יומולדת לתפוז - ההצגה הטובה ביותר

../images/Emo41.gifיומולדת לתפוז - ההצגה הטובה ביותר../images/Emo41.gif

השבוע, בין התאריכים 20.12-27.12, אתר תפוז חוגג 14 שנים להיווסדו ואנחנו מזמינים אתכם לקחת חלק בחגיגות יום ההולדת! במהלך השבוע תתקיימנה בפורומים השונים פעילויות רבות, ביניהן תחרויות מיוחדות עם פרסים שווים, הקרנות סרטים לגולשים ועוד הרבה הפתעות
בהודעה הבא רשומות ההצגות זכות בפרסי התאטרון ב14 השנים האחרונות. אתם מוזמנים לבחור מתוכן את ההצגה הטובה ביותר - או להציע הצגה אחרת שהיא המועדפת בעיניכם. לרשימה שני חריגים: בשנת 2009 שונה הפורמט ובמקום "הצגת השנה" נבקעו מספר קטגוריות; וההצגות הזוכות לשנת 2010 עוד לא פורסמו (הטקס יהיה רק בעוד חצי שנה). מסקרן אותי לקרוא איזו הצגה ישראלית הייתה הטובה ביותר בעיניכם ב-14 השנים האחרונות! גיא
 
../images/Emo27.gifרשימת ההצגות../images/Emo37.gif

1996 כפר
1997 רצח
1998 המורדים
1999 אשכבה
2000 השיבה למדבר
2001 מר גרין
2002 העבד
2003 אישה בעל בית
2004 מקווה
2005 המלט
2006 אנטיגונה
2007 הרטיטי את לבי
2008 אנדה
2009: מחזה מקורי ישראלי – ג'וני הלך מחזה מתורגם/ מעובד – החוטם העלאה מחודשת – הנסיכה האמריקאית קומדיה – אפריל הקסום אז מי הזוכה שלכם? איזו הצגה אתם הכי אהבתם?
 

קרמבה19

New member
אני מניחה שההצגה שהכי השפיעה עלי...

הייתה המלט של 2005... אולי בגלל הגיל שלי כשראיתי אותה לראשונה, אולי בגלל הסדנאות שהיו אחרי כן.. אבל משהו בהצגה, בשחקנים פשוט שבה את ליבי.... אוף, אפשר רק אחת? יש פה לפחות 3 שהייתי שמה לי בטופ ליסט...
 
המלט בהחלט יוצאת דופן

גם הבמה, הכיסאות המסתובבים והשחקנים המעולים. מהן שתי ההצגות הנוספות?
 

קרמבה19

New member
באמת שעמרי ניצן הוציא אותי

מהקופסא שהייתי בה מלפני כן... ואיתי טיראן, באמת שבאותו יום הבנתי מה זה להיות שחן אמיתי... (הייתי בי"א נראה לי) שתי ההצגות האחרות: מקווה. עוד הצגה שלעולם לא אשכח אותה.... וכמובן- אשכבה. לא שראיתי את זה בזמנו כי אני עדיין פיצית יחסית. אבל ראיתי את הסרט של ההצגה מספר פעמים.... הצגה שפשוט יש לכבד ולהעריך. הצגה ובמאי.
 

R n L

New member
אם כבר הזכרת את המלט אז שתי ההצגות שהכי

הרשימו אותי - בישראל - בכל הזמנים הן: "רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים" של תיאטרון גשר. ו"אדם בן כלב" - גם היא של גשר. ההצגה הכי טובה בתקופה האחרונה שהשפיעה עלי יותר מכל השאר היתה "6 דמויות מחפשות מחבר" - גם היא של גשר ומאד התרשמתי גם מהשיחה שהייתה עם השחקנים והבמאי בסוף הצגת הבכורה - בתשובה לשאלות שהצגנו הם חידדו אצלי את ההבנה וההנאה מההצגה. אולי בקרוב אכתוב כמה רשומות ביקורת מפורטות יותר בבלוג.
 

שגיא ק

New member
יש טעויות ברשימה.....

שנת 2009 - מחזה מקורי ישראלי - הבנאליות של האהבה מחזה מתורגם/מעובד - הרוזן ממונטה כריסטו שני פרסים אלה בעצם מהווים תחליף למה שכונה עד אז "הצגת השנה" - אחד זה מחזה ישראלי ואחד מתורגם. הקומדיה הזוכה היא "תעלולי סקפן" ולא "אפריל הקסום" כפי שרשום. ויחד עם קטגוריית "העלאת מחודשת" - אלה הן קטגוריות נוספות שהיו גם קודם.
 
מאוד מוזר.

העתקתי מהאתר הרשמי של הפרסים ואיימתתי מול אתר החדשות. אבל מקבל את ההערה, כי אין לי ספק שאתה מדבר על סמך ידע. בכל אופן - מה שחשוב זה לשמוע ולהתדיין על ההצגות הטובות של 14 השנים האחרונות.
 

שגיא ק

New member
לינק לאתר הרשמי של עמותת פרס התיאטרון

צרפתי לינק לאתר של עמותת פרס התיאטרון עם רשימת הזוכים המעודכנת. אתה יכול לבדוק שוב, ככל הנראה רשמת את המועמד הראשון בכל קטגוריה ולאו דווקא את הזוכה בה. בכל מקרה, אני חושב שלאוו דווקא ההצגות שזכו בפרס התיאטרון בשנים האחרונות הן ההצגות הטובות של אותן שנים. למה שלא נעשה טקס פרסי תיאטרון של הפורום? כל אחד יוכל לרשום, בלי קשר לטקס הרשמי, את ההצגות האהובות עליו מהשנים האחרונות, התפקידים הטובים ביותר שיצא לו לראות בשנים האחרונות, עיצובי הבמה המעניינים ביותר וכו'.
 

R n L

New member
לי אישית הצעתך נשמעת טובה מאד :)

מקוה שהרעיון שלך יתקבל פה בברכה :)
 
קיבלתי ../images/Emo45.gif

אני אפתח השבוע שרשור ונריץ את זה. אתה חושב שכדאי להציע הצגות או שכל אחד יבחר את ההצגות האהובות עליו טבולה ראסה?
 

שגיא ק

New member
לדעתי שכל אחד יבחר את ההצגות האהובות עליו...

שכל אחד יבחר את הצגת השנה שלו, קומדית השנה, שחקן השנה וכו' ואותו דבר אפשר לעשות - הצגת העשור, קומדית העשור, שחקן וכו' - עשור נשמע יותר טוב מ14....
 
ההצגה שהכי השפיעה עלי היא "אנדה"

ההצגה חזקה מאוד והשפיעה עלי מאוד.ועוד הצגה שאהבתי בשנת 1998 המורדים שאני לא זוכרת איך השפיעה עלי.
 
יש לי תחושה

שאשכבה הפכה מהר מידי לאקסיומה שלא מסבירים. אתה חושב שאהבת אותה יותר בזכות המחזה או ההעלאה (ההצגה)?
 

הניבתן

New member
לא בכדי היא הפכה לאקסיומה...

ולשאלתך - כן, המחזה הוא טוב. חנוך לוין הוא המחזאי האהוב עלי, ולכן (כמעט) כל המחזות שלו מוצאים חן בעיניי. מנגד, זהו לא המחזה הטוב ביותר שלו, ויש בו הרבה בעיות. אבל ההצגה היא התגלמות התיאטרון בעיניי. זו יצירה שלמה, שכל אספקט בה מעניין ומעולה בפני עצמו, אך השילוב הכללי יוצר משהו שקשה לי להגדיר במילים וגם קשה לי לעכל. ראיתי אותה עד כה 4 פעמים, ואני מתכוון לראות אותה שוב ושוב. זו ההצגה היחידה שאני נהנה מכל פעם יותר מהפעם הקודמת.
 

muppetshow

New member
מסכימה בנוגע לאשכבה

by far ההצגה הכי מקסימה שראיתי מכל הבחינות. מטלטלת מבחינת תוכנית ומענגת את העין מבחינה אסתטית. מספר שתיים אצלי זה "כפר"- הצגה מתוקה ומרגשת שפותחת את הלב. כשעלתה ההצגה כפר, במקביל עלתה אצל גשר "עיר- סיפורי אודסה" שגם היא היתה מיוחדת מאד, לא פחות מכפר.
 
גם בעיני

ההעלאה של המחזה עולה על המחזה עצמו. אני חושב שאשכבה היא הדוגמא הכי חזקה לגאונות של לוין כבמאי, שכנראה אפילו יותר מוצלח בתפקיד הזה.
 
"הרטיטי את ליבי"

אבל בהסתיגות אחת - מכיון שצפיתי בה בדיוק בגיל בו עושים חשבונות נפש אני מניחה שהכ הכי נגעה לליבי. מידיעה - אנשים צעירים לא מיהרו לחבור אליה. עבורי היא אם כל ההצגות.
 
למעלה