לא בטוחה שזה קשור לכאן אבל...

לא בטוחה שזה קשור לכאן אבל...

אני רוצה ללמוד משחק . כרגע אני בשלב הגישושים וכמובן שבתי הספר המוכרים מושכים מאוד. בין הגישושים מצאתי בית ספר שנקרא "אימפרו" . מכירים? ממליצים? נכון ללמוד משחק בלי ללמוד תיאטרון ?
 
אימפרו

אימפרו מיועד ספציפית ללימודי משחק מול מצלמה, אף כי לומדים שם גם לימודים עיוניים ופיתוח קול+תנועה הנכונים לכל שחקן (אבל רק במסלול המלא). היתרון באימפרו הוא שאת יכולה לקחת קורס קצר-מועד של ארבעה חודשים, פעם בשבוע, ולראות האם התחום בכלל מדבר אליך. היתרון הנ"ל הוא גם חיסרון, שכן לא באמת מצליחים ללמוד ככה לעומק. באופן אישי, אני לא מרגישה שהקורס תרם לי יותר מדי, והייתי מעדיפה ללכת ללמוד במכינה של ניסן נתיב במקום (שגם היא נערכת פעם בשבוע, אך יותר שעות בכל פעם, והשמועה אומרת שהיא תובענית בהרבה). בהצלחה :)
 
תודה רבה

תודה על התשובה המהירה. אני באמת מתלבטת בין זה לבין ניסן נתיב (אם אני אתקבל כמובן) אם למדת שם את זוכרת מה היו המחירים?
 
6000 ש"ח לקורס אימפרו 1

לא זול... המכינה של ניסן עולה בסביבות ה-8,000 ש"ח אם אינני טועה, והיא נערכת במשך כל השנה, כך שזה גם יוצא משתלם יותר.
 
ההפך

אני חושבת שדווקא העובדה שהקורס לא תובעני מדי מושכת אנשים רבים להגיע - אנשים עובדים/לומדים שבא להם להתנסות במשחק, אנשים שסיימו לימודי משחק במקום אחר ורוצים להתמקצע ספציפית במשחק מול מצלמה וגם סתם אנשים עם פנטזיות ש"יגלו" אותם בלי שום יומרות ללמוד משהו באמת. הגימיק של מנהל ביה"ס, אבי מלכה, הוא שלומדים "טכניקת משחק", שהעיקרון הבסיסי בה הוא עבודה טכנית לחלוטין על הטקסט (עם המניפולציות הטכניות הנדרשות בכדי שהביצוע יהיה עמוק ואמין), בניגוד לדיבורים בסגנון של להתחבר לדמות/לעצמך ולעשות עבודה מעין פסיכולוגית בטרם ניגשים למלאכת המשחק (כפי שמקובל בבתי-ספר אחרים). מלכה טוען שהדרך שבתי הספר האחרים מלמדים היא פסולה בעיניו, כי המורים שם אוהבים להיכנס לקישקע של התלמידים ולעשות להם פסיכולוגיה בגרוש, מה שגורם לפעמים לטראומות רציניות. מבחינת המחיר, זה המחיר המקובל בשוק, גם לקורסים קצרים (ענת ברזילי לדוגמה, שגם מאפשרים לימודים של פעם בשבוע לאנשים עסוקים, לוקחים 10,000 ש"ח אם אינני טועה, שלא לדבר על סדנאות במה, אם כי הן מיועדות לשחקנים מקצועיים).
 
את צודקת לגבי התועלות שלקורס קצר ולא מחייב

אבל מצד שני, אני חושב שביחס למה שמושקע בכזה קורס, המחירים קצת גבוהים. אפשר להכפיל את המחיר במספר התלמידים בקורס כדי להבין את סדרי הגודל. ברגע שיש גוף כמו ניסן, שמציע קורס במחיר זול יותר (באופן יחסי) - זה מראה שמישהו פה מגזים. תחשבי על זה גם מהזווית הזאת - אם מישהו לא מתכוון לעסוק בתאטרון אלא רק מתנסה בשביל החוויה, המחיר הזה מאוד מוגזם. הרי זו לא "השקעה" (שתחזיר את עצמה), אלא פשוט "חוג".
 
לא טענתי אחרת

אכן המחירים גבוהים, ואכן מישהו פה מגזים, אבל כל עוד יש פראיירים (אני?) שישלמו, כוחות הביקוש וההיצע מוכיחים את עצמם היטב. לגבי "השקעה" שתחזיר את עצמה, זה לא מדויק, כי הקורס בכל זאת מתיימר להיות יותר מסתם "חוג". ראיתי קו"ח של לא מעט שחקנים בוגרי בית צבי/ניסן נתיב/בתי-ספר בחו"ל שציינו גם את אימפרו כחלק מההכשרה שלהם. מלבד זה, אחרי קורס אימפרו 1 אפשר להמשיך למסלול המלא ולקבל "תעודה" (שככל הנראה יהיה לה מקום של כבוד בחדר השירותים).
 

israelplayback

New member
הדרך מהתאטרון הפיזי לפלייבק

שלום דנדינואית נפתח קורס בסוף החודש במרכז ביכורי העתים בתל אביב ואנחנו מזמנים אותך לשיעור נסיון שיהיה ב24.1 אשמח לדבר איתך בטלפון או במייל להבין יותר טוב מה הכיוון אבל נראה לי שאת יכולה לקבל המון מהקורס הזה אשמח לענות על כל שאלה דורון אמיתי מנהל עסקי אנסמבל הפלייבק הישראלי 0523664301 [email protected] www.facebook.com/israelplayback
 
למעלה