זכויות יוצרים בתפוז

בעניין ישראבלוג

ישראבלוג זה חלק מנענע ונענע נמצאת בבעלות דנקנר, שהוא שותפו של בן דב (הבעלים של תפוז) ב"הכשרת הישוב" וב"מעריב" (כולל בית ההוצאה לאור "ספרית מעריב"). לדעתי המדיניות של דנקנר לא תהיה שונה במהותה מהמדיניות של שותפו להוצאת הספרים (כאור - בן-דב, הבעלים של תפוז). ואם תהיה הפרה של זכויות יוצרים, לא פשוט להתמודד בבית המשפט מול סוללת עורכי הדין של האנשים האלה, שהם מהאנשים העשירים והמקושרים בארץ. הכי טוב לכתוב באתרים עצמאיים. אבל כן חשוב מאוד להפיץ את הדברים שנכתבים כאן, ולעורר דיון ציבורי בשאלת זכויות היוצרים של הכותבים בפורטלים הגדולים.
 

pulse11

New member
אתה טועה ובגדול

אנשים ימשיכו להעלות כי זו מנגינה שאי אפשר להפסיק. הבעיה היא מה יקרה בעוד שבוע, חודש, 10 שנים כשתגלה שהיצירה שלך נמכרה בכסף טוב למישהו בלא ידיעתך. ויהיה כתוב קרדיט בסגנון "תודה לגולש SABRE RUNNER". והעובדה ש-30 גולשים יודעים מזה, לא מזיזה כלום לאף אחד. בעוד חודש אף אחד לא יזכור כלום. תפוז מורכב מעשרות אלפי גולשים (אם אני צודק זה מאות).
 
אני לר חושב שהתקנה הזאת עומדת בפני

החוק לא יכול להיות שאני יעלה תמונה לפורום/בלוג/אלבום תמונות אישי ותפוז יחליטו לזרוק את הקניין הרוחני שיש לי על התמונה הזאת לכל הרוחות וישימו אותה בלי רשותי בפרסומת שלהם לדוגמה. אני גם הולך לשלוח את התקנון הזה לעורך דין שמתמחה בענייני אינטרנט כדי לברר את הסוגייה עד אז- סיונרה, אין תכנים משמעותיים מבחינתי בדיוק כשחשבתי להתחיל לעבוד שוב על הבלוג שלי....
 
האם נתתם דעתכם שעם תקנון כזה

גם אני, לצורך הדיון בלבד כמובן, יכולה לקחת מאיפה שבא לי ולפרסם! הרי הגולשים בתקנון כזה מאשרים שאפשר לקחת ולפרסם אם רק רוצים את כל מה שהם מעלים כאן. לא תקין בעיני וחבל. וכל זאת אחרי שמנהלים מאד מקפידים שכל גולש וגולש לא יקח מגולש אחר חמרים, ויפרסמו עם זכויות היוצרים, אפילו להעתיק הודעה לא נותנים (ואני מברכת על כך) אלא בשם ומאין לקוח. תחשבו על זה.
 

Purple Mushroom

New member
אה , אם לא יועברו תכני גולש צד שליש

ללא ידיעתו , אז זה בסדר . נירגעתי . (נישלחתי לשירושור הזה , מבלוג מסויים ) בלוגים
 

Sakura K

New member
../images/Emo4.gif

לא להודיע על שינוי עצום כזה בתקנון של תפוז זו פשוט חוצפה. אף על פי שציינתם שעוד לא חל שימוש ומסירת חומר לגורם שלישי- אולי עוד יקרה כדבר הזה. אני ככותבת וכאדם מוסרי מתנגדת לדבר, ואם כך -לא אפרסם עוד בתפוז מיצירותיי. אני מאוכזבת.
 

רולדההה

New member
דבר זה אינו חוקי. ../images/Emo98.gif

אני מחשיבה עצמי כגולשת ותיקה יחסית, לפחות שנתיים בתפוז, וכאשר אני הצטרפתי לתפוז והסכמתי לתקנון לא יהיה בו סעיף שכזה. הוספתו של סעיף זה מקובלת בנוגע למצטרפים חדשים לתפוז, שיקראו את התקנון, אבל לגולשים הותיקים, שהצטרפו בעת התקנון הקודם, אינם רואים עצמם ככבולים לתקנון בצורתו החדשה, ולפיכך, לתפוז אין שום יכולת ניכוס רטרואקטיבית על יצירותיהם, הודעותיהם וכל פרי עבודתם.
 

evil i

New member
לא חוקי אבל...

גם במיי ספייס זה אותו הסיפור. וגם שם יש בעיות. הבעיה היא עם חלאות כמונו, הגולשים, שלא מוכנים לקחת את הרגליים וללכת קיבינימט לפורטל אחר. אם היה לנו ביצים אף אחד לא היה נכנס לתפוז הזה כבר מזמן.
 
הבעיה היא כל הקשרים

שכבר יש פה. אם הייתה לי את האופציה להעביר את כל מי שאני איתו בקשר לישרא' או משהו כזה, הייתי עושה את זה. בנתיים אני עושה צעדים יותר אפשריים.
 
תקנון האתר

אנו נעביר לבחינה נוספת את תקנון האתר. עם זאת, אנו מעוניינים לשוב ולהדגיש כי לא הועברו בעבר וכי אין בכוונתינו להעביר בעתיד תכני גולשים ללא אישור מפורש.
 

u 1000

New member
תקנון האתר הוא כנראה בדיחה

אחרת לא ניתן להסביר מדוע מנהל פורום הפועל בניגוד לתקנון ממשיך להיות מנהל ולא ניתן להסביר כיצד גולש המוחה כנגד הפרת התקנון נחסם.
 
הצהרת "אין בכוונתנו" לא שווה כלום.

בישראל נקבע הסכם שאינו מעוגן בחוק בין "ועדת העורכים" (נציגי בעלי כלי התקשורת הגדולים) לבין הצנזורה הצבאית, לפיו "ועדת העורכים" לא תדרוש חקיקה נגד צנזורה פוליטית של עיתונים, ובתמורה המדינה לא תצנזר עניינים פוליטיים בעיתונים השייכים לאנשי "ועדת העורכים" אלא רק בעיתונות ה"שוליים", עיתונים ערביים, עיתונות זרה, עיתונות מחאתית וכו'. בפועל, המדינה כן צינזרה ומצנזרת נושאים פוליטיים גם בכלי התקשורת של אנשי "ועדת העורכים". אני מנסה לומר שהצהרה זו שכתבת כאן בפורום, שאין לכם כוונה להשתמש בכוח שלכם, זה לא שווה כלום. בעלי תפוז הם אנשי עסקים, לא אידאליסטים (הבעלים של תפוז מוביל בימים אלה את אחד הקמפיינים השערורייתיים ביותר שהיו אי פעם בישראל, לשינוי שיטת השלטון לכיוון של אנטידמוקרטיזציה משמעותית) והתקנון הזה מספק להם כוח שלא מגיע להם, שליטה בתכנים ויצירות שאנשים טרחו עליהם. פרסום התקנון הזה בפורומים של תפוז יביא מן הסתם לכך שאנשים יזהרו הרבה יותר במה שהם כותבים, ותהיה ירידה באיכות ובכמות הכתיבה, ולכן אתם מפרסמים זאת - אבל ראוי שאנחנו נעשה זאת, אם התקנון לא ישתנה.
 
איך אחותי אמרה בתגובה לזה?

"איזה מטומטמים, אף-אחד לא יעלה לשם דברים עכשיו."
 

Sabre Runner

New member
הנה השוואה מעניינת בשבילכם.

לאירן יש יכולת גרעינית. הם לא רחוקים מהפצצה האמיתית. לארה"ב יש מאות ראשי חץ וגם לנו יש כמה באמתחתנו. יש גם כמה מדינות אחרות פחות מערביות ופחות יציבות שמחזיקות את הנשק הזה. זה שאף אחת מהן לא השתמשה בו לא אומר שלא מטריד אותי העובדה שיש להם או שבכלל הנשק קיים. ועוד השוואה לנשק גרעיני: כרגע, הכוח הגרעיני בעולם משמש כהרתעה. וזה גם מה שאתם עושים עם התקנון הזה, מרתיעים גולשים, חדשים כוותיקים, מלהשתמש במערכת שלכם.
 

0Pandemonium0

New member
אם אין בכוונתכם להעביר תכני גולשים

גם בעתיד, למה הוספתם את התקנה הזו? הרי היא לא נחוצה בעליל, לדבריכם. אם כך, אני מבקש שתשנו אותה.
 
למעלה