביש עד שנות ה-80? אשמח להסבר
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'הוא מתכוון למחלף השבעה'
הוא מתכוון למחלף השבעה
08/12/2011 | 10:46
99
עד 81' היה שם צומת. כביש 4 עבר באותו תוואי כמו היום רק ללא הגשר מעל כביש 44.
כידוע בצומת בית דגן מעולם לא בוטל הרמזור והוא ממשיך ליצור לא מעט פקקים לנוסעים באיזור עד עצם היום הזה.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'צומת בית-דגן, שנת 1971'
צומת בית-דגן, שנת 1971
09/12/2011 | 14:18
4
244
לצפיה ב-'מגניב!!!! אני מניח שזה צולם לכיוון מערב לפי'
מגניב!!!! אני מניח שזה צולם לכיוון מערב לפי
10/12/2011 | 16:18
2
97
המחסנים בצד ימין שקיימים עד היום.

יש לך עוד תמונות כאלה?
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'מה הכוונה לכוון מערב?'
מה הכוונה לכוון מערב?
11/12/2011 | 00:24
1
79
בתמונה רואים מכוניות ממתינות ברמזור ומאחוריהן וספה עם סירה. האם כוונתך שכלי הרכב הזה כוון נסיעתם הוא לאזור/צומת חולון/תל אביב?

כי בצומת בית דגן יש 4 כוונים. האחד לאזור/צומת חולון/מקווה ישראל/ת"א
השני לצריפין/רמלה/לוד
השלישי למרכז ראשל"ץ
הרביעי לכוון מחלף שפירים/אור יהודה/יהוד/כביש 1 ת"א - ירושלים

תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'מה הבעיה ? האפשרות הראשונה שרשמת.'
מה הבעיה ? האפשרות הראשונה שרשמת.
11/12/2011 | 01:07
38
לצפיה ב-'שכחת גם את הרמזור בצומת הסירה'
שכחת גם את הרמזור בצומת הסירה
06/12/2011 | 14:04
9
87
(הכניסה לאזור התעשיה הרצליה).
כמו כן צומת גלילות היה הרבה פחות מורחב. גם לא היה את הגשר לכביש 5 לבאים על 2 מצפון למזרח/דרום
וגם היו פחות נתיבים לכל כוון.


עד שלהי שנות ה-70 היו גם רמזורים בכביש החוף במחלף השלום (נתניה דרום, לא רחוק מסלקום) וכן במה שהיום זה מחלף נתניה צפון.

בשנות ה-80 עד המחצית הראשונה של שנות ה-90 גם לא היו מחלפים בבית ינאי, חבצלת השרון ושפיים.
לוינגייט יכולת לפנות אם באת מת"א שמאלה על כביש החוף וכן אם יצאת מוינגייט יכולת לפנות שמאלה לכביש החוף לצפון.

כנ"ל ביקום, ברשפון, ובגעש ובשפיים (או שרק באחד מהם, באמת שכבר לא זוכר).
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'היה לשפיים ולאחר מכן לגעש '
היה לשפיים ולאחר מכן לגעש
06/12/2011 | 23:38
34
לצפיה ב-'עד שנות ה-60 היה ב"צומת נתניה" צומת T לא? '
עד שנות ה-60 היה ב"צומת נתניה" צומת T לא?
08/12/2011 | 10:02
7
157
כי שם כביש החוף היה נגמר אז...לדעתי בגעש ושפיים לא היה ממש רמזור, כי המחלפים שם נראים כאילו אלתרו אותם עם מנהרות ניקוז מתחת לכביש :) לדעתי  מה שהיה בשפיים וגעש זה כל מיני השתלבויות כאלה אל ומ-הכביש....תקנו אותי אם אני טועה?
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'נכון'
נכון
08/12/2011 | 16:55
6
72
מעולם לא היה רמזור בצמתים של געש ושפיים. אף פעם.
עד שנת 62' או 63' בנתניה צפון כביש החוף היה בצורת T.

אח"כ כביש החוף המשיך עד גבעת אולגה. בשנת 67'
האריכו את הכביש עד חיפה כאשר מצומת אולגה ועד חיפה (כיום חוף הכרמל) זה היה הכביש המהיר
הרשמי הראשון בישראל.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'באיזו שנה בוטל מעמדו של כביש אולגה-חיפה'
באיזו שנה בוטל מעמדו של כביש אולגה-חיפה
08/12/2011 | 18:48
4
93
כדרך מהירה?  אני לא זוכר אם אי פעם ראיתי שם שלטים של תמרור 216:

"כניסה לדרך מהירה:  אין כניסה להולכי רגל, לאופניים, לרכב איטי, לעגלות יד, לבעלי חיים או לכל רכב אשר אינו מסוגל או מורשה לנוע במהירות שצויינה בתמרור 218 המוצב לפני הכניסה לדרך המהירה."

מה שכן, היו שלטים מילוליים לגבי איסור עצירה, הולכי רגל וכו'. גם שלטי ההכוונה מאז ומתמיד היו כחולים (כמו בדרך מספר 5), דבר שסותר לחלוטין את מעמדו הרשמי של הכביש.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'היה שלט מכוון חיפה דרומה'
היה שלט מכוון חיפה דרומה
08/12/2011 | 19:43
3
76
היכן שכיום מחלף חוף הכרמל.
לא התמרור המלבני בצבעי כחול לבן עם ציור של נתינים מתחת לגשר (התמרור הרשמי שמראה על היות הכביש כביש מהיר לכל דבר גם דה יורה)
אלא תמרור עגול לבן עם שוליים אדומיים ובתוכו מצויירים הולך רגל, רוכב אופניים ובעל חיים גורר עגלה.
ובנוסף לצידו היה שלט מלבני ענק שאומר שזו כניסה לאוטוסטרדה (כמדומני שהיה כתוב אוטוסטרדה ולא כביש מהיר אבל יתכן ואני טועה)
ואין כניסה להולכי רגל, רוכבי אופניים ובעלי חיים וכן שאסור לעצור בצידי הדרך.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'זכור לי משהו כזה - אבל זה לא כביש מהיר...'
זכור לי משהו כזה - אבל זה לא כביש מהיר...
08/12/2011 | 23:18
2
62
לא ברור לי הדבר הזה בארץ שכביש הוא מהיר דה פקטו עם שלטי הכוונה כחולים, אבל לא דה יורה.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אם זה מה שלא ברור לך בארץ בכלל'
אם זה מה שלא ברור לך בארץ בכלל
09/12/2011 | 13:45
1
51
או בנושאי תחבורה בה בפרט, אזי מצבך טוב, אלן.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-' אתה צודק, זה קצת פדנטי מצידי'
אתה צודק, זה קצת פדנטי מצידי
09/12/2011 | 14:13
45
האמת שכל הנושא של כביש מהיר בארץ הוא שונה ממה שמקובל באירופה ובריטניה, למרות שכמדומני שהמודל שאומץ היה המודל הבריטי.

בבריטניה דרך מהירה היא איזור מוגדר שהכניסה אליו מוגבלת לחלוטין לכלי רכב ממונעים, ואסורה הכניסה להולכי רגל, ל', טרקטורים וכו'. תחילת איזור זה מסומן על ידי השלט הכחול עם המחלף וסופו עם אותו שלט עם קו אלכסוני אדום. מהירות ברירת המחדל היא 70 מייל לשעה, אבל אין זה משנה מה המהירות המותרת - גם כשיש עבודות, לא "מסיימים" את הדרך המהירה עם שלט כחול, פשוט מגבילים את המהירות בתחומה.  כנ"ל בלולאות. השלט הכחול מקדים את הלולאה, כך שאין סיכוי שמישהו כמו טרקטור יכנס לדרך מהירה בלי לדעת ובלי אפשרות לחזור.

בארץ החוקים האלה חלים (בחלקם), אבל השלט הכחול מופיע רק כשמגיעים לסוף הלולאה ובכך הוא מאבד מהתועלת שלו. אומנם מציבים שלט "כניסה רק לרכב שמסוגל לנוע במהירות 55 קמ"ש", אבל זה לא זה...
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'ועד היום ב"כביש המהיר" יש נתיבי כניסה ויציאה'
ועד היום ב"כביש המהיר" יש נתיבי כניסה ויציאה
11/12/2011 | 19:33
70
קצרים מאוד, במיוחד במחלף זכרון יעקב ובמחלף עתלית.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'ועד אמצע שנות השמונים לא היה גם כביש 5 בין'
ועד אמצע שנות השמונים לא היה גם כביש 5 בין
06/12/2011 | 00:49
1
98
מורשה לקסם. התנועה בין הוד השרון, ראש העין והישובים במזרח השרון ובשומרון לבין גוש דן עברה דרך פתח תקוה וציר ז'בוטינסקי.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'כביש 5 (חוצה שומרון)'
כביש 5 (חוצה שומרון)
06/12/2011 | 14:08
89
בין מה שנקרא היום מחלף קסם לבין מורשה נחנך בשלהי שנת 86' או ראשית 87'.
מי שגר בכפר קאסם, ראש העין ויישובי הסביבה וחלק מההתנחלוית שהיו חדשות אז, "5 דקות מכפ"ס",
יכול היה לנסוע חוץ מדרך פ"ת וז'בוטינסקי גם דרך כביש 40 דרום לכוון נתב"ג.

כמובן כמובני הכמובנים שכביש מכבית (471) לא היה אפילו בתכנון באותן שנים (של ראשית שנות ה-80).
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'היה מעט מאוד'
היה מעט מאוד
05/12/2011 | 19:49
9
80
מעט מאוד כבישים היו עם קום המדינה.

ב1948 דרך ז'בוטינסקי היה קיים, ושמו היה "הכביש השחור" בשל צבעו שכן לא כל הכבישים היו שחורים !

הוא שימש לתנועה מזרחה וגם צפונה, דרך כביש גהה שעבר בדרך ארוכה ומפותלת לחיפה דרך הוד השרון לרעננה ומשם לחיפה דרך חדרה בנתיב פחות או יותר שנמצא כיום.

כביש גהה לכיוון דרום לא היה קיים ומבני ברק לירושלים נסעו לכיוון תל השומר ומשם ליהוד ולצומת בית דגן ומשם לרמלה וירושלים.

דרך נמיר לחיפה נסללה לאורך כל שנות החמישים.

הכביש לירושלים מתל אביב היה דרך אבו כביר, ואזור ומשם דרך רמלה ולוד  לירושלים, זמן הנסיעה היה שלוש וחצי שעות.

שיטת סלילת הכבישים בין היישובים כפי שסיפר לי אחד ממקימי גוש עציון לפני 1948 ,הייתה כזאת, היו מיישרים את הקרקע, לאחר מכן היו מפזרים עליו שכבת חצץ עבה, ועליו חצץ דק, ועל גבי החצץ הדק היו שופכים זפת נוזלי, ומושם כך תוחלת החיים של כביש הייתה נמוכה מאוד.

רוחב המסלול היה ברוחב אוטובוס של אותם ימים, טנדר של ימינו, וכאשר היה מופיע רכב ממול היו צריכים שניהם לרדת לשוליים.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'טעות קלה לגבי כביש גהה'
טעות קלה לגבי כביש גהה
06/12/2011 | 14:12
8
80
החיבור ה"מאוחר" יותר (של שלהי שנות ה-60) בכביש גהה היה לא דרומה אלא צפונה.
בשנות ה-50 וחלק משנות ה-60 כביש גהה התחיל בצומת גהה, היכן שהיה ביה"ח לחולי נפש (אני עוד זוכר את המבנה הנטוש שלו אחרי שהוא הועבר באמצע שנות ה-70
להיות צמוד לביילינסון בצומת גהה עצמו) והלך לכוון דרום עד לאזור תה"ש (כנראה אלוף שדה).

החיבור שאני מדבר עליו שלא אמצע/שלהי שנות ה-60 היה בין צומת גהה לבין רעננה, עבור דרך צומת מורשה.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'איפה עמד בניין בי''ח גהה בצומת גהה? אני מניח'
איפה עמד בניין בי''ח גהה בצומת גהה? אני מניח
06/12/2011 | 22:20
7
53
לצפיה ב-'ממש לא, בצד הדרום מזרחי'
ממש לא, בצד הדרום מזרחי
06/12/2011 | 23:11
6
54
היכן שכיום הלולאה לבאים מר"ג/ב"ב ופונים לצפון (רעננה,חדרה,חיפה).
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'חשבתי שפינו אותו כדי להאריך את הכביש צפונה'
חשבתי שפינו אותו כדי להאריך את הכביש צפונה
10/12/2011 | 16:21
5
35
לצפיה ב-'לחלוטין לא'
לחלוטין לא
10/12/2011 | 18:06
4
46
הכביש צפונה עד רעננה הוא מאמצע או תחילת שנות ה-60 ואת ביה"ח גהה פינו והעבירו מהצומת לכוון קמפוס ביילינסון באמצע שנות ה-70.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'והכביש צפונה מאז ומעולם היה מופרד מפלסית'
והכביש צפונה מאז ומעולם היה מופרד מפלסית
11/12/2011 | 18:41
3
50
לצפיה ב-'לא יודע אם מאז ומעולם'
לא יודע אם מאז ומעולם
11/12/2011 | 20:14
39
אבל בתור ילד קטן בראשית שנות ה-70 הוא (כבר) היה מופרד. יתכן שמאז סלילת הכביש בשנות ה-60 או שכמה שנים מאוחר יותר.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אגב, אי הפרדה מפלסית עם מסילת ברזל'
אגב, אי הפרדה מפלסית עם מסילת ברזל
11/12/2011 | 20:15
1
44
היתה בכביש 40, כיום זה כמה מטרים דרומית לפאוור סנטר דמתקרא מרכז ירקונים (ממש קרוב לתחנת פ"ת סגולה).
בשנות ה-70 וה-80 לא היתה הפרדה מפלסית. היא הוקמה או בשלהי שנות ה-80 או בתחילת שנות ה-90.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אני חושב שזה ניכר עד היום, הכביש הפנימי של'
אני חושב שזה ניכר עד היום, הכביש הפנימי של
12/12/2011 | 20:52
46
מרכז הקניות המקביל לכביש 40 של היום הוא כביש 40 של אז כמדומני. לכן גם קו המתח הנמוך עובר לצידו
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'מספיק רק לבחון את הקווים המאספים של אגד'
מספיק רק לבחון את הקווים המאספים של אגד
05/12/2011 | 22:15
78
כדי לדעת איך נראתה התנועה אפילו 50 שנים אחורה.

למשל קו 921 נוסע באותה דרך מת''א לחיפה כבר קרוב ל-60 שנה להערכתי (לפני סלילת כביש החוף ולפני קישור כביש 4 בין צומת גהה לצומת רעננה), קו 841 נוסע גם הוא באותה דרך מת''א לקרית שמונה תקופה דומה (לפני סלילת הכבישים הנ''ל ולפני סלילת כביש 65 מגולני לעמיעד, לכן הירידה לטבריה), קו 501 מחיפה לקרית שמונה דרך צפת לפני סלילת כביש 85 בין חנניה לעמיעד ועוד הרבה דוגמאות
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'באתר מע"צ הישן ישן היו תמונות של חלק מהעבודות'
באתר מע"צ הישן ישן היו תמונות של חלק מהעבודות
05/12/2011 | 23:30
2
120
על הצמתים הישנים שהפכו למחלפים.

אתה יכול להיכנס לקישור ושם יש תמונות שהעלתי לפני כמה שנים לפורום מאתר מע"צ.
תכנון עירוני וסביבתי >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'יש גם תמונות של הקריות?'
יש גם תמונות של הקריות?
07/12/2011 | 00:56
1
50
מעניין לדעת מה היה ליד הצמתים פעם... במיוחד ליד הקריון (אז היה הרי מפעל אתא במקומו).
הצמתים עצמם כנראה לא השתנו הרבה מאוד שנים... ובגלל זה בונים את כביש עוקף קריות.

אגב, כביש 75 היה קיים?
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-' אבל אין לי מושג.'
אבל אין לי מושג.
07/12/2011 | 18:29
24
לצפיה ב-'וואו תודה על התשובות. החכמתי. ועוד באותו נושא'
וואו תודה על התשובות. החכמתי. ועוד באותו נושא
06/12/2011 | 00:44
50
אתם יודעים איפה ברשת אפשר להשיג מפת הסטוריות של ערים?
חיפשתי בזמנו ולא מצאתי כלום.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'בהרחבה על מה שכתב קובי'
בהרחבה על מה שכתב קובי
07/12/2011 | 13:48
3
114
למעשה דרך מספר 1 הסתיימה עד אמצע שנות ה-80 מעט צפונית מצומת הולץ, מול רחוב גולומב.  סימנתי באדום את התוואי, פחות או יותר. מה שלא זכור לי, ואולי קובי יכול להבהיר זאת, זה היכן היה הגשר מעל נחל האיילון של המסלול המזרחי.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'לא היה גשר כזה כי כביש מס' 1'
לא היה גשר כזה כי כביש מס' 1
07/12/2011 | 18:14
2
100
ממזרח למערב (מירושלים ל-אין עדיין נתיבי איילון צפון)
היה דרומית לנחל איילון. הרי נחל איילון מגיע מאזור נתב"ג ומתפתל מעט ימינה (צפונה) באזור שהיום זה נתיבי איילון.
הכביש המשיך מירושלים דוּך לתוך צומת הולץ המרומזר.

אם היית צריך לצפון/מרכז ת"א או הרצליה/נתניה/חדרה/חיפה ובאת מכביש 1 מערב ולא פנית לצפון המדינה במחלף גנות (קרי לא עלית על כביש 4 צפון)
הרי שבצומת הולץ פנית ימינה לדרך חיל השריון. נחל האיילון היה מעט צפונית אליך (ימינה ממך) ולכן לא היה צריך גשר מעליו.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'תודה על התיקון, אני נזכר עכשיו שאתה צודק'
תודה על התיקון, אני נזכר עכשיו שאתה צודק
07/12/2011 | 19:06
1
70
אחרי שמסילת הרכבת נעלמה לה במנהרה מתחת למסלול הדרומי, שני המסלולים התקרבו זה לזה. כלומר המסלול הצפוני/מזרחי היה היכן שעוברות היום המסילות מתחת לגשר קיבוץ גלויות.  שם הייתי צריך לשרטט את הקו באדום, ולא מזרחה יותר כפי ששרטטתי.

אחד הדברים הזכורים לי כילד הוא מגוון הצמחיה היפה שהיתה בין שני המסלולים של דרך מספר 1.  פרדסים היכן שנמצא היום חניון הנתיב המהיר, ופרחים סגלגלים לאורך כל הדרך.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'נכון מאוד מאוד או נכון נכונותיים!'
נכון מאוד מאוד או נכון נכונותיים!
07/12/2011 | 23:39
30

הודעות אחרונות

13:54 | 14.10.19 גילביון
16:40 | 03.09.19 ש מים
14:05 | 04.08.19 טיולוג
09:43 | 01.08.19 ש מים
14:09 | 31.07.19 ש מים
00:12 | 31.07.19 ש מים
13:01 | 25.07.19 ש מים
21:23 | 24.07.19 simo341
07:08 | 19.07.19 simo341
07:03 | 19.07.19 simo341

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ