מונולוגים לנשים ממחזות

SuperGirl82

New member
מונולוגים לנשים ממחזות ../images/Emo39.gif

שלום לכולם, אני צריכה שתתנו לי רעיונות למונולוגים קומיים ודרמטיים ממחזות לנשים. אני לא מכירה מחזות בכלל, והייתי רוצה לקרוא כמה ולעבוד על מונולוגים על מנת שאוכל להיבחן לבי"ס בשנה הבאה. אני מעדיפה מחזות עם שפה לא קשה במיוחד (לא חנוך לוין למשל)... תודה על העזרה!
 

SuperGirl82

New member
למיטב זכרוני

המחזה לא כתוב בשפת יום-יום, אבל למדתי אותו מזמן אז אולי זכרוני מטעה אותי! ותודה על שיתוף הפעולה.
 

normajean

New member
חנוך לוין כותב בשפה מאוד מאוד

שגרתית. התוכן לעיתים לא בנאלי אבל השפה בהחלט כן.
 

Rainlady

New member
הקושי בהבנה בטקסטים שלו

לא נמצא בשפה עצמה, אלא בתוכן. בידיוק כמו שדס כתבה.
 

פרם שי

New member
תלוי איזה מחזה

בהחלט יש לו מחזות ששפתם לא קלה (המחזות המיתיים בעיקר)
 
העלמה יוליה

בסוף המחזה "העלמה יוליה" מאת אוגוסט סטריינדברג יש מונולוג דרמטי של הדמות יוליה. אם אני זוכר נכון, השפה שם לא קשה במיוחד. מונולוג קומי, שמעתי דווקא של חנוך לוין, "הג'יגלו מקונוגו", יש שם מונולוג קומי על טיול מאורגן.
 

normajean

New member
הוא מתבכיין כל כך אבל..וגם מעט שחוק

דני והים הכחול חפץ החדר ביקור הגברת הזקנה הקמצן אני ממליצה לך לקרוא את המחזות הנ"ל,חוץ מדני והים הכחול הם מאוד קלים לעבודה יחסית. ולבחור לך דמות - קטע שעושה לך את זה.
 

anabar

New member
--->

אם לא משחקים את רוברטה בת 31 מאבדים המון מהדמות. לא סתם בחר המחזאי בגיל הזה. הסיפור שלה ישמע ממש מגוחך אם ישחקו אותה בת 20 או משהו.
 

normajean

New member
לקח לי מעט זמן אבל הגעתי למסקנה

שגיל הוא פקטור בדיוק כמו כל דבר אחר. להגיד אם יהיה לה קשה לשחק בת 30 זה כמו לשאול אם יהיה לה קשה לשחק נרקומנית או כל דבר ש(תודה לאל) רחוק מהמציאות שלה.
 
זה לא בעיה

תכנסי לאתר של בית צבי יש שם מונולוגים תבחרי נשים ותקבלי כל מיני מונולוגים טובים.. :)
 

Rainlady

New member
תראי,

יש לנו קטגוריה במאמרי הפורום שמלאה בתקצירי מחזות. תקראי תקצירים, בלא מעט מהם תוכלי למצוא דמויות נשיות. חוץ מזה שבאתר של בית צבי יש קטגוריה שלמה של מונולוגים נשיים.
 

R O O L Y

New member
תלוי מה את מעדיפה...

אני לא יודעת מהי רמת ההתעניינות והרצון לנתח מחזות... אם את מעוניינת לשבת, לקרוא המון, ולראות מה הכי מוצא חן בעינייך - הספרייה היא המקום המתאים לדעתי, הפורום פחות. אם הרעיון הנ"ל לא מוצא חן בעינייך, יש אינספור מחזות ישראליים (לא שאני מזלזלת - להיפך), קלים ופשוטים, מודרניים, הכתובים בשפה יומיומית - שבהחלט ראויים ויוכלו לעשות את העבודה - בתנאי, כמובן, שגם את תעשי אותה. אני רק חושבת שזה קשה קצת פחות. בהצלחה.
 

SuperGirl82

New member
בואו נאמר...

שכרגע אני קצת מוגבלת בזמן... אבל בהחלט הייתי רוצה לקרוא כמה מחזות ורק אז להחליט על מונולוגים. מונולוג דרמטי אני חושבת שלא תהיה לי בעיה למצוא... אבל מונולוג קומי הוא ממש בעיה בשבילי... אז אשמח להצעות למחזות עם מונולוגים קומיים של נשים!
 
למעלה