לא הבנתי מה אומר

Shame in you

New member
לא הבנתי מה אומר

התקנון החדש בנוגע לזכויות יוצרים שכולם כל כך נסערים.
 

הMפצח

New member
דבר ראשון התקנון בלשון נקבה

זה בילבד גורם לו ליהיות בדיחה.
 
זה נהוג לכתוב תקנונים באופן חד מיני

הפנייה לזכר ונקבה היא לגיטימית כאחד. השימוש בלוכסנים (\) למינהם, או כתיבה בלשון רבים היא פסולה. אנחנו כועסים על תפוז בגלל עיניין זכויות היוצרים ובצדק. אם אתה מתולונן על לשון הנקבה בתקנון אתה סתם עושה מעצמך צחוק.
 

הMפצח

New member
באותו אופן אני יכול ליכתוב עליך

שאם אתה חושב שאתה מעלה משהו לאינטרנט וחושב שלמישהו איכפת מהזכויות שלך עליו, אתה עושה מעצמך צחוק, כי אתה כניראה לא מבין מה זה אינטרנט.
 

the YOOK

New member
אתה טועה.

זה לא נהוג בשום מקום. הצורה הסתומה היא צורת הזכר. מבחינה חוקית התקנון הזה לא חל על גולשי תפוז (חוקי ישראל מחייבים כל מוסד משפטי להיות כפוף לאקדמיה ללשון עברית). בנוסף ישנו הסעיף הבעייתי בנוגע לזכויות היוצרים שהובטח שיתוקן, ועד כה לא ראיתי שינוי...
 

the YOOK

New member
אתה מוחה רק על הסעיף הבעייתי,

ויש גם כאלה שמוחים על השימוש בלשון נקבה. אני רק ציינתי שאתה טועה בכך שזה לגטימי ומחייב מבחינה חוקית, או שזה נוהג רגיל. העובדה שהצורה הסתומה היא לשון זכר לא אמורה להיות יותר מעליבה לנשים מאשר העובדה שהספירה הסתמית היא בלשון נקבה לגברים. זה פשוט עברית תקינה. כאשר כותבים "הגולשת", מכוונים לגולשות ממין נקבה בלבד!
 
אתה מוזמן להרים טלפון לאקדמיה

ללשון. אתה טועה. ולמה למחות על השימוש בלשון נקבה? מה מפריע בזה? זאת מחאה טיפשית שגוזלת את תשומת הלב מהמחאה האמיתית - גניבת זכויות יוצרים.
 

the YOOK

New member
היישר מאתר האקדמיה ללשון העברית:

http://hebrew-academy.huji.ac.il/question3.html התמונה המצורפת לקוחה מסעיף "שאלות קבועות" (הפרכת שמועות שוא). אני יכול לכתוב תקנון שמתייחס לכלבים, ולהגיד כי "במסגרת תקנון זה "כלב" - כל אדם ו/או תאגיד ו/או גוף כלשהו. "תפוז אנשים" - לרבות מנהליה, עובדיה, בעלי מניותיה, מנהלי הפורומים וכל מי מטעמה. כל האמור בתקנון זה בלשון כלב - אף זכר במשמע. כל האמור בתקנון זה בלשון יחיד - אף רבים במשמע.", כמו בתקנון של תפוז. זה נראה לך נורמלי?!
 
מכיר את השמועה הזאת

והיא אכן לא נכונה. אבל הדוגמה שהבאת בכלל לא קשורה לנושא. תפוז לא כתבו את התקנון בלשון רבים. הם כתבו תקנון כמו שכותבים תקנון - בלשון חד מינית בגוף יחיד. אם אכן התקנון היה בלשון רבים, אז הכתיבה "גולשות" הייתה מוטעת. ובכלל, התקנון היה שגוי מבחינה לשונית. אני מציע לך שוב להרים טלפון לאדקדמיה ללשון ולהווכח שאתה טועה. שוב.
 

the YOOK

New member
ציטוט מהתקנון:

"תקנון זה מסדיר את היחסים בין תפוז אנשים לבין הגולשות באתר" מכאן: תקנון זה לאו דוקא מסדיר את היחסים בין תפוז אנשים לבין הגולשים ממין זכר באתר! (וכן: "כל האמור בתקנון זה בלשון יחיד - אף רבים במשמע." -אבל כאן אין ממש פנייה סתמית בלשון נקבה, כך שניחה...)
 

the YOOK

New member
וניתן למצוא עוד:

"תכני גולשות כל תוכן שיועלה לאתר על ידי גולשות, ובכלל זה תמונות ותכני וידאו בבלוגים ו/או באתר אלבומים ו/או באתר פליקס, סרטונים בבלוג TV מסרים בחדרי צ'אט ו/או כל חומר אחר המועלה על ידי הגולשות לאתר ו/או למי מן השירותים ("תכני גולשות"), הינו בבעלותה ובאחריותה הבלעדית של הגולשת שהעלתה אותו כאמור." "תפוז אנשים מעמידה לרשות הגולשות שירות קומונות באתר תפוז אשר באמצעותו יכולה הגולשת לפתוח ולנהל קומונה ולהעלות בה את מחשבותיה והגיגיה ("קומונה"). ניתן לפתוח קומונה פתוחה, אשר תהיה פתוחה לצפיית גולשות ומשתמשות אחרות, וחשופה לכלל הגולשות ברשת, או קומונה סגורה, אשר תהיה פתוחה לצפיית גולשות ומשתמשות בעלות הרשאה שתינתן ע"י מנהלת הקומונה" בכלליות, ניתן למצוא לאורך כל התקנון התייחסויות לגולשות נקבות בלבד (בנוסף אני מאמין שגם הניסוח בלשון נקבה יחידה עם תוספת שהתקנון חל על גברים ונשים כאחד היא בניגוד לחוקים המקובלים, אבל לא מצאתי מקור לכך).
 

Arikk16

New member
זה מותר מבחינה חוקית...

אם הם הוסיפו שהתקנון כתוב בלשון נקבה אך חל עם שני המינים כאחד(זה באמת מה שהם עשו) אז התקנון כשר למהדרין
 
למעלה