שלום
שאלה קטנה

שלום ../images/Emo13.gif שאלה קטנה

בעקבות עבודה שאני עושה על סיינט. פוי (Faith). רציתי לשאול אם בברית החדשה יש משהו שקשור לשרידי קדושים? או עליה לרגל שאינה דווקא לישראל? כדי שאוכל לכתוב ציטוט בעבודה המתאים. אם אין, לא נורא
 
היי פריאור

לפי הבנתי את הכתובים, התנ"ך והברית החדשה, עלייה לרגל לקברי צדיקים או קברי קדושים, היא כמו חטא. הכתובים, מתרכזים בזה שעומד מאחריהם אלוהים, שאומר לא יהיו לכם אלוהים אחרים על פני, ולכן כל עליה לרגל שהיא אינה לשם השתחוות לה', היא חטא. כמו-כן, על-פי הברית החדשה, כל המאמינים בישוע קדושים, ואין קדושים יותר או קדושים פחות. במסורות הנוצריות, הדברים מעט שונים, ושם יש פולחן ל"קדושים", אך שוב אין לכך בסיס בתנ"ך ובברית החדשה.
 
אתה טועה

יש גדולים ויש קטנים כפי הנאמר משה וישוע נחשבים יותר קדושים ממך וגם אברהם
 
לא. אתה טועה.

ישוע וודאי שגדול מכולם ואין אחד שיכול להשתוות אליו. אך כל שאר בני האדם שווים. לכולנו תפקידים שונים, וכולנו חוטאים, גם משה חטא וגם אברהם חטא. וגם אברהם וגם משה היו רוצים שיהיה בהם את מה שיש כרגע בי - רוח הקודש, שהייתה רק מסביבם, אך לא בתוכם, דבר שמתאפשר רק מתוך הכניעה לישוע המשיח, והאמונה בו. כבודם של משה אברהם דוד המלך ועוד רבים אחרים במקומם מונח, אך המאמינים בישוע המשיח, הם לא פחותי ערך מהם. והערך של רוח הקודש שנמצא בתוך המאמינים אף גדול יותר.
 
להבנתי.

ממה שאני לומדת בנצרות. הקדושה מתגלה בכולם, רק ב"עוצמות" קדושה שונות. ניתן לראות זאת בכנסיות הביזנטיות בעלות כיפה. ישו בכיפה וישנו מיקרוקוסמוס של העולם הנוצרי שם. יש דמויות לפי סדר חשיבות בקדושה. כל האנשים חשובים :)
 
למעלה