הידע שצברנו על עיסוי תאילנדי:

חן M

New member
../images/Emo152.gifפינת העיסוי המומלץ השבועי

בכל שבוע בפינה זו נמליץ ונספר על עיסוי שונה והפעם נמליץ ונספר על העיסוי התאילנדי.
בשרשור זה המעסים יכולים לספר כמה שיותר על העיסוי התאילנדי: יתרונות של העיסוי הזה,מקורותיו,שיטות וטכניקות שונות של העיסוי,מושגים,וכל מה שעולה על בראשכם שיכול להוסיף ולהקנות ידע לגולשים ולמטפלים על העיסוי הזה.
בשרשור זה גולשים אשר חוו עיסוי תאילנדי יכולים לספר על חוויות מהעיסוי עצמו,יתרונות,טכניקות שאהבו ועוד... בסופו של השרשור במידה ונוכל לאגור מספיק חומר ננסה כולנו לחבר מאמר בשם גולשי הפורום בנושא העיסוי התאילנדי. אודה לכם על שיתוף הפעולה, חן.
 

uty76

New member
אלפונס טראשל

בשבילי עיסוי תאילנדי זה אלפונס, וזה הקישור לאתר שלו שיש בו המון ידע על עיסוי תאילנדי ועל לימודים בתאילנד, שווה לשוטט באתר חרך הממשק הלא כל כך ידידותי... http://www.nuad.co.il/medicine_nuad.html
 

ננו9

New member
חחח - אלפונס הוא מהקיבוץ שלי

כבר לא כל כך האמת, הוא עזב - גם אני עזבתי, אבל את הסדנאות שלו הוא מעביר אצלנו בקיבוץ. ראיתי אותו בשבת האחרונה - אך לא היה לי זמן לקפוץ אליו ש"יפרק" אותי
 

uty76

New member
הכרתי אותו לא מזמן לפני כמה חודשים

... ואז נזכרתי שכבר לפני שנים הכרתי אותו בסדנת איקידו. ... עיסוי תאילנדי זה עיסוי ששפתו עברית משובשת במבטא צרפתי עמוק
 

0 אור 0

New member
../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif גם בשבילי

אדם מדהים, שלא שבעתי ללמוד ממנו. למען האמת, אני הייתי די משוכנעת שעיסוי ממש לא מתאים לי, וידיד שכנע אותי לבוא לראות שעור או שניים אצל אלפונס, ומשעור או שניים בסוף נשארתי כל השנה (ואחר כך גם השלמתי אצלו עוד איזה שניים-שלושה קורסים נוספים), הידע שלו פשוט בלתי נדלה, והאדם עצמו עם האנרגיות הטובות ועם התום.
 

חן M

New member
../images/Emo13.gifחבר'ה

אני אשמח לשמוע לא רק על המרצה הנהדר אלה על העיסוי התאילנדי עצמו שזו למעשה מטרת השרשור
 

0 אור 0

New member
נו טוב ../images/Emo8.gif

העיסוי התאילנדי נחשב למלך העיסויים, ומי שיודע אותו באופן מלא, יכול לטפל בכל בעיות השרירים והשלד ולסייע רבות בבעיות בריאות אחרות. הקורס שאני למדתי (קורס של שנה שמיועד לאנשים בעלי ידע קודם בעיסוי) הוא רק קצה הקרחון, ויש עוד המון מה ללמוד ... העיסוי מתבצע על מזרון בלבוש מלא. משך הטיפול בדרך כלל שעה או יותר. המטפל משתמש בכל גופו על מנת להניע את המטופל, למתוח, להרפות או לעסות - לכן למטופל העיסוי נקרא לעתים יוגה פסיבית, אך חלק חשוב מהעיסוק בעיסוי תאילנדי הוא תנועה נכונה של המטפל - כך שלמעשה הוא מטפל גם בעצמו, בניגוד לעיסוי רגיל שבו עובדים בעיקר בעזרת הידיים. יש קאטות שונות של טיפול בשכיבה על הגב, בשכיבה על הצד, בשכיבה על הבטן ובישיבה - המטפל יבחר את התנועות המתאימות לו ולמטופל באותו היום. לעיסוי התאילנדי יצא "שם רע" של עיסוי מכאיב - על לא עוול בכפו. עיסוי תאילנדי נכון מתאים את עצמו למטופל וליכולות שלו, מגיע אתו עד גבול המתיחה ולפני הכאב, ויכול להיות מאד כיפי. כשלא נמצאים בכושר גופני טוב וגמישות גבוהה אמנם קשה לטפל בתאילנדי (מעידה מנסיוני), אבל מי שמצליח לטפל בשיטה זו, יכול לטפל שעות רבות בלי עייפות ונזק כפי שיכולות לגרום שיטות אחרות.
 

חן M

New member
קצת על עיסוי תאילנדי

העיסוי התאילנדי פחות נפוץ ופופואלרי בקרב מטופלים ויש לגביו מיתוסים רבים למשל: יש המבלבלים בין העיסוי התאילנדי לבודי מסאז' שאין קשר בכלל בין שני הדברים. יש כאלה שחושבים שהעיסוי התאילנדי מיועד אך ורק לאנשים גדולים עם סף כאב גבוה. יש כאלה החושבים שעיסוי תאילנדי הוא סוג של שיאצו.. ויש עוד המון דוגמאות.... העיסוי התאילנדי בשונה מעיסויים רבים מתאים לקשת רחבה של צרכים: מצד אחד הוא יכול להתבטא כעיסוי מפנק,מרגיע,משחרר. מצד שני כשמקבלים עיסוי תאילנדי בתדירות גבוהה הוא עשוי להוות כטיפול מתחזק ומונע. דרך העיסוי ניתן לטפל בשריר תפוס,"לשחרר את הנפש",להגדיל ולשמר טווחי תנועה במפרקים,ועוד.. יתרונות העיסוי: אין צורך במיטת טיפול והעיסוי יכול להתבצע על מזרון. אין צורך בלהתפשט ולכן אפשר להגיע גם אל אוכלוסיית לקוחות שאינם עושים עיסויים עם שמן בגלל הצורך להוריד בגדים. מעבר לעיסוי הכיפי המטופל מקבל סדרת מתיחות ותנועות שישמרו וישרו את טווחי התנועה שלו במפרקים. יש מבחר רחב של טכניקות טיפול ובשלל תנוחות: על הבטן,על הגב,בישיבה,על הצד. בעיסוי זה המטפל יכול לבקר את כמות העוצמה ע"י העברת מרכז הכובד לפנים,לאחור,מצד אל צד ולכן מטפל מיומן לא ייתעייף גם אחרי טיפול רצוף של 120 דק'.
 

0 אור 0

New member
לגבי הבלבול עם שיאצו

אני חייבת לומר שאני מבינה אותו, כי כבר פעמיים ביקשתי טיפול שיאצו ומה שקיבלתי היה תאילנדי. בפעם הראשונה זה היה בספא בכנען צפת - וזה לא היה תאילנדי טהור, אבל משהו באמצע. אז כששאלתי את המטפל, הוא אמר לי שזו שיטת שיאצו אחרת ובאמת הוא מוסיף גם תנועות ומתיחות מתאילנדי. בפעם השניה בסגול האחרון, התחשק לי נורא שיאצו, והגברת עושה לי תאילנדי. כששאלתי אותה, היא בלי להתבלבל אמרה לי שנכון, והיא מציעה לי להמשיך ... מכיוון שזה כבר היה בשלבי הקיפול של המתחם הטיפולי ובדיוק לפני הנסיעה הביתה, ויתרתי והחלטתי להתמסר למה שבא. אבל האמת שזה די הרגיז אותי, כי אם לא הייתי מכירה טוב את שני הטיפולים, באמת הייתי חושבת שזה אותו דבר.
 

rafagav

New member
הכל משולב ביוגה

שאלו אותי, בעבר (גם מטפלים מלומדים) מדוע אני מציין ניסיון ביוגה, בקשר לעיסוי. הסיבה: היוגה מעניקה מודעות מעמיקה לגוף וכן - חלק מהשיטות בתאילנדי, בשיאצו וכו' באות ממקור זהה - אי-שם במזרח הקדום. התפיסה של היסודות ושל המרידיאנים, התפיסה של מהות האדם ו - וזה העיקר - של החמלה אותה משייך הדלאי-לאמה אל כל בעלי החיים - היא הבסיס לכל!!
 

0 אור 0

New member
ומה בדיוק הקשר למה שכתבתי?

עדיין אמור להיות הבדל בין השיאצו לתאילנדי: קוי האנרגיה שעובדים עליהם בעיסוי תאילנדי, הם הרבה יותר פשטניים מאשר המרידיאנים הסיניים (ומשתנים מבית ספר לבית ספר) כל המתיחות של התאילנדי, אנים קיימות שאיצו המקורי אמנם המורה שלי לתאילנדי תמיד טען שהוא כולל את כל שאר העיסויים כולל שיאצו, אבל כנראה שזה לא לגמרי מדוייק - בכל זאת יש תורה שלמה מסביב לרפואה הסינית והמרידיאניים. -- מסכימה אתך שהעיסוק ביוגה ו/או אומנויות לחימה מאד מאד רלבנטי כרקע לעיסוי, אך שאר הדברים שכתבת לא קשורים: ביוגה מסורתית מדברים רק על הצ'אקרות, והחיבור למרידיאנים נעשה רק על ידי אנשים בני תקופתנו שמכירים את שתי השיטות (כמו למשל שיטת הקי יוגה האוסטרלית) והדלאי למה, עם כל הכבוד לו (ויש המון כבוד) אינו ממציא היוגה, שהיתה קיימת אלפי שנים לפניו.
 

rafagav

New member
בוודאי שהוא לא המציא כלום

שהרי שורשי היוגה הרבה לפניו... ה-כ-ל מצוי ביוגה ובשאר השיטות את מוזמנת לטעון, שיוגה זה X ושיאצו זה רק מרידיאנים אבל
זה לא מצביע על רקע רב בתחומי העיסוי... ניתן למצוא הרבה מהיוגה בשיאצו .
 

0 אור 0

New member
אני לא מתיימרת לרקע רב בתחום העיסוי

אבל בכל זאת עברתי לא מעט טיפולי שיאצו, דיברתי על הנושא עם מטפלי שיאצו רבים שיש אצלי בפורום, למדתי תאילנדי מפי אחד מהמומחים הגדולים ביותר בארץ ואני עוסקת ביוגה כבר כ 40 שנה. אני חושבת שהשאלות שלי מאד מאד לגיטימיות. מותר לכל מטפל לערבב כלים משיטות שונות, וגם אני עושה זאת הרבה מאד, אבל אני אוהבת לדעת ולהבין את המקורות והשיטות בצורה מדויקת, לפני שאני עושה מהכל סלט אחד גדול.
 

uty76

New member
נק' מבט שונה

קראתי את השיח בינך לבין אור בנוגע למקור העיסוי ושימוש בטכניקות שונות. אני לומד בבית ספר מאד שמרני בנוגע לשיאצו. ואולי בגלל זה ובזכות האופי שיירשתי מהורי : ) לא יצא לי כמעט לערב שני סוגי עיסוי בטיפול אחד. האווירה בסוגים שונים של טיפול היא כל כך משתנה, שאני מוצא את זה בלתי אפשרי לעשות סוויטץ' כל כך דרמטי, ובוודאי באמצע טיפול.
 

מומול

New member
תגבה

התילנדי זה עם דרכות של כף הרגל על כול הגוף ומתיחות בשאצו יש רק מתחות
 

uty76

New member
חשוב שהמטפל יהיה במצב גופני טוב

או כמו שהמורה שלי אומרת, אני לא מבינה איך אפשר לעשות שיאצו בלי להתאמן בקיטאידו..
 
למעלה