מש"ק משמעת

matapuz

New member
מש"ק משמעת

תהיתי... למש"קי משמעת מגיע שרוך בגלל שהם בתפקיד של מש"ק וזה תפקיד פיקודי, למרות שהם לא עברו קורס לזה? וכמה זמן הקורס ואיפה עושים אותו, בצריפין?
 
לא, משק"י משמעת מקבלים שרוך רק לאחר הקורס.

הקורס... כ-3 שבועות, נדמה לי ונערך בבה"ד 11, צריפין.
 

matapuz

New member
ומש"ק משמעת שלא עבר קורס רשאי לשרוך?

למשל יש ביחידה אצלי חיילים שיש להם תפקיד פיקודי אז הם קיבלו שרוך ירוק, למרות שהם לא עברו קורס. אז נגיד אני, בתור מש"ק משמעת, יכול לבקש מהרס"ר שלי שרוך ירוק מבלי לעבור קורס?
 
שרוך ירוק בטח שלא,

אני לא יודעת למה הם מסתובבים עם שרוך ירוק, אבל הוא מיועד למדריכים ולא לבעלי תפקיד פיקודי. שרוך משק"י משמעת הוא חום-צהוב, ואתה רשאי לענוד אותו רק לאחר הקורס.
 

matapuz

New member
ואיך הקורס מתנהל? זה יומיות?

(סורי על הבורות, פשוט לא יצאתי בחיים לקורס ולא מכיר אחד שיצא לקורס הזה
)
 
לא, בסיס סגור.

וזה בסדר, זה קורס די מונפץ... אבל איכשהו אצלי בבסיס היו שתי משק"יות שייצאו אליו.
 

ESPS

New member
יש גם בטח חיילים כלליים שהשתלבו בזה

לא בטוח בזה, אבל בחלק מהתפקידים, תמיד יש מישהו שהוא על "תקן" ולא עבר הכשרה של ממש. יש קורס "טבחים" אבל אם תבדוק פעם, אז תגלה שלא כל הטבחים בצבא עברו קורס טבחים. אותו כנ"ל לגבי "משק משמעת" וכל מיני תפקידים צבאיים אחרים שהם לא בדיוק "מקצועיים". אני משער שלא תמצא "טייס קרבי" שהוא בעצם עובד כללי שהשתלב בטייס... אבל מש"ק משמעת-עובד כללי, אולי כן תמצא. מה הבעיה לתת לאחד כזה שרוך שאף אחד לא באמת מבין מה טיבו של השרוך, חוץ מהמשק עצמו ובהסכמת הרס"ר?
 

matapuz

New member
זהו!

לכן אני תוהה על העניין של השרוך... הרי ת'כלס, רוב מש"קי המשמעת לא עברו קורס בכלל. ואין למ"צ בכלל דרך לברר אם מישהו ששם שרוך של מש"ק משמעת באמת עבר קורס כזה... אז למה לא מביאים ישר את השרוך למש"ק משמעת וזהו, כמו בחיל האוויר?
 

ESPS

New member
זה אחד הסודות השמורים בצה"ל

אם אני אגלה לך את הדברים כהווייתם, אני חושש מאוד לגורלך וכן לגורלי. על כן אגזור על עצמי שתיקה.
 
למעלה