שאלה על כנסיות

rotemfiji

New member
שאלה על כנסיות

שלום לכולם וצהריים טובים לכם
כפי שכתבתי, לא הייתי פה איזה שבוע וחצי, בעיקר טיילתי בארץ וסיקרתי לאתר... ביום שישי יצא לי להיות ב"כורסי" שבכינרת. מקום מאוד יפה עם שרידים של כנסייה וקפלה וכמובן הספסל המפורסם של ישוע. רציתי לשאול: למה הכנסייה בכורסי וגם במקומות אחרים שביקרתי בהם פונה לכיוון מזרח. האם ישנו הגיון העומד מאחורי זה, או שלא. למשל ביהדות כל הבתי כנסת פונים לירושלים, אז האם כיוון מזרח בנצרות מסמן או אומר משהו. זה מאוד חשוב לי אם יש לכם מאמרים וכתבות בנושא. תודה מראש- והיום בערב אני בוודאי אעלה לפה מספר תמונות של מה שצילמתי. אגב, מחר (יום שני) יש מיסה ענקית של מעל 900 איש בירדנית, אני נוסעת לצלם ואעלה תמונות אחר כך...מי שבאיזור מוזמן לבוא, זה אמור להיות משהו מיוחד ומרגש במינו. רותם .
 

rotemfiji

New member
בירדנית התקשרו ולא אמרו יותר מידי, ביקשתי

שיבררו לי מי הם ומאיפה (אחרי הכל זה קבוצה ענקית) וביקשו שאני אתקשר מחר בבוקר וימסרו לי את הפרטים. ביום שישי הייתי שם, אומנם לא הייתה מיסה אבל הייתה אווירה נהדרת. היו קבוצות גדולות ורבות מנורבגיה ומיפן. מיפן היו שם לפחות 10 אוטובוסים, אנשים מקסימים (כולם הצטלמו איתי), כל כך נחמדים ומצחיקים.
 

AlYahudii

New member
אם אינני טועה, כל הכנסיות הביזנטיות נבנו

אם אינני טועה, כל הכנסיות הביזנטיות נבנו לכיוון מזרח. בגליל ובגולן הדבר בולט לעומת בתי כנסת ומסגדים, שפונים דרומה (לירושלים או למכה, בהתאמה).
 

rotemfiji

New member
כמו הסטונהיג' באנגליה...

אבל למה דווקא לכיוון מזרח? זה מסמל משהו ?
 

rotemfiji

New member
אההה..יפה מלח, לא חשבתי על כך

יש לך אולי פסוק מתאים לתת לי ? אשמח אם יש לך באנגלית ב- KJV תודה !
 

rotemfiji

New member
אני רוצה להכניס את המידע ישר למקום החדש

שסיימתי לכתוב עליו עכשיו -כורסי ואשמח אם יש פסוק שמתאים להסבר שלך. באמת חשבתי לעצמי למה הסיבה שהכנסיות פונות לכיוון מזרח ובדקתי בכמה מקומות ולא ניתקלתי בתשובה טובה כמו שלך..
 

rotemfiji

New member
אחלה ! אני מאוד אשמח אם תוכלי להביא משהו

משום מה בשום מקום לא כתוב על כך באופן מסודר ואני חושבת שזה מידע שמאוד חשוב לתת לאנשים..
 
למעלה