חימום תת רצפתי

kermit5

New member
חימום תת רצפתי

שלום,

רציתי להתייעץ. שיפצנו בית בירושלים, בערך 175 מ"ר. מתחת לקרמיקה יש לנו חימום תת רצפתי.

החימום מתוכנת כך שעובד בשעות אחה"צ (15-22) על 23 מעלות, ואז יורד ל-19 מעלות ולפנות בוקר עולה שוב ל-22 מעלות ואז כשהולכים, בשבע בערך, יורד ל-19 מעלות עד אחה"צ.

1. האם זו השיטה החסכונית ביותר בחשמל? האם עדיף להשאיר את החימום על טמפרטורה יותר גבוהה?
2. עובדתית, למשל בשבוע האחרון, שהיה קר, החימום באמצע היום לא מגיע ל-23 מעלות. אפילו בשבת, שם מתוכנת שכל היום יהיה על 23, הוא עולה ומגיע 'גג' ל-21.5, לא יותר. האם הבעיה במערכת התת רצפתית (הם היו לא מזמן ולא נראה לי שיש שם בעיה)? האם המערכת לא מסוגלת להתמודד עם הקור הזה? (גם כן לא סביר, הובטח שהיא טובה למינוס... ) האם הבעיה היא בתכנות לא נכון של שעות הטמפרטורה?
איך זה אצלכם מתוכנת?
3. כללית, בסלון (די גדול, כ-60 מטר כולל מטבח), יש חימום תת רצפתי, אך עדיין על הספה, כשכל החלונות סגורים כמובן, יש הרגשה של 'משב רוח', למרות החימום. מאיפה רוח יכולה להגיע?

תודה על העזרה!
 
תקרא לאלה שהרכיבו לך

את המערכת שיסבירו לך. גם אנחנו עשינו תת רציפתי ופעם ראשונה הדלקנו אותו בשבוע שעבר, משהו כמו 22-24 מעלות בכל החדרים. תענוג. ומשב הרוח אולי מאיזה חלון שלא סגור הרמטית?
 

kermit5

New member
הבאתי אותם

אחרי שמכרו מערכת בעשרות אלפי שקלים הם לא ממש נחמדים....
טוענים שנכוון ל-22-24 מעלות, לפי הקור.
אכן כיוונו, וכאמור הבית יחסית נעים, אבל ממש לא מה שהבטיחו (ללכת בבית עם גופיה), אלא קריר למדי. אנחנו בקומת הגג, אבל עדיין קר לדעתי יותר ממה שזה אמור. אצלך זה מגיע ל-22-24 ? כאמור, אצלנו הוא מתקשה לעבור את ה-21.5.

החלונות סגורים הרמטית, לצערי אני לא מוצא את הקור...
 
אצלינו בלילה מזיעים, ובזכותך הבנו

שאפשר לכוון דרגות חום שונות במשך היום, היום ננסה לתכנת. אצלינו הענין הצליח, ניראה לי מאחר והבית מבודד מצויין, זה בית חדש. הבידוד אצלכם טוב? מי החברה?
 

kermit5

New member
זה עניין של בקר

(בקמץ ופתח...) - אצלנו אפשר לכוון אותו.

הבית כללית נמצא בקומה אחרונה בירושלים אבל הוא לא מבודד מאוד טוב. הוא בית ישן. ואף על פי כן, ממש לא מזיעים. עם פוך עבה + חימום תת רצפתי כן מזיעים לפנות בוקר.
החברה היא סאן היט. כללית, לא ממליץ עליה. התאכזבנו מאוד הן מהשירות והיחס (לאחר הקנייה, ודי לחכימא) והן מהתוצאות בשטח. אם הייתה לי הזדמנות שנייה, לא הייתי עושה את אותה מערכת שוב.
 
למעלה