אות מלחמת לבנון השנייה!!!

Amazing18

New member
לא מחפשים, עונדים.

לא התחננתי מאף הוצאה לאור שינפיקו לי סיכה, הזיכרון הוא בראש ובלב, אין ספק. לא צריך שום סיכה כדי שתזכיר לך את החברים שלך. שוב, אני לא חושבת שענידת הסיכה מעידה על ילדותיות וחוסר בגרות והתעסקות בדברים פשוטים. אני חושבת שזה אות לזיכרון! בדיור כמו כיכר רבין, בדיוק כמו הר הרצל, בדיוק כמו הר האפר. אין שום פסול בזה! אבל חבל על הויכוח, באמת זו דעתי, וזו דעתך ובסופו של דבר.. לשתינו לא תהיה אופציה לענוד הסיכה, אז אני מניחה שיש אחרים שישברו תראש.
 

Lanni

New member
הלו ../images/Emo2.gif

מניסוח קלוקל שלך יצא שעשית אותי האיש הרע והטועה
רצית בטח לרשום: אות מלחמה, כפי שלני צייין, לא יוצאת כדי לציין ניצחון או הפסד, היא יוצאת כחלק מהתפקוד ומה שהמדינה עברה
 

ganooov

New member
נו..

חייל בחובה, שממילא ישאר בצבא עוד הרבה זמן.. הייתי בבסיס חיל האוויר, טחנתי מטבח,שמירות ופצצות, לפי הסדר הזה :). אענוד. אירונית נפלתי בין הכיסאות ואני כרגע בקורס מחוץ ליחידה, כשכל החיל מקבל מחר את האות. נשיג מישהו שיעביר לי.. מדוע? כדי להראות שעשיתי משהו למען כמה אנשים, אחד מהם הוא מכר שלי שנמצא עדיין שם, ועוד כמה שמאז נמצאים 6 פיט אנדר.
 

Brock Burst

New member
נלך עם העדר

היום אני: קבע בזמן המלחמה היית: לוחם בטווח הרקטות, המקום ממודר האם אענוד את הסיכה: כן מדוע: אות מלחמה, מציין מאורע, נכחתי במאורע, לכן אענוד את האות, עם כל הפלצנות שבדבר. התרומה שלי ל"מאמץ המלחמתי" היא לא רלוונטית, לא בגלל מה שעשיתי, אלא כי לא צריכה להיות הבדלה בין החייל שעשה יומיות בקריה, ובין החייל שעשה יומיות בבינת ג'ביל.
 
אמנם לא שירתתי בזמן המלחמה, ואני כולה

ג'ובניק מחורבן, אבל אני חייב להגיד מה אני חושב בקטע, אולי אני אצליח לשנות את החשיבה של אחד מגולשי הפורום כאן. כמו שרשם פותח מהשרשור, זה שכל החיילים עונדים, מוריד מהערך שלה. מקרה של חייל שאיבד את הרגליים שלו או שראה את חברים שלו מתים לא שווה ערך למקרה של חייל ג'ובניק שישב כל היום מול המחשב בקרייה וגירד את הביצים. אם היו עושים הבדלה (בצבע הסיכה למשל או בצורה שלה) בין קרביים, לתומכי לחימה ולג'ובניקים אז הייתי מוצא בענידה של הסיכה זו היגיון, אבל הקטע הוא שהסיכה מסמלת את אותו הדבר עבור אותו אחד שלא עשה כלום כל היום חוץ מלהיות על המחשב, לבין אחד שנפצע במלחמה. אם היו נותנים לתומכי לחימה שנטחנו כל היום עקב המלחמה, אז הייתי מבין (למרות שגם אז לא הייתי עונד אותה). אלו שלא הושפעו מהמלחמה (מבחינת התפקיד שלהם), לפי דעתי לא צריכים לענוד את הסיכה. איפה ההיגיון גם לחלק סיכה על מלחמה רק אחרי שנה ו-3 חודש אחרי שהיא הסתיימה, יותר מ-1/3 שלקחו בה חלק כבר השתחררו.
 

ganooov

New member
פזגז:

אוות השירות המבצעי, נועד לענידה למי ששירתו באיזור לחימה. הלוחמים הטפשים הפכו את זה לאות של ג'ובניקים.
 

Chomby

New member
קוראים לזה פזגז?

גם אני קיבלתי את זה (תומכ"ל ליד הגבול)... והעירו לי לא פעם שזה נקרא "ג'ובניקון"
 

ganooov

New member
נקרא פזגז.

ג'ובניקון זאת הסיכה לכומתה (הזאת שאוהבים לגנוב מקסדות אנשים מאוד חכמים).
 

Brock Burst

New member
"פז גז" אות השירות המבצעי

ניתן לאחר 6 חודשים של שירות מבצעי. ביהודה ושומרון, ופעם גם בעזה ולבנון. וגם זה לא מבדיל בין אופי תפקיד, רק מיקום
 

samn

New member
אין אף לוחם שמקבל פזגז

ואף אחד שישים אותו אי פעם. בגלל זה גם קוראים לזה ג'ובניקון, כי זה מזוהה עם ג'ובניקין שהיו באיזה איזור עם סיכון בשירות שלהם. ללוחמים יש סיכת לוחם, וגם היא רק מסמלת שסיימת אימון מתקדם ועדיין לא נלחמת.
 

ganooov

New member
כל לוחם זכאי לפזגז

זה אות שמקורו במלחמת ההתשה. אצל לוחמים הולכים עם זה לרוב סא"לים ומעלה - אלה שמבינים את הצורך בדיגום ולא בלהיות אפסים כמו הרבה לוחמים.
 

samn

New member
תקשיב

לא יודע איפה אתה משרת, אני לוחם בנח"ל (כרגע מפל"ג וותיקה) ולא אני ולא אפאחד אחר מכל החטיבה מאז מחזורים נוב 2 עד היום קיבל את האות הזה אז אל תזיין בשכל. אני מתאר לעצמי שקצינים בכירים שמסתובבים בקריה שמים את זה כי זה ייצוגי. המג"ד שלנו לא הולך עם זה, גם לא שני אלה שהיו לפניו. אז אל תנפיץ. אם לוחמים היו אמורים ללכת עם זה אז לפחות היו מחלקים את זה.
 

ganooov

New member
לא מחלקים כי זה יהיה בזבוז כסף וזמן

אבל אני משער שאם תבדוק בשח"ר של"י את הזכאות שלך, תגלה שאתה זכאי לענידת אות השירות המבצעי. אשכנזי, גבי, רא"ל: http://www.pc.co.il/_uploads/extraimg/Zipi-0116.jpg על חזהו, חפתי כיס ימין, מימין לשמאל: סיכת בוגר פו"ם, צפרגול, אות השירות המבצעי. ולא, הוא לא שירת באף תפקיד של תומכ"ל. ואם הוא לא מתבייש לנוע עם זה, אתה חייב (לדעתי..) לנוע עם זה. אגב, בהתאם לפקודות הוא גם לא נע עם רקע אדום בכומתה
.
 
למעלה