אות מלחמת לבנון השנייה!!!

samn

New member
זה לא קטע של להתבייש

וטוב שלא לקחת את הבנאדם שצריך להיות הכי ייצוגי בצה"ל. מג"דים של גדס"רים ושל גדודי לוחמים לא עונדים את זה (דרגות סא"ל). זו דוגמה מספיק בכירה שלא צריכה להיות כפופה לייצוגיות אלא למה שצריך להיות ואיך דיגום צריך להיראות. ואם אני חייב לענוד אותה, אז שייחלקו אותה. לג'ובניקים זה לא עולה כסף וזמן לייצר אותה? אז למה ללוחמים לא מייצרים? ובקשר לכומתה- אם אתה לוחם אתה שם רקע אדום. את זה אתה כן מקבל. כמו שבקק"צ אתה שם רקע לבן. כרגע לפי דעתי גבי כבר לא בגדודים, לכן אני לא מתפלא אם אין לו רקע אדום.
 

ganooov

New member
תלך למטה, ותראה שהרבה מאוד סא"לים לוחמים

הולכים עם הסיכה, וזה מתגבר ככל שהדרגה גבוהה יותר. ואני לא תופס מג"דים כדמות שהולכת הכי נכון שיש.. מג"דים מעדיפים לנוע על ב' כמה שרק אפשר, מההתרשמות שלי עם העניין (אגב, זה מוצדק). כשמפקדת החטיבה לא מעוניינת לייצר ולחלק, אז לא מחלקים או מייצרים. שים לב שמרבית הבכירים כן ממשיכים ללכת עם הרקע האדום גם כשהם בתפקידי מטה נטו (לא צריך להיות בגדוד, צריך להיות בסביבה לוחמת..). אני מאמין שכל חייל חייב להיות ייצוגי, עד הסוף. זה משהו שכדאי ללמוד מהאמריקאים.
 

samn

New member
מג"דים כשהם על א' התכוונתי

וכשהם על א' אני כן תופס מהם הדמות שהייצוגיות בה הכי גבוהה בלי כל החארטות מסביב. מדי ב' זה לא קשור לנושא בכלל. גם אני מאמין שכל חייל חייב להיות ייצוגי עד הסוף. ואם אתה אומר שמפקדת החטיבה מחליטה אם לייצר או לחלק, אז תאשים אותה ולא את הלוחמים.
 
זה שלא העניקו לך פזגז לא אומר שאתה לא זכאי

כנס לקיוסק מידע אישי שלך בצהלנט, כנס לאותות ועיטורים, ותראה שאתה ככל הנראה זכאי לאות השירות המבצעי (ככל הנראה כיוון שרק אם היית 4 או 6 חודשים, אני לא זוכר בדיוק, רצוף בשטחים) זה שלא מחלקים אותו זה משהו אחר
 

samn

New member
זה לא משהו אחר, זה כל העניין

היו מחלקים- היו מסתובבים לא מחלקים- אין על מה להתווכח. הזכאות זה כבר משהו אחר.
 

ganooov

New member
לא מחלקים כי לא מסתובבים,

וע"ע התגובות כאן בנושא כדי להבין שגם לא ייסתובבו אם יחלקו. אני כן מצפה ממפקדים להוות דוגמה לחיילים שלהם ולענוד את האות.
 

Cloud Strief

New member
לא הולכים מאותה סיבה שלא הולכים עם סיכת מ"כ

כי גם גובניקים הולכים עם זה ולא מכבודם של הלוחמים ללכת עם זה אם גובניקים הולכים עם זה אני מחדד זה הסיבה לא הדיעה שלי
 

samn

New member
גם לא הולכים עם סיכות אחרות-

יש סיכת קורס בארט- שאסור ללכת איתה, ויש אותה רק ללוחמים (או למדריכים בקורס). אותה כן מחלקים והרס"רים אוסרים לנוע איתה. (מכאן הלוחמים המרדנים ששמים אותה מאחורה על הכומתה). יש עוד סיכות של קורסים אחרים והכשרות שלוחמים עוברים שהם מקבלים עליהם סיכה ואסור להם לנוע עליה. וסיכת מ"כ לובשים רק מודרכים בביסל"ח. אמנם אתה מקבל אותה בסוף קורס מ"כים וע"פ כל הפקודות אתה צריך לענוד אותה, אבל אתה לא שם אותה לא כדי לא להיראות ג'ובניק, אלא כי פשוט זה ככה ולא שמים. אולי זו הייתה הסיבה הראשונית, בשנת 1990 אבל זה התגלגל ככה וכיום פשוט לוחמים לא הולכים איתה, נקודה.
 

Brock Burst

New member
הבארט לא סיכה רשמית, מכאן שהיא לא חוקית

ויש לרס"ר את כל הסמכות שבעולם להורות לאנשים להוריד אותה זה שמחלקים אותה זה סיפור אחר.. גם אני הלכתי עם סיכה שהיא לא צבאית, (עד שאיבדתי אותה) למרות שידעתי שהיא לא חוקית, אבל לא עשו יותר מידי בעיות, במידה והיו מורים לי להוריד, הייתי מוריד
 

Cloud Strief

New member
שמע חמודי

קודם כל סיכת בארט אסור ללכת איתה היא אינה הומנית ומופיע עליה גולגולת שוועדה בצהל קבעה שזה לא יאה לצהל ללכת עם סיכה כזאת סיכת מ"כ כל מפקד מקבל בסוף הקורס מכים שלו והסיבה שלא הולכים איתה היא בגלל שגם מפקדי מג"ל (גובניקים) מקבלים את אותה סיכה ולא מכבודם של לוחמים ללכת עם סיכה שגובניקים מקבלים ולגבי מודרכים (הייתי בחלק מהשירות שלי) פשוט מחייבים אותנו ללכת איתה אותה סיבה כמו הפזגז שלוחמים לא רוצים ליהות מזוהים עם הגובניקים כמובן שזה עוד הולך הרבה אחורנית והיום זה כבר נהפך לנורמאלי
 

samn

New member
נו אז מה אתה רוצה??

כל ההרצאה הזאת ובסוף אמרת מה שאני אמרתי, שזה הולך הרבה אחורנית והיום זה נורמלי. מה זה נורמלי? זה שאם תשים את הסיכת מ"כ בגדוד הסמ"פ יצחק עלייך והמ"מ יעיף לך סטירה. וכמו שאמרתי למעלה, למי בכלל אכפת מהסיכת בארט רק הבאתי דוגמא לעוד סיכות שיש ולא שמים.
 

Lanni

New member
תשובות לשאלות האחרונות שלך

1. ההחלטה על ייצור סיכה מתקבלת רק אחרי שהמלחמה מוכרזת כמלחמה. אתה זוכר כמה זמן עבר מתום המלחמה עד שהכריזו עליה כמלחמה? הרבה. 2. זמן הייצור עצמו לוקח זמן.
 

Brock Burst

New member
אם כך

אז איפה ההיגיון לנפק אות מלחמת ההתשה 30 שנה אחרי שהתקיימה ששליש מהנוכחים בה כבר נפטרו? ואתה לא יכול לעשות השואה בין אופי התפקיד לבין האות. קי לדוגמה את החייל הקרבי X שהיה בקורס מ"כים\קצינים\השלמה ולא ראה דקה של מלחמה, ואת הע.רל"ש שעשה ימים כלילות במשרד בהערכות מצב, ופ"מ. במקרה הזה למי לדעתך מגיע סיכה? ברגע שיתחילו לעשות הבדלה בין מי מקבל ומי לא, הדיון הציבורי ימשיך הרבה אחרי, דבר שיתן טעם רע לכל הסיפור.
 
אמרתי לך, מי שהמלחמה השפיעה על התפקיד

שלו. יכול להיות שאת/ה צודק/ת ובאמת אי אפשר לעשות את ההבדלה הזו, אבל אם אני הייתי משרת בזמן המלחמה מבלי שהיא איכשהו השפיעה על התפקיד שלי, לא הייתי עונד אותה. גם אם הייתי מ"כ בטירונות שריון. כל עוד היא לא השפיעה עליי אני לא מוצא היגיון או צדק או לא יודע איך לקרוא לזה, בלענוד את הסיכה. אני לא הייתי מרגיש טוב אם עצמי אם הייתי עונד סיכה שלא עשיתי שום דבר יוצא דופן במסגרת התפקיד שלי, לעומת הקרביים שנכנסו ללבנון.
 

Brock Burst

New member
תראה

אני לא בא לזלזל בהערכה עצמית של אנשים, אם הוא\אתה\הם\היא לא מרגישים בנוח לענות את האות, שלא יענוד. אני רק מציין שהזכאות לענידה לא קשורה לתפקיד. קח למשל קבוצת כדורגל. נניח ונבחרת X משחקת במונדיאל, אבל הקפטן שבר את הרגל יום לפני שיצאו ולא שיחק דקה, והנבחרת זכתה, לדעתך, הוא לא יעיד על עצמו שהוא מנבחרת זוכת מונדיאל? הוא יגיד שהוא תרם בכך שבכל המשחקים לפני, שיחק והבקיע, ובטורניר עצמו ישב ביציע ועודד. קצת באסה, אבל תאמין לי שהוא יעיד על עצמו שהוא זוכה מונדיאל, ולוצרך העניין,גם במקרה הפוך. הפסיד ולא צבר נקודה אחת. אנלוגיה קצת מטומטמת אבל זה מה יש. לא צריך לפרש את זה עמוק מידי, היית חייל, תרמת למאמץ המלחמתי, בכל דרך שהיא, שולית ככל שתהיה, אתה זכאי.
 

Amazing18

New member
דיי כבר עם הדיעה אינטפנטילית הזו!

לא כל חייל בקריה ישב וגרבץ! תפסיקו לבלבל ת'מוח על דברים שאתם לא יודעים, תפסיקו לתת לכמה ערסים שהולכים עם חולצה בחוץ ובלי 2 כפתורים עליונים ברחבי תחנת השלום להעיד על מצב החיילים בקריה כולה. תתפלא עד כמה רוב חיילי הקריה "טחנו" (ואני שמה בגרשיים כי עדין הטחינה הזו לא תחשב לעולם לטחינה של לוחם), ונתנו מעצמם, וויתרו על פטורים כאלה ואחרים (לינה ביתית וכדומה) כדי לאייש את העורף, שהוא חלק חשוב בדיוק כמו החזית! אתם לא רואים בכלל איך מלחמה אמורה להראות, אתם יודעים לשבת מאחורי מחשב ולקלל את חיילי הקריה. אז תן לי לחדד לך כמה חושים, לי יצא במהלך המלחמה לחזור הביתה באמצע הלילה (לא 10 בלילה, אמצע הלילה!) לבד, בלי שאף אחד יקפיץ אותי, לא כי לא רצו, אלא כי לא חשבתי שזה הדבר שהכי חשוב עכשיו. לי יצא במהלך המלחמה להכיר בנות ובנים שויתרו על פטורים אישיים כפי שציינתי, רק כדי לתת עוד, וגילו אגב, שהם מסוגלים ליותר ואחרי המלחמה פשוט זרקו ת'פטורים לפח. יצא לי להכיר בכל כך הרבה "חפשנים" שגילו מודעות עצומה ואחריות מטורפת. יצא לי להבין עד כמה התפקיד שלי חשוב ותורם, יצא לי להתרגש מכמה פעולות כלשהן שעשיתי ואחרכך שמעתי עליהן בחדשות. יצא לי אשכרה להרגיש חלק מהמלחמה, אז דיי כבר עם הדיעה הקלוקלית הזו! זה לא בסדר, וזה לא פייר כלפי אלה שכן נתנו. אתה לא רוצה לענוד? אל תענוד רק אל תעשה את ההשוואה המטומטמת הזו היא לא תחזיר את מי שהלך, ובטח שלא תוסיך לאינטלגנציה שלך.
 
למעלה