זכויות יוצרים בתפוז

newsexy

New member
../images/Emo45.gif >>תפוז תקראו

תפוז-לדעתי עם אתם עושים דבר כזה-איטס זה ביגינינג אוף די אנד! יש לכם מערכת מעולה ואני משתמש בה הרבה אבל...כרגע שאני יודע שאפשר לעשות כסף על הגב שלי...כבר אהיה פחות פעיל בהרבה.. ואני מניח שכמוני עוד הרבה גולשים. על תנצלו את מערכת הפורומים המונופוליסטית שלכם בשביל עוד כמה גרושים בארנק.. כי הרי הגולשים הם אלו שמייצרים לכם 90% מהתכנים באתר,וברגע שתפגעו בהם-גם תאבדו אותם! נקודה למחשבה...
 

פליפר.

New member
אינ דווקא חושב שזאת סערה בכוס תה:

עם כל הכבוד למה שכל הנ"ל כותבים כאן וכל זכויות היוצרים שלהם (ויש כבוד) - ברגע שהעלתם את זה לאתר, כל אחד יכול לעשות בזה כרצונו, ויהיה קשה עד בלתי אפשרי להגן על זכויות היוצר האלו. תוכיח שהוא לא כתב/צילם/הגה את הרעיון לפני כן? הרי לא רשמתם פטנט ולא הוצאתם זכויות יוצרים אבל פרסמתם את זה באינטרנט - הפתוח לכל העולם ואישתו. אז נכון - להצהיר שישתמשו בזה זה מעצבן. אבל איך אתה יודע אם לא עשו את זה בעבר? תנשמו עמוק, תחשבו טוב ותבינו שגם אם הרעיון מעצבן, זה משהו בלתי ניתן לפיקוח/שליטה בכל מקרה
 

0Pandemonium0

New member
אל תיפגע, אבל זו הודעה קצת טיפשית.

נכון שבאינטרנט כל אחד יכול "לגנוב" כמה שהוא רוצה, אבל ההבדל הוא שברגע שתפוז כותבים בתקנון שמותר להם, הם מעגנים את זה בחוק. לשם דוגמא, תאר לך שמחר נחקק חוק חדש שקובע שמותר לגנוב. מה תגיד? "אז מה? גם ככה אנשים גונבים". נכון, אבל הפעם הגניבה היא, כביכול, חוקית.
 

דביר58

New member
אם משהו מפרסם ללא אישור חומר...

שלך שמוגן בזכויות יוצרים זכותך לתבוע אותו. ברגע שתפוז באופן שרירותי חד צדדי ובלי לשאול אף אחד מעגנת את זה בחוק אין אפשרות לתבוע אותם. דבר אחד בטוח... מילה אני לא מוסיף לבלוג שלי. אולי אפתח בנענע בלוג למרות שאני אוהב את תפוז ונענע ובלוגים זה כאב ראש. תפוז... אם לא תתעשתו ותירטלו את הברבזון המכוער הזה תישארו עם ה... ב.. ותו- לא. די לחכם ברמיזה. אתם הצלחתם לעצבן בגדול ואת כולם. מה קרה לכם? תתאפסו.
 

0Pandemonium0

New member
עוד תשובה לקונית וחמורה ביותר.../images/Emo31.gif

"תקנון תפוז חשוף לכל גולש", טענה טיפשית שמטרתה להוריד את האחריות מעל גבם של מנהלי תפוז. גם חוקי המדינה חשופים לכל איש, אם מתקשרים ושואלים את המשרד המתאים, אבל איך תגיבו אם אף-אחד לא הודיע לכם שמעלים עכשיו את המיסים, או מורידים את קצבאות הזיקנה ("זקנים? למי אכפת מהם? הם לא גולשים באתר שלנו")? אם אין לכם כל כוונה להעביר את היצירות שלנו לגורם אחר בעתיד, מדוע נחקקה התקנה שאומרת שמותר לכם לעשות זאת? אני שואל ברצינות ומצפה לתשובה רצינית: מדוע חוקקתם את החוק הנ"ל? כדי שתוכלו לא להשתמש בו?
 
צודק, וגם:

בעליו של פורטל תפוז (אילן בן דב) הוא גם מהבעלים העיקריים (דרך בעלותו בחברת "הכשרת הישוב") של "מעריב", כולל חברת ההוצאה לאור "ספרית מעריב" ובית הדפוס של מעריב. כשמישהו שיש לו הוצאה לאור קובע שכל התכנים של הבלוגרים, למשל, הם בבעלותו והוא לא צריך להעביר עליהם שכר ליוצרים, יש כאן בעיה. בימים אלה מאוד פופולריים ספרים שמכילים אסופה של בלוגים. פורטל תפוז הוא אחד מפורטלי הבלוגים העיקריים בארץ, ואם ההוצאה לאור של מעריב תחליט לפרסם ספרי בלוגים היא לא תהיה מחוייבת לשלם לכותבים, החתומים על התקנון החדש.
 

0Pandemonium0

New member
ההודעה שלך רק הופכת את העניין לחמור

עוד יותר. מה עם החופש שלנו ליצור?! אני לא יכול להחליט מה עושים עם היצירה שלי?!
 

Lonly badger

New member
אם למישהו מפריע משהו בתפוז

שיפסיק להשתמש בתפוז. אלא אם כן הוא תלוי בתפוז רגשית או מנטלית , לא צריכה להיות בעיה. תפוז "מספקים שרות". אם משהו באמת לא בסדר בתפוז, אז ביחד אפשר לשנות דברים. אין תפוז , בלי אנשים, בגלל זה יש לתפוז שם ממש מגניב לפי דעתי : תפוז אנשים. הסמל והסלוגן הזה פשוט נותנים את התמונה הגדולה והאמת בסופו של דבר. ככה שאם משהו בהחלט מפריע לאנשים , משתמשים בתקנון של תפוז הם יכולים לגשר את זה עם תפוז. אני מתאר לעצמי. ז"א זה לא תיאוריה מטורפת שעלתה לראש שלי. הבעיה היחידה והחור היחיד היא שזה דורש מאנשים את היכולות הבאות: 1. לחשוב עבור עצמם. 2. להקדיש תשומת לב(מה שמעבר לעצמם) 3. הכרה בכך עצמאות וחופש לא יכולים להתקיים בחברה שלנו דרך שנאה , מרד , או ניתוק עצמי.
 

0Pandemonium0

New member
זה לא קשור, זה רק הפתרון הקל.

לא טוב לך? לכי, קישטה. לא! בתפוז טוב לי, ההנהלה לא טובה לי. אני לא אעזוב ואברח, אלא אאבק כדי לשנות. גירית, לידיעתך.
 

Lonly badger

New member
הערתי רק לגבי מרד

למה להתקיף את תפוז. תפוז מורכב בעיקר מאנשי תפוז. ככל שנקדים להתייחס לכך בצורה הזאת כך יהיה אפשר לשנות ביתר קלות דברים וביעילות. בסדר הודעה ראשונה אפשר לצאת מגדר הרגיל ולהתלהם. אפשר וכדאי, אבל לא למשוך את זה - יש צורך להסתכל על זה מכל הזוויות. ואז אם כל הזוויות עדיין לא נראות בסדר, לציין אותן . אבל אם אתה הולך למרוד נגד המערכת אתה בסך הכל דופק את עצמך . אני מתכוון למרד רגשי לא מרד מעשי . שני דברים שונים. מה שהולך כאן נראה לי מעשי בהחלט. רק הערתי לגבי מרד.
 

Lonly badger

New member
בכלל

מישהו תהה למה בכלל צריך לדרוש כסף על קניין רוחני? (התשובה איננה פרנסת היוצר) אז אם אתם עומדים באמת עבור חופש הבעה ו"קניין רוחני" אתם לא תמהרו להגן על הקניין העצמי שלכם. אלא תלחמו בכל השטות שבאה לסחור במשהו שהוא מעבר למקח. וכסף. ודעה ציבורית או אופנה. משהו שקשור לנפש האנושית, ללהיות בן אדם - לפני הכל.
 
למעלה