כמה עדכונים מחדרה

yairp4

Active member
ואז בשם הצביון אתה יוצר אפליה

כנגד הציבור שאין לו רכב ולכן אין לו את האפשרות לצאת לבלות בשבת במרכזים שמחוץ לערים. אז תגיד "בואו נפעיל תחבורה ציבורית בשבת"? כנראה שזה יהיה רק על גופתם המתה של חברי הכנסת הדתיים (ולא, מוניות שירות אינן תחליף הולם לתחבורה ציבורית נורמלית בשבתות). בקיצור, אין לי בעיה עקרונית להתגמש במידה מסויימת לטובת ה"צביון היהודי" כל עוד לא תהיה פגיעה מהותית בזכויות של הציבור החילוני, אבל לצערי מעולם לא ראיתי טיפת התגמשות מהכיוון השני שתאפשר את זה.
 
אפליה שניתן למזער את נזקיה

ההצעה שהעליתי מנותקת מההוויה של הכפייה הדתית. לא העליתי הצעה שתהיה "קלה לעיכול" עבור החרדים, אלא כיהודי (בנשמה) וחילוני (בפרקטיקה) במדינת ישראל, כך לדעתי צריכים להראות הדברים. אני מכבד ומבין את הטיעונים של אלו התומכים בפתיחה חופשית של עסקים בשבת (אך חושב אחרת כאמור) ופחות מכבד את אלו השוללים כל פעילות מסחרית בשבת. אני גם חושב שאפשר לאתר פתרונות נאותים בנושא הנגישות למרכזי המסחר מחוץ למרכזי הערים. לדוגמא, ניתן להתנות את פתיחת המרכזים המסחריים בכך שבעליהם יספקו הסעות מסודרות בשבתות - בחינם או בעלות סמלית. אני בטוח שהם לא יתנגדו לכך.
 

oschlick

New member
אני בעד שתהיה פעילות בשבת שלא נובעת מ:

1. מצוקה כלכלית של העובד 2. איומים של המנהל
 

mastertheknife

New member
הסטטוס קוו לא מאפשר "תחיה ותן לחיות"

הסטטוס קוו הוא הסכם שטוב רק לצד אחד.
 

שכנה

New member
נראה לי יותר הגיוני להפעיל תחבורה ציבורית

בשבת, ובכך להקל על כלל עם ישראל, מאשר לפתוח חנויות בשבת על כל צעד ושעל.
 

u999

New member
"רגשות" זה מכבסת מילים לכפייה. לא תשכנע אותי.

לא אמרתי לפתוח בית קולנוע במרכז מאה שערים. אבל מה הבעיה שמרכזי קניות בגוש דן יהיו פתוחים? הבריונות הדתית שכופה עלינו דברים מגוחכים נמאסה עליי. ואם חרדי בלונדון יכול לחיות עם הרגשות שלו כאשר מקומות פתוחים בשבת, גם דתיים בישראל יכולים להיות פחות "רגישים".
 

zvir1

New member
ראש המדינה באנגליה היא המלכה שהיא גם

ראש הכנסיה האנגליקנית. כל הטקסים שלהם הם ברוח הנצרות האנגליקנית.
 

easylivin

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo127.gif ובנוגע לדברים על "מדינה יהודית":

גם אני יהודי, וגם המסורת החילונית שלי שהיא בת דורות, היא לא פחות יהודית ממסורתם של שומרי השבת. גם לי מותר לדרוש שזכויותיי הבסיסיות יכובדו, והמשמעות היא שהסטטוס-קוו הפוגע בהן קשות (והגורם לי ולרבים וטובים אחרים לרצות לברוח מכאן לעיתים*), פשוט חייב לחלוף מן העולם. * אולי זה בגלל שאינני מספיק ציוני ופטריוט לעומת החבר'ה מש"ס, יהדות התורה וכדומה.
 

oschlick

New member
זה לא קשור לדת, אתה רוצה לעבוד בשבת? תעבוד,

אבל אל תעביד אנשים בשבת בזמן שמשפחתם וחבריהם מחכים להם בבית.
 

down under

New member
תח"ץ הוא שירות חיוני בדיוק כמו בתי חולים

וכמו מצילים בים ובבריכות וכמו שוטרים וחיילים. וכמו שכל אלו עובדים גם בשבת גם נהגי אוטובוס ורכבת אמורים לעבוד בשבת. בשבת יצטרכו אפילו לא רבע מכמות הנסיעות שיש ביום חול ממוצע וגם ככה יש מספיק לא יהודים שעובדים בחברות התח"ץ.
 

oschlick

New member
נכון, בגלל זה אני בעד תח''צ בשבת

ונגד העבדה של עובדים שאין צורך ממשי בהעבדתם בשבת, כמו מרכזי קניות גדולים וכד'.
 

easylivin

New member
לא "סוציאליסטי" אלא פופוליסטי.

ואני לא יודע מה גרוע יותר - פופוליזם דתי, או פופוליזם חילוני למהדרין מהסוג של חלי ישימוביץ' (השגיאות מכוונות). כי זה טריפה וזה נבלה.
 
למעלה