כמה עדכונים מחדרה

easylivin

New member
זה לא משנה: ההשפעה עדיין קיימת

כפי שזה בא לידי ביטוי בסיפור המרכז המסחרי ברחוב צה"ל. ולצערנו, השפעה זו עדיין גדולה ביחס לאחוז תומכיה של התנועה בעיר. ואת זה אומרים לפחות שני תושבי חדרה בשרשור זה ממש... אוסיף כבדרך אגב (בעיקר לחדרתים שבינינו) שבסיפור של מרכז הקניות החדש יש בכל זאת נקודת אור מסויימת,
ולא ארחיב.
 

amithi1

New member
מרבית העובדים בחנויות אלו הם מוכרים וסדרנים

בחנויות השונות, ומרוויחים בהתאם שכר מינימום או מעט יותר. לא מדובר בקריירה או בתפקידים שהשכר משחק בהם תפקיד. בחלק גדול מהמקומות הנ"ל מדובר בעובדים שעובדים במקום במשך מספר חודשים בודדים, ויכולים למצוא עבודה דומה עם תנאים דומים (כאמור, מינימום או די קרוב אליו) בחנויות אחרות שלא עובדת בשבת - אם ירצו. אם למישהו יש בעיה עקרונית לעבוד בשבת, שלא ייקח תפקיד שמחייב עבודה בשבת - כפי שמי שלא מעוניין לעבוד בלילות לא ייקח עבודה במשמרות שכוללת גם לילות.
 

שכנה

New member
ועסק שמכריח את עובדיו לעבוד בשבת

זו כפיה של המעסיק. בנעורי עבדתי במקום עבודה שהבהירו לי שאם אני לא רוצה לעבוד בשבת, אני מוזמנת לא לעבוד שם.
 

mastertheknife

New member
וזאת הסיבה למה מקומות כמו הבורגוס לא יהיו כאן

רשתות כמו הבורגוס ובתי קפה לא רוצים לפתוח סניף שיהיה חייב להיסגר כל יום בחצות.
 

easylivin

New member
זה לא "לא פופולרי" אלא לא חכם במיוחד להגיד

כפי שכבר הסבירו לך.
 
להרבה תושבים זה לא מפריע

זו הייתה ההתרשמות שלי כשעבדתי על פרויקט שכונת הפארק. הם מעדיפים להשאיר את חיי הלילה מחוץ לחדרה ולשמור על צביון כפרי.
 

mastertheknife

New member
מה שמפריע זה שהעירייה יצאה בהצהרות

שהמרכז המסחרי החדש יהיה פתוח בשבתות וחגים, יתחרה במרכז המסחרי בגן שמואל וימשוך אוכלוסיה לחדרה. אני מאמין שזו גם אחת הסיבות למה נבנתה שם גדר אקוסטית בין המתחם לבתים שמצדדיו ומאחוריו. ואז קצת לפני הפתיחה, כל זה השתנה והתפרסמה כתבה שלבסוף המרכז המסחרי לא יהיה פתוח בשבתות וחגים. בינתיים אני לא מצליח למצוא את הכתבה, אבל אמשיך לנסות.
 

easylivin

New member
"הרבה" זה לא הרוב, וכפי שאני מכיר את העיר

במשך העשור וחצי שאני מתגורר בה - הרוב חושב להיפך. לרוב הצעירים (ויש הרבה מאוד כאלה בחדרה, שאוכלוסייתה צעירה יחסית, למרות גילה הותיק כעיר) נמאס שאי אפשר לצאת בערב ברגל לפאב קרוב, אלא רק לנהוג ברכב כמה ק"מ מחוץ לעיר. אבל גם זו הערכתי האישית, כמובן. ואולי יהיה זה "חוסר נאמנות" מבחינה שיווקית, אבל אוסיף את מה שאני רואה כאמת: חדרה במצבה הנוכחי היא עיר משעממת שלא מושכת משפחות צעירות. כל הצעירים שגדלים ויכולים להרשות לעצמם לעזוב - פשוט עוזבים למקומות מעניינים יותר מבחינת חיי חברה. למרות שיש כרגע הרבה צעירים בעיר (בעיקר בזכות השכונות החשדות שנבנו בשנות ה-90), כולם עתידים לעזוב ברגע שיתאפשר להם במידה והמצב לא ישתנה, בדגש על המצב הכפוי של סגירת 99.999% מבתי העסק בשבת ובלילה, למורת רוחם של מרבית התושבים - כשהסיבות לזה הן בעיקר פוליטיות, ונכון להיום אפילו היסטוריות אך עדין שרירות וקיימות. ואם כבר מדברים על "שיווק", אני אישית הייתי מעדיף לשווק את העיר לאותן משפחות צעירות מהמרכז הסובלות מהמחירים הגבוהים של דיור איכותי (מה שנקרא באופן לא מדוייק "מצוקת הדיור"). רובן ממש אינן חפצות ביקרו של "צביון כפרי", שממילא קיים עדיין באמת רק באזורים מאוד ספציפיים כמו שכ' ברנדייס, ונעלם כבר מזמן אפילו מרובה של שכ' בית אליעזר ומשאר דומותיה.
 

mastertheknife

New member
במקביל גם הסתיימה הבנייה של השופרסל דיל

שנמצא ממש ממול למתחם החדש, ומהווה תחרות ליינות ביתן שנמצא בתוך המרכז המסחרי.
 

mastertheknife

New member
עבודות להרחבת רחוב צה"ל

ולמי שלא מכיר, מדובר בכניסה המזרחית לחדרה (מכביש 65)
 

mastertheknife

New member
על הדרך בוצעו עבודות הכנה לדרך יוליאנה

לכאן בעתיד יתחבר כביש שימשיך לשכונת בית אליעזר ויקצר את הדרך לכיוון כביש 65 / וודאי ערה.
 

mastertheknife

New member
לא.

כאן מדובר על קיצור דרך שהיה קיים בעבר הרחוק ונועד לחסוך עיקוף ארוך לתושבי בית אליעזר הרוצים להגיע לכביש 65 / וודאי ערה. הכביש היה במצב גרוע במיוחד, מה שאיפשר מהירות נסיעה של לא יותר מ20 קמ"ש ולכן לא היה ממש בשימוש, ולפני כ8 שנים בערך נחסם הכביש ע"י בטונדות. בעתיד הוא יסלל מחדש ויפתח שוב לתנועה.
 
למעלה