זכויות יוצרים בתפוז

אבל מה זה ישנה

אם תיידעו אותנו על זה? מה, נסמוך על מהימנותכם, שלא תעשו שימוש בתכנים ללא רשות? אה, כן, שכחתי. ההעלאה היא מתן רשות. אם אין לכם כל כוונה להשתמש בסעיף הזה, למה הוא הועלה מלחתחילה? כיתוב בתחתית עמוד הבלוג לא מפצה על כך שהם מאבדים את זכויות היוצרים שלהם לתפוז בעצם ההעלאה של יצירותיהם לשם. ברור שהוא תקף רק לגבי כל אחד... מלבד תפוז. <_< [חוץ מזה שזה קיים רק בבלוגים. בפורומים או הקומונות, כולל פורומים או קומונות יצירה למינהם, אין דבר כזה]
 
לא נמאס לכם לחזור על אותה תגובה

אידיוטית ומטופשת אם אין לתפוז שום כוונה להשתמש למה הוכנס הסעיף הזה לתקנון מלכתחילה? ונחמד מאוד שכתוב למטה שהתכנים שייכים לנו הבעיה שבתיקון המטופש והחשוד הזה תפוז מרשה לעצמה לקחת את התכנים ולעשות בהם שימוש בלי ליידע אף אחד עצם העובדה שהתקנון שונה בלי להודיע לאף אחד וכשידוע לכם טוב מאוד שאף אחד לא נכנס שלוש פעמים ביום רק כדי לבדוק אולי מנהלי תפוז החליטו לעדכן את התקנון היום אז התגובה שהתקנון גלוי לכולם היא די טיפשית! כבר חשודה למרות ההיתממות של "אין ולא היתה כל כוונה לתפוז לעשות שימוש בתכנים של גולשים ללא ידיעתם"
 
מצטרף, הודעה להנהלה

זכותכם כמובן לקבוע כל תקנון שאתם רוצים, וזכותו של כל גולש לפנות לערוצים אחרים בהם התקנונים הגיוניים יותר. אני, ככותב ותיק יחסית שקיבל תשלום עבור יצירות גם מחוץ ל"תפוז" ולאינטרנט, רואה בתקנון החדש פוטנציאל פגיעה ריאלי ביותר ועל כן אמנע, עד לתיקונו, מכל הודעה שעשוי להיות בה ערך שימושי כלשהו להנהלת "תפוז", ואמעיט בשימוש ב"תפוז" בכלל. גרועים עוד יותר הם התירוצים העלובים שהושמעו כאן על ידכם בנדון. אם אינכם מתכוונים לעשות שימוש ביצירות ללא רשות, מדוע אינכם מעגנים זאת בתקנון? מדוע לא פורסם מלכתחילה השינוי בתקנון (על ידכם, לא על ידי גולשים שגילו את המחטף שלכם)? הרי אתם יודעים טוב מאד שזה לא ריאלי לקרוא מחדש את כל התקנון לפני כל הודעה שנשלחת. כל הנהלה סבירה הייתה שולחת הודעה אישית, או לפחות מפרסמת קישור בכל פורום בנוגע לשינוי בתקנון, על מנת שהמשתמשים יהיו מודעים לו ויוכלו לבחור בעצמם. למעשה, הנהלה סבירה לא הייתה כלל מעלה על דעתה להעניק לעצמה רשות שימוש חופשית וכוללת בחומרים של אנשים אחרים. כל ההתנהלות הזו משאירה טעם רע, שהשפעותיו יישארו גם אם וכאשר יתוקן התקנון. צר לי שבחרתם בדרך פעולה כזו, שפוגעת ומזלזלת במשאב החשוב ביותר שלכם - הגולשים, ואני מקווה שהחשיפה והפעולות שיינקטו על ידי ועל ידי אחרים בעקבותיה יוכיחו לכם שזו הייתה טעות קשה.
 

mjlk

New member
../images/Emo45.gif מסכימה עם כל מילה.

מה קרה לכם אתם ככה משנים את זה פתאום?? וגם אם אתם משנים, לא להודיע בכללל?? אם לא תשנו את הסעיף הזה... אני כנראה, ועוד רבים כמוני, אאלץ לחפש מרכז פורומים אחר שנותן לי זכויות על היצירות שלי.
וחבל...
 

0Pandemonium0

New member
תומך לחלוטין.../images/Emo45.gif

אהבתי את מה שאמרת לגבי הנהלה סבירה, שלא הייתה מעלה על דעתה לנסח תקנון כזה, וגם אם כן הייתה לפחות טורחת להודיע על כך. מאחר שהנהלת תפוז דווקא כן ניסחה תקנון כזה, ולא הודיעה, המסקנה המתבקשת היא שהנהלת תפוז היא אינה הנהלה סבירה. כמו שאמרת, גם אם יתוקן התקנון, הטעם והריח הרע הנודף מהאתר לאחרונה יישאר ויידבק במנהלים. אני בטוח שגם אם יתוקן התקנון, אף-אחד לא יישכח את התנהלותה הגרועה של ההנהלה במקרה זה.
 

digiash

New member
אתה פשוט חזרת על כל מילה

שהוא אמר.. מה היה הטעם? Oם התמיכה מספיקה (גם מהצד שלי)
 

mjlk

New member
איך בכלל אפשר לכתוב ארבעה משפטים

כמו המודגשים כאן באותו קטע??? >>>> אתם סותרים את עצמכם! זה פשוט לא הגיוני שלגולש יש את כל הזכויות על היצירות שלו שהוא מעלה לאתר, אבל להנהלת האתר יש רשות לעשות כל דבר עם היצירה בלי להתחייב לשום תמורה! איך בכלל אפשר לומר דבר כזה?!
 
הם יכולים

הניסוח הזה פירושו שאנחנו, כבעלי הזכויות על היצירות שלנו, מתירים להם ספציפית ומראש לעשות שימוש ביצירות שלנו ככל העולה על רוחם. זה לא סותר. אנחנו לא מוותרים על הזכויות לגמרי - אם מישהו אחר יעתיק את היצירות וימכור בלי לתת לנו כלום, נוכל לתבוע אותו. אבל את "תפוז" לא, כי כאמור נתנו להם רשות. כשר אבל מסריח לאללה.
 

אלי ו.

New member
אני מנחש שהכוונה שלהם היא

שאם הם ירצו לעשות פרסומת בטלביזיה לתפוז הם יוכלו להראות צילומי מסך עם הגיגי הגולשים בלי להצתרך לפנות לכל גולש בנפרד ולקבל את אישורו. בפועל התקנון מתיר להם להוציא ספר בשם "הבלוג של אלי" המכיל את כל תכני הבלוג שאין לי.
 

P a p i r

New member
רק רציתי להבהיר...

אני הגעתי מפורום שלא קשור בכלל לזכויות יוצרים של שום דבר, סתם מדברים על אופניים. וזה מקומם אותי באותה מידה, אז ההודעה הזאת מופצת מעל ומעבר למה שאתם חושבים לכם. אם זה לא השתנה בקרוב, הפורומים שלכם יהיו מלאים בצרצרים במקום בגולשים. אני מציע שתחשבו טוב טוב לפני שאתם משאירים את הסעיף הזה, כי שתפוז יהיה עוד פורום שומם ללא אנשים.
 
האם מישהו יכול לעדכן בממצאי בדיקה

משפטית שערך בנושא? האם הדבר חוקי? האם לא קיימת חובת הודעה מוקדמת על שינוי בתקנון שהופך להיות שותף מלא בזכויות יוצרים? אם הנהלת תפוז לא עברה על החוקים/תקנוהחוק ותקנותיו בנושא הקניין הרוחני, לא נותר לנו אלא להצביע ברגליים (או יותר נכון באצבעות). אבל אם התקנון עומד בסתירה לחוק, זה כבר סיפור אחר לגמרי.
 
אני מתנגד לקטע! מה זה הדבר הזה??

זה רק יגרום לפחות ופחות אנשים להעלות יצירות וכתבים שלהם לתפוז.. אתם שוללים את זכויות היוצר של האדם. דווקא הכלי שאמור לאפשר לך להתבטא בחופשיות הוא אותו המקום ממנו שוללים ממך את הזכויות לדברים שלך. כמו שיש התנגדות לצרוב סרטים ומוזיקה והעלאתם לרשת כך גם צריך למנוע את שלילת זכויות היוצרים מהאדם הרגיל.. בעצם מה שתפוז עושה זה יצירת שוק פירטי ממילותיהם של גולשיו, היחיד שעושה מכל העניין הזה רווח הוא תפוז והוא לא נותן דבר בתמורה ליוצרים המקוריים. אם זה לא שוק פירטי אז מה זה שוק פירטי? תפוז עוברים על חוקי זכויות יוצרים! בושה!
 

HackMachine

New member
בתור יוצר/אמן אני מיום זה מפסיק...

בתור יוצר/אמן אני מיום זה מפסיק להעלות איורים שלי לאתר תפוז. אני לא מסכים לכך שהאיורים שלי "פוטנציאלית" יועברו לגורמים אחרים או יעברו עיבוד עריכה וכל הנלווה. אני מבין שההנהלה מנסה להגן על עצמה מתביעות אפשריות על-ידי גולשים חלקלקים שמחפשים דרכים מלוכלכות להרוויח כסף. זה מובן ומקובל. לכן הסכם שאני *כן* אהיה מוכן לקבלו הוא שהנהלת תפוז מתחייבת שהשימוש יהיה רק תחת קונטקסט האתר ושהיוצר יקבל קרדיט כתוב בולט לצד היצירה. לא פחות מזה.
 
ומה לגבי קומונות סגורות?

לפי התקנון הזה, ההנהלה יכולה לקחת משהו שגולש כתב (או צילם) לעיני חבריו הקרובים בלבד, ולמכור אותו לכל המרבה במחיר. זו הפרה לא רק של זכויות יוצרים, גם של פרטיות! מציעה להנהלת תפוז לשנות בחזרה את התקנון, ומהר!
 
../images/Emo41.gif כדאי לזכור שקומונה המוגדרת

כ"סגורה", מהווה התחייבות של הפורטל לחבריה לגבי פרטיות תוכנה.
 
למעלה