זכויות יוצרים בתפוז

ophler

New member
../images/Emo45.gif...............................

מפיץ איפה אני גולש בנוסח הזה: ---אם אפשר חמש דקות מזמנכם, יכול להיות שזה שווה את זה. אם אין לכם חמש דקות, גשו ישר לקישור שמופיע בסוף ההודעה. לא אני לא מציע פרמידה. אל תשלחו לי כסף ולא לחמישה אנשים אחרים. לאחרונה שונה תקנון תפוז ויכול להיות שלא כל הגולשים הותיקים התעדכן בשינוי (מי שכן שירים את היד). השינוי הוא איך לומר, קצת בעייתי. ================= הפיסקה הבאה יכלה להיות חלק ממחזה סאטירי או פארודיה על עושק וגזל אבל היא אמיתית, יותר מידי אמיתית. היא לקוחה היישר מתקנון תפוז המעודכן לרגע זה תחת הכותרת "תכני גולשות": הגולשת מצהירה ומתחייבת כלפי תפוז אנשים כי העלאת כל תוכן לאתר מהווה מתן, ללא כל תמורה, של רישיון בלתי חוזר, ארצי ועולמי ובלתי מוגבל בזמן לתפוז אנשים להשתמש בתכני הגולשת ולעשות בהם כל שימוש שתראה לנכון, על פי שיקול דעתה הבלעדי ומבלי לקבל הרשאה נוספת מן הגולשת, לרבות העברתם לצדדים שלישיים. לתפוז ניתנת הרשות להקליט, להעתיק, לשכפל, להפיץ, לשווק, להציג, למסור לציבור, לעבד, לערוך, לתרגם ולהשתמש בתכני הגולשת בכל דרך נוספת, לפי שיקול דעתה, ובכל מדיה שהיא, לרבות בטלביזיה, בדברי דפוס (ובכלל זה בעיתונים, מגזינים, כתבי עת, ספרים וכיו"ב), במדיה דיגיטלית ו/או סלולארית (בכלל זה באתרי אינטרנט, בארכיבים דיגיטאליים ובשירותים הניתנים ברשתות תקשורת, לרבות חוטית, אל חוטית, סלולארית, כבלים ולווין) ובכל אמצעי מדיה אחר, והכל לפי שיקול דעתה הבלעדי של תפוז אנשים. תפוז אנשים לא תחויב בתשלום עמלה ו/או תמורה ו/או תמלוגים מכל מין וסוג, בגין ובקשר עם השימוש והמעשים כאמור, אף אם תפיק הכנסה ו/או כל תמורה ישירה או עקיפה, בגין השימוש שעשתה בתכני הגולשת כאמור. =================== אם זה לא היה עצוב אז אולי זה היה מצחיק. כמו כל טרנד חדש, לא אני גיליתי את זה, זה יד שלישית מגולש במצב טוב. אז אם אתם רוצים להתעדכן בדיון שמתנהל כרגע, תלחצו על הקישור בסוף. אם אתם לא חוששים או שלא אכפת לכם, פשוט תתעלמו. רק תחשבו על ההשלכות האפשריות. כן, אני מתלבט אם למחוק את הבלוג שלי, אם להעלים את התמונות והיצירות מהאלבום שלי ואם להפסיק לגלוש פה ככה פתוח. כן, אני מכור. כן, זה נוח פה. כן, יש כאן אחלה אנשים. כן, הייתי בצבא ושמעתי שיש דרג ויש... שבת שלום כתובות אינטרנט נילוות: קישור לדיון ב"תפוז משוב" ---
 
מצטרף למתרגזים

בתור מי שכותב בפורום אומנות הצילום ומעלה מתמונותי, ובתור מי שמתפרנס, בין השאר, גם מצילום, אני לא מתכוון להעלות לכאן עוד חצי תמונה עד שהתקנה הזו תתוקן. ושוב- תפסיקו עם הטענה המטומטמת שעוד לא הישתמשתם בתקנה הזאת- זה לא שולל מכם את האופציה לעשות זאת בעתיד ולכן לחלוטין לא מרגיע אותי.
 

Ninja

New member
../images/Emo4.gif גם כאן הכסף מדבר...

תפוז משאירים לעצמם לפרסם כל יצירה שתעלו "לפי שיקול דעתה הבלעדי של תפוז אנשים" ואתם לא תראו שום אגורה על כך מכיוון שהם הצהירו ש"תפוז אנשים לא תחויב בתשלום עמלה ו/או תמורה ו/או תמלוגים מכל מין וסוג"
עצוב לקרוא...
 

pipidi

New member
מצטרפת למאבק

בתקווה שלאט לאט אנשים לא יעלו יצירות אישיות שלהם ימחקו את מה שהעלו בעבר, עד שהכל יהיה שקט... אנחנו מכורים אבל לא פראיירים. נא לתקן את התקנון כך שלא יפגע בזכויותינו!
 
בעניין תקנון תפוז וזכויות יוצרים

אני רק רוצה לציין שככותב וותיק מאוד בפורומים, הפסקתי כבר לפני כמעט שנתיים להעלות תכנים משמעותיים לתפוז (ביקורות, מאמרי דעה ואפילו הסברים מעשיים לחברי פורומים שונים) לאחר שאז נעשה שינוי שהתיר פרסום רשת (מאז הסעיף הועלה ובוטל מספר פעמים). בניגוד לרבים וטובים אחרים בפורומים השונים, חלק גדול מהדברים שאני פעיל בהם (בניקים כאלו ואחרים) בהחלט עשויים היו לשמש בדיוק למטרת פרסום רשת ולפיכך אני מצאתי את התקנון פוגעני על אף התיקונים שנעשו בו. לעניין העלאת לינקים שהועלה מעלי בדיון, ציטוט: "הגולשת מצהירה ומתחייבת כלפי תפוז אנשים כי העלאת כל תוכן לאתר" התקנון עוסק רק בדברים שהועלו לשרתי תפוז ואתרי תפוז. משמע, הם יוכלו להשתמש בלינק שנמסר באתר ולהפיץ אותו. אין להם זכות להפיץ את התוכן מהמקום שאליו מפנה הלינק שכן הוא אינו נמצא בתחומי האתרים או השרתים שלהם. בינינו, שיעשו מה שהם רוצים בלינק שנתתי - אבל רק בלינק! לאור השינוי הנוכחי, אני שוקל לצמצם את פעילותי למינימום האפשרי, וייתכן בכלל זה העלאת הודעות שבהן נמצא רק הניסוח הלקוני: בשל תקנון תפוז המעודכן, ניתן לקרוא את דעותי על עניין זה בלינק הבא. זאת כאשר המילים "הלינק הבא" משמשות כהיפר לינק לאתר אחר (ואולי גם המילים "תקנון תפוז" יובילו לדיון זה).
 

תהלה1

New member
בסופו של דבר זה יהיה הפסד של תפוז

אם אנשים יפסיקו להעלות יצירות ותכנים כאלה, כי משתמשי הפורומים רוצים להיחשף ולהכיר את התכנים (שקשורים למקצוע, תחביב, נושא שמטריד אותם באותו זמן או כל דבר אחר). אם הם לא ימצאו את זה בתפוז הם פשוט יחפשו מקום אחר. העולם גדול ויש עוד מקומות.
 

TheMo

New member
אבני היסוד באומנות חופשית

כשאדם יוצר הוא מתחבר עם החלקים העמוקים ביותר בנשמתו ובנפשו, וכדי לעשות זאת הוא צריך לחוש תחושת בטחון. לפעמים תחושת הבטחון נובעת מהידיעה שאף אדם אחר בעולם לא יפגוש את היצירה. לפעמים התחושה נובעת מהידיעה (או ההשערה) שאף אדם מוכר לא יפגוש את היצירה. כאן, תחושת הבטחון נובעת מהידיעה, שהיצירה שכל אדם כותב היא שלו, ושאף אחד לא יוכל להשתמש בה מלבדו. התחושה הזו כה חשובה לנו, עד שיש צורך לעגן אותה בחוק או בתקנון באופן שלא משאיר מקום לספק. אל תקחו לנו את תחושת הבטחון הזאת, כי פשוט לא נכתוב אצלכם בלעדיה. צמד המלים "זכויות יוצרים" הוא משמעותי ועוצמתי, ולא לשווא. אל תגרשו אותנו מתפוז.
 
כפי שהסברנו

אין ולא היתה כל כוונה לתפוז לעשות שימוש בתכנים של גולשים ללא ידיעתם. כפי שתוכלו לראות למשל בבלוגים, בתחתית כל עמוד מצויין במפורש כי התכנים ברשומה שייכים לבעלי הבלוג. אנו מודעים לרגישות שהועלתה כאן, וכבר במהלך סוף השבוע, בשיתוף הנהלת החברה, התחלנו בתהליך של הכנסת השינויים הדרושים לתקנון.
 

Boojie

New member
אם אין לכם כוונה כזאת,

אתם לא צריכים את הסעיף הזה. כל עוד הוא שם - בגרסה מלאה או חלקית - עלינו לצאת מנקודת הנחה שיש לכם כוונה כזאת. מי שחותם על חוזה שיש בו סעיף דרקוני ומנצל רק כי האדם שהכניס את הסעיף הזה לחוזה אמר, "לא, אל תדאג, אין לי כוונה להשתמש בו" הוא דביל. ייתכן שחלק מהגולשים שלכם דבילים. אני מקווה שרובנו לא. אגב, בקשה להבהרה נוספת: "אין ולא היתה כל כוונה לתפוז לעשות שימוש בתכנים של גולשים ללא ידיעתם." - האם זה אומר שיש והייתה לכם כוונה להשתמש בתכנים של גולשים עם ידיעתם, אבל בלי בהכרח לקבל את אישורם או לשלם להם תמלוגים על זה? כי זה לא באמת יותר מוצלח. אני, אישית, כמי שמתפרנסת, בין השאר, מכתיבה, לא מוכנה שלאיש תהיה הזכות להשתמש בדברים שאני כותבת בלי לקבל את אישורי המפורש (לא, לא במסגרת הסכם שימוש אחיד ומטופש באינטרנט) ובלי לשלם לי תמלוגים על כך. אני לא חושבת שיש כותב איכותי ורציני כלשהו שכן מוכן לכך.
 
אתם ממשיכים עם אותו משפט

אבל בנתיים פורומים ובלוגים שלמים לא מתפקדים בזמן שאתם בתהליך שינויים (שוב) אני מקווה שהסעיף לא ישונה אלא יוסר! גם המושג "ללא ידיעתם" מטריד כי הרעיון הוא שההנהלה תצטרך אישור מהיוצר, ולא רק להודיע לו על שימוש בתוכן.
 

Spirite

New member
אני מקווה שהפעם

תחליטו גם להודיע לגולשים על השינויים שעשיתם. זה יהיה באמת נחמד.
 

mjlk

New member
כדאי לכם לשנות את זה במהרה

ורק לטובתכם, כי בלי גולשים אין תפוז. ואם אתם מתירים לעצמכם לעשות כל שימוש שאתם רוצים בחומרים שאנחנו מעלים לכאן בלי שנקבל שום תמורה, הרי שאתם מפסידים אותנו...
 

0Pandemonium0

New member
מצחיקים.../images/Emo6.gif

"בתחתית כל עמוד מצויין במפורש כי התכנים ברשומה שייכים לבעלי הבלוג.", אבל בתקנון תפוז כתוב שהזכויות על התכנים שייכים לכם! אתם חושבים שהגולשים שלכם מטומטמים, אבל עליתי עליכם: "הכנסת השינויים הדרושים לתקנון" פירושו "הכנסת השינויים הדרושים לנו לתקנון, וגם הם לא יהיו להיט בעיניכם". אז תנו לי להגיד לכם: אין צורך בשינויים. אתם לא צריכים לשבת עם ההנלה ולנסח תקנון חדש ולא צריך לשנות שום תקנה, צריך, חד משמעית וללא השתהות נוספת, למחוק, למחוק, למחוק! את הסעיף הנורא. לא לשנות, למחוק! אל תעבדו עלינו!
 
צילומים שהעלתי לפורום צילום

הועלו מבלי לדעת על השינוי בתקנון הנ"ל. זה מקפח -- המשמעות היא שאתם נתתם לעצמכם את הזכות (ולא קיבלתם את הזכות) לסחור בתכנים שלי ולמסור לצד שלישי תכנים שלי ללא רשותי ואף ללא ידיעתי. אני מצפה לשינוי התקנון כך שהשינויים שהוכנסו אליו יוסרו. עד אז, כמו אחרים שהצהירו כאן לא אעלה תוכן. לכל היותר אעלה קישורים עם הודעה כמו "בשל השינויים בתקנון תפוז אני נמנע מהעלאת תוכן מחשש לפגיעה בזכויותי".
 
למעלה