אות מלחמת לבנון השנייה!!!

Amazing18

New member
אני שניה

היום אני משוחררת. בזמן המלחמה הייתי חיילת בסדיר, אמנם לא שירתתי בחזית אבל עשיתי תפקיד חשוב מאוד (משהב"ט מנה"ר). קיבלתי אמנם את הסיכה ביום השחרור, אז לא יצא לי לענוד אותה, אבל אם הייתי חיילת הייתי עונדת אותה, לא בשביל "להצדיק את המלחמה", לא בשביל "לבקר את הממשלה", לא בשביל "לשחק אותה", אלא בשביל כל החברים שלי שלא זכו לקבל אותה ואת הצל"ש המגיע להם. אני חושבת שענידת הסיכה הזו מעידה על תרומתך הרבה בזמן הלחימה, ואני חושבת שזה סוג של כבוד לכל אותם שלא הצליחו לשמוע את התודה. מעבר לעובדה שהמלחמה היתה בושה אחת גדולה, ובושה עוד יותר גדולה לקרוא לזה מלחמה - אני לא חושבת שצריך להשכיח אותה מדפי ההיסטוריה, אלא לענוד את הסיכה, שמבחינתי לא מעידה על ניצחון, אלא על הנצחה.. עד כמה שזה נשמע נורא.. ושתזכיר לנו כל יום לא להכנס למלחמה שטותית כזו שוב.
 
מתאים לי לענות!!

היום אני (חייל בסדיר, בקבע, משוחרר)> אזרחית ומאושרת!! בזמן המלחמה הייתי (לוחם -איפה?, תומך לחימה בצפון, תפקיד כלשהו אחר, וכו' )- רכ"אית בחמ"ן. ז"א ג'ובניקית בסינמה סיטי האם אענוד את הסיכה ? (כן\לא) לא ומדוע ? אין לי צורך לענוד סיכות צבאיות על הבגדים שלי
 
הממ

היום אני (חייל בסדיר, בקבע, משוחרר): חיילת בחפשש
בזמן המלחמה הייתי (לוחם -איפה?, תומך לחימה בצפון, תפקיד כלשהו אחר, וכו' ): בכיינית בבסיס אימונים בצפון האם אענוד את הסיכה ? (כן\לא): לא ומדוע ? כבר לא תהיה לי הזדמנות, אני אשתחרר יומיים אחרי הטקס. לא שהייתי עונדת אותו; הפסדנו במלחמה, אזרחים וחיילים מתו, נזק ענקי נגרם בצפון, ועם כל הכסף שבזבזו על האות המבזה הזה, יכלו "לפצות" מישהו מהנ"ל.
 

Lanni

New member
מבזה או לא, זו דעתך. בכל אופן - אות מלחמה

מוענק אחרי כל מלחמה בהגדרה. גם אחרי מלחמה מוצלחת וגם אחרי מלחמה כושלת. אף אחד לא טוען שאת גרמת לנצחון או הפסד במלחמה.
 
מה הקשר?

הוא שאל את דעתי, וזה מה שעניתי. חוץ מזה, אני בספק אם כתוב איפשהו שאחרי כל מלחמה מחויב לצאת אות מלחמה, ובמלחמה שלא היה כסף להאכיל מילואימניקים או במלחמה היומיומית בשדרות שאין כסף למגן בתים, אפשר ורצוי לתעל את הכסף בדרכים אחרות. מנציחים אדם כשלא שוכחים אותו, ואם אות נחוץ לך (או לרותם) כדי לשכוח את כל האבדות שלנו במלחמה...זה עצוב, לדעתי.
 

ganooov

New member
את שוכחת

שאות המלחמה מעוצב כך שיזכיר את האספקטים של המלחמה: דם ההרוגים, העורף שנפגע ועוד. אם מישהו מחפש צבע ל-"בזיון".. זה המתכת עצמה. יוחזר הבד לאלתר!
 
אני זוכרת שמות, אני זוכרת פרצופים, אני זוכרת

פחדים, אני זוכרת את האזעקות, אני זוכרת את הבורות שהיו ליד הבית שלי כי נפלו טילים. אני באמת לא צריכה אות בשביל כל אלה...
 

Lanni

New member
קודם כל, קבעת שהאות מבזה. לא טענת שלדעתך

הוא מבזה. (יחי ההבדל הקטן?) שנית, האות, במונחים כלכליים זניח ביותר.שופכים יותר כסף על בנזין שנשרף ביום אחד של נהגי בוס שהולכים לישון כל היום ברכב דולק עם מזגן. ובבקשה אל תשווי עלות של סיכת מטאל מסכנה לעלות של אפוד, נשק או מזון. לא בדקתי, וגם לא מעניין אותי למען האמת, אם הפקדוה דורשת הנפקת אות מלחמה. אני מאמין שחפירות עמוקות יעלו שכן, או פניה למדור סמלים ואותות בצה"ל (יש דבר כזה, פנינו אליו פעם כדי לברר על הנפקת איזו סיכה) דבר אחרון חביב - אל תכניסי לי בבקשה מילים לפה, לא אמרתי שהאות נחוץ לי, וגם לא אמרתי שהוא לא. ואם זה מעניין אותך (
), הוא לא נחוץ לי והוא ישב ביחד עם שאר הסיכות בקופסה
 
אז אם במקום אחד מבזבזים המון כסף

אז בואו נגרע עוד מתקציב הבטחון כי זה גם ככה לא משנה? בדיוק כמו שכתבת בתגובה המטיפה שלך, מבזה או לא זו דעתי, לא קבעתי פה שום עובדה. לא יצאתי בהצהרות והפגנות שלא יחלקו אותו, יחלקו וגם אני אהיה חלק מאלה שיקבלו, זה לא הופך את זה, לדעתי, כמטומטם להחריד וניצול לא נכון של הקופה.
 

Lanni

New member
סבבה, עכשיו את מתבטאת בצורה הולמת ../images/Emo13.gif

ולדעתי, הפקודה / חוקי המדינה מחייבים הנפקת סיכה.
 

Amazing18

New member
וואע יפעת..

תרגעי בובה. בכל העולם אחרי כל אירוע/מבצע/מלחמה מנפיקים אותות ועיטורים מפה עד הודעה חדשה, וכפי שהראל אמר והסב את תשובת ליבי - בארץ שלנו, שידעה מלחמות קיום רבות.. מכירים במלחמה 30 שנה אחרי, ואת העיטורים "זוכים" לקבל בני המשפחה. אז כן, זה נהוג. אות מלחמה לא יוצאת כפי שלני ציין כדי לציין ניצחון או הפסד, היא יוצאת כחלק מהתפקוד ומה שהמדינה עברה. את מבלבלת בין הממשלה הפלצנית שלנו, לבין הצבא. אפשר לשבת ולנתח שעות את מהלך המלחמה והפעילות הלוגיסטית הלקויה שהיתה, אבל למה לטחון מיים? אני חושבת שהסיכה עצמה מספרת את הסיפור של הלחימה (הצבעים ופירושם), מבלי לציין אם אני מצדיקה אותה או לא. אני חושבת שאם היית על ירוק בזמן המלחמה, אין שום סיבה שלא תענדי אותה, הרי לקחת בזה חלק. זה כמו שתעברי קורס בצה"ל, ותשנאי אותו שנאה עזה, ותשנאי ת'תפקיד שלך, ועדין תענדי את הסיכה שלך, של הקורס.. למה? כי זה חלק ממך, בין אם תתנגדי לזה או לא. אז אחרי כל החפירה, זו כבר לא שאלה של אם אני רוצה לשים אולא, זה הכל נתון למ.צ בסופו של דבר ושכל חייל'ת יעשה כראותו עצמו שלו.
 
אני מאוד רגועה, אבל אני לא מבינה אתכם

אתם כ"כ מחפשים סיכה שתנציח כל מה שאיבדנו בחודש אחד? כל מה שנהרס? כי אם לא תהיה הסיכה הזו לא תזכרי מה קרה בקיץ 06? תתבגרו ותפסיקו עם כל הפיצ'יפקעס המטומטמים להחריד, ותתמקדו בדברים קצת יותר חשובים
 
למעלה