כביש החוף ישודרג במקום הארכת נתיבי איילון

amithi1

New member
כביש החוף ישודרג במקום הארכת נתיבי איילון

משרד התחבורה קיבל החלטה נכונה ומתבקשת, והחליט שלא להאריך את נתיבי איילון עד לאזור מחלף חבצלת. במקום זאת כביש החוף יורחב בין מחלף חבצלת לנתניה. מדובר בהחלטה נכונה שכן אין שום סיבה לשני כבישים מהירים מקבילים במרחק של כ2 ק"מ זה מזה. מה גם שכיום המעבר מאיילון צפון לכביש החוף ומכביש החוף לאיילון דרום נעשות ללא שום רמזורים כבר כעת. ההחלטה תימנע הרס של שמורת נחל אלכסנדר על ידי כביש שיחצה אותה לכל אורכה. קישור
 

zvir1

New member
כתמיד, החלטה שגויה וחובבנית עקב לחץ של הירוקי

כביש 2 בין נתניה למכמורת הוא כביש בעל גיאומטריות גרועות שנבנה בתחילת שנות החמישים. הוא עובר בסביבה צפופה, הכוללת בניה , ושום פתרון הנדסי לא יתן פתרון . אז ירחיבו לשלושה נתיבים. ביג דיל. בגלל המיקום הדפוק תמיד התנועה תזרום לאט עם אחוז סטטיסטי גבוה של תאונות. הפתרון הנכון הוא שונה לגמרי גם ישור של כביש 2- לפני חבצלת והתמזגות ליד מכמורת. וגם הארכה של נתיבי איילון בין פסי הרכבת עד כביש 9- חדרה. כל פיתרון אחר הוא מריחה כמו קו הרכבת הישן לירושלים. נכנעו לירוקים ותראו מה יצא.
 

yairp4

Active member
אין סיבה להאריך את האיילון עד לשם

את הקטע בכביש החוף שעוקף את כפר ויתקין בהחלט צריך לבנות, אבל אין צורך בהארכה של איילון עד לשם. כרגע התוכניות המאושרות לאיילון הן עד מחלף רשפון, שם הוא ייפגש עם כביש החוף. הקטע בין רשפון לאביחיל הוא במצב טוב ובגיאומטריה סבירה (שתשתפר אחרי שיסיימו את הגשרים החדשים בפולג), ואין סיבה לבנות כביש חדש במקביל אליו. מה שכן - בהחלט יש צורך להרחיב את כביש החוף בקטע הזה, לפחות בנתיב אחד נוסף לכל כיוון, ואולי אפילו לבנות מערכת C/D באיזור נתניה שתפריד בין התנועה המאספת לתנועה החוצה.
 

tetrisa

New member
שידרוג הקו הישן לירושלים לא היה כניעה לירוקים

לרעיון שידרוג הקו לירושלים התנגדו כמעט כולם. דרגים מקצועיים, ירוקים, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים. ההחלטה שהתקבלה אז בכל זאת לשדרג את הקו הישן היתה החלטה פוליטית אומללה של שר התחבורה אפרים סנה. האיש הזה התעקש להתחיל בשיפוץ המידי של הקו תוך הבטחה שבמקביל תונח המסילה לקו המהיר של הרכבת הכבדה. אפרים חשב שהעבודות ימשכו שנתיים בלבד יעלו פחות מרבע מיליארד שקל והוא כשר תחבורה יהיה הוזיר שיזכה לחנוך את הקו. בפועל העבודות נמשכו פי שלוש העלויות הסתכמו בפי ארבע וזמן הנסיעה נותר בדיוק כפי שהיה לפני השדרוג - כלומר איש לא עושה שימוש בקו הזה. מעבר לנזקים לאורך תואי הרכבת נגרם נזק נזק נופי קשה. איפה הירוקים הארורים שלנו כן אשמים? אם הם היו מתנגדים לביצוע העבודות בקו הזה ונלחמים למען העבודות בקו המהיר אולי היינו כבר עם רכבת כבדה מהירה לירושלים ובלי הקו הישן העלאק משודרג
 

XrayCharlie

New member
אני לא מבין איך השמורה "ניצלה" מהרס

אם היום לא היה שם שום דבר, אז אני מבין. שטח פתוח, בעלי חיים נעים בחופשיות אבל זאת לא המציאות. במציאות עוברת שם כבר היום מסילה כפולה שבעתיד תהייה גם מרובעת. אז בעלי חיים ואחרים לא יכולים לעבור שם בחופשיות וזה לא שטח פתוח, חופשי ופראי. למה X נתיבים (רצוי 4) לכל כיוון יהיה הגורם להרס? אני לא בטוח שיש מספיק מקום בשביל להרחיב את כביש 2 בקטע המדובר ובטח שלא ל-4 מסלולים לכל כיוון. כבר היום המסלולים שם צרים יחסית למקומות אחרים (כאופנוען אני יודע זאת טוב מאוד - מסוכן וקשה לעבור באמצע) ויש שם מספר עיקולים ממש לא סימפטים. אם לא היה כלום בשמורה אז אולי החלטה זו נכונה, אבל מאחר שכבר היום לא מדובר בקרקע "בתולית", לא בטוח שהתקבלה ההחלטה הנכונה.
 

megashock

New member
ומה עם הרחבה של כביש הגישה למחלף זכרון ?

בכביש החוף יש 3 מוקדים בעייתיים שאם יטפלו בהם התנועה בכביש תוכל לזרום. 1) המעבר משלושה נתיבים לשניים אחרי נתניה ביחד עם העיקול הגדול לפני מחלף חבצלת. 2) המעבר על הגשר הצד בנחל חדרה. 3) כביש הגישה מצומת פורדיס למחלף זכרון.
 

yairp4

Active member
יש תוכניות למחלף חדש לגמרי בזכרון

למע"צ יש תוכניות למחלף חדש לגמרי בזכרון שכולל את הרחבת כביש 70 עד פורדייס. המחלף הזה כולל גם את החלפת הגשר הקיים של כביש 2 בגשר חדש (הגשר הקיים מתקרב לסוף חייו) ואת ביטול הלולאה מכביש 70 ל- 2 דרום והחלפה שלה ברמפה ישירה (יצירת מפלס שלישי למחלף). מתי זה יקרה? זאת כבר שאלה אחרת...
 

jarondl

New member
תוכל לפרט קצת על השדרוג הזה?

א. מה הכוונה בגשר שמתקרב לסוף חיו? האם יש חשש שיקרוס חלילה, או מה? ב. מכביש 70 ל2 דרום בלי לולאה? זה לא יצור מפגש בין התנועה מ2 צפון ל70, לזו מ70 ל2 דרום? זה שידרוג או שינמוך? תודה
 

yairp4

Active member
תשובות

א. כל גשר מתוכנן לאורך חיים מסויים, ואז צריך לבצע שיקום משמעותי או להחליף אותו. חשוב להבהיר שגם אם הגשר יגיע לסוף התקופה הזאת, זה לא אומר שהוא בסכנת קריסה מיידית אלא שהוא לא עומד בסטנדרטים בטיחותיים מסויימים. הגשר במחלף זכרון (בעצם שני הגשרים, גם זה שמעל הרכבת וגם זה שמעל כביש 70) נבנה בסוף שנות השישים, ולמיטב ידיעתי הגשרים שנבנו באותה תקופה תוכננו לאורך חיים של כ- 50 שנה (מהנדסי הפורום מוזמנים לתקן אותי אם אני טועה, אבל בזמנו קראתי את זה באתר של מע"צ). מכיוון שהגשרים במחלף זכרון לא עברו שיקום מאז הקמתם, זה אומר שיש להם לכל היותר עשור עד שיהיה צורך לבצע שיקום משמעותי או להחליף אותם לגמרי. שוב, גם אם הגשרים לא יעברו שיקום זה לא בהכרח אומר שהם בסכנת קריסה. ב. הרעיון הוא להעביר את התנועה מכביש 70 ל- 2 דרום במפלס שלישי, כזה שלא יתנגש במפלס של כביש 2 או במפלס של התנועה מכביש 2 מצפון לכביש 70.
 

XrayCharlie

New member
לגבי נקודה אחת, רק הרחבת הכביש ל-3

נתיבים לכל אורכו עד חיפה תפתור את הבעיה. בנקודה בה כביש "מאבד" נתיב, יש לך בעיה ולחץ ושום דבר לא יפתור את זה (חוץ מהרחבה לכל האורך).
 

XrayCharlie

New member
תלוי מתי

זה לא משנה את העובדה הבסיסית: כאשר אתה מוריד נתיב, אתה יוצר בעיה ויש רק דרך אחת לפתור אותה.
 

yairp4

Active member
האמת שהסדרה של מחלף זכרון תוכל לפתור חלק

מהבעיה. ממעט הפעמים שיצא לי לנסוע בכביש הזה, ראיתי שבעומסים של הסופ"ש והחופשים היציאה לזכרון עמוסה מאוד. נתיב האטה נורמלי מ- 2 מדרום לכיוון כביש 70 יוכל להקל על העומס הזה. יש גם סיכוי לא רע שפתיחת קטע 18 בכביש 6 תעזור להפחית את כמות התנועה בכביש החוף. אבל אתה צודק, הפרון המלא היחיד לעומסים בכביש הזה הוא הוספת נתיב שלישי עד חיפה.
 
הפתרון המועדף בעיניי

אבל דעתי האישית בלבד - לא מדבר בשם אחרים: סלילת הכביש החדש בתוואי מסילת הרכבת, כולל מעברים אקולוגיים מעל לתוואי, ופירוק הכביש הישן בקטע שבין נחל אלכסנדר לגבעת אולגה, קטע שיושב למצב הטבעי של חולות וישולב במלואו בגן הלאומי. שני הדברים חייבים ללכת יחד אחד עם השני, ואם הכביש הישן לא יפורק - אני מתנגד לסלילת הכביש החדש. יאריך קצת את הדרך צפונה עבור תושבי מספר קטן של יישובים (מכמורת ובית ינאי) אבל בעיקר יצמצם את השפעת התשתיות ואת המגע שלהן עם השטח הפתוח.
 

a8145060

New member
זה הפיתרון לעומס ../images/Emo3.gif

אז העומס יעבור עוד 4 5 קילומטר ממחלף נתניה למחלף חבצלת, ככה לא פותרים שום דבר.
 

Krishi

New member
עדיף היו מרחיבים את הכביש לאילת

היה מונע הרבה יותר תאונות...
 

Krishi

New member
לא קשור.

פשוט דיברו על שידרוגים של כבישים בינעירוניים אז הרגשתי צורך לשתף.
 
למעלה