לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
81268,126 עוקבים אודות עסקים

פורום תכנון עירוני וסביבתי

ברוכים הבאים לפורום תכנון עירוני, אזורי ותשתיות.
 
הפורום מאגד בתוכו מספר תחומים מרתקים הקשורים לפיתוח
ותכנון של ערים ואזורים וכן מתחומי הנדל"ן השונים (בדגש על התכנון), הוא עשוי לקרוץ לאנשים מתחום התכנון, ההנדסה, הבינוי והתשתיות, או כמובן לגולשים המתעניינים בתחומים
אלו.
 
תחת המטרייה של "תכנון עירוני, אזורי ותשתיות" נעסוק במגוון רחב של
נושאים, ביניהם: פתכנון ופיתוח פיזי, כלכלי וחברתי של ערים או אזורים;  
פיתוח תחבורתי; מרכז מול פריפריה; אוכלוסייה ומגורים;  פרויקטי
תשתיות עירוניים וארציים; תכניות מתאר; תשתית תיירות;  עיצוב
עירוני; שימושי קרקע;  וכל נושא נוסף שתמצאו לנכון לעסוק בו.
כמו-כן הפורום מסוגל לענות ולהתמודד עם סוגיות בנושא קניין במקרקעין, בדגש על רשות (מינהל) מקרקעי ישראל.
 
אני סבור שהתחום בו אנו עוסקים חשוב ביותר, מעצם העובדה שהוא
נוגע לכולנו, בצורה כזו או אחרת, בכל תחומי החיים, ויותר מזה - הוא
יקבע את פניה הפיזיים והחברתיים של ישראל בעתיד.
 
אני מזמין אתכם להשתתף בפורום באופן פעיל ולתרום לנו מהידע,
הדעות והמחשבות שלכם בנושא.
 
בברכה,
ש.
גאוגרף-מתכנן (M.A)
 
(ועם הרבה רגשי תודה והוקרה לקודמי בתפקיד מנהל הפורום: אלון גרינברג
מתכנן ערים ואזורים)

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תכנון עירוני וסביבתי

ברוכים הבאים לפורום תכנון עירוני, אזורי ותשתיות.
 
הפורום מאגד בתוכו מספר תחומים מרתקים הקשורים לפיתוח
ותכנון של ערים ואזורים וכן מתחומי הנדל"ן השונים (בדגש על התכנון), הוא עשוי לקרוץ לאנשים מתחום התכנון, ההנדסה, הבינוי והתשתיות, או כמובן לגולשים המתעניינים בתחומים
אלו.
 
תחת המטרייה של "תכנון עירוני, אזורי ותשתיות" נעסוק במגוון רחב של
נושאים, ביניהם: פתכנון ופיתוח פיזי, כלכלי וחברתי של ערים או אזורים;  
פיתוח תחבורתי; מרכז מול פריפריה; אוכלוסייה ומגורים;  פרויקטי
תשתיות עירוניים וארציים; תכניות מתאר; תשתית תיירות;  עיצוב
עירוני; שימושי קרקע;  וכל נושא נוסף שתמצאו לנכון לעסוק בו.
כמו-כן הפורום מסוגל לענות ולהתמודד עם סוגיות בנושא קניין במקרקעין, בדגש על רשות (מינהל) מקרקעי ישראל.
 
אני סבור שהתחום בו אנו עוסקים חשוב ביותר, מעצם העובדה שהוא
נוגע לכולנו, בצורה כזו או אחרת, בכל תחומי החיים, ויותר מזה - הוא
יקבע את פניה הפיזיים והחברתיים של ישראל בעתיד.
 
אני מזמין אתכם להשתתף בפורום באופן פעיל ולתרום לנו מהידע,
הדעות והמחשבות שלכם בנושא.
 
בברכה,
ש.
גאוגרף-מתכנן (M.A)
 
(ועם הרבה רגשי תודה והוקרה לקודמי בתפקיד מנהל הפורום: אלון גרינברג
מתכנן ערים ואזורים)
x
הודעה מהנהלת הפורום
0
המשך >>

לצפיה ב-'כביש החוף ישודרג במקום הארכת נתיבי איילון'
כביש החוף ישודרג במקום הארכת נתיבי איילון
<< ההודעה הנוכחית
30/06/2009 | 21:42
24
7
משרד התחבורה קיבל החלטה נכונה ומתבקשת, והחליט שלא להאריך את נתיבי איילון עד לאזור מחלף חבצלת. במקום זאת כביש החוף יורחב בין מחלף חבצלת לנתניה.
מדובר בהחלטה נכונה שכן אין שום סיבה לשני כבישים מהירים מקבילים במרחק של כ2 ק"מ זה מזה. מה גם שכיום המעבר מאיילון צפון לכביש החוף ומכביש החוף לאיילון דרום נעשות ללא שום רמזורים כבר כעת.
ההחלטה תימנע הרס של שמורת נחל אלכסנדר על ידי כביש שיחצה אותה לכל אורכה.
קישור
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'כתמיד, החלטה שגויה וחובבנית עקב לחץ של הירוקי'
כתמיד, החלטה שגויה וחובבנית עקב לחץ של הירוקי
01/07/2009 | 00:00
2
7
כביש 2 בין נתניה למכמורת הוא כביש בעל גיאומטריות גרועות שנבנה בתחילת שנות החמישים. הוא עובר בסביבה צפופה, הכוללת בניה , ושום פתרון הנדסי לא יתן פתרון . אז ירחיבו לשלושה נתיבים. ביג דיל. בגלל המיקום הדפוק תמיד התנועה תזרום לאט עם אחוז סטטיסטי גבוה של תאונות.
הפתרון הנכון הוא שונה לגמרי
גם ישור של כביש 2- לפני חבצלת והתמזגות ליד מכמורת.
וגם הארכה של נתיבי איילון בין פסי הרכבת עד כביש 9- חדרה.

כל פיתרון אחר הוא מריחה כמו קו הרכבת הישן לירושלים. נכנעו לירוקים ותראו מה יצא.

תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אין סיבה להאריך את האיילון עד לשם'
אין סיבה להאריך את האיילון עד לשם
01/07/2009 | 09:59
12
את הקטע בכביש החוף שעוקף את כפר ויתקין בהחלט צריך לבנות, אבל אין צורך בהארכה של איילון עד לשם.

כרגע התוכניות המאושרות לאיילון הן עד מחלף רשפון, שם הוא ייפגש עם כביש החוף. הקטע בין רשפון לאביחיל הוא במצב טוב ובגיאומטריה סבירה (שתשתפר אחרי שיסיימו את הגשרים החדשים בפולג), ואין סיבה לבנות כביש חדש במקביל אליו. מה שכן - בהחלט יש צורך להרחיב את כביש החוף בקטע הזה, לפחות בנתיב אחד נוסף לכל כיוון, ואולי אפילו לבנות מערכת C/D באיזור נתניה שתפריד בין התנועה המאספת לתנועה החוצה.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'שידרוג הקו הישן לירושלים לא היה כניעה לירוקים'
שידרוג הקו הישן לירושלים לא היה כניעה לירוקים
03/07/2009 | 10:47
7
לרעיון שידרוג הקו לירושלים התנגדו כמעט כולם. דרגים מקצועיים, ירוקים, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים. ההחלטה שהתקבלה אז בכל זאת לשדרג את הקו הישן היתה החלטה פוליטית אומללה של שר התחבורה אפרים סנה. האיש הזה התעקש להתחיל בשיפוץ המידי של הקו תוך הבטחה שבמקביל תונח המסילה לקו המהיר של הרכבת הכבדה. אפרים חשב שהעבודות ימשכו שנתיים בלבד יעלו פחות מרבע מיליארד שקל והוא כשר תחבורה יהיה הוזיר שיזכה לחנוך את הקו. בפועל העבודות נמשכו פי שלוש העלויות הסתכמו בפי ארבע וזמן הנסיעה נותר בדיוק כפי שהיה לפני השדרוג - כלומר איש לא עושה שימוש בקו הזה. מעבר לנזקים לאורך תואי הרכבת נגרם נזק נזק נופי קשה. איפה הירוקים הארורים שלנו כן אשמים? אם הם היו מתנגדים לביצוע העבודות בקו הזה ונלחמים למען העבודות בקו המהיר אולי היינו כבר עם רכבת כבדה מהירה לירושלים ובלי הקו הישן העלאק משודרג
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אני לא מבין איך השמורה "ניצלה" מהרס'
אני לא מבין איך השמורה "ניצלה" מהרס
01/07/2009 | 00:44
11
7
אם היום לא היה שם שום דבר, אז אני מבין. שטח פתוח, בעלי חיים נעים בחופשיות אבל זאת לא המציאות.
במציאות עוברת שם כבר היום מסילה כפולה שבעתיד תהייה גם מרובעת. אז בעלי חיים ואחרים לא יכולים לעבור שם בחופשיות וזה לא שטח פתוח, חופשי ופראי.
למה X נתיבים (רצוי 4) לכל כיוון יהיה הגורם להרס?
אני לא בטוח שיש מספיק מקום בשביל להרחיב את כביש 2 בקטע המדובר ובטח שלא ל-4 מסלולים לכל כיוון. כבר היום המסלולים שם צרים יחסית למקומות אחרים (כאופנוען אני יודע זאת טוב מאוד - מסוכן וקשה לעבור באמצע)  ויש שם מספר עיקולים ממש לא סימפטים.
אם לא היה כלום בשמורה אז אולי החלטה זו נכונה, אבל מאחר שכבר היום לא מדובר בקרקע "בתולית", לא בטוח שהתקבלה ההחלטה הנכונה.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'ומה עם הרחבה של כביש הגישה למחלף זכרון ?'
ומה עם הרחבה של כביש הגישה למחלף זכרון ?
01/07/2009 | 06:17
8
5
בכביש החוף יש 3 מוקדים בעייתיים שאם יטפלו בהם התנועה בכביש תוכל לזרום.

1) המעבר משלושה נתיבים לשניים אחרי נתניה ביחד עם העיקול הגדול לפני מחלף חבצלת.

2) המעבר על הגשר הצד בנחל חדרה.

3) כביש הגישה מצומת פורדיס למחלף זכרון.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'יש תוכניות למחלף חדש לגמרי בזכרון'
יש תוכניות למחלף חדש לגמרי בזכרון
01/07/2009 | 10:04
3
7
למע"צ יש תוכניות למחלף חדש לגמרי בזכרון שכולל את הרחבת כביש 70 עד פורדייס. המחלף הזה כולל גם את החלפת הגשר הקיים של כביש 2 בגשר חדש (הגשר הקיים מתקרב לסוף חייו) ואת ביטול הלולאה מכביש 70 ל- 2 דרום והחלפה שלה ברמפה ישירה (יצירת מפלס שלישי למחלף).

מתי זה יקרה? זאת כבר שאלה אחרת...
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'תוכל לפרט קצת על השדרוג הזה?'
תוכל לפרט קצת על השדרוג הזה?
01/07/2009 | 15:45
2
8
א. מה הכוונה בגשר שמתקרב לסוף חיו? האם יש חשש שיקרוס חלילה, או מה?
ב. מכביש 70 ל2 דרום בלי לולאה? זה לא יצור מפגש בין התנועה מ2 צפון ל70, לזו מ70 ל2 דרום? זה שידרוג או שינמוך?

תודה
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'תשובות'
תשובות
01/07/2009 | 16:24
1
6
א. כל גשר מתוכנן לאורך חיים מסויים, ואז צריך לבצע שיקום משמעותי או להחליף אותו. חשוב להבהיר שגם אם הגשר יגיע לסוף התקופה הזאת, זה לא אומר שהוא בסכנת קריסה מיידית אלא שהוא לא עומד בסטנדרטים בטיחותיים מסויימים.
הגשר במחלף זכרון (בעצם שני הגשרים, גם זה שמעל הרכבת וגם זה שמעל כביש 70) נבנה בסוף שנות השישים, ולמיטב ידיעתי הגשרים שנבנו באותה תקופה תוכננו לאורך חיים של כ- 50 שנה (מהנדסי הפורום מוזמנים לתקן אותי אם אני טועה, אבל בזמנו קראתי את זה באתר של מע"צ). מכיוון שהגשרים במחלף זכרון לא עברו שיקום מאז הקמתם, זה אומר שיש להם לכל היותר עשור עד שיהיה צורך לבצע שיקום משמעותי או להחליף אותם לגמרי. שוב, גם אם הגשרים לא יעברו שיקום זה לא בהכרח אומר שהם בסכנת קריסה.

ב. הרעיון הוא להעביר את התנועה מכביש 70 ל- 2 דרום במפלס שלישי, כזה שלא יתנגש במפלס של כביש 2 או במפלס של התנועה מכביש 2 מצפון לכביש 70.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'לגבי נקודה אחת, רק הרחבת הכביש ל-3'
לגבי נקודה אחת, רק הרחבת הכביש ל-3
01/07/2009 | 14:35
3
6
נתיבים לכל אורכו עד חיפה תפתור את הבעיה.
בנקודה בה כביש "מאבד" נתיב, יש לך בעיה ולחץ ושום דבר לא יפתור את זה (חוץ מהרחבה לכל האורך).
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אם נוסעים לחיפה'
אם נוסעים לחיפה
04/07/2009 | 01:49
2
7
ניתן לשים לב שאחרי מחלף זכרון הכביש די מתרוקן
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'תלוי מתי'
תלוי מתי
04/07/2009 | 03:26
1
6
זה לא משנה את העובדה הבסיסית: כאשר אתה מוריד נתיב, אתה יוצר בעיה ויש רק דרך אחת לפתור אותה.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'האמת שהסדרה של מחלף זכרון תוכל לפתור חלק '
האמת שהסדרה של מחלף זכרון תוכל לפתור חלק
04/07/2009 | 12:40
11
מהבעיה. ממעט הפעמים שיצא לי לנסוע בכביש הזה, ראיתי שבעומסים של הסופ"ש והחופשים היציאה לזכרון עמוסה מאוד. נתיב האטה נורמלי מ- 2 מדרום לכיוון כביש 70 יוכל להקל על העומס הזה. יש גם סיכוי לא רע שפתיחת קטע 18 בכביש 6 תעזור להפחית את כמות התנועה בכביש החוף.

אבל אתה צודק, הפרון המלא היחיד לעומסים בכביש הזה הוא הוספת נתיב שלישי עד חיפה.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'הפתרון המועדף בעיניי'
הפתרון המועדף בעיניי
01/07/2009 | 07:53
1
4
אבל דעתי האישית בלבד - לא מדבר בשם אחרים:

סלילת הכביש החדש בתוואי מסילת הרכבת, כולל מעברים אקולוגיים מעל לתוואי, ופירוק הכביש הישן בקטע שבין נחל אלכסנדר לגבעת אולגה, קטע שיושב למצב הטבעי של חולות וישולב במלואו בגן הלאומי. שני הדברים חייבים ללכת יחד אחד עם השני, ואם הכביש הישן לא יפורק - אני מתנגד לסלילת הכביש החדש.

יאריך קצת את הדרך צפונה עבור תושבי מספר קטן של יישובים (מכמורת ובית ינאי) אבל בעיקר יצמצם את השפעת התשתיות ואת המגע שלהן עם השטח הפתוח.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'זה הפיתרון לעומס '
זה הפיתרון לעומס
01/07/2009 | 12:14
6
אז העומס יעבור עוד 4 5 קילומטר ממחלף נתניה למחלף חבצלת, ככה לא פותרים שום דבר.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'עדיף היו מרחיבים את הכביש לאילת'
עדיף היו מרחיבים את הכביש לאילת
01/07/2009 | 12:17
4
6
היה מונע הרבה יותר תאונות...
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'מה קשור הכביש לאילת לפה?'
מה קשור הכביש לאילת לפה?
01/07/2009 | 12:59
3
5
לצפיה ב-'לא קשור.'
לא קשור.
01/07/2009 | 13:25
2
4
פשוט דיברו על שידרוגים של כבישים בינעירוניים אז הרגשתי צורך לשתף.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אז תפתח שרשור חדש'
אז תפתח שרשור חדש
01/07/2009 | 20:37
1
5
ככה יענו יותר.
חוצמזה שזה כיף לראות את הפורום פעיל ככה
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'הייתי פותח אבל אני אין לי הרבה מה להגיד'
הייתי פותח אבל אני אין לי הרבה מה להגיד
02/07/2009 | 00:33
6
אני לא מבין גדול בתחום (אם כי קרוב לוודאי עוד מעט אלמד עליו במסגרת תוכנית לבטיחות בדרכים בבר אילן) מה שאני כן יודע שאם היו 2 נתיבים לכל כיוון בדרך לאילת הרבה תאונות היו נמנעות.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'מוזר...'
מוזר...
01/07/2009 | 14:24
2
2
אני יודע ששפיר זכו במכרז על הארכת כביש 20 צפונה (צפונה החל מהיציאה של הרצליה) לאנשהו הוא כן יסלל...זה כבר יצא לתכנון\ביצוע.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'לא מוזר'
לא מוזר
01/07/2009 | 14:37
1
4
אתה מדבר על הארכה מהרצליה עד אזור שפיים (שתבוצע), האשכול הזה דן בהארכה עד צפונית לנתניה (או דרומית לחדרה אם תרצה).
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-' תודה...צודק ב100%'
תודה...צודק ב100%
01/07/2009 | 16:16
3

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ