המצב שלי יחסית סביר או חסר תקווה ?

beatman

Member
המצב שלי יחסית סביר או חסר תקווה ?

אני סטודנט להנדסת חשמל ואלקטרוניקה שנה א',כבר שבוע 10 מתחילת הסמסטר,העניינים רק הולכים ומסתבכים. הייתי ממש חלש ב-2 קורסים מההתחלה ונחשלתי בבחנים,עכשיו גם בקורס אחר שהולך לי לא רע נכשלתי בבוחן. קצב הלימוד מאוד מהיר,המרצים עוברים ממש בקצרה על העקרונות של החומר וממש מהר,המתרגלים נותנים תרגילים מסוימים אבל החומר עדיין לא נכנס תמיד לראש ולא מובן לעומק. ניסיתי לחפש חומר ברשת,שעות עד שאני מוצא משהו שמתאים לאותם נושאים שאני לומד ולא מבלבל ומעמיס עליי עם חומר נוסף שלא הכי קשור,אך גם שם אין מספיק נחמה. מה יקרה הלאה ? איך אפשר לשפר את המצב ? יש סיכוי שמשהו ישתנה או להכין את החבל תליה ?
 

HaifaMan

New member
איפה אתה לומד?

אם יש לך את הזמן - תנסה להשיג תרגילים ומבחנים משנים קודמות ולפתור גם אותם בנוסף לתרגילי הבית הרגילים. תדאג להבין כל תרגיל, איך בדיוק פותרים אותו, גם אם לא תצליח לבד. תעזר בשעות הקבלה של צוות הקורס כדי להבהיר נקודות בעייתיות. לגבי העתיד - בד"כ סמסטר ראשון הוא הכי קשה כי אתה יחסית חלוד, עדיין לא יודע איך בדיוק לומדים באקדמיה. בד"כ עם הזמן זה משתפר, וגם הלחץ הנפשי יורד.
 

beatman

Member
מכון טכנולוגי חולון

זאת הבעיה,אין שום הדרכה או הנחיה איך ללמוד באקדמיה,כבר מהיום הראשון הרגשתי את זה.
 

HaifaMan

New member
את זה לומדים לבד מהנסיון

מומלץ גם לנסות ללמוד עם חברים, תוכל ללמוד מהם והם ממך.
 

Ekrembo

New member
שנס מותניים!

ותלמד מהבוקר עד הלילה פייסבוק לסגור, תפוז לסגור סדרות טלויזיה לעצור את הפה לסגור גם קצת להכין לעצמך לו"ז. לא לעזוב נושא עד שאתה מבין. להבין שלהיות בהרצאה לא תמיד אומר שאתה לומד, לפעמים זה סתם יוצר שאננות. שוב, לוז, בשעה שתיים עושים את הדף באלגברה ומסיימים אותו! אם נתקעים שיהיה את מי לשאול! אולי ללמוד בקבוצות אם זה מתאים לך תהיה בטוח שיש עוד אנשים כמוך-תמצא אותם ותתמכו אחד בשני. קח יום חופש, קפוץ לשחיה לילית במי התיכון ותחזור חזק תעשה שיחת מוטיבציה עם חבר(מאוד עוזר). מצא את המקום שאתה כן מצליח ללמוד בו ביעילות מספרים לדעתי הרבה יותר פשוט ללמוד מאשר מחברות לא צריך לדפדף בין הרצאות לתרגולים ולאכול סרטים שפספסת איזה סימבול קטן. ואו היה כיף לכתוב את התגובה הזו
מבטיח לך שעוד שנתיים תסתכל אחורה, ותהיה מתוסכל באותה מידה מהלימודים
... שורה תחתונה, השבוע לפני המבחן משפיע על הציון שלך הרבה יותר מהחודשיים הראשונים של הסמסטר. תהיה אופטימי ואל תוותר! קטן עלייך. אתה אשדודי במקרה?
אגב, פורום מתמטיקה יכול לעזור בחפירות חדוואיות וכו'
 

beatman

Member
כן אשדודי

תודה על העצות,פשוט נכשלתי בבוחן בקורס די לא קשה,נתקע לי המוח ולא הצלחתי לפתור כמעט כלום... די מאכזב ספרים זו בעיה קשה באקדמיה,בספריה נותנים אותו למשך שבוע,ולקנות זה יקר וצריך לחפש אותם... לגבי החתימה שלך,זה לא צריך להיות: "יש 10 סוגי אנשים,אלו שיודעים בינרית וכאלו שלא מבינים את החתימה" ??
 

Ekrembo

New member
זהו, הניק היה מוכר לי ../images/Emo13.gif

בנוגע לספרים, שבוע זה מספיק לפעמים. תמיד אפשר לצלם. בבנגוריון לדוגמא, יש מין חנות צילום שמוכרת ספרי לימוד מצולמים במחירים ממש נוחים(20 שקלים לחוברת ממוצעת) לא יודע כמה זה חוקי, אבל זה עניין שלהם
וכן בנוגע לחתימה, זה פשוט הפסיק להצחיק אז הוספתי עוד טויסט
בעצם זה עדיין יותר עצוב ממצחיק אבל שיהיה. לילה טוב
 
למעלה