מנסה להבין משהו.

מנסה להבין משהו.

שלום אנשים. שאלה כנה מתוך התעניינות: בעבר שיערתי שמה שמבדיל את היהודים המשיחיים משאר זרמי הנצרות, היא שהיהודים המשיחיים מוסיפים לקיים את מצוות דת היהדות יחד עם האמונה באלוהיותו של ישו, ושאין הם לוקחים חלק בביטול המצוות שהנהיג שאול התרסי - אבל מפגש באוטובוס עם מאמין משיחי הבהיר לי שלא כך הדבר. אם כך, נותרתי תמהה: מה ההבדל בין היהדות המשיחית כזרם דתי, לבין הזרם האוונגליסטי בארה"ב, למשל? אשמח לפירוט. בתודה.
 
כהתייחסות לתמיהתך, מספר שאלות:

מהו יהודי? מהו הזרם האוונגליסטי בארה"ב? האם הוא שונה מהזרם האוונגליסטי בבריטניה, בשוודיה או באוסטרליה? מה ההבדל בין יהודי אתאיסט לבין אתאיסט שאינו יהודי?
 
תענה או אל תענה כרצונך,

אבל אין טעם להיות דמגוג ולהגיב בשאלות. אם ברצונך לומר "אני יהודי נוצרי-אוונגליסט כשם שאתה יהודי אתיאיסט", אזי אני מקבל את תשובתך. פשוט קיוויתי שיש בכם יותר מזה.
 
קיווית?

העמדה שממנה אתה בא, הצורה שבא אתה מתבטא, הכל רק מגלה שאתה כותב מתוך התנגדות ולא באמת מעוניין לשמוע או להבין במה אני והיהודים המשיחיים, באמת מאמינים ומדוע אנו מתעקשים ובצדק להיקרא יהודים. אם הגישה שלך הייתה באמת כנה אם באמת היית רוצה להכיר ולדעת, היית אולי מקבל תגובה אחרת. הנצרות האוונגליסטית התפתחה רק במאה האחרונה, בעוד האמונה המשיחית, היא בת 2,000 שנה. ישוע, כיפא(פטרוס), שאול התריסי(פאולוס) וכל שאר התלמידים של ישוע כולם היו יהודים. האם אתה חושב שהיית יכול לפנות אל שאול בתמיהתך, ולשאול אותו אם הוא נוצרי אוונגלי? או אם היית שואל אותו לאיזה זרם בנצרות הוא שייך, אין לי ספק ששאול עצמו לא היה מבין כלל על מה אתה מדבר. היהדות המשיחית, מבוססת על היהדות המשיחית, של תלמידי ישוע, שבברית החדשה. ולא על זרם כזה או אחר בנצרות.
 
אני מחפש ידע כללי.

כמו טריוויה. ההתעניינות הנוכחית שלי בכם לא אומרת שאני מקבל את שאתם מאמינים בו. ובלי משים, בהודעתך הנוכחית ובזו השניה סיפקתי לי את המענה לשאלתי: אתם שייכים לזרם המכנה את עצמו born again chrustians, שתרצה או לא - התפתח מתוך הזרם האוונגליסטי במאה האחרונה. לא קיימים קתולים ש"נולדו מחדש", וגם לא אף אחד מהחברים בשאר הזרמים שמניתי ושלא מניתי. |סלינק|http://en.wikipedia.org/wiki/Born_again_(Christianity) (לא ממש רלוונטי שאתה מייחס את קיום הזרם הספציפי שלך לישו עצמו. גם חסידי נחמן מברסלב, זרם חדש יחסית ביהדות, בטוחים שהאמונה שלהם היא עתיקה כדתם של העברים הראשונים, וגם להם יש את הפסוקים שלהם להסתמך עליהם). אתה הדגשתה שהיהדות המשיחית אינה זרם דתי העומד בפני עצמו, אלא קהילה של מאמינים נוצרים (born again chrustians מסתברא) שהינם בני העם היהודי, כשם שאני אתיאיסט בן העם היהודי. ושאלתי נענתה: מה ההבדל בין היהדות המשיחית כזרם דתי לבין הזרם האוננגליסטי? אין הבדל. תודה ויום טוב.
 
ישנם הבדלים

ראשית, ברצוני לתקן אותך, אך יש ויש קתולים שנולדו מחדש, וישנם גם אנגליקנים שנולדו מחדש. ההיוולדות מחדש אינה המצאה אוונגלית, הברית החדשה היא לא המצאה אוונגלית, ישוע המשיח והבשורה הם לא המצאה אוונגלית. זה שיש כיום תנועה אוונגלית, או אם אתה כל-כך מתעקש זרם נוצרי אוונגלי, זה משהו אחר. הנוצרים האוונגלים רובם לא מתייחסים כלל לחגי ישראל, ולשבת. היהודים המשיחיים כן מתיחייסים, אנחנו מתייחסים לסידור היהודי, ומעיינים תקופות מתוך עניין בספרי הקודש של הארון היהודי. אנחנו יהודים, והדבר נמצא בדמנו, אנחנו נולדנו יהודים וכך נשאר. יהודי הוא מי שנולד לאמא יהודיה וזהו. ישנם דברים בתנועה האוונגלית שאני למשל לא מקבל, כיווני המחשבה שלהם על התפקיד של ישראל באחרית הימים, ועוד ניואנסים רבים, שאני לא מאמין שזה יעזור לך אם נכנס אליהם. לא ממש רלוונטי שאני מייחס את היהודים המשיחיים לישוע? תיקח את ישוע תיקח את הכל. מדוע אתה מנסה לשלול מקבוצה כלשהי את הזכות להגדרה עצמית? אם תשוב לכתוב את השם "ישו" בהודעתך היא תמחק ללא כל הסבר.
 
הו, סוף סוף תשובה.

"הנוצרים האוונגלים רובם לא מתייחסים כלל לחגי ישראל, ולשבת. היהודים המשיחיים כן מתיחייסים, אנחנו מתייחסים לסידור היהודי, ומעיינים תקופות מתוך עניין בספרי הקודש של הארון היהודי." כאב לך להגיד את זה מההתחלה? אז עכשיו אחרי שסוף סוף התייחסת ישירות לשאלתי שפתחה את השרשור הזה, אנה ענה על בקשתי השניה באותו המכתב: אשמח לפירוט.
 
טוב..

אני אנסה לפרט, כיוון שהזמן שלי לעת עתה מעט מוגבל. ראשית אני חייב לכתוב שאין זה חטא להיות נוצרי אוונגלי, או מאמין משיחי שנולד מחדש - ואפילו רצוי - גם אם אני לא תמיד מסכים עם מספר דברים. כמו שכתבתי מקודם, לנוצרים האוונגלי יש אמנם יחס חיובי לישראל והם תמוכים בישראל, ורובם מאמינים כפי שכתוב שהם הצטרפו לעץ הזית המקורי. אנחנו היהודים המשיחיים, העץ הזית המקורי, שהגויים המאמינים שנולדו מחדש, יהיו מאיזה זרם שיהיו, מצטרפים אליו לעץ הזית המקורי ולא אנחנו אליהם. התפיסה שלנו מבוססת על כתבי התנ"ך והברית החדשה, ולא על תפיסתו של מטיף אוונגלי זה או אחר. בניגוד לאוונגלים כפי שכבר ציינתי, אנו חוגגים ביחד עם ב.ישראל את כל החגים למעט אולי ל"ג בעומר - שהוא חג שלא מצויין לא בתנ"ך ולא בברית החדשה(לעומת חנוכה או פורים שהם גם חגים מאוחרים אך הם כתוב עליהם בדבר ה'). אנחנו מתייחסים ליום השבת, שומרים אותו, אולי לא על-פי ההלכה, אך בהחלט רואים ביום הזה יום קדוש. אנחנו מזדהים עם עמנו שהרי אנו חלק מהעם ולא רואים את עצמנו נבדלים מהעם למעט העובדה שאנחנו כבר נושענו והם עדיין לא. בנוסף אנחנו מלים את בנינו בגיל שמונה ימים והם נכנסים לברית אברהם בבשר. אפשר להגיד על התלמידים הראשונים של ישוע שהם היו יהודים משיחיים, הם היו יהודים והם היו משוחים ע"י אלוהים לפעול את פועליו. עפ"י דבר ה' אין את כל הזרמים האלה שאנו מכירים היום. עפ"י דבר ה' יש יהודי ולא יהודי. יהודי שמאמין בישוע המשיח - יהודי משיחי. ולא יהודי שמאמין בישוע המשיח - משיחי. וזהו.
 
מצויין, זה כל מה שרציתי לדעת.

אך אני עדיין נצמד לחלוקה לזרמים המוכרת לכולנו, לכן אסכם ואמור לי אם אתה מסכים לסיכומי זה: אתם קהילה של בני העם היהודי האוחזים באמונה הדתית של הזרם בנצרות המכונה "born again christians". ההבדל בינכם לבין שאר ה-born again christians בעולם הוא שאתם חוגגים את חגי ישראל, מייחסים חשיבות לשבת ומוסיפים להקפיד על מילה.
 
חלקית, במובן מסויים אולי כן, אבל זה הרבה יותר

עמוק. ראשית אנו לא אוחזים באמונה דתית של זרם כלשהו בנצרות, אנחנו נאחזים בדבר ה'. כן, אנחנו מאמין שבכדי שאדם יכנס למלכות האלוהים עליו להיוולד מלמעלה, כלומר לקבל את הטבע של אלוהים - שהוא על טבעי. וזה קורה מתוך האמונה בישוע המשיח, שמבוססת על דבר ה', ולא על זרם נוצרי כלשהו. לגבי ההבדל, מעבר לדברים שציינת, אנו מוצאים את זהותנו כיהודים, במשיח היהודי, שעבר ברית מילה והתהלך עם ציצית ברחובות ירושלים בגליל בשומרון ובכל שאר הרי יהודה. זה ההמשך הישיר והטבעי של היהדות התנ"כית. היותנו יהודים אמנם גם מתבטא במעשים מסויימים אך לא רק. זה עניין של מהות. ועם זאת - ואני חושב שזה חשוב להדגיש זאת - אנחנו לא רואים את עצמנו נבדלים, מהעמים האחרים שמאמינים בישוע המשיח, יהיה צבע עורם אשר יהיה, תהייה תרבותם אשר תהייה, תהייה ההשקפה הדתית שעליה הם גדלו אשר תהיה, כול עוד הם נולדו מחדש ומאמינים בישוע המשיח ובבשורת החסד של אלוהים -אנחנו אחים. ושוב, וזה חשוב להבין, זה לא שאנחנו הצטרפנו לאיזה זרם כלשהו, או שאנו נאחזים בתיאולוגיה של זרם זה או אחר. ממש לא. אנחנו מאמינים בדבר ה', עצמאיים מכל זרם שקיים כיום בנצרות, אנחנו לא שוללים דברים ותובנות שהתקבלו בהשראת הרוח, ומבוססים על דבר ה', מאבות הכנסייה למשל או תיאולוגיות שהן נכונות על-פי דבר ה' מזרמים שונים כגון הבפטיסטים או הפנטיקוסטלים או המתודיסטים או האוונגלים. אנחנו לא חלק מהזרמים האלה במובן של השתייכות לזרם זה או אחר. אך אנו חלק מכל מגוף המשיח האוניברסלי, שהוא כל מי שנולד מחדש ומאמין בישוע המשיח ובבשורת החסד. יהודים ולא יהודים. - יהודים משיחיים ומשיחיים שאינם יהודים.
 
אז ככה

ראשית כל השם שלו ישוע, ואני מבקש לכנותו בשמו האמיתי ולא בשם ישו. שנית היהדות המשיחית היא לא זרם בתוך דת, לא דת ולא כת. היהדות המשיחית, הינה קהילה של מאמינים שנאספים ביחד לעבוד את ה', ומתחברים אחד עם השני על בסיס האמונה בישוע המשיח. ישנם יהודים משיחיים שאכן מנסים לקיים את מצוות התורה ביחד עם האמונה בישוע המשיח. אך הדבר נוגד את הבשורה הטובה. ועם זאת האמונה בישוע המשיח עצמה, מגשימה ומקיימת את התורה כולה. התורה היא צל הדברים הטובים העתידים לבוא, התורה עצמה מצביעה על נביא כמשה. הדבר מצביע על כך שיש עוד מישהו שעתיד לבוא שיש לשמוע אליו. דבר נוסף הוא הקורבנות שהוקרבו שנה אחרי שנה לכפרה וסליחת החטאים, הקרובנות מגלים לנו שאנו לא יכולים לעמוד בחוקי התורה ושיש בנו חטא, אחרת לא היה צורך להקריב קרבן לשם סליחת החטאים. וכיוון שבהמה אינה שוות ערך לאדם, היה על המשיח למות ולכפר על חטאיהם של בני האדם. וזאת הבשורה הטובה. כיוון שאתה ואני וכל אדם אחר איננו יכולים להיצדק לפני אלוהים הצדיק במעשינו אנו, אלוהים שלח את בנו יחידו בכדי לכפר על חטאינו, לשחרר אותנו מהחטא, ולתת לנו חיים חדשים והצדקה שבאה מתוך אמונה בו. כפי שאברהם הוצדק ע"י האמונה, אנו רואים שההצדקה באה ע"י אמונה ולא מתוך מעשים. החדשות הטובות הן, שאתה יכול לנוח ולשבות ממעשיי ההצדקה שלך. ולהיכנס למנוחה, לשבת האמיתית שבמשיח, ולקבל באמונה את ההצדקה שלו בזכות הדם היקר, הטהור, המרפא, המשחרר והמושיע של ישוע המשיח. אם לאחר שקיבלת את הבשורה הטובה ואתה מאמין בישוע המשיח, ואתה מאמין בדבר ה'(בתנ"ך ובברית החדשה), ואם אתה מאמין שבחסד נושעת, תהיה זו אך כסילות לחזור ולנסות לעשות מעשים שיצדיקו אותך. לחשוב שאתה יכול להיות מוצדק בזכות מעשיך - זאת הגאווה הגדולה ביותר שיש - וזה החטא הגדול ביותר, של רוב האנושות - הצדקה עצמית.
 
חסוך לי את ההטפה כי זה לא הדבר לשמו כתבתי.

אני מבין שמדובר בקהילה, אבל האם יש לקהילה זו עיקרי אמונה המבדילים אותה משאר הזרמים בנצרות? אם מה שאתה אומר הוא שמאמין בן הקהילה יכול להיות, קתולי, פרוטסטנטי, אנגליקני, אוונגליסט או מעדי יהוה כרצונו, וכל מה שחשוב לכם זו האחווה - אזי תשובתך מתקבלת, וראה את דברי כאן. אין צורך להצתדק כנגד התורה, כי גם אותה אני לא מקבל, ואת דמו היקר, הטהור, המרפא וכו' וכו' של משיחך, שמור למי שזה מעניין אותו.
 
ליאור

אני לא הטפתי לך, אני הסברתי וסיפרתי במה אנחנו מאמינים, אתה לא רוצה לקבל אל תקבל, אף אחד לא כופה עליך או מכריח אותך, יש לך בחירה חופשית. אתה לא צריך להגיב בצורה כל-כך פגועה בן לקהילה המשיחית, יכול להיות כמעט מכל הזרמים שהזכרת כל עוד ישוע המשיח הוא מרכז חייו והוא נולד מחדש. מלבד מעדי יהוה, כיוון שהם לא מאמינים באלוהותו של ישוע המשיח.
 
למעלה