שאלות על שיש ועל בטון.

בינא

Member
למה את חושבת השרשור הזוי?


לא כל דבר שאיננו מובן או "מקובל" הוא "הזוי"

בחדשות יש דברים הרבה יותר הזויים ולא סוגרים את החדשות.
נא להשאיר את השרשור ומי שלא רוצה לקרוא שלא יקרא ומי שאין לו מה להגיב שלא יגיב.
אנחנו בדמוקרטיה ולא בדיקטטורה.
מה שכן... נא להימנע מפגיעות אישיות...כי זה לא לענין
 
תשובה

לא שאני ילד קטן או משהו, אבל רוני1955 התחיל.
וזה מה שלנעול את הדיון אומר?. גלמיש1 רוצה למחוק את השרשור?.
 
תשובה.

אני ממש לא הבן-אדם המשועמם שאת וענת עושות ממני. אני באמת מתעניין בדברים האלה. אני מתעניין בהרבה דברים. אם תלכו לפורום פסיכולוגיה תוכלו לראות שרשור מרתק שלי שעוסק בפסיכולוגיה ונוירוביולוגיה מתקדמת. דו-שיח מעניין ומעמיק שניהלתי בין אוגוסט לאוקטובר של 2018 עם איש מקסים ואדיב בשם uzi2 שניהל איתה שיחה מעמיקה, אינטלקטואלית ומושקעת. דו-שיח באורך ארבעים אלף מילים. גם אז הייתי בן-אדם עם המון זמן פנוי בבידוד?.

ומה זאת אומרת שאת נועלת את הדיון?. אני לא בקיא כל-כך בדברים האלה. זה אומר שאסור לכתוב פה עוד הודעות?. מישהו יכול להסביר לי מה זאת אומרת לנעול את הדיון?.
 

בינא

Member
התשובה הייתה לחוזק של מבנה וכמובן לחיסכון בציפוי חיצוני

שיש כציפוי פנימי קיים בארץ כמעט בכל חדר מדרגות שני בבניה רוויה לדירות.
רעידות האדמה שהיו בהסטוריה בארץ ובמקומות אחרים בעולם, הוכיחו שבניה בשיש איננה עמידה ברעידות אדמה ולא חשוב כמה חזקים היו עמודי השיש בהם השתמשו.
בוותיקן יש בניה משיש, אבל בשילוב של פלדה ואפוקסי וכל הזמן מתחזקים שם.
עשירי תבל בנו עם שיש את העמודים, ציפוי את הקירות עם שיש והפסלים בוצעו משיש, אבל כבסיס לבניה, שיש איננו טוב למרות שהוא אחד מחומרי האבן היקרים בתבל.
הוכח בעולם, כי מבנים גבוהים החזקים ביותר כי גם הכי גמישים לרעידות אדמה ורוחות, יהיו מפלדה, אך לא בשיטה שנבנו מגדלי התאומים ז"ל, אלא בשיטה שנבנו בעשור האחרון המגדלים הגבוהים בעולם.
10 קומות זה ממש לא הרבה במונחים של הבניה המודרנית.
ליבת הבנין תהיה הבסיס לכל המבנה ותכלול את פירי המעליות וחיפוי חיצוני ופנימי יוכל להתבצע עם שיש מכל סוג שהוא.
 
תשובה.

אז זה לא כאילו שהצד הפונה פנימה של הקירות צריך להיות הקיר החשוף והחומר החשוף שממנו בנוי הבית. הקירות בפנים יכולים להיות מצופים שיש לבן בדיוק כמו בחוץ?. יופי. אני שמח לשמוע. אם כך, שיש לבן!. שיש לבן בכל מקום!. שיש לבן בתור חיפוי בחוץ!. שיש לבן בתור חיפוי בפנים!. אני לא רוצה לראות בטון!. גם ריצוף שיש לבן. לא רק במטבח. אלא בכל הבית. והאי במטבח יהיה עשוי בלוקים של שיש לבן מחוברים ביחד. אהבתם?. מי עוד אוהב את הרעיונות העיצוביים שלי חוץ ממני?.

ובנוגע לחומר ממנו יהיה עשוי הבית שלי עצמו, מה אתה בעצם אומר לי כשאתה אומר לי שאפילו בניין עשר קומות זה לא הרבה?. שבטון מזוין זה בסדר גמור לבית שלי גם אם הוא יהיה גדול וגבוה?.
 

guprnds

Active member
לעשיר כקורח,

היה לי פעם שכן קצת כמוך. הוא בנה מבצר בן ארבע קומות: קיטים של שיש מבחוץ ומבפנים, וביניהם יצק בטון מזויין בעובי חצי מטר. הבית שלו נראה כמו בית של קיסר רומאי. מבצר לבן ונקי, פינות מזוותות וגזוזטרות רחבות, ובתוך הבית שפע של חללים ענקיים. כל דלת בבית עלתה כמו חדר שלם על תכולתו בדירתי. האיש היה דמות מפתח בקהילה היות ועושרו שבא לו מפיקחותו וכשרונות מולדים נוספים הפך אותו לדמות נערצת. מעמדו היה חזק ומשום כך מגשר היה בין אנשים בקהילתו ופותר סיכסוכים מקומיים.

באחד המקרים הללו הצד המפסיד יצא עם תחושה שכבודו נרמס עד עפר והוא החליט להשיב לעצמו את כבודו האבוד, יהא המחיר אשר יהיה. אלא מאי? מבצר כזה בלתי ניתן לחדור, ואיך יגיע אל האדם שרמס את כבודו? חיכה וחיכה והנה הגיע ארוע חגיגי בהשתתפות כל בני הקהילה. יצא הגביר את מבצרו וחילק חיוכים לכל עבר. גם זה שכבודו נרמס חייך: היום סוף כל סוף ישיב לעצמו את כבודו האבוד. ארב לו ערב-רב זה בתוך ההמון וברגע של הזדמנות נעץ בו את פגיונו וסובב... על בני הבית-מבצר נפל אבל כבד, ראש המשפחה נרצח.

ימים חלפו ובתו הקטנה של האיש העשיר בגרה ובחרה להתאהב ברוצח פרטי משל עצמה. האם המזועזעת שהיתה אלמנה מכובדת ביותר ובעלת מעמד גבוה בקהילה התנגדה לקשר הזה בכל ישותה, בראותה מבעוד מועד את גודל האסון שהבת מביאה על עצמה ועל בני ביתה. הדבר היה לצנינים בעיני הזוג הצעיר שהחליט שאף אדם, אבל אף אדם, לא יעמוד להם למכשול. הם ארבו לאם ורצחוה נפש על רצפת השיש של המבצר היפה. בתוך ימים ספורים פוענח המקרה ושניהם הושלכו אל הכלא לשנים ארוכות.

מהמשפחה המפוארת נותרו אח ואחות המומים, אבודים, כואבים, מלאים בכסף אך חסרי כל.

ללמדך שאין במבצר נישא ויפה להבטיח דבר.

בריאות חרות ושמחת חיים לכולם :)
 
למעלה