זכויות יוצרים בתפוז

העניין כאן, בסופו של דבר, הוא כלכלי

כבר הגיע היום שבו בלוג הפך לספר, ורבים אחרים בעקבותיו. אז נכון שאין עוררין על כך שזכויות היוצרים על בלוג מסוים שייכות לבעליו, אבל דבר "הענקת הרישיון לצמיתות" משמעו שגם הבעלים יוכל להרוויח מהבלוג וגם "תפוז". ואני חושב שתמלוגים מספר פוטנציאלי הם שכר גבוה מדי עבור שימוש בפלטפורמה שכמוה יש עוד רבות.
 
שנייה אני רוצה להבין משהו../images/Emo108.gif

אתם חוזרים ואומרים:"אין ולא היתה כל כוונה לתפוז לעשות שימוש בתכנים של גולשים ללא ידיעתם." אבל מה זה יעזור לנו? הרי יש לכם את הזיכולת לקחת אז לא משנה אם תודיעו לנו או לא, אתם יכולים להשתמש בתכנים האלה!
 

שרון123

New member
אם אתם לא מתכוונים אז תשנו את התקנו

זו חוצפה שלא תיאמן! וזה שהתקנון נגיש לכולם, זו לא סיבה לא להודיע לכלל המשתתפים שחתמו על תקנון אחר, שיש שינוי כל כך מהותי! אני בהחלט אשקול הרבה יותר בכבדות ראש דברים שאכתוב או תמונות שאפרסם בעתיד
 

cwen

New member
עד שאתם לא מתקנים את התקנון

אני לעולם לא אפרסם בתפוז יותר שום דבר בעל ערך. אני אפרסם במקום אחרי ובתפוז אשים רק קישור. ודרך אגב, אם אתם תעיזו להשתמש בחומרים שלי מלפני שינוי התקנון - אני אתבע אתכם. כל עוד התקנון הזה בתוקף, אני לא אפרסם שום דבר חדש.
 
אם אתם במילא לא מתכוונים..

לפרסם ולהפיץ דברים בלי אישור בכתב מהגולש, למה לכתוב בתקנון שמותר לכם? כשחושבים על זה, הסעיף שעליו מדברים פה, לא נוגד את הסעיף הבא: 'כל תוכן שיועלה לאתר על ידי גולשות, ובכלל זה תמונות ותכני וידאו בבלוגים ו/או באתר אלבומים ו/או באתר פליקס, סרטונים בבלוג TV מסרים בחדרי צ'אט ו/או כל חומר אחר המועלה על ידי הגולשות לאתר ו/או למי מן השירותים ("תכני גולשות"), הינו בבעלותה ובאחריותה הבלעדית של הגולשת שהעלתה אותו כאמור. כל זכות יוצרים ו/או זכות קניין רוחני ו/או כל זכות אחרת בתכני גולשות, שייכת לגולשת אשר העלתה אותם לאתר.'
 

Spirite

New member
לא כל כך משמח, העניין הזה.

ועל החוק הזה לא ידעתי מהתקנון אלא מהודעה של גולש אחר. אולי פיספסתי, אבל לא זכור לי שהועברה הודעה לגולשים שהתקנון שונה. אני אישית לא מרוצה מהאפשרות שתפוז יחליטו לעשות שימוש בתכנים שלי ללא רשותי ולהעביר אותם לצד שלישי וכו'. זו ממש פגיעה בזכויות יוצרים.
 

0Pandemonium0

New member
לא פספסת, באמת לא הועברה הודעה

לגולשים בנוגע לשינוי התקנון. לא רק שהם הוסיפו תקנה חצופה ומרתיחה שכזו, אפילו לא היה להם הנימוס להודיע על כך.
 

Spirite

New member
אני מקווה שהנהלת האתר תבין

שזו פגיעה חמורה באמת בזכויות יוצרים ותשנה אותה. זה לא מקובל.
 

ROBBBBIE

New member
..

אתה באמת חושב שהם לא יודעים שהם פוגעים בזכויות היוצרים שלנו? הם פשוט מקווים שאחרי כמה זמן הסערה תשכך והם יוכלו לגנוב לנו תכנים באין מפריע. אנחנו רק צריכים להראות להם שזה לא יקרה. הדרך הכי טובה זה באמת להצביע ברגליים ולהפסיק לפרסם פה, כמו שהרבה אנשים כבה עושים. אי אפשר להתנתק לגמרי, בגלל המעגלים החברתיים שנוצרו פה, אבל "לייבש" את הפורומים והבלוגים מיצירות חדשות זה בהחלט פתרון מעשי, שאני אישית תומך בו.
 

Spirite

New member
אני יודעת שהם מבינים

שהם פוגעים בזכויות יוצרים, הכוונה שלי היתה שהם יתעוררו ויבינו שזה לא מקובל וישנו את התקנון לפני שינחתו עליהם כמה תביעות משפטיות, אם אני לא טועה קראתי פה שאיזה גולש\ת פנה למשרד של עורכי דין. ובדיוק בגלל זה הם לא העבירו הודעה רשמית, בגלל שאז הרבה יותר גולשים יידעו ואז תתעורר סערה והם לא רוצים את זה. כמה שפחות מודעות של הגולשים, פחות התנגדות ויותר חופש פעולה. ואני בהחלט מתכוונת להפסיק לפרסם פה. אחד הסיפורים שלי התפרסם בספר "המקלדת", וזה לפחות היה באישורי, והרגשתי שטוב שאני מפרסמת כאן. אני מצטערת מאוד שלא אוכל לפרסם כאן יותר מחשש שירמסו את זכויותיי. זה פשוט מדכא.
 

ROBBBBIE

New member
../images/Emo45.gif

בדיוק בגלל זה חובת הפרסום חלה עלינו. כשמספקי גולשים יוקוממו נגד התקנון הם יבינו שזה יהיה חכם יותר לבטל את הסעיפים הנ"ל
 

רמשטיין

New member
שאלה חשובה שלא הועלתה!

האם קישור שאני מפרסם בפורום תפוז זה או אחר לגבי תוכן מסויים באתר אחר נחשב כאילו פרסמתי זאת בתפוז ולכן חל עליו הסעיף הנ"ל? ...אני מאוד מקווה שלא, בייחוד לא רטרואקטיבית אני מצטרף לתרעומת ולמחאה נגד הסעיף החדש ומודה לKiru על הבאת העניין לתשומת ליבנו.
 

חמדונה

New member
שאלה לי

נרשמתי לתפוז, כלומר קראתי את הקתנון, לפני שהתקנה הזו נכנסה, ולכן לא הסכמתי עליה כשהסכמתי על התקנון. האם היא חלה גם עליי? בנוסף, כבר ביום ראשון אני אדבר עם משרדי עורכי דין, ואני מבטיחה לא לעבור בשתיקה על שימוש ביצירות שלי ללא אישור מפורש ממני.
 

sickX6

New member
מצטרפת לכל מה שנאמר פה

אין לי מה להוסיף, רק נראה לי חשוב להוסיף פה תגובה כדי להראות כמה אנשים מתנגדים לזה. ולינק לשרשור הזה ישלח לפורומים בהם אני כותבת ולרשימת האיסיקיו שלי....
 
למעלה