אירוח בפורום - ניידת שמיעה של ארגון בקול|מיקר

אירוח בפורום - ניידת שמיעה של ארגון בקול|מיקר

"הניידת" הינה פרוייקט שהושק לאחרונה ע"י ארגון "בקול"- ארגון מתחרשים וכבדי שמיעה, ומטרתו הנגשת שירותי העמותה למספר רב ככל האפשר של כבדי שמיעה הגרים בפריפריה, באיזורים בהם מתמודדים כבדי השמיעה עם קשיי חוסר נגישות למידע, חוסר מודעות ומיעוט גופים שניתן לפנות אליהם. הניידת מספקת שירותים של בדיקות סינון שמיעה, תצוגת ציוד הגברה, ומלווה בצוות של קלינאית תקשורת, מדריכים כבדי שמיעה המספקים את הזווית האישית ומתורגמנים. ביום רביעי, 29/12/2010, בין השעות 12- 14, תתארח בפורום דניאלה יודלביץ', רכזת הפרוייקט. דניאלה תספר לנו על המחשבה מאחורי הפרוייקט ועל הדרך שהובילה להקמתו, וכן על הקשיים והלקחים שהופקו מעבודתה עד כה.
 
סיפור הקמת הפרוייקט

רעיון הניידת קיים כבר מס' שנים בארגון, אשר במהלכן "פינטזו" כיצד ניתן להרחיב את שירותי העמותה, ולהנגישם לכמה שיותר א/נשים. מתוך הבנה שהאוכלוסיה בפריפריה הדרומית והצפונית פחות נגישה למידע ולשרותים, הוחלט "להביא" את הידע המצטבר בארגון אליהם, בדמות "ניידת שמיעה".
 
המשך...

נכתב כרטיס פרוייקט, גויסו הכספים, גויס הצוות, רכשנו את הרכב ויצאנו לדרך... אז מה עושים? מגיעים עם סטודנטיות להפרעות בתקשורת מהקריה האקדמית אונו המבצעות בדיקות סינון שמיעה, יחד עם מדריך/ה כבדת שמיעה המשף מניסיונו בחוויות ההתמודדות וכן מדריך על אביזרי עזר, ו... הרצאה של קלינאית תקשורת בנוגע ללקות השמיעה, אודיוגרמה, וכו' בנוסף לייעוצים פרטניים הניתנים על ידה. איפה? מרכזי יום לקשיש, מת"נסים, בתים חמים, דיור מוגן, מועדון קשישים ועוד. שפות: רוסית, עברית, בעתיד גם ערבית
 
בעצם זו ניידת עזרה ראשונה

לאנשים שלא יודעים דבר על לקות שמיעה ואיך להתמודד איתה? האם היא נותנת מענה גם לאנשים ברמה "מתקדמת" וצריכים שירותים ברמה מתקדמת יותר מאשר שירות בסיסי של מכון אודיאולוגי? וכל הכבוד על הפרוייקט הזה!! ישר כוח!!
 
שאלה מצויינת....

צודקת. במובן אחד היא אכן משמשת כ"עזרה ראשונה" או יותר נכון כ"חשיפה ראשונית" לנושא. המטרה היא בהחלט לעורר/להעלות את המודעות לתופעה, וגם להעביר מסר סמוי/גלוי למי שבתחילת הדרך,מה ניתן לעשות. בנוגע לכבדי שמיעה שכבר נמצאים "בדרך" הזו כבר שנים, אנו עובדים על פיתוח מודל עבורם, אשר עיקרו ההתמודדות הרגשית בכלל, ובמעגלי החיים השונים: זוגיות, משפחה, עבודה וכו'...
 
המשך 2

התחלנו לפני חודשיים בדרום, כאשר הכוונה להגיע לכל המוקדים בדרום. הרעיון המרכזי שמנחה אותנו, הוא לנסות לייצר תהליכים ארוכי טווח עם אותן הקבוצת המקבלות חשיפה ראשונית, וזאת באמצעות יצירת שותפויות עם ארגונים המעוניינים לחבור רעיונית לפרוייקט. לדוג': עם אחד הארגונים בפריסה ארצית אנו מתאמים כיום פיוט בארבע מוקדים שונים שלהם, לארבעה מפגשים תהליכיים לאורך השנה עם אותה הקב' , וזאת במטרה להעמיק תהליכי ההתמודדות, ולקצר את טווח ההתמודדות.
 

צלף

New member
תגיעו לערבה ...

הייתי באחד הישובים בערבה לפני שנה - והכבד שמיעה שדיבר איתי לא ידע בכלל על קיום ארגון בקול - ועוד מספיק דברים שהוא לא ידע, ובעיר אילת יש רק סוכנות אחת למכשירי שמיעה שסגורה רוב הזמן...
 

צלף

New member
סמכי עלי - העברתי לאותו אדם את הכתובות של

הפורום כאן של הבלוג שלי של ארגון בקול, מה שצריך - הרושם שלי שהוא הפך לאחד הקוראים שלא כותבים... באמת לדעתי נידת זה פיתרון טוב - בעצם מעולה, כי ואני לא מבין למה בדיוק למה - רוב כבדי שמיעה (ואת יכולה גם מבחינתך להוסיף אותי לרשימה
) הם לא מדברים ומביעים מה שקשה להם, לא יוזמים ולא ממש מבררים ומשיגים את המידע הדרוש - צריך לנסוע ולהביא להם... טנקי חב"ד לארגון בקול...
 

miss1s

New member
וואו! כל הכבוד על היוזמה!!

איך יוצרים קשר איתכם? ושאלה (אולי היא נשמעת קצת טיפשית) אם הניידת מיועדת לכבדי שמיעה וחרשים , למה צריך בדיקת סינון שמיעה? הרי הם כבר עברו את הבדיקה,לא? האם זה מיועד לבוגרים או גם לילדים? ושוב, כל הכבוד על היוזמה! רעיון נהדר!
 
יצירת קשר איתנו

לכל רעיון ועניין בנוגע לניידת: [email protected] השאלה שלך כלל אינה טפשית. במקום לגמרי וניסתי לענות עליה למעלה. הניידת מיועדת בעיקרה להעלות את המודעות בקרה האוכלוסיה הבוגרת בכלל. אין לנו יכולת לדעת מראש מי יושב/ת בקהל... ולכן כלל הקהל מוזמן לביצוע בדקות הסינון שמיעה.
 
האם ניידת השמיעה נותנת מענה במקומות בהם

אין פעילות חברתית ענפה לכבדי שמיעה או אין פעילות חברתית בכלל? האם מאורגנים באמצעותה פעילויות שונות? האם הניידת מגיעה למקום מסויים באופן תדיר או חד פעמי?
 
שאלות מצויינות...

וואו, אילו רעיונות :) כמה שאלות, וכמה תשובות... 1. פעילות הניידת אינה "חברתית" מעיקרה. אנחנו כן מנסים לייצר באמצעותה "ימי בריאות" כוללנים, הכוללים מגוון נושאים, וזאת גם במטרה למשוך א/נשים, וגם לתת להם כמה שיותר אינפורמציה ביום שכזה. מאידך.... לא לנסות להעמיס עליהם. 2. הרעיון בשנת הפעילות השנייה לפרוייקט היא ליצר קבוצות חברתיות סביב מוקדיי הפעילות שלנו.
 
מה הכוונה במשתפים?

צוות הניידת מורכב מ: ממני- אחראית על ההיבט הקהילתי אלינור- קלינאית התקשורת סוף- בן שרות שבצוות השיווק מדריכים כ"ש סטודנטיות- בדיקות סינון ודרושים/ות עוד: קלינאית דוברת רוסית, וכן מתנדבים/ות שיעזרו לנו עם השיווק
 
השירות ניתן גם לתינוקות?

כלומר: אם במקום מסויים יש ניידת אתם עורכים בדיקות והדרכה גם לתינוקות והורים צעיריים? ואיך אתם מגיעים לקשישים? דרך בתי אבות או רשימות מסויימות?
 
תינוקות

היי, לא. השירות מיועד לאוכלוסיה הבוגרת בלבד- לפחות בשלב זה- איך מגיעים לקשישים:, 1. אפשרות אחת היא פניה יזומה שלנו, למקומות שכבר אזכרתי (וזאת באמצעות רשימות שערכתי דרך אתר של אש"ל www.eshelnet.org.il) 2. אפשרות שניי, כאמור, היא דרך ארגונים שיצרנו קשרי שותפות איתם, במטרה לאגם משאבים ולמקסם את המענה הניתן לא וכ' בדמות יצירת רצף מפגשים.
 
למעלה