The Day of The Doctor

E l S i

New member
ראיתי היום כי חיכיתי להורים

אמא פרשה מהר כי לא היה הרבה טננט והיה משעמם, אבא נרדם מתישהו- שוב, כי היה משעמם.

ראיתי עד הסוף ולא עד כדי כך השתעממתי, אבל:
1. משגע אותי הקטע עם מלחמת הזמן: הסופניות שלה. לא ברור לי איך המלחמה אמורה להשפיע על כל היקום - אוקיי, הם אדוני זמן אבל לא ברור לי איך עובדת ההשפעה שלהם, מה זה בכלל אומר מלחמה בזמן.
אני לא מבינה איך לא ניתן להגיע לשום פיתרון אחר חוץ מלהקריב הרבה כדי לא להקריב המון. מי אמר שההמון ייפגע?

הרעיון של להסתיר את גאליפריי כדי שהדאלקים סביבה ישמידו זה את זה... הממ.. מאיפה זה מוכר לי? BLINK טוב, מותר להם, זה שלהם, אבל לפחות שיגיד "אני מכיר שיטה שעבדה פעם..."

משהו שלא ידוע לי:
איך ייתכן שהדוקטור חי יותר מ600 שנה עוד לפני שעזב את גאליפריי? או, שכן עזב את גאליפריי בעצם- איפה הדוקטור שהיה במלחמת הזמן נמצא ברצף של הדוקטורים שאחנו מכירים את עלילותיהם עם מלוות מכדור הארץ?

ברגע שאמרו שהם שלושה דוקטורים ב"רגע", זה נשמע כאילו כל הדוקטורים האחרים לא קיימים. אבל כולם כן. איך ההיסטוריה הפרטית לא השתנתה בכלל? כלומר, כי לא היה הבדל אמיתי וזה תמיד היה המצב, הוא פשוט לא זכר את זה. טוב נראה לי שהשאלה הזאת קיבלה תשובה עם סוף הפרק.

"האוצר" (טום בייקר, כן?) השאירו את זה מאוד מטושטש וללא הסבר איך ייתכן שהוא הדוקטור ובכל זאת לא.

אהבתי את הכימיה בין מאט לדייויד. ג'ון הארט היה לא קשור בעליל. את רוז לא ראינו יותר מדי. ברגע ש10 שמע "באד וולף" הייתי בטוחה שהוא יגיב ויגיד שזה בטוח רעיון רע... אה, בעצם גם זה קיבל תשובה עם סוף הפרק, כי הם אכן לא השתמשו ב"רגע".

חזרה לרוז: "לבשתי משהו מהעבר שלך. או העתיד, אני תמיד מתבלבלת" שמענו דברים כאלה כבר הרבה פעמים.

המלכה אליזבת'- לדוקטור יש טעם די ברור בנשים.

ה"איש הרע" (זייגון?) היה יצור כל כך מכוער.


בקושי ראיתי את הפרקים בעונה האחרונה, כי לא נהניתי מהם - נראה שקלרה תמיד אומרת את הדבר הנכון ומלאת תושייה, ו-לא יודעת. היא נותנת לי הרבה השראה והיא מודל לחיקוי אבל היא גם משעממת אותי.
 

BloodyRose

New member
תשובה או שתיים


"איך ייתכן שהדוקטור חי יותר מ600 שנה עוד לפני שעזב את גאליפריי? או, שכן עזב את גאליפריי בעצם- איפה הדוקטור שהיה במלחמת הזמן נמצא ברצף של הדוקטורים שאחנו מכירים את עלילותיהם עם מלוות מכדור הארץ?"

לפי חישובים שונים, הדוקטור "הראשון" היה בערך בן 230 כשהוא גנב טארדיס ויצא לטייל בעולם. מכאן - שלפני כן הוא היה כ230~ שנה בגאליפריי, לא בן 600 (מאיפה הבאת את המספר הזה?).
מבחינת ציר הזמן של הדוקטור, מלחמת הזמן התרחשה איפשהו בין ההתחדשות השמינית והתשיעית שלו. היא מוזכרת לראשונה בעונה הראשונה של העונה המחודשת, ובסדרה הראשונה לא הייתה מלחמה כזו (כלומר, היא עוד הייתה בעתיד, גם של היקום וגם של הדוקטור) והיו עוד טיים לורדס אחרים שהסתובבו להם בעולם.
ראסל טי דיוויס בחר לאפיין את הדוקטור החדש עם עוד מאפיין חשוב אחד - הוא האחרון מסוגו. כדי להסביר את זה וכדי להוסיף קצת אופי אפל לדמות, הוא המציא את מלחמת הזמן.
עד השבוע, לא היה ברור מי היה הדוקטור שהיה במלחמה (השמיני או התשיעי, אם התשיעי התחלף לפניה, במהלכה או אחריה), ועכשיו קיבלנו את התשובה - השמיני התחלף לג'ון הארט במהלך המלחמה (אך לפני שהוא "הצטרף" אליה), והוא זה שסיים אותה. לאחר מכן הוא התחלף לתשיעי, שהסתובב אכול רגשות אשם.

"משגע אותי הקטע עם מלחמת הזמן: הסופניות שלה. לא ברור לי איך המלחמה אמורה להשפיע על כל היקום - אוקיי, הם אדוני זמן אבל לא ברור לי איך עובדת ההשפעה שלהם, מה זה בכלל אומר מלחמה בזמן.
אני לא מבינה איך לא ניתן להגיע לשום פיתרון אחר חוץ מלהקריב הרבה כדי לא להקריב המון. מי אמר שההמון ייפגע?"

אי שם, בעתיד/עבר לא ידוע, פרצה מלחמה בין הדאלקים לטיים לורדס. מלחמה שנמשכה הרבה זמן, וזרעה הרס בכל היקום. למה? כי שני הצדדים שלפו את התותחים הכבדים כדי להציל את היקום. לדאלקים אין רגשות, הם רוצים להשתלט על היקום, והם שוטטו להם בעולם והרסו הכל. גם לטיים לורדס לא פראיירים, והמטרה הבסיסית שלהם היא לשרוד את המלחמה, לא משנה באיזה מחיר. אז גם הם מצטרפים לחגיגה וגם להם לא ממש אכפת מה קורה ביקום. שני הצדדים זורעים הרס, עד שהדוקטור מתערב ומחליט לסיים את הסיפור. בגרסה ה"מקורית", הוא השמיד את כולם, גם דאלקים וגם טיים לורדס (עד השבוע לא היה ברור איך), ונעל את המלחמה בזמן, כדי ששום דבר לא יוכל להיכנס או לצאת (מלבד דאלקים שאיבדו את השפיות עקב כך, נעזוב את זה כרגע).
מכיוון שגם הטיים לורדס וגם הדאלקים יודעים לנסוע בזמן, כל עוד המלחמה התקיימה, שום מקום ביקום הוא לא בטוח - שני הצדדים יכולים להגיע לכל כוכב ולכל זמן שהם רוצים ולזרוע הרס. זה למה אנחנו יודעים שההמון נפגע.
במיניסוד ששוחרר לפני הפרק (Night of the Doctor), קאס מפחדת מהדוקטור כאילו הוא דאלק ומטיחה בו שהטיים לורדס לא יותר טובים מהם. שני גזעים שנמצאים במלחמה והורסים את הכל תוך כדי. אם הם היו ממשיכים, כל היקום היה פשוט קורס.
הדוקטור היה צריך לבחור - להילחם לצד הגזע שלו ולתת למלחמה להימשך לנצח, או לעצור את כולם, גם אם זה אומר להרוג את כולם.
(במיניסוד הזה גם רואים את השמיני מתחלף להארט)


בנוגע להסטוריה הפרטית שהזכרת - כאמור, רק התשיעי ואילך מושפעים מהשינוי הזה, וגם את זה פתרו (הוא לא זוכר מה הוא עשה ואם זה עבד, אז הוא מבחינתו סיים את המלחמה בכך שהוא הרג את כולם)

מקווה שעזרתי ולא בלבלתי יותר
 

BloodyRose

New member
תיקונים קטנים

הסדרה הראשונה - הסדרה הישנה
"כי שני הצדדים שלפו את התותחים הכבדים כדי להציל את היקום" - צ"ל כדי לנצח את המלחמה. הדאלקים לא ממש רוצים להציל את היקום
לטיים לורדס - הטיים לורדס

חושבת שזה הכל
 

timetraveler900

New member
אני חושבת

שהרעיון של להעלים את גאליפריי לא מתבסס על זה שהדאלקים יירו על עצמם, אלא על זה שגאליפריי תהיה מחוץ לטווח האש. שהם כבר לא יצטרכו להשתתף במלחמה. מלחמה של צד אחד לא מחזיקה הרבה זמן וכתוצאה מהמעשה הזה הדאלקים באמת יירו על עצמם ואז יבינו שזה חסר טעם.
 

B R A Y E R

New member
מנהל
רק רוצה לציין


שהפתרון בהעלמת גלפריי לא נועד אך ורק בשביל לגרום לדאלקים לירות אחד על השני.
הוא נועד בשביל לא ליצור פרדוקס. אם המלחמה הייתה נגמרת ככה שגלפריי מנצחים ונשארים בחיים, בעצם כל העלילות של הסדרה המחודשות לא היו מעולם, כי הדוקטור לא הרג אותם.
אז הפתרון הזה מעלים את גלפריי יחד עם הדלקים שבאמת מתו, והדוקטור שחוזר לטארדיס אחרי האירועים האלו לא זוכר אותם בגלל כל שילוב קווי הזמן וחוזר עם המחשבה שהוא השמיד אותם.
אפשר לומר שמעולם הדוקטור לא באמת השמיד את גלפריי, הוא רק חי עם המחשבה הזו. זו לולאת זמן קבועה שבה גלפריי מועלמים והדוקטור משוכנע שהוא זה שרצח אותם עד אותו יום של הספיישל שבו שלושת הדוקטורים מסיימים את המלחמה.
 

jacobyd

New member
דעתי ותשובות וחוויות

טוב אני לא בטוח שאנשים יקראו את זה בכלל... עבר לא מעט זמן אבל עכשיו יש לי זמן אז אני ארשום כמה דברים.
התמזל מזלי לראות את הפרק בבית הקולנוע בתלת מימד עם המון מעריצים אחרים וביום ראשון ללכת לכנס הרשמי של הביביסי.
לגבי הפרק היה מדהים... אני לא רוצה לומר את כל הדברים שכבר נאמרו שוב אז אני אנסה למצוא דברים חדשים ואולי כמה תשובות לשאלות שאנשים העלו.
וחור בעלילה שטיפה מפריע לי... אבל שטויות- היה ענק!!!!!

טוב.
אני אנסה לעשות את זה מסודר בנקודות אבל אם אתם מצפים לסדר כרונולוגי... תשכחו מזה- המוח שלי מבולגן :)
1. שמתם לב שהכפתור האדום הוא בצורת ורד Rose
2. לגבי תום בייקר והנגיעה באף. לפי הבנתי הוא דוקטור מהעתיד הרחוק (שבמקרה מזכיר את הרביעי) שהולך לבקר את הדוקטורים האהובים עליו.
הקטע עם האף- זו מחווה אנגלית שמייצגת סוד (אמורים להצביע על מי שהבין את הסוד ועם היד השניה על האף בקטע של He knows שנשמע כמו He noseץ
והוא כאילו אומר שהדוקטור יודע Who knows/ nose. זה מה שאני חושב.
3. בקשר להתחדשויות. מופאט הבהיר את זה בכנס עצמו. הדוקטור אף פעם לא קרא לעצמו הדוקטור העשירי או האחת עשרה (חוץ מפעם אחת שהוא הזכיר) מבחינתו הוא רק
הדוקטור. הדוקטור המלחמתי של ג'ון הרט במהלך כל הגלגול שלו לא התנהג כדוקטור ולמרות שהם קיבלו אותו כדוקטור הוא לא רואה את כצמו ככזה אז מבחינתינו מאט הוא
עדיין ה11. מופאט אמר שזה כדי שהרשימות שכולנו (וגם הוא) שומרים לא יתבלבלו.
למרות זאת הוא ציין שאומנם הדוקטור של מאט הוא ה11 הוא ההתחדשות ה12 (בלי להחשיב את מה שהיה עם טננט שהתחדש לעצמו). הוא כן לוקח ברצינות את ההגבלה
על מספר ההתחדשויות והוא אמר שהדוקטור יהיה במצב בעייתי בקרוב (אבל בטוח ימצאו פתרון- אולי עם אדוני הזמן שחזרו).
4. בהתחלה לא אהבתי את הרעיון של לפתור הכל אבל הם עשו את זה יפה.
5. האינטראקציה בין כולם היתה נהדרת כמו שציינו כולם. איך לא הזכרתם את זה שמאט אומר טיימי ווימי וג'ון הרט לא מבין ודיויד מתכחש לביטוי. :)
6. ציינתי באחת התגובות כאן. אקלסטון כן הופיע בהתחדשות (בטח השתמשו בקטע מההתחדשות שלו לטננט. מי שלא ראה שייבדוק שוב ויסתכל על איזור העיניים
הגבות והמצח).
7. או "אתה לא יכול לדבר בלי להזיז את הידיים?"
"כן.....לא".
8. מה שלא הסתדר לי מבחינת העלילה זה שאם אמורים לחשוב שגליפריי נהרס/ נעלם. אני מבין את זה שהם לא זוכרים מה קרה מאז שהם נפגשו אבל ג'ון הרט לא לחץ
על הכפתור. הם לקחו אותו לפני ואז הוא התחדש בטארדיס שלו לאקלסטון. ההסבר היחיד שעולה לי זה שהוא זכר שהוא התכוון ללחוץ עליו אבל לא מה קרה אח"כ וייחס
זה לשוק ממה שהוא עשה (אבל זה הסבר דיי חלש). למישהו יש הסבר יותר טוב?
9. בקשר לבילי פייפר שלא מופיעה כרוז. מופאט אמר שהוא לא רצה לגעת בסיפור של רוז ולשנות אותו כי הוא נסגר בצורה טובה.
10. העיניים של קפלדי! כל אולם הקולנוע מחא כפיים (גם כשתום בייקר הגיע). רק מהעיניים שלו אני יודע שהוא יהיה דוקטור מצויין.
11. זה אמור היה להיות בהתחלה אבל שכחתי. לא ראיתי אף טריילר או סרטון מהפרק! הצלחתי! מלבד הטריילר/ טיזר מחווה המוקפא בזמן והמיני פרקים.

בטח היו עוד דברים אבל לא עולה לי שום דבר לראש כרגע.
ראיתי את הפרק רק פעם אחת בקולנוע. מחר אני אוסף את המשקפיים שלי (פעם ראשונה מאז שאני ילד קטן שיהיו לי משקפיים... הורה?) אני אנסה לראות אותו שוב בהמשך השבוע עם המשקפיים- באיכות יותר גבוהה? :)

הכנס היה ממש מוצלח.
לא קניתי חתימות ותמונות על שחקנים כי אני מעדיף לפגוש אותם אחרי הצגות (עושה רושם, לדעתי,שהם מעריכים יותר וזה חינם אבל הם לא תמיד יוצאים).
כן היתה לי תמונה בתוך הטארדיס.
קניתי תוכניה (ממש מושקעת).
הביאו מלא אביזרים וחליפות...
דיברנו מעט עם הספר של טננט ובסוף חפשתי ומצאתי בפלאפון שלי תמונה של טננט עם שיער ארוך מההצגה ריצ'ארד השני (שאני אראה בינואר)- הוא לא ראה אותו ככה.
צחקנו עליו קצת ואז דיברנו עליו עוד קצת... ובסוף היום הוא עבר לידי במקרה בדרך החוצה מהמקום וזכר אותי ואמר לי שלום.. :) נחמד.
הפאנל של האפקטים היה חמוד.
הפאנל של הדוקטורים הישנים (פיטר דוידסון, קולין בייקר וסילבסטר מקקוי) היה מעולה! הם כל כך נחמדם וסילבסטר מקקוי הוא כזה חמוד ומצחיק!
והיה עוד פאנל קטן עם מאט, ג'נה ומופאט שהיה גם כן מעולה. הם יכלו סוף סוף לדבר על הפרק ועל מה שהיה בו. והתחילו להתגרות בנו ואחד בשני (בעיקר מאט ומופאט בג'נה) לגבי איזו סצנה מפרק חג המולד שצוחקת על ג'נה ושכנראה תישאר איתה לעוד הרבה זמן. והם לא אמרו על זה הרבה יותר ... ספויילרס
בסוף הפאנל הביאו נציג מגינס והוא העניק להם תעודה על שידור הדרמה הסימולטני הכי נצפה (94 מדינות). היה מאוד מרגש.
מופאט גם אמר על מאט שבפרק הבא הוא משחק הכי טוב בקריירה שלו והכי טוב מכל הדוקטורים (וראו שמאט מתרגש)
ומופאט גם הסביר בצורה ממש ממש מרגשת למה הוא חושב שהדוקטור שונה מגיבורים אחרים...
אני לא זוכר בדיוק אבל משהו כמו
שבזמן שגיבורים אחרים הם סופר הדוקטור הוא דוקטור (איש מדע וחינוך)
ולגיבורים אחרים נתנו רובים וכלי נשק שונים להרוס דברים ולהרוג אנשים ולדוקטור נתנו מברג כדי לתקן דברים
על זה שהדוקטור הוא גיבור של אהבה וקבלה
בגלל זה בזמן שלכל הגיבורים נתנו כוח על לדוקטור נתנו לב נוסף (בחיי אני מתרגש רק מלחשוב על זה שוב).
כוח העל שלו הוא שיש לו עוד לב!

עם זה אני אסיים את ההודעה!
היה סופ"ש נהדר.

וכמו שאחרי הפרק נתנו טיזר לפרק חג המולד אני נתתי טיזר קטן לעצמי לשנה הבאה כשהבוקר הצלחתי לקנות כרטיסים למופע האיחוד של מונטי פיית'ון.
לילה טוב והמון אהבה מלונדון
 

timetraveler900

New member
וואי

"בזמן שלכל הגיבורים נתנו כוח על לדוקטור נתנו לב נוסף" - זה משפט מדהים וכל כך נכון
 

Apple Scruff

New member
בקשר


לעיינים של קפלדי-היה לזה אפקט ממש חזק שאני חושבת על זה. בדיוק שכל הדוקטורים מגיעים להציל את המצב, כל ההיסטוריה של התוכנית ופתאום "הצצה" לעתיד ורמיזה שגם הוא כאן. זה ממש מרגש אותי עד עכשיו. בכלל, כל הרגעים עם כל הדוקטורים.
מעניין אותי אם תיהיה התייחסות לזה שקפלדי יגיע. איזושהו איזכור קטן שהוא הלך "להקפיא" את גאלפיריי (בפעם ה13).
 

limors2

Active member
תודה על סיכום הכנס! היה מעניין לקרוא.

ראיתי את השיער של טננט בראיון בגרהאם נורטון והזדעזעתי קצת
 
בסוף הפרק

כשהאוצר של המוזיאון דיבר עם הדוקטור הוא בעצם דיבר על עצמו ועם עצמו...

כי הדוקטור העכשווי האמין לכל מילה שלו..

וגם כשהו אמר "הו נואוז" פעמיים...היה לזה משמעות..כי פעם השנייה כשהוא אמר "הו נואוז" הוא בעצם אמר: "אני יודע!" ("הו"= דוקטור, "נואוז" יודע, נוגע באף שלו= מצביע על עצמו)
 

Lion_Heart

Well-known member
אגב


כל שלושת הדוקטורים שבפרק הלכו משם לקראת ה REGENERATION שלהם
 

Lion_Heart

Well-known member
גם אותי


אבל לדעתי THE WAR DOCTOR מת (התחדש,נו) לפני שהו שכח...אז בשבילו זה היה סוג של פרס
 

Ayelet 363

New member
מסתבר שאבא שלי ראה את הספיישל


כי הוא רצה להבין ממה התלהבות.
הוא אמר שהיה נחמד.

הוא שאל אותי מה אלונזי. היה לי מוזר שהוא אני אומרת אלונזי וג'רונימו כל הזמן (פנטסטיק משום מה לא יוצא לי לומר, או שלא דבק בי כל כך).

הוא גם לא כל כך מיהר להגיד לי שהוא ראה. הוא רק סיפר לי שהוא השיג לי את זה, העיר שיש כאן 3 דוקטורים. אני הוספתי הערה בנוגע לזה, הוא הוסיף משהו- ומכאן קצת חשדתי, ומסתבר שהוא ראה.


לא חושבת שזה פרק טוב לראות בתור פרק ראשון, אבל זה עוד משעשע אותי. הייתי בטוחה שזה לא יקרה. חשבתי שזו סדרה ממש בשבילו, גם נעלבתי כשהוא אפילו לא בדק את זה (אחרי שדברים שאני ואחותי ממליצות לו הוא כן בודק, ודברים שרק אחותי ממליצה לו עליהם) אבל עכשיו זה היה לי מוזר. הוא גם ראה ברואדצ'רץ' לא מזמן וקרה לדיוויד טננט תמיד "הדוקטור". הוא גם התבלבל בשם הסדרה אז הוא אמר שהוא ראה "את הדוקטור" ואז חשבתי שהוא ראה דוקטור הו...

גם משעשע שכתבתי על זה פה בזמן האחרון, ופתאום הוא ראה.
 
למעלה