עדכון התקנון באתר

שימוש בתכני הגולשים - שינוי תקנון

הנהלת תפוז שלום הנני כותב בפורום כלבים מזה קרוב לשנה ועונה על שאלות הגולשים בכל הקשור לרפואת חיות מחמד. כל זה נעשה כמובן מתוך שליחות לנען חיות המחמד ובהתנדבות מלאה. הצטערתי מאד לגלות על השינוי שביצעתם בתקנון באופן המאפשר שימוש כלשהו בתכני הגולשים וזאת מבלי לבקש את רשותם לכך. מהלך זה גובל בזלזול ובאטימות כלפי קהל המשתמשים הגדול ביותר שלכם. הריני מבקש להבהיר בזאת כי הנני אוסר עליכם לעשות כל שימוש בתכנים שהעליתי לפורום כלבים ולפורום חתולים, בכל מדיה שהיא בין אם באופן ישיר ובין אם במסגרת שיתוף פעולה עם גוף אחר שלכם הסכמים עימו, כולל חברות סלולר, עיתונות, רדיו וטלויזיה או ספקי תוכן אחרים ברשת האינטרנט. כל שמוש שכזה בתכנים שהעליתי לפורום מחייבים קבלת הסכמתי מראש. בתקווה להמשך שיתוף פעולה הוגן בעתיד ד"ר אילן דיין רופא וטרינר
 
../images/Emo43.gif עדכון התקנון באתר

תפוז הוא אתר תוכן הגולשים הגדול בישראל, ולא נעשה דבר על מנת לסכן את התכנים העולים בו. אנו מתנצלים בפני הגולשים אם בעקבות שינוי התקנון השתמע כי בכוונת תפוז להשתמש בתכנים המועלים על ידם למטרות מסחריות מחוץ לאתר תפוז. תפוז אינה מתכוונת בשום צורה לעשות זאת. מעולם לא התבצעה פעולה שכזו וגם לא תתבצע בעתיד. שינוי התקנון נבע מהשינויים בסביבה התקשורתית המחייבים עדכון מדי תקופה. בעקבות פניות רבות של גולשים הוחזר הנוסח המקורי של התקנון ואף קיבל חיזוק המבהיר כי אין בכוונת האתר לעשות בהם שימוש מסחרי למעט שיתופי פעולה בתחום הסלולאר המתבצעים גם היום. שימושים קודמים שביצעה תפוז בעבר בתכני גולשים כדוגמת פרוייקט המקלדת היו בשיתוף ובהסכמה מלאה שלהם. בכוונת תפוז להציג בתחילת שנת 2007 את המודל לתשלום על תכני הגולשים במסגרתו.
 
מדגישה ומוסיפה

לאחר שנים של פעילות בניק זה ובניק אחר, מענה למאות אם לא אלפי גולשים, מאמרים ועצות במסרים ובפורומים השונים- הצטערתי כמו גולשים ומומחים אחרים לגלות את השינוי בתקנון. שינוי שלא הובא בתחילת המאבק לידיעת הגולשים, והביא אותנו לחשוד באי נקיון כפיים מצד תפוז. לידיעתכם- אין בעיני משום ההתחייבות בהודעה הרשומה על גבי פורום משוב. הודעה בפורום אינה מחייבת מבחינה משפטית, ככל הידוע לי. ההתחייבות היחידה של תפוז כלפי גולשיו נמצאת בתקנון, וזו משמעותו של תקנון האתר. לאור החלטתכם החד צדדית וכנקיטת צעדי התגוננות, ביקשתי להסיר את מאמרי מפורום חתולים. מאמרי כבר אינם נמצאים במאמרי פורום חתולים נכון לאתמול, ואינם משרתים עוד את גולשי תפוז. אני מקווה שהנהלת תפוז תתעשת במהרה, ותחזיר את זכויות היוצרים על מלוא המתפרש מכך לבעליהן החוקיים. באם הנהלת תפוז פועלת בתום לב, הרי ששינוי בתקנון לטובת הגולשים אינו בגדר הבלתי אפשרי. רק באם כוונותיה אחרות, תסרב לתיקון אליו היא מתחייבת פעם אחר פעם בהודעות חסרות משקל ותוקף משפטי בפורום משוב. הריני מצטטת את ד"ר אילן דיין ומוסיפה: הריני מבקשת להבהיר בזאת כי הנני אוסרת עליכם לעשות כל שימוש בתכנים שהעליתי לפורום כלבים ולפורום חתולים, למסרים, למאמרים ולקהילות השונות, בכל מדיה שהיא בין אם באופן ישיר ובין אם במסגרת שיתוף פעולה עם גוף אחר שלכם הסכמים עימו, כולל חברות סלולר, עיתונות, רדיו וטלויזיה או ספקי תוכן אחרים ברשת האינטרנט. כל שמוש שכזה בתכנים שהעליתי לפורום מחייבים קבלת הסכמתי מראש. ד"ר עינת פרי רופאה וטרינרית
 
מצא את ההבדלים...

בתקנון החדש: "הגולשת מסכימה ומאשרת לתפוז אנשים ו/או למי מטעמה לעשות כל שימוש שהוא בתכני גולשות ובכלל זה להקליטם ו/או להציגם ו/או להפיצם באתר תפוז ו/או באינטרנט ו/או בכל מדיה שהיא, לצרכי תפוז אנשים, לרבות ליחסי ציבור ולקידום אתר תפוז באמצעי המדיה השונים, לפי שיקול דעתה המוחלט והבלעדי, לרבות באינטרנט, בעיתונות, במדיה סלולארית ו/או בטלוויזיה, והכל מבלי לקבל הרשאה נוספת מן הגולשת ו/או לשלם לה תמורה כלשהי בגין השימוש כאמור, ובכלל זה גם במקרה שתפוז אנשים תפיק הכנסה בגין השימוש שעשתה בתכני הגולשות כאמור. מבלי לגרוע מהאמור לעיל, תפוז לא תמכור תכני גולשות מבלי לקבל את הסכמת הגולשת מראש, למעט במסגרת הפצה של תכני גולשות באינטרנט הסלולארי." (ההדגשות שלי - צ.צ.) כלומר, אתם עדיין יכולים לעשות מה שבא לכם עם התכנים שלנו בלי רשותנו, חוץ מאשר למכור אותם - אלא אם כן מדובר במכירה דרך האינטרנט הסלולרי, שעבורה אתם לא צריכים אפילו את רשותנו. גועל נפש.
 
ועוד שתי נקודות

מצד אחד "אנו מתנצלים [...] אם בעקבות שינוי התקנון השתמע כי בכוונת תפוז להשתמש בתכנים המועלים על ידם למטרות מסחריות [...] מעולם לא התבצעה פעולה שכזו וגם לא תתבצע בעתיד", ומצד שני "אין בכוונת האתר לעשות בהם שימוש מסחרי למעט שיתופי פעולה בתחום הסלולאר המתבצעים גם היום".. אז תחליטו, התבצע או לא התבצע? "תפוז אינה מתכוונת בשום צורה לעשות זאת" - אז תכתבו את זה בתקנון. מספיק להתפתל בניסוחים מתחכמים.
 
מדהים, לא הייתי מודע לזה בכלל

יכול להיות שהם לא מוכרים לבריטים את התכנים ישירות, אלא רק מרשים להם להציג אותם בטלוויזיה במסגרת מכירת התוכנה עצמה. ככה כולם עומדים בתקנון ויוצאים מרוצים, חוץ מהגולשים הפראיירים שהעלו תכנים לבלוגTV. תודה על המידע, הוא בהחלט שופך אור חדש על ההתפתחויות האחרונות.
 

בליעל

New member
מי שלא רוצה הפתעות, שיקים אתר עצמאי

היום זה לא יקר ולא קשה - יש מערכות פורומים חינמיות כמו phpBB, מערכות בלוגים חינמיות כמו WordPress, וכו'. יש שני דברים שכנראה אין ברירה אלא לשלם עליהם - דומיין (אפשר לקנות בכמה עשרות שקלים לשנה), וחבילת אירוח אמינה לאתר שמספקת PHP ו MySQL. מנסיון אישי, אפשר לשים פרסומות של Google Adsense ולכסות את כל העלויות עם עודף (אני מכסה עלויות + מרוויח כ 100 שקל לחודש, מתי תפוז הולכים לשלם לבעלי הבלוגים שלהם ?)
 

0Pandemonium0

New member
אני עדיין מחכה שמישהו מהגולשים כאן

ירים את הכפפה ויצור פורטל נורמלי שמתחשב בגולשיו, שנעים לקרוא ולכתוב בו. אם הייתי יודע לבנות אתר, הייתי עושה את זה בעצמי. ואם מישהו יעשה את זה בכל-זאת, אני יודע שאני אהיה שם.
 

Boojie

New member
הבה נראה אם הבנתי נכון:

נניח שמתישהו אני מסיימת את הספר שאני עמלה על כתיבתו והוא הופך לרב מכר (היי, מותר לחלום). תפוז מבחינים בעובדה שפרסמתי בעבר שניים-שלושה סיפורים באחד מפורומי היוצרים שלהם (בכלל לפני השינוי בתקנון, אבל למי אכפת - התקנון לא נושא תאריך, זוכרים?), ומחליטים להשתמש בהם - לא למכור אותם, חלילה! - לפרסום לצרכי קידום מכירות. הם לא צריכים לבקש ממני רשות, גם אם אני ממש הייתי מעדיפה לפרסם אותם סיפורים בתשלום, או לפי הבחירות היחצ"ניות שלי. נניח שגולשת כלשהי מעלה לקומונה שבה היא משתתפת, או לבלוג שלה, או לכרטיס האישי שלה, תמונת עירום שלה. תפוז רשאים לקחת את התמונה ולפרסם אותה בפרסומות בעיתונים, כתמונת אילוסטרציה לכתבה על תפוז, בדף הראשי של תפוז, בטלוויזיה או בשלטי חוצות, בלי לבקש רשות מאותה גולשת. נניח שגולש כלשהו סיפר - בכישרון רב וסוחט דמעות - את סיפור חייו הקשה בבלוג שלו. תפוז רשאים לקחת חלקים נבחרים מהטקסט ולפרסם אותם כפרסומות לתפוז, כחלק מכתבות תדמית, בדף הראשי שלהם או בכל מקום אחר. נניח שאחד הגולשים יצר משהו - אולי מצגת פלאש, אולי סרטון אנימציה, אולי משחק - והעלה אותו לפורום כלשהו או לבלוג שלו, ומאוחר יותר זה הפך משום מה ללהיט. אותו גולש אולי היה מעדיף למכור את פרי יצירתו ולהרוויח עליו כמיטב יכולתו, אבל תפוז מן הסתם יעדיפו למכור אותו בעצמם, כתוכן לגלישה סלולרית, או להשתמש בו כתוכן יחצ"ני לתפוז. הממ. כן. אני רואה את הצדדים החיוביים בסעיף הזה. גם אני הייתי שמחה לקבל שליטה כזאת בתכנים של אחרים שתתיר לי שימוש חופשי בהם. אני לא מתכוונת להעלות יותר תכנים משמעותיים לתפוז, כי התכנים שלי הם שלי. מה אתכם?
 

Spirite

New member
מעכשיו

גם אני לא. לא עיינתי כמו שצריך בסעיף המתוקן, מסתבר.
 
../images/Emo45.gif ואני כבר

נפרדתי מפורום כותבי מד"ב ופנטזיה, בו השתתפתי באופן פעיל למעלה משלוש שנים ברציפות. חבל, חבל, חבל.
 
גם אני לא מתכוונת להעלות תכנים לאתר

עד אשר ישונה התקנון. ומתכוונת לשקול את הסרת המאמרים שכתבתי עד עכשיו, לטובת הקוראים. אני גם מתכוונת לקרוא למומחים האחרים בקהילת בע"ח ובקהילות אחרות לפעול כמוני.
 
בלאט!

עכשיו להסיר שוב את כל הרשומות??? עד שהחזרתי את כולן? וכבר היה לי פוסט בתנור!!! לעזאזל איתכם תפוז!!!
 
למעלה