זכויות יוצרים בתפוז

Kiru

New member
הנקודה המהותית כאן היא לא כסף,

אלא זכויות ביצירה. יכול להיות שכותב תכנים לא רוצה שהיצירה שלא תפורסם בשום מקום, לא בחינם ולא בתשלום. יכול להיות שצלם מסוים ישמח אם היצירה שלו תוצג בתערוכה, אבל לא ירצה שישתמשו בה בפירסומת לסיגריות. במילים אחרות, היוצרים לא מעוניינים להרשות שיעשו עם היצירות שלהם מה שרוצים, רק כי הם בחרו לפרסם אותן גם בתפוז. גם אם לאנשי תפוז אין שום כוונה לעשות שימוש בזכויות האלה (ואני באמת לא חושב שיש כאן איזושהי קונספירציה של תפוז, רק סוג של "שיהיה, אם נרצה נשתמש ואם לא נרצה לא נשתמש"), אין שום סיבה שהיוצרים יתנו להם אותן.
 

Wainshtein Lev

New member
למה צריך לדרוש כסף על קנין רוחני?

אתה רציני? אם כן, למה אתה חושב שאלקטרונאי\חשמלאח\בנאי\מוסכניק יותר טוב מסופר\צלם\צייר\מתכנת? למה מכונאי שתיקן לך את הרכב, או המפעל שיצר אותו זכאי לדרוש תשלום, ואילו המהנדס שתכנן אותו לא? הרי הוא לא יצר כלום, מלבד "קנין רוחני"? ולמה סופר שכתב ספר לא רשאי לגבות עליו תשלום? לא, כי אם כל אחד יכול לעשות מה שבא לו, למשל "תפוז" יכולים להוציא לאור ספר שאתה כתבת וזאת בלי לשלם לך אגורה, אז למה להתאמץ? אז לא יהיו ספרים חדשים, שירים חדשים, תמונות חדשות, מכוניות חדישות, טכנולוגיות מתקדמות, רפואה טובה יותר וכו' ותוכנות חדשות (כי אם ביל גייטס לא יוכל לגבות כסף על כל עותק של "חלונות" - איך ישלם לעובדיו? ואז למה הוא צריך את זה?) מה הבעיה? מה שיש עכשיו מספיק טוב, לא? תגיד את זה לכל החולים שמחכים לתרופות למחלות שעדיין חשוכות מרפא, תרופות בפיתוח ע"י אנשים שיוציאו פטנטים על ה"קנין הרוחני" שלהם - המולקולות אותן הם פיתחו. הרי לא הם מייצרים את התרופות. "טבע" עושה זאת. אז למה ש"טבע" תשלם לממציא? אבל אם לא יקבל כסף - למה שימציא? הוא ילך להיות "סתם" רופא או רוקח, הרי הוא צריך להתפרנס, לא? קידמה דורשת המצאות חדשות. המצאות חדשות דורשות חזון ודמיון. חזון ודמיון... השם ז'ול וורן אומר לך משהו? יש הרבה (ואני בתוכם) שסבורים שזה שהרבה מהכתוב בספרי מדע בדיוני הפף למציאות זה לא מקרה וגם לא ניחוש מוצלח מצד הכותב. במקרים רבים דמיונו של הכותב מביא את החזון ומצית את דמיונו של הממציא. אז למה באמת לדרוש כסף על קנין רוחני? שכל אחד יגנוב ככל העולה על רוחו, מה הבעיה? אגב, למה רק קנין רוחני? למה לא פשוט ככל העולה על רוחו?
 
../images/Emo45.gif ועל זה נאמר בקצרה...

"סוף מעשה במחשבה תחילה" - המחשבה והדמיון הם כלי בריאה - ולא... לא כל אחד בורך בהם במידה שווה. מה אומר ומה אוסיף.... כשאתה צודק - אתה פשוט צודק.
 
כן, בין השאר

"מעריב" בבעלות חברת "הכשרת הישוב" שהבעלים העיקריים שלה הם נמרודי, בן-דב (הבעלים של תפוז) ודנקנר.
 
לא מדובר על שליטה...

מדובר על זה שהוא מרוויח ממעריב. ובתור אדם שמרוויח ממעריב ויש לו את הזכות לעשות מה שהוא רוצה עם היצירות שלנו, הוא יכול לתת למעריב את היצירות שלנו ולהרוויח מזה לא מעט.
 

Sabre Runner

New member
מאוד נכון מה שאמרו פה.

מי שהצטרך לתפוז לפני שנים מכיר תקנון אחר. אם שיניתם תקנון ולא הודעתם לאף אחד אז התקלה אצלכם. ולמען האמת, העובדה שלקחתם קרדיט על זה שגולש פרטי הביא את הידיעה לציבור קצת גורמת לי להטיל בספק בהאם תשתמשו באותה זכות מפוקפקת. אני ממש מצטער להגיד אבל עם השינוי הזה בתקנון, דיי הרגתם את היצירה באתר הזה. לא שנעים לי להגיד את זה (אני עדיין לא אוהב את הממשק פה) אבל תפוז הוא בין הפורטלים הגדולים ביותר בארץ אם לא הגדול ביותר ומערכת הפורומים והבלוגים שלו היא בין הענפה ביותר. אם התקנון הזה לא ישונה, אנשים לא יעלו לבלוגים שלהם תכנים חדשים, לא יכתבו דברים חדשים בפורומים ואולי כל המערכת תגווע. עם כל הכבוד, אני הולך כבר לחפש אלטרנטיבות.
 

miss mcmillan

New member
בהחלט

לא שפרסמתי פה יצירות מופת (בינתיים... טוב, אולי קצת- בכל אופן, אלה לא דברים שארצה שמישהו אחר חוץ ממני יפרסם אי פעם בלי השתתפותי המלאה בתהליך), אבל ההודעה הזאת גורמת לי לחשוב ברצינות גדולה מאד על חיפוש אלטרנטיבות.
 
יצירתי האחרונה

ואם אני את אותה או יצירה דומה לה שפורסמה במקום אחר אני אתבע אותם.
 

regit knup

New member
איזה איומים.. מי ידע...

רק אל תעבור לשם, לא! רק לא זה!!!! בבקשה.... ת'גיי
 
למעלה