פרגולה מפלדה

avi6040

New member
פרגולה מפלדה

שלום, האדריכל תיכנן פרגולה תלויה מפלדה, ללא עמודים וללא כבלים שיעגנו את הפרגולה, האדריכל טוען שיוצקים חלק מקונסטרוקצית הפלדה בזמן יציקת תקרת קומת קרקע, מי אחראי על התקנת הפרגולה, קבלן השלד או המסגר? האם יש לכם מושג לגבי העלות של פרגולה כזו?, הגודל של הקונסרטקציה הוא 7*3.
 

בינא

Member
אם קבלן השלד מביא את המסגר, האחריות של קבלן השלד


אם אתה מביא את המסגר, האחריות היא של המפקח שלך לתאם ביניהם את מועדי הבצוע... אם "חסכת" את המפקח למרות שאתה לפי שאלתך לא מבין בבסיס הבניה... רצוי שתפנה למהנדס הקונסטרוקצייה שתכנן לך ותבקש ממנו לבצע את התאום הזה תמורת תשלום נוסף, יחד עם האדריכל שהוא האחראי על הביקורת לפי ההגשה... אם אין מפקח... אופציה נוספת היא שאם הבאת מסגר עצמאית בתשלום נפרד והוא מוכן לתאם עם קבלן השלד, תן להם "להסתדר" ולתאם את ההתקנה ביניהם... וצפה לדרישה של עוד 15% מקבלן השלד... כמובן שישנה האפשרות שחתמת הסכם כתוב וחתום עם הקבלן על בניית כל השלד לפי תוכניות ההגשה (מה שלא נכון לעשות) ואז היות ובתוך ההגשה, רואים את הפרגולה כשהיא מסומנת כפלדה, אז הבעיה כולה של קבלן השלד ללא שום תוספת... יתר על-כן, אם החתמת את קבלן השלד לאחר קבלת תוכניות העבודה - חובתו לממן ולהביא את המסגר שלו ולתאם איתו הכל ללא תוספת תשלום, כפי שהוא היה אמור לתאם עם האינסטלטור והחשמלאי על עבודתם במשך כל עבודת השלד... בנושא עלויות הקונסטרוקציה הזאת שלא הראית תוכנית שלה ולכן קשה לענות...: 1. אם חתמת עם קבלן השלד על מחיר שלד גמור (מה שנקרא "פאושאלי = סכום קבוע וסופי), לא צריך לעניין אותך "כמה עולה"... 2. אם סגרת איתו שאתה תביא את המסגר, בקש הצעת מחיר מ-5 מסגרים לפחות, על אותה תוכנית וקונסטרוקצייה מגולוונת(!) כשאחד מהם עובד עם הקבלן שהוא יביא את הצעתו ולא לשכוח שכולם יתנו בהצעת המחיר כולל מדידה בשטח, תאום על הקבלן על מועד ותאום ההרכבה, גישה למיקום הפרגולה, הובלה ופריקה עם מנוף למיקום הפרגולה ולאחר קבלת ההצעות, תוכל לדעת כמה עולה, למי מהמסגרים אין עבודה עכשיו ולמי יש הרבה עבודה, לפי המחירים שתקבל...
 

גלמיש1

New member
קודם כל - יש תכנית קונסטרוקטור?

האדריכל אינו מהנדס, הוא מתכנן את הפרגולה שהוא רוצה, וחייב לקבל אישור ותכנון מהנדס. המהנדסה יקבע איך זה יבוצע ומה נדרש מהקבלן. לגבי ההתקנה - זו צריכה להיות פעולה משולבת של יצרן הפרגולה יחד עם הקבלן, שכן זו אינה התקנה חיצונית שמבוצעת בסוף הבניה, אלא חלק אינטגרלי מהשלד.
 
למעלה