סדר הדברים בגזר דינו של ישוע ?!

סדר הדברים בגזר דינו של ישוע ?!

אולי משהו יכול להסביר לי את סדר הדברים בגזר דינו של ישוע ?! אלה שמסרו אותו לפונטיוס פילטוס בקשו שישחרר להם תמורתו ולכבוד החג את ישוע בר אבא. למה בכלל עלתה החנינה לסדר היום הרי הם אלה שמסרו אותו? פסק הדין עדין לא ניתן ...ומי שאמור לתת אותו מציע למי שמסרו אתו שהוא יחון אותו ?! אפשר לבקש שחרור של פושע תמורת הוצאה להורג של משהו אחר ? מה זה קרבן חליפי?!
 
זה היה המנהג הרומי

באותה התקופה. השלטון הרומי, נהג לשחרר לכבוד החג היהודי את אחד האסירים היהודים שהיו שנידונו למוות. פנטיוס פילטוס הציע לשחרר את ישוע המשיח, בגלל נוהג זה, אך הם ביקשו לשחרר את בר-אבא. אגב ישוע המשיח לא נשפט במשפט של צדק, הם פשוט הכריעו שהוא בן-מוות עוד לפני שהוא עמד לפניהם למשפט.
 
יעקב ידידי לא זאת השאלה

אנא שים לב למה ששאלתי. לפני שהוא דן אתו למיתה הוא "הציע לשחרר את ישוע המשיח, בגלל נוהג זה" לא מסתדר לא מובן....בטרם גזר את דינו והוא מבקש לחון אותו להם...שהם מבקשים להמיתו ?! לא מובן... ובעיה שנייה הם מצעים להמית אותו בעסקת חליפין עם ישוע בראבא ממש לא מובן תמורת המתתו של מי שגזר דינו עדין לא ניתן הם מקבלים חנינה לישוע בראבא שהורשע כבר לא מובן....מה זה קרבן חליפי?!
 
הוא כבר היה נידון

הדין מצד אחד נעשה כבר בשמים עוד לפני היווסד תבל. מצד שני הוא כבר הואשם ע"י הכוהנים והפרושים, וקבעו שהוא ראוי למיתה(גם בלי משפט), פנטיוס פילטוס רצה לשחרר את ישוע, כי הוא פחד ממה שאשתו אמרה לו - שהיא חלמה חלום בלילה, ושלא יהיה לו דבר עם הצדיק הזה, כתוב שמאותו הרגע פנטיוס חיפש דרכים לשחרר אותו, וזאת הייתה אחת הדרכים שבה הוא ניסה.
 
השאלה היא

איך אתה מחפש היגיון בתנך ובברית החדשה בכוח לקבל עוד תשובה לא ברורה ולא הגיונית מאיזה פסוק באיזה פרק לא קשור?! תמיד יש תשובות בערימה ההסברים והפירושים השונים..כמו כל דת ואמונה בעולם
 
מצטער לחלוק על דעתך זה ממש לא כמו שאתה מתאר

אינני יודע מה אמונתך וזה גם לא רלוונטי לדיון - אתה מיצג גישה מתוך ההגיון שעליו חונכת - גישה יהודית אורתודוכסית. ערמה של הסברים שלעתים קרובות סותרים זה את זה מה שנקרא 70 פנים לתורה היא גישה יהודית לפרוש התנך ובדרך כלל על ידי התורה שבעלפה. האם קראת פעם את הברית החדשה?!...מצטער לחלוק על דעתך זה ממש לא כמו שאתה מתאר...אם יש תורת אלוהים חיים זה הברית החדשה...היא גם הפרוש הפשוט והתואם ביותר לתנ"ך.
 
השאלה היא

איך אתה מחפש היגיון בחיים עצמם? יש הגיון? שום דבר לא הגיוני, זה לא הגיוני שיום אחד מישהו מצהיר שהוא מאמין בישוע המשיח, ורואה בתנ"ך ובברית החדשה דבר ה', ויום למחרת מפקפק ומחליט שזאת לא האמת. זה לא הגיוני, שכמעט כל העולם מדבר על לעשות שלום ורוצים בכל מאדם לעשות שלום, אך כל אחד מחזיק בנשק גרעיני, וכולם עושים מלחמה. זה לא הגיוני, שאנשים מטיפים על שימור כדור הארץ, ומטיפים על איסור אכילת חיות, אבל לא איכפת להם מרצח המוני של תינוקות חסרי ישע שעוד לא נולדו. אתה יכול להגיד שאתה לא מבין דברים, שזה בסדר גמור - לגיטימי. אך לשלול את הכתובים, על הבסיס של חוסר ההבנה שלך - זוהי כסילות.
 
זה שקר יעקב עם כל הכבוד

מה אמר שצריך להיות הגיון? מי אמר שצריך להיות שלום זה מה שאנחנו רוצים או חלקנו ישוע דמות של אדם טוב עם ערכים טובים וטהורים זהו. כאן נגמר הסיפור היכן שהתחיל מבחינתי.. כל הקשקשת מסביב כל הדת מסביב כל הדוגמא מסביב כל היהודות והנצרות מסביב כל האסור והמותר מסביב כל החוקים מסביב כל הברית מילה מסביב כל המצוות כל הקבוצתיות הכנסיות הקהילות וכל שאר הדברים הללו הכל כלום רק מחרחר ריב ושנאה בעולם אתה חושב שדרך ישוע צודקת וטהורה כמו שהמוסלמי חושב שהדרך של מוחמד או כמו כל איש דת כן פעם אמרתי שאני מאמין בישוע ובאלוהים חשבתיש האמנתי סתם שיקרתי את עצמי יום יום סילפתי לעצמי קיבלתי כל מה שאיש דת כמוך ואחרים היו עונים לגבי תהיות ושאלות אבל בתאכלס בדיוק כמו הפילפולים של הרבנים הכמרים השליחים הרועים כמו כל אנשי הדת עושים אותו הדבר מסלפים מפרשים לטעמם (כן כן בשם האלוהים וברוח הקודש) כמו כל רב מחזיר בתשובה לוקחים ממש את חייהם של אנשים תמימים שמחפשים מזור נפשי ובעזות מצח משקרים וממלאים אותם בשקרים מלמדים אותם לשקר לעצמם הופכים אותם למשוגעים ולפסיכופטים ולפאנטיים במשך שנים אני עומד ומתפלל בכל פינה..מתפלל למה? לרכב? לבית? לכסף. לא! מתפלל לישועה לאלוהים משהו..רוחני משהו כל שהוא..אלוהים קיים.אני רוצה לדעת ולהכיר ..שנים מבזבז לחינם אין מענה אין עונה לא רואה תוצאות.. אז מה תגיד לראות את הפירות בחיים? ואללה החיים לא נתנו פירות מה תגיד אלוהים נמצא בכתובים בכתב? מכל הכתבים התעיקים שבעולם דווקא שייך ליהודים? בסופו של דבר יצאתי מכל זה.. אם שואלים אותי אם אני מאמין באלוהים או אתאיסט אני פשוט לא מתבייש לומר "לא יודע" הייתי דתי הייתי מאמין בישוע הייתי אתאיסט הייתי רוחניק והייתי הכל בסופו של דבר אני לא יודע.. מעדיף לחיות כמו שחייתי לפני שבאו מטיפים לחיי ..מכל הסוגים אגב לא יודע... ואם ואם אולי יהיה בית דין כל שהוא למעלה (הרעיון עצמו מגוחך אפילו) מה יהיה לי להגיד חוץ מלא יודע?! לא ראיתי דבר שונה מאתמול ומשלשום..יש ראיות בעד ויש ראיות כנגד מאיפםה עליי אדם קטן לדעת כי כתוב בספר? כתוב המון דברים בהמון ספרים.. החוצפה והיוהרה של "אנשי האמת" לשטוף את מוחם של אנשים בסך הכל מסכנים שנמצאים במצב שישתו כל מה שיתנו להם בלי לקחת אחריות על ההשלכות ובלי באמת לדעת מה יש מעבר לעולם הזה ...זו הכסילות ואם אתה הולך להיות אבא בעתיד אולי כדאי שתעשה חושבים איך אתה הולך לחנך את הילד שלך ללמד אותו שיש גויים ויש יהודים שהם עם נבחר אבל..אם הגויים רוצים הם יכולים להצטרף למלכות האלוהים ליהודים ללמד אותו להתפלל לאלוהים ולזעוק לאלוהים "תרחם עליי" "רחם עלינו" נראה לך הגיוני? למי פונים ב"רחם עליי" לאוייבים לא פחות ולא יותר
 
אין כל שקר בדברים שכתבתי

ראשית, מחפש יקר - כתבת שישוע הוא דמות של אדם טובים וערכים טובים וזהו. ישוע אמר שהוא האמת, הדרך והחיים, שהוא אור העולם, שהוא גדול מהמקדש ושהוא היה קיים עוד מלפני ימי אברהם - הוא ייחס לעצמו דברים שרק אלוהים יכול לייחס לעצמו. הוא אמר שפועל האלוהים הוא להאמין זה אשר הוא שלח - בישוע המשיח. אם כל הדברים האלה הם לא האמת, או חצי אמת - ישוע הוא מגלומן והשקרן הגדול ביותר, ואז הוא לא אדם טוב בכלל ואין לו שום ערכים טובים וטהורים. אך אם הדברים שהוא אמר הם אמת, אזאי הוא הרבה מעבר לאדם טוב עם ערכים טובים. אני ואף אחד מחבריי המאמינים לא פירש דבר, כולנו קיבלנו התגלות ברוח הקודש שישוע הוא המשיח בן-האלוהים, וכל מה שאנו יודעים מהכתובים, אנו לא מפרשים את הדברים בפירוש אישי, כי אם בהתגלות רוח הקודש. אני מודה לאלוהים על כל אנשי האמת, המטיפים והמבשרים שכיוונו אותי ועדיין מכוונים אל האמת והאהבה נשגבים שבישוע המשיח, בלעדיהם גם ההתגלות האדירה שחוויתי לא הייתה משכנעת אותי לעזוב את כל השקרים והחטא שנאחזתי בהם. אנחנו יודעים באמת מה שיש אחרי העולם הזה, מתוך הכתובים, ומתוך ההתגלות של הרוח. לגבי המשפט האחרון שלך, כתבת "למי פונים ב"רחם עליי" לאוייבים לא פחות ולא יותר." נכון מאד. אנחנו היינו אויבים לאלוהים לפני שנושענו לפני שהכרנו אותו, וגם אתה כיום - אויב(ואף עוין) לאלוהים. אבל תודה לאל שיש ריצוי במשיח ישוע בזכות דמו המכפר, ושיש מקום לחזרה בתשובה ואנו יכולים לבוא בבטחון אל כס החסד ולבקש רחמים, בגלל שאנחנו אוייבים לאלוהים. ותראה איזו גדולה - אלוהים שלח את בנו יחידו למות למעננו, עוד כשהיינו אוייבים ועויינים לו. תראה איזו גדולה - למרות כל הדברים הנוראים שכתבת וכנראה אלה הם מחשבותיך והלך רוחך, אלוהים עדיין אוהב אותך וחפץ שתחזור אליו. למרות שאתה משייך את עצמך למחנה האופוזיציה נגד אלוהים, אלוהים אוהב אותך וקורא לך לחזור אליו. איזה חסד!
 
ה-אלוהים

ואני מתייחס לשם כקונספט הוא הגורם מספר אחד למלחמות ולסבל בעולם בגלל אנשים כמוך העולם נראה כמו שהוא נראה היום.. רק עכשיו קראת לי אויב רק מכוון שאיני רואה את הדברים כמו שאתה רואה בברית החדשה יש מילים נורא יפות על אהבה ללא תנאים.. אבל כמובן שזה רק לאחר שתקבל מספר תנאים קטנים בקוראן ובברית הישנה כנ"ל.. אני בחרתי לא לשקר את עצמי ואת אחרים.. בעבר הלכתי והפצתי את הבשורה למשפחה שלי לחברים בחוסר אחריות בהמון התלהבות רק בגלל שקראיתי ושמעתי אבל האם זה היה אמיתי לא.. האם היה שינוי לא האם זה לא יותר מפרצי התרגשות וסחרור חושים..כן! ניסיתי לשכנע אחרים במשהוא שנורא רציתי שיהיה אמיתי.. אז אתה הופך ליותר קיצוני ויותר נמרץ ויותר פאנט רק כדי להצדיק את זה.. השלב הבא בטח היה חיפוש אחר כנסייה או קהילה ניתוק מהחיים והחברים הישנים לסובב סביבי רק אנשים שמאמינים במה שאני מאמין והנה נכנסתי לכלא אנושי מנטלי אך אני הפסקתי לשקר את עצמי (אני בטוח שאלוהים גם היה מעדיף שלא אשקר) וזה השחרור הכי גדול שיכול להיות לאדם
 
השטן

הוא הגורם לכל המלחמות ולסבל בעולם. לא אלוהים. אני לא קראתי לך אויב מכיוון שאתה לא רואה את הדברים כמו שאני רואה. אני קראתי לך אויב כיוון שכולנו היינו אויבים לאלוהים לפני שנושענו. ואתה הרי מוכיח זאת בהודעותיך העוינות לאלוהים ולבשורה שאתה אויב לאלוהים. אהבתו של אלוהים אליך היא בלתי מותנית, אם תאמין בו או לא אם תקבל את ישוע אל חייך או לא, הוא אוהב אותך ותמיד יאהב אותך. רק שאם אתה לא תאמין בו ותקבל אותו, אתה לא תוכל להנות מהאהבה שלו אליך, אתה תוכל להכיר אותו, ומבחינה רוחנית אתה לא תוכל להפיק שום פרי. גם אם תשתול שתיל באדמה, אך לא תשקה אותו, ולא תזבל את האדמה, ותניח לעשבים השוטים לגדול, השתיל לא יגדל כראוי ולא יניב את הפרי. אתה החלטת שהבשורה היא לא אמיתית, מאיזושהי סיבה, או מתוך כך שראית את התגובה של החברה לבשורה, או מתוך כך שקראת איזשהו מאמר. אתה מזכיר לי את אדמת הטרשים שבמשל הזורע: "וְכֵן הַנִּזְרָעִים עַל אַדְמַת טְרָשִׁים אֵלֶּה הֵם אֲשֶׁר בְּשָׁמְעָם אֶת הַדָּבָר מְקַבְּלִים אוֹתוֹ מִיָּד בְּשִׂמְחָה, אַךְ אֵין לָהֶם שֹׁרֶשׁ בְּקִרְבָּם וְרַק לְשָׁעָה יַחֲזִיקוּ מַעֲמָד; לְאַחַר מִכֵּן, בְּבוֹא צָרָה אוֹ רְדִיפָה בִּגְלַל הַדָּבָר, יִכָּשְׁלוּ מִיָּד." (מרקוס ד': 16,17) זה המצב של הלב שלך, והלב שלך נהייה עתה קשה כמו שולי הדרכים, אתה שומע את הדבר אך הדבר לא מצליח אפילו לגעת בליבך, כיוון שהשטן גונב לך אותו. והסיבה הלב הקשה שלך. אתה יכול לשנות את המצב, אתה יכול לרכך את ליבך, לבקש ראשית מאלוהים שיעשה זאת ויעזור לך לרכך את הלב. לב קשה הוא הסיבה העיקרית לחיים ללא הרוח של ישוע המשיח. האמת תשחרר אותך, וישוע הוא האמת, הדרך והחיים. אני מאמין בישוע המשיח קרוב ל-7 שנים. נכון הקשר עם רוב החברים נותק בעקבות כך, אך קיבלתי חברים חדשים. הקשר עם המשפחה לא נותק. הקשר לחיים - אני מחובר יותר מאי פעם לחיים הקדושים שאלוהים נתן לי. אם אתה קורא להבלי העולם הזה חיים - אז אתה באמת אדם מסכן. הקהילה לא מנתקת אותך מהחברה, היא דווקא מעודדת להתערות כמה שיותר בתוך החברה כאורות בעולם החשוך הזה. ישוע לא התנתק מהאנשים הפשוטים, למעשה הוא עשה בדיוק את ההפך ממה שהפרושים(הדתיים) עשו, הוא אכל ושתה ובילה בחברתם של האנשים הפשוטים, של האנשים החוטאים. הוא היה בחברת זונות ובחברת המוכסים שהיו גנבים ורודפי בצע. לא בגלל שהוא היה כמוהם, אלא כיוון שהוא אור העולם, והיה ויש לו מה לתת לאנשים שמוכנים לקבל.
 
למעלה