אז מה בדיוק כל ההתלהבות סביב הסדרה הזאת?

זו לא רמאות

אתה מפספס פה את הפואנטה שלי שוב ושוב.

בכל פעם שאתה רואה משהו על המסך אתה מביא בחשבון שמה שקורה שם זה רמאות- כי אלה דברים שלא באמת קורים אלא שמישהו כתב, ביים שיחק וערך לטובת הנאתך.
כולל סיפורי הגיבורים למיניהם מכל הסוגים.
שוב- בכל סדרה סרט וספר יש אלמנט של ה"רמאות" הזו. השאלה אם זה יפריע לך או לא תלויה בשאלה עד כמה אתה נהנה מהדברים האחרים. ואתה כנראה לא נהנה מהדברים האחרים שיש לסדרה הזו להציע. אז קפל את האסימונים, ותראה משהו אחר.

אתה אוהב מדע בדיוני?
 
והכוונה שלי הייתה- למה אתה מתקשה

לקבל את העובדה שלא מוצאת חן בעיניך הסדרה הזו ואחרים כן אוהבים אותך. מה כל כך מטריד אותך פה?
 

phoenix2000

New member
אני אוהב מד"ב

לך לא הפריע הסוף של העונה הראשונה?
צי של דאלקים עומד לתקוף את כדור הארץ והדוקטור הוא היחיד שעומד בינם לבין בני האדם, ואז פתאום רוז מקבלת איזה כוחות על זמנים ומחסלת את כולם. מה? מי? מאיפה? פשוט הפסקתי להבין במה אני צופה באותו רגע. אז הטובים ניצחו, הרעים הפסידו ולי אין מושג מה לכל הרוחות קרה שם.
בעצם לא, אני יודע מה קרה שם. התסריטאים התעצלו
 

ailag

New member
סוף עונה 1

היא הסתכלה אל לב הטארדיס. הדוקטור ראה שהם לא יצאו מזה אז הוא שלח אותה כנגד רצונה אל כדור הארץ. והיא נמצאת במקום אחר וב*זמן* אחר, ועדיין ברור לה שהאירועים מתרחשים במקביל איכשהו, ואין לה מה לעשות. חוסר האונים של זה שבסופו של דבר היא פרחה קטנה מאיזה חור בלונדון, היא לא חייזר מוכשר ויודע כל כמו הדוקטור.

אבל יש לה נחישות. והיא לא סתם פרחה קטנה, היא רוז טיילר.
אז היא מגייסת את אמא שלה והחבר שלה, והם פוערים חור במרכז הטארדיס שמקשר אותה אל המכונה בצורה בלתי אפשרית, אסורה - אבל היא רוז טיילר והיא עשתה את זה.

כן, אחרי זה יש קטע קצת דאוס אקס מאכינאי, אבל הדוקטור עצמו (כמו שאמר מופאט) הוא בהגדרה אל בתוך מכונה. היא פותרת הכל (ואגב, יש לזה מעט השלכות שעוד לא הגעת אליהן) - היא ולא הדוקטור. וזה התהליך שהיא עוברת בעונה שהופך אותה לגיבורת-על, סוג של, למרות שהיא בחורה רגילה.
 

BloodyRose

New member
ומוסיפה עוד דבר קטן

הסוף של העונה הראשונה לא מגיע משום מקום, וזה לא "כבדרך קסם". קיבלנו הכנה ליכולות של הטארדיס כמה פרקים לפני כן - בפרק Boom Town.
שם הטארדיס נפתחת, הסלית'ין מסתכלת לתוכה, הדוקטור מסביר שהטארדיס תלפטית ויכולה לגרום לשינוי, והסלית'ין חוזרת לילדות/ביצתיות.
אלמלא הקטע הזה, הסוף של העונה הראשונה באמת יכול להיתפס כמופרך. אבל יש את זה, אנחנו יודעים שאפשר להסתכל לתוך לב הטארדיס, ואנחנו יודעים שההשלכות של מעשה כזה הן עצומות אם לא בלתי אפשריות.
אז רוז מסתכלת לתוך הטארדיס, הטארדיס מסתכלת לתוך רוז, וקורה מה שקורה.
זה בדיוק מה שקורה לסלית'ין, רק עם השלכות אחרות.
 

ailag

New member
ב"בחזרה לעתיד" אפשר למצוא כל כך הרבה פרדוקסי

סבא..
 
ושכחתי להוסיף

כן, הדוקטור משנה ועושה דברים יעל פי מצפונו. זה חלק מהתימה של הסדרה. המוסריות שלו ועד כמה הוא יכול או מסוגל או רשאי להתערב ולשנות.

אמא של רוז זוכרת שמישהי הייתה עם אביה ברגעיו האחרונים כי זה מה שרלוונטי לאותו רגע בסדרה- כי אותה מישהי הייתה משמעותית (כאילו דה..). אפשר למצוא לזה הסברים אחרים אבל בסופו של דבר זו הסיבה מאחורי הקלעים. וזה נכון לגבי כל דבר שקורה או לא קורה בכל סרט סדרה ספר או עמוד קומיקס. הדברים קורים כדי לקדם ולעזור לעלילה להגיע לפאנצים שלה.
 

phoenix2000

New member
אני חושב שפה אתה מגן על הסידרה שלא בצדק

אפשר למצוא (או במקרה הזה, להמציא) הסבר לכל דבר. השאלה היא עד כמה ההסבר הזה מתיישב עם ההיגיון הפנימי.
לי קשה לקבל את זה שהאמא שכחה את כל מה שאירע באותו יום חוץ מאת זה שמישהי הייתה עם בעלה רגע לפני שהוא מת.
 
אני אישה, לא גבר. ונראה לי שאני גם מתחילה לחז

לחזור על עצמי יותר מדי פה- לא תתחבר לך? אחלה, אל תצפה!

מה זה "להגן על הסדרה שלא בצדק" . מה מעניין אותי צדק? אני נהנית מזה, אני לא מתרגשת מהחורים הקטנים שיש שם כי כל השאר מספק לי חוויות מדהימות.
השאלה עד כמה דברים מתיישבים עם הגיון פנימי- כנראה שאצל כל אחד ואחת ההגיון הפנימי הוא שונה. אנשים נהנים מדברים שונים וזה מעולה. למה לך להתעקש פה? אני לא מצליחה להבין.
מעבר לכך- מאיפה החלטת שהיא שחכה?
 

phoenix2000

New member
אני לא מנסה לגרום לכם לשכנע אותי לצפות בה

או לחילופין, אני לא מנסה לגרום לכם להפסיק לצפות בה.
אני פשוט מנסה להבין את ההייפ שנוצר סביבה. מה יש בה שכל העולם ואחותו בערך מדברים עליה? כי כנראה שאני פספסתי את זה.
 

phoenix2000

New member
אסכם את זה ככה

ראיתי סדרות גרועות יותר.
למרות שאולי אני נשמע ככה, אני לא חושב שדוקטור הו היא סידרה גרועה. כבר אמרתי שיש בה כמה דברים טובים כמו רעיונות מרתקים. אבל בסך הכל אני חושב שמדובר בסדרה בינונית למדי ולכן אני פשוט לא מבין על מה כל המהומה.
 
למה אני חושבת שזו סדרה מעולה

אוקי, אז אתה סתם מסקרנות רוצה לדעת למה אנשים אוהבים אותה? בסדר. הנה הסיבות שלי:
(וואו יש לי הרגשה שזה הולך להיות ארוך...)

1. נוגעת בנושאים אנושיים שמעניינים אותי. נושאים כמו מוות, אהבה, הערצה, מוסריות, אתיות, השפעה של מישהו על חיי אחרים ועוד המון נושאים שמעניינים אותי.
2. היא מקורית בטירוף. אין עוד דבר כמו זה בשום מקום. זה אמנם נחשב מדע בדיוני, אבל הרי גם בתוך המדע הבדיוני אפשר לעשות חלוקה של סוגות שונות בתוך הז'אנר, ולדעתי 'דוקטור הו' זה ז'אנר בפני עצמו. לא נתקלתי בשום דבר דומה לזה מעולם. זה מגניב. אני אוהבת מקוריות.

3. סיבה שבגללה אני אוהבת טלוויזיה בריטית באופן כללי- דמויות משכנעות ומציאותיות. גם בארץ וגם בארצות הברית לרוב הדמויות הן מבהיקות וחסרות פגמים, לא ניתן לראות שם אנשים מן השורה. ואצל הבריטים תמיד יש הרגשה שלא הכל מושלם אצלם, שהם אנשים נורמאליים כמו כולנו ולא מציגים איזה זוהר אדיוטי על המסך.
השחקנים הם שחקנים טובים, שלא תמיד נראים הכי טוב.

4.התאהבתי לגמרי בדייוויד טננט וזה גרם לי להמשיך לרצות לצפות בסדרה.

5. זו כבר לא סיבה אלא מעין תיקון קטן. ההייפ הוא לא כזה גדול כמו שנראה לך. הרבה אנשים יודעים מה זה דוקטור הו בגדול, אבל לא באמת צופים בה. היא היכתה גלים בכל העולם כנראה בזכות הייחודיות שלה, החיבור בין הרצינות וההומור והעובדה שהיא מצליחה לשמר את עצמה במשך כל כך הרבה זמן (שגם מהבחינה הזו היא מאוד ייחודית לא חושבת שיש עוד סדרה שיש לה כל כך הרבה עונות). היא עשויה היטב ושומרת על יחס של עניין, דרמה, הומור, אנושיות, וסיפורים מרגשים בו זמנית.

ההיפ הנוכחי שאתה מרגיש כנראה הגיע אליך בעקבות הספיישל חמישים. זה הכל
 

phoenix2000

New member
אוקיי

אין לי יותר מידי על מה להתווכח פה (חוץ מסעיף 4 אולי
)

נכון, הסדרה נוגעת בהמון נושאים. חלקם בהצלחה וחלם פחות.
נכון, היא גם מקורית למדי, למרות שיצא לך לראות פעם 'גולשים בזמן'? (השם הוא בכלל טעות בתרגום. באנגלית קוראים לה sliders ושם זה קבוצה של אנשים שעוברים בין מימדים.) אז זה לא בדיוק אותו דבר אבל גם היא הציגה המון רעיונות מקוריים (למשל עולם שבו הגרמנים ניצחו במלחמת העולם השנייה, עולם שבו בתי המשפט מתנהלים כמו תוכניות ריאליטי שבסיומו הצופים בבית מחליטים האם הנאשם אשם או זכאי וכו...)
 

blue raphsody

New member
אני ראיתי את סליידרס

ובאמת השם שנתנו לו בעברית היה גרוע כי הם לא גלשו בזמן.

בעונות 1 ו-2 היה מעולה כי הם עברו ממימד למימד וראו איך כל מימד שונה מהמימד המקורי.

מעונה 3 היה את איום הקרומגס ואז הסדרה הלכה והדרדרה עונה 4 היתה סיוט.

הבעיה של הסדרה הזאת היתה שהשחקן המבוגר רצה לפרוש אז במקומו הביאו מישהי חתיכה יותר וזה היה גרוע מה עוד שלתסריטאים נגמרו הרעיונות.

לעומת זאת בדוקטור הו הסדרה ממשיכה 50 שנה בגלל המקוריות, נכון שיש פרקים חלשים וישנם פרקים חזקים מאד אבל בסך הכל כיף לראות את הסדרה.

דייויד טננט הוא ענק ועוד איך אפשר להתווכח על זה.
 

ailag

New member
למישהו מתישהו היתה הברקה לגבי השם

הרי הפורטל נפתח בשעה מסוימת וחייבים לקפוץ לא לפני או אחרי - אלא בזמן. ועל כן גולשים בזמן.

הרבה מדי דברים במד"ב נחקרו כבר וקשה למצוא נושאים חדשים. השאלה איך הסדרה מציגה את הנושאים ואיך הדמויות מתמודדות איתם.
 

ketrina

New member
ממש אהבתי מה שכתבת ב3

זה גורם לסדרה להרגיש אמיתית,ועד שקראתי מה שכתבת לא שמתי לב שזו הסיבה שאני מעדיפה את דוקטור הו על פני סדרה אמריקאית כלשהי.
 

ailag

New member
אוי,היה בכנס ציטוט מעולה שקשור ל 3,שרשור נפרד

 

ailag

New member
סוף יום האב

הזמן נקרע ואוחד. יכול להיות שעבור מי שלא מטייל בזמן, כך נתפרו הקרעים יחד.
 
למעלה