Koch's pouch

Koch's pouch

שלום, אני חדשה כאן עם שאלה: האם יש מישהו שעבר את הניתוח הנ"ל? אני מועמדת לעבור את הניתוח והייתי שמחה לשמוע ממישהו על החיים אחרי. אפשר גם במסר. תודה ושבוע טוב.
 
Koch's pouch

מדובר על "כיס" שבונים מלולאה של מעי דק. בטכניקה לפי קוך, הצורה שבה בונים את הכיס מאפשרת שליטה יחסית טובה על ההפרשות מהכיס לשקית שנמצאת בדופן הבטן, לעומת אילאוסטומיה רגילה שבה אין שליטה על ההפרשות. לא ציינת מה האינדיקציה לניתוח ומדוע לא ניתן לשחזר את ההמשכיות של מערכת העיכול. אם תוכלי להוסיף מעט פרטים אפשר יהיה להתיחס יותר בפירוט ואולי גם אנשים שעברו את הניתוח יוכלו להתייחס.
 
פרוט נוסף

לפני כ-12 שנה עברתי ניתוח j-pouch למרבה הצער הוא לא הצליח ואני חיה באיכות חיים ירודה ביותר. יש לי כ-30 יציאות ביום ובמשך השנים גם אבדה השליטה בפי הטבעת. ניתוח תיקון לפאוץ' הקיים נשלל כי אי אפשר להבטיח שמצב פי הטבעת ישתפר. האלטרנטיבות שלי הן איליוסטומי (שזו לא אלטרנטיבה מבחינתי) או K-pouch. הניתוח מתבצע בחו"ל. זה ניתוח גדול. רציתי לשמוע ממי שעבר ניתוח כזה על איכות החיים אחרי, ועל החיים הרחק מהמרכז הרפואי המטפל בכך כאשר מתעוררת בעיה.
 
אילאוסטומיה עם Koch's pouch

הניתוח הזה הפך להיות נדיר עם התפתחות ניתוחי ה POUCH עם השקה לפי הטבעת. להערכתי יש היום מעט מאוד חולים בארץ שעדיין מסתובבים עם אילאוסטומיה מסוג זה. את יכולה לנסות לפנות דרך אגודת הסטומה הישראלית ולבקש מהם שיקשרו אותך עם אחד החולים שעבר ניתוח כזה, או לאחת מאחיות הסטומה המצויינות שיש להן נסיון ענק בכל סוגי הסטומות. למיטב ידיעתי אין בארץ כיום מרכז רפואי שמבצע ניתוחים אלו כבשגרה. את צריכה לדעת ששיעור ההצלחה של ניתוחים אלו הוא לא 100% ויש סבירות משמעותית שגם אחרי הניתוח, ה POUCH שיבנה יתפקד כאילאוסטומיה רגילה. בהצלחה
 
למעלה