עדכון התקנון באתר

רגע אז אפשר להסביר את הסעיף הזה

כי לא נראה לי שאני מבין מספיק טוב, על פניו נראה שאתם עדיין שומרים לעצמכם קצת יותר מידי זכויות: הגולשת מסכימה ומאשרת לתפוז אנשים ו/או למי מטעמה לעשות כל שימוש שהוא בתכני גולשות ובכלל זה להקליטם ו/או להציגם ו/או להפיצם באתר תפוז ו/או באינטרנט ו/או בכל מדיה שהיא, לצרכי תפוז אנשים, לרבות ליחסי ציבור ולקידום אתר תפוז באמצעי המדיה השונים, לפי שיקול דעתה המוחלט והבלעדי, לרבות באינטרנט, בעיתונות, במדיה סלולארית ו/או בטלוויזיה, והכל מבלי לקבל הרשאה נוספת מן הגולשת ו/או לשלם לה תמורה כלשהי בגין השימוש כאמור, ובכלל זה גם במקרה שתפוז אנשים תפיק הכנסה בגין השימוש שעשתה בתכני הגולשות כאמור. מבלי לגרוע מהאמור לעיל, תפוז לא תמכור תכני גולשות מבלי לקבל את הסכמת הגולשת מראש, למעט במסגרת הפצה של תכני גולשות באינטרנט הסלולארי.
 
אני אסביר לך...

מההתחלה, הם הכניסו את השינוי בתקנון כדי שיוכלו להרוויח על חשבוננו בנחת באפיק הסלולרי. זה היה הכיוון, וכדי לשמור לעצמם את האופציות הם הכניסו גם את הנושא של "כל מדיה שהיא". עכשיו כשהקונץ התגלה, הם עושים לנו טובה ומבקשים את רשותנו למכור את התכנים שלנו בכל הערוצים האחרים, שממילא לא עניינו אותם. רק בערוץ החשוב באמת מבחינתם, זה הסלולרי, הם לא מוכנים לוותר על "זכותם" לקחת מה שבא להם בלי לשאול אף אחד.
 

THE ILLEGAL ONE

New member
רגע לא הבנתי משהו

"בכוונת תפוז להציג בתחילת שנת 2007 את המודל לתשלום על תכני הגולשים במסגרתו." תסבירו שוב. לא הבנתי בכלל
 
זה סיפור אחר לגמרי

יוזמה של "תפוז" לחלוק רווחים מהכנסות פרסום בבלוגים עם הבלוגרים. באמת לא ברור איך זה קשור לענייננו.
 

RoieL

New member
ואגב

אם התקנון "שונה בהתאם להתפתחות המדיה התקשורתית" או כל בולשיט אחר, למה לא טרחתם להודיע על כך לנו? ולמה כדי לתקן את התקנון אתם צריכים אישורים משפטיים אבל אין לכם בעיה לשנות אותו בלי ידיעתנו ובניגוד להסכמתנו? וזה לא משנה אם אתם לא עושים כלום. קוראים לזה זכויות הפרט, וזכויות יוצרים.
 

0Pandemonium0

New member
הצחקתם אותי.

זה השינוי שלכם? כנראה שלא הבהרנו את עצמנו טוב מספיק: אין צורך בשינוי בכלל. לא ביקשנו לשכתב את הסעיף, לא לשנות אותו ולא להתאים אותו מחדש לשום דבר. ביקשנו דבר אחד: מחיקה. ולא מעניין אותי שהתקנון "שונה בהתאם להתפתחות המדיה התקשורתית", כי אף התפתחות בשום מדיה תקשורתית לא מאשרת גניבת יצירות או ביטול זכויות יוצרים. אתם כנראה התבלבלתם וחושבים שאתם חיים במדינת עולם שלישי ששם אפשר לנצל את התושבים על-ידי בעלי ההון הלבנים. לא, אני מצטער, אתם במדינת ישראל, תפתחו את העיניים. אנחנו לא מתכוונים לוותר לכם רק כי "עשיתם לנו טובה" ושיניתם את הניסוח כדי לעבוד עלינו. בחייכם, אנחנו לא עד כדי כך טיפשים, נסו שנית. החלק האחרון לא קשור בכלל לתלונה שלנו. זה שנוכל להרוויח כסף על התכנים שלנו לא אומר שגם אתם לא תוכלו. הוספתם אותו, כנראה, רק כדי לנסות ולפתות אותנו, להסית את תשומת-לבנו מהעניין העיקרי. אז לא, אנחנו לא טיפשים. ולא, לא שכחנו. ו-hell no, אנחנו לא מתכוונים לוותר לכם. יש לכם ניסיון אחד נוסף, וכדאי שהוא יבוצע מהר יותר הפעם.
 

Sabre Runner

New member
מסכים.

אני לא מתכוון להעלות לפה יותר תוכן מקורי לעולם. לא עוד סיפורים לפורום כותבי מד"ב ופנטזיה ולא עוד רעיונות בכלל. למען האמת, אני לא ממש אוהב את המערכת פה בכלל. הסיבה שאני פה היא כי אני רוצה לדבר אם אנשים שלא רוצים לעזוב. אני רק מקווה שזה ישכנע אותם שאפשר אחרת.
 

0Pandemonium0

New member
אתה יודע, אני פשוט לא מאמין על

החוצפה שלהם. חשבתי ששיא החוצפה היה לבטל את זכויות היוצרים שלנו מבלי להודיע, אבל הנה, התלוננו, אף-אחד עדיין לא עזב, נתנו להם הזדמנות לתקן. ומה הם עושים? ממשיכים בגניבה! חוצפה שלא תיאמן, בא פשוט להסתלק מפה ולא לחזור עוד.
 
ואם הם ימחקו, זה יספק אתכם?

מי לידינו יתקע שהם לא יחזירו את הסעיף הגזלני בעוד יומיים או שבועיים, כמובן בלי לספר לאף אחד? אנחנו חייבים לדרוש שתפוז תתחייב להודיע לגולשים (באמצעות הודעה בכל הפורומים או מסר אישי לכל גולש/ת) על כל שינוי בתקנון.
 
להלן מסר שנשלח מטעם מנהלת התחום

גולשים יקרים היום בבוקר לאחר שמזה כעשרה ימים אנו נדרשים לסוגיית התקנון, נכנס עדכון המגדיר מחדש את סוגיית הבעלות על הזכויות. מצאתי לנכון, כאחראית תחום המוצרים הקהילתיים, לפנות אליכם באופן אישי על מנת להבהיר את הדברים ולנסות ליישב את ההדורים. השינוי בתקנון נובע בשל התרחבות פעילות החברה לתחומי תקשורת שלא היו כל כך פעילים קודם לכן, ובעיקר בתחום הסלולאר. בעקבות זאת מצאנו לנכון להכליל בתקנון האתר גם את התחומים שלהערכתנו לא קיבלו בו ביטוי קודם לכן. כפי שבוודאי ידוע לכם, הנוסח המשפטי שהתקבל בסופו של דבר התעלם מהייחודיות של אתר תפוז בכלל, ומוצר הבלוגים בפרט, בו באופן מובהק לכותבים יש בעלות מוחלטת על התכנים. אני שולחת אליכם את המסר הזה על מנת להבהיר בצורה חד משמעית ושאינה משתמעת לשתי פנים כי הנוסח המעודכן של התקנון, ובכלל זה הסעיף המתייחס באופן בלעדי לבלוגים, הוא זה המחייב את תפוז. יתר על כן, תפוז מתחייבת שלא לעשות כל שימוש בתכנים שנכתבים בבלוגים שלא על דעת הכותבים ובאישורם, וזאת מתוך הכרה כי מדובר בתכנים אישיים בבעלותם של הכותבים בלבד. אנו מאמינים שהקשר האישי והישיר שלנו עם הגולשים הוא ההופך את אתר תפוז לאתר משפחתי וקהילתי של ממש, ובעקבות זאת אנו עושים ונמשיך לעשות כל מאמץ להיות קשובים לצרכי הגולשים, ורגישים להערות ולביקורות השונות העולות מולנו. מסיבה זו הכנסנו את השינוי בתקנון הבוקר, ולכן גם חשוב לי לשלוח לכם את המסר הזה. ובנימה אישית ופרקטית יותר, אשמח להגיב ברוח דומה לכל פנייה שתגיע אלי באופן אישי, ולנסות למצוא פתרון המניח את הדעת עבור הגולשים שאינם מסתפקים בהתנצלות הכללית שניתנה באתר במסגרת ההודעות בפורומים השונים. בהזדמנות זו אנצל את המסר הזה כדי להבהיר כי אנו אכן מתנצלים על אי ההבנה, ולהדגיש כי מדובר אכן באי הבנה. בחודשים הקרובים נפרסם מודל הכנסות, באמצעותו יוכלו היוצרים בבלוגים ובפליקס לקבל תשלום עבור התכנים שהם יוצרים בתפוז. אנו שוקדים על בניית מודל שבו היוצר יהיה זכאי לחלק הארי של ההכנסות ותפוז תתפעל עבורו את הפרסום בבלוגים. אני מקווה שצעד זה יקדם את קהילת הגולשים של תפוז בכלל, ואת קהילת הבלוגיסטים בפרט, וימצב את הבלוגים כערוץ תקשורת מוביל במאה ה 21. בברכה, נטע זילברג מנהלת תחום מוצרים קהילתיים תפוז אנשים
 
../images/Emo46.gif תתביישו לכם

אתם בטח חושבים שאנחנו ממש מטומטמים. "הנוסח המעודכן של התקנון, ובכלל זה הסעיף המתייחס באופן בלעדי לבלוגים, הוא זה המחייב את תפוז" - כן, כבר הבנו שזה התקנון שלכם. ומה כתוב, אגב, בסעיף שמתייחס לבלוגים? "אין באמור בכדי לגרוע מן ההיתר שניתן על ידי הגולשת לתפוז אנשים לעשות שימוש בתכני הגולשת, כמפורט לעיל." את אומרת "יתר על כן, תפוז מתחייבת שלא לעשות כל שימוש בתכנים שנכתבים בבלוגים שלא על דעת הכותבים ובאישורם" - נטע היקרה, אולי כדאי שתקראי את התקנון בעצמך? כתוב שם: "בכל מקרה של סתירה ו/או אי התאמה בין התקנון לבין כל פרסום אחר, מכל סוג ומין, יגברו הוראות תקנון זה והן אשר תקבענה". זה בתקנון, וההבטחה שלך היא פרסום אחר. למי אנחנו צריכים להאמין? כל הודעה שמפורסמת על ידכם בנושא רק מוכיחה ביתר שאת שאתם לא|סגדש| קשובים לצרכי הגולשים, שאתם לא|סגדש| רגישים לביקורות, וכל מה שמעניין אתכם זה לעשות רווח קל מיצירות שאנשים עמלו עליהן והשקיעו בהן, תוך דריסה ברגל גסה של כל הזכויות הטבעיות והבסיסיות של כל יוצר על יצירותיו, באופן שאפילו הוצאות לאור כלכליות, שהיצירות הן המקור היחידי להכנסתן, אינן מרשות לעצמן. קודם לכן קיוויתי ש"קשרי הלקוחות" שלכם יבינו איזה נזק עושה להם המחלקה הכלכלית ויתקנו אותו. עכשיו, כשאני מבין שכולכם עושים יד אחת נגד הגולשים ומתייחסים אליהם כאילו היו ילדים רפי-שכל, לא נותר לי אלא לאחל לכם שכל הבלוגרים, הפורומים והגולשים יעברו למקומות אחרים, שנותנים להם מינימום של כבוד ולא רק מס שפתיים, ושהניסיון שלכם לדפוק אותנו יעלה לכם מאד ביוקר. באכזבה רבה, עידו גנדל ("צמרון צף"), יוצר.
 
הבהרה חשובה

בניגוד להודעה לה הגבתי, התקנון לא השתנה כלל. אני מצטט מהתקנון שעלה אצלי לפני כחמש דקות: "הגולשת מסכימה ומאשרת לתפוז אנשים ו/או למי מטעמה לעשות כל שימוש שהוא בתכני גולשות ובכלל זה להקליטם ו/או להציגם ו/או להפיצם באתר תפוז ו/או באינטרנט ו/או בכל מדיה שהיא, לצרכי תפוז אנשים, לרבות ליחסי ציבור ולקידום אתר תפוז באמצעי המדיה השונים, לפי שיקול דעתה המוחלט והבלעדי, לרבות באינטרנט, בעיתונות, במדיה סלולארית ו/או בטלוויזיה, והכל מבלי לקבל הרשאה נוספת מן הגולשת ו/או לשלם לה תמורה כלשהי בגין השימוש כאמור, ובכלל זה גם במקרה שתפוז אנשים תפיק הכנסה בגין השימוש שעשתה בתכני הגולשות כאמור. מבלי לגרוע מהאמור לעיל, תפוז לא תמכור תכני גולשות מבלי לקבל את הסכמת הגולשת מראש, למעט במסגרת הפצה של תכני גולשות באינטרנט הסלולארי."
 
בואו נגיד את זה ככה

הסעיף שלהלן: "הגולשת מסכימה ומאשרת לתפוז אנשים ו/או למי מטעמה לעשות כל שימוש שהוא בתכני גולשות ובכלל זה להקליטם ו/או להציגם ו/או להפיצם באתר תפוז ו/או באינטרנט ו/או בכל מדיה שהיא, לצרכי תפוז אנשים, לרבות ליחסי ציבור ולקידום אתר תפוז באמצעי המדיה השונים, לפי שיקול דעתה המוחלט והבלעדי, לרבות באינטרנט, בעיתונות, במדיה סלולארית ו/או בטלוויזיה, והכל מבלי לקבל הרשאה נוספת מן הגולשת ו/או לשלם לה תמורה כלשהי בגין השימוש כאמור, ובכלל זה גם במקרה שתפוז אנשים תפיק הכנסה בגין השימוש שעשתה בתכני הגולשות כאמור. מבלי לגרוע מהאמור לעיל, תפוז לא תמכור תכני גולשות מבלי לקבל את הסכמת הגולשת מראש, למעט במסגרת הפצה של תכני גולשות באינטרנט הסלולארי." ממנו כל מה שראוי שישאר הוא: "תפוז לא תמכור תכני גולשות מבלי לקבל את הסכמת הגולשת מראש, למעט במסגרת הפצה של תכני גולשות באינטרנט הסלולארי." כך הגולשים לא ירגישו פגועים ולתפוז תהיה זכות חוקית להפעיל את הפורטל האינטרנטי שלהם! בלי זה, כמו שאתם רואים, הבלוגים והרבה מהפורומים לא פועלים. מקווה שהעניין יפתר בקרוב. בוב.
 
סליחה?!

שום תוכן שלי לא יופץ מחוץ ל"תפוז", ובוודאי שלא יימכר במסגרת "תפוז" או מחוצה לו, בלי ידיעתי ורשותי המפורשות, שיינתנו בכל מקרה לגופו!
 

Sabre Runner

New member
בדיוק.

מי שרוצה לקרוא את מה שאני יצרתי יצטרך לבוא לפה ולעמוד בתנאים של כל מקרה לגופו, במיוחד בפורום כותבי מד"ב ופנטזיה ששם כל יצירה מוגנת על ידי זכויות יוצרים. אנחנו יודעים שכשאנחנו כותבים משהו באינטרנט, אין לנו שום שליטה על מי קורא ומה הוא עושה עם מה שקרא אבל אם הוא מנסה להרוויח עלינו, יש אפיקים משפטיים. עם 'התקנון' (להלן 'המפלצת') הזה אין מה לעשות כי הוא ויתור מראש על כל זכות שיכולה, צריכה וחייבת להיות לכל יוצר על יצירתו. מבחינתי, זה עוד מסמר בארון של אתר הקהילות הזה.
 
למעלה