שאלות על שיש ועל בטון.

רוני1955

Active member
אתה בהחלט מגלומן.

ולא קראתי את כל מה שכתבת. אין לי זמן לזה. הגעתי אל החתול והאריה.
אתה לא עשיר (שווה ערך לחתול), מביט במראה, ורואה איש עשיר (שווה ערך לאריה). יש עוד משפט שכדאי לך ללמוד ולהפנים: "אל יתהלל חוגר כמפתח".
לגבי בניה, אין דבר כזה "מה החומר הכי חזק לבניה", אלא "מה החומר הכי מתאים לבניה". אני מציע לך, שכשתהיה מאד מאד עשיר, קח קורס יסודי בבניה, תלמד הכל, ואת תוכל להחליט. ומאז ועד סיום הבניה המאד מאד יקרה שלך, תוכל לגור בסוויטה הנשיאותית במלון המלך דוד בירושלים (או שתחפש מלון יקר יותר).
 
תשובה לרוני1955.

אני ממש לא מגלומן והסברתי בפירוט מדוע אני לא. אם אתה עצמך אדם כל-כך לא אינטלקטואלי עד כדי כך שאתה נרתע ונבהל ממשהו שכתבו לך כי "כתבו לך הרבה" זה עניין אישי שלך ובעיה אישית שלך. אני, עם כל הכבוד, הרבה יותר מידי מכבד את עצמי מכדי להסכים לנהל דו-שיח עם אדם כל-כך בלתי אינטליגנטי עד כדי כך שהוא עונה ומדבר מבלי לקרוא את מה שכתבו לו כי הוא נרתע ומבוהל כי "כתבו לו הרבה".

כשאני מדבר ומנהל דו-שיח עם בן-אדם, הציפייה שלי זה שהוא יקרא את מה שאני כותב לו. אם הייתה טורח לקרוא את מה שאני כותב לך הייתה מבין בדיוק למה אני לא מגלומן ומעבר לזה, לא רק למה אני לא מגלומן, אלא למה אתה גם לא יכול לטעון בצורה רצינית שאני מגלומן. אני אפילו לא אכבד את ההסבר שאתה כתבתה לי עכשיו ללמה אני כן מגלומן בתשובה מרוב שזה הסבר של בן-אדם שרואים שלא קרא את ההסבר האישי שלי ללמה אני לא מגלומן. אם אתה רוצה לנהל דו-שיח רציני, תקרא את מה שכתבתי על למה אני לא מגלומן ואז אולי אתה תוכל לתת לי תגובה רצינית ומשמעותית ללמה על-אף הדברים שאמרתי, אני דווקא כן מגלומן, ואז אולי התשובה שלך תהיה רצינית מספיק, איכותית מספיק ואינטליגנטית מספיק כדי שזה יהיה בכבוד שלי להתייחס. אבל כשאתה כותב ואומר דבר כל-כך טיפשי, תלוש מהמציאות ולא קשור בכלל למה אני כתבתי על למה אני לא בן-אדם מגלומן, אני אפילו לא אטריח את עצמי לענות לך תשובה קונקרטית על השטויות שכתבת שם.

ואני מכיר את הפתגם שהבאת. הוא לא רלוונטי אליי. אני לא חוגר. אני מפתח כפרה. תתמודד.

עצוב לי לראות כמה כואב לך על הביטחון העצמי שלי, על ההערכה העצמית שלי, על החוכמה שלי ועל הכישורים שלי. כנראה שאתה עצמך אדם לא חכם במיוחד, לא מוכשר במיוחד, בעל הערכה עצמית נמוכה ובעל ביטחון עצמי נמוך אם זה באמת כואב לך כל-כך, ואם זה באמת הורג אותך כל-כך, שפתאום בא מולך בן אדם חכם, מוכשר, רהוט, עם ביטחון עצמי גבוה ועם הערכה עצמית גבוהה שרק תואמים את יכולותיו הגבוהות וכישוריו האיכותיים. את התסכולים שלך לא להוציא עליי מותק.

בעיניי זה ממש מדאיג שזה באמת עושה לך כזה טריגר מטורף שפתאום בא אדם חכם ומוכשר ובטוח בעצמו והתגובה הראשונית שלך היא לקנא ולהשתלח ולהגיד "מגלומן" כמו ילד קטן ואפילו לא לטרוח לקרוא את מה שכותבים לך. אני חושש שככל הנראה מה שזה אומר זה שאתה בן-אדם שיש לו בעיות עם עצמו. זה ההסבר ההגיוני היחיד ללמה מפריע לך כל-כך שאני חכם, מוכשר, בטוח בעצמי. כי כנראה אין לך את הדברים האלו בעצמך. אני לא שמעתי את גלמיש1 ואת רשר מגיבים בכזה אנטי מטורף לחלומות ולשאיפות הגבוהים שלי על בית גדול ועל עושר פיזי.

אני מציע לך להיפגש עם פסיכולוג אחי ולעבוד על הבעיות שלך עם עצמך. בעיות של ביטחון עצמי והערכה עצמית. אני ממש לא צריך שאנשים עם ביטחון עצמי נמוך והערכה עצמית נמוכה כמוך יעשו עליי דאווינים בגלל איזושהי קנאה מגוחכת שלהם בי על הביטחון הגבוה שלי וההערכה העצמית הגבוהה שלי, שהם כמובן רק תגובה פסיכולוגית תוך-אישיותית טבעית שלי לחוכמתי הרבה וכישוריי יוצאי הדופן הטבועים בי בכנות.

תקרא את מה שכותבים לך, תעבוד על הבעיות שלך עם עצמך, תבין שאין צורך לקנא באנשים כמוני אלא רק לשאוף להגיע לרמה שלנו, ותחזור עם תשובות אינטליגנטיות ומשכילות שמכבדות אותי, מכבדות את הדו-שיח ומכבדות את הנוכחים. אחרת, אין לי מה לדבר איתך ואתה מתבקש לחדול מלקחת חלק בשיחה הזאת.

ואני ממש לא אקח קורס רק בשביל להבין איזה בית אני רוצה. אני מעדיף את השיחות פה וכאשר יגיע הזמן, אקח אדריכל.

הערתך האחרונה אפילו לא שווה תגובה.

אני מאחל לך בהצלחה.
 

רוני1955

Active member
עוד המשך

כשכתבת למישהו שאתה "אמנם אני חכם מאוד ואמנם אני מוכשר מאוד ככה שאני כן כנראה הולך להיות ממש עשיר.....", שכחת לציין שאתה גם מאד צנוע. ודרך אגב, גם פבלו אסקובר היה מאד מאד מאד עשיר.
ענו לך כבר על כל השאלות ששאלת, אבל אתה לא מוכן לקבל את התשובות. בוא נעשה את הדברים אחרת. כתוב אילו תשובות אתה רוצה לקרוא, ואני מבטיח לך שאכתוב לך בדיוק מה שתבקש.
 
תשובה.

מעולם לא הייתי חסיד גדול של רעיון הענווה המזויפת. לא שאני אומר שאני בן-אדם שהולך ומשוויץ בחוכמתו ובכישוריו אבל אם אני חכם ומוכשר, האם אני באמת צריך להעמיד פני אידיוט חסר כישרון בשמה של הענווה?. זה לא כאילו שאני משקר או משהו כשאני מדבר על זה שאני חכם ומוכשר. וזה גם לא כאילו שאני משוויץ בזה או דוחף את זה לאנשים בפרצוף. זה פשוט שאם הנושא עולה, בכוונתי לתת לאנשים את המידע הנכון והמדויק. לא להעמיד פני אדם חסר חשיבות וערך בגלל איזושהי צניעות שאינה במקומה.

והאם אתה מדבר על זה שגם פבלו אסקובר היה עשיר כי אתה בעצם מנסה להגיד שעושר לא בהכרח מוכיח חוכמה וכישורים?. כי אם זה מה שאתה מנסה להגיד אתה הבאתה דוגמה גרועה מאוד בשביל להוכיח את הטיעון שלך. פבלו אסקובר היה גם חכם וגם מוכשר.

וממש לא ענו לי על כל השאלות ששאלתי. ענו על חלקן בלבד. ועל אלו שלא ענו לי, "כושר מאוזן" הסביר לי שלא ענו לי עליהן, או שלכל הפחות לא נתנו לי עליהן תשובות מספקות, בגלל שגיאות ובעיות בתוך השאלות ההן עצמן. "כושר מאוזן" דיבר על שלושת השאלות הנוכחיות שעומדות על הפרק. לאחר שהסביר לי את המצב כפי שהוא, אמרתי לו שאני מבין ושיישכח, לפחות לבינתיים, מהשאלות הראשונה והשנייה ואמרתי לו שכרגע אני רוצה להתרכז רק בשאלה השלישית:
"3.מהם חומרי הבנייה החזקים בעולם?. אני מבין ומשער לעצמי שבטון מזוין נמצא איפשהו שם גבוה ברשימה, ובכל זאת, מה עוד?".

בנוגע לשאלה הזאת, הוא חזר במילים אחרות על דבריו של "רשר" ואמר שאני צריך להסביר כנגד מה חומרי הבנייה צריכים להיות "חזקים". אז ניסיתי להיות יותר ספציפי ואמרתי לו שכנגד משקל כבד שמופעל מלמעלה בגלל עוד קומות של הבית לדוגמה. ואז אמרתי לו שפשוט יגיד לי ממה עשוי לדוגמה בניין של עשר קומות. אני משער לעצמי שבטון מזוין, אבל לא יודע. אני רוצה לשמוע את זה ממנו. עדיין מחכה לתשובתו.

בנוסף, לא ענו על שאלתי על האם ניתן ונהוג לצפות קיר בחיפוי גם מצידו הפנימי, הצד שלו שפונה אל תוך הבית, או שהדבר אינו אפשרי או פשוט לא נהוג. ולא שמעתי תלונות על בעייתיות לכאורה של השאלה הזאת.
 

בינא

Member
שיש איננו מאושר כחומר לבניה, בטח שלא בארץ*

* מסיבה פשוטה... שיש אמיתי הוא אבן נסורה ומלוטשת שנוצרה בעת היווצרות כדור הארץ (גרניט באילת למשל) ולאבן כזאת אין ספיגות לחומרי מליטה אלא לדבק שיש יעודי ולכן שיש משמש אך ורק לציפוי בדרכים שונות ובעוביים דקים.
קימת שיטת בניה בארץ שנקראת שיטת "ברנוביץ' ", ע"ש הממציא שלה שלמעשה לקח אבן חברות מלוטשת = "שיש חברון" בפי העם, השכיב את חלקי האבן במרווחים שווים על תבנית פלדה, בנה מעל זה קונסטרוקציית פלדת בניין, יצק מעל ויצר קירות טרומיים קלים יחסית שניתן להרימם (עם פתחי חלונות מוכנים לפי תוכנית בקירות שגודלם כגודל קיר חזית שלם באורך ובגובה והחיבורים רק בפינות.
הבצוע נעשה בשטח, כך שנושא ההובלה ירד מהפרק ולא נדרשים מנופים כבדים כדי להעמיס, לפרוק ולהציב במבנה, המבנה שוקל פחות והציפוי החיצוני "היוקרתי" כבר בוצע וכל מה שנשאר כלפי חוץ הוא מעט תיקוני נראות בחיבורים.
כל החלק הפנימי מבוצע מגבס על קונסטרוקציה שלו ובים חלקי הקיר ניתן להכניס בטון, אם החדר הוא ממ"ד, או צמר זכוכית לבידוד וכמובן צנרת מכל סוג.
זו בניה שנראית יקרה אבל איננה יקרה בפועל לבניה רוויה של מגדלי דירות.
ניתן לבצע גם לבית פרטי אבל היות והכמות הנדרשת קטנה, המבנה יתיקר, אבל יש חיסכון של זמן וכמובן שלא נדרשים טייחים במבנה.
החוזק המתקבל בשיטת ברנוביץ' עולה פי כמה מונים מבניה של בלוקים והדבקת חיפוי מכל סוג, כולל שיש.
בטון כשלעצמו אינו מקבל חוזק של שיש יד שמוכנסים בו מוספים שיכולים להביא אותו לחוזק מאוד גבוה אפילו לשחיקה, אבל חוזקו של הבטון נמדד גם בכמות הברזל שמשמשת התנגדות למתיחה כפי שהבטון מתנגד ללחץ.
עקרונית עם שיש מצפים ולא בונים, אך יש שיטת בניה שניתן לבצע בבניה פרטית עם לוחות שיש שנתמכים על חוטי ברזל מגולוונים ומכופפים שעוברים מהצד החיצוני לצד הפנימי של לוחות גבס (כחול או צהוב) הטובים גם לחוץ, כאשר לאחר הכנסת כל סוגי הצנרת (חשמל/תקשורת, מים, ניקוז, גז וכיו"ב) וכמובן ברזל בנין לפי דרישת המהנדס ואז יוצקים בטון עם מוספים מיוחדים לקבלת קיר שכבר מצופה מבחוץ ומבפנים...
נכול להיום, לא תמצא קבלן שיהיה מוכן לבצע בשיטה זו היות ואין לה תקן.
 
תודה!.

תודה רבה בינא. עכשיו אני יודע שבנייה בשיש היא לא רק בעייתית, אלא כשזה מגיע לארץ, אפילו בלתי אפשרית. האם תרצה לנסות מזלך עם השאלות שלי מההודעה משעה 17:05?.
 

רשר

Well-known member
מנהל
לא לעגתי אלא להדגים מטרת חוזק אליו רוצים להגיע

ולכן בוחרים חומרי בניה מתאימים - כמובן שהדוגמה קיצונית אך זה הסביר היטב מהי מטרה,
לגבי כל נושא השאלות שלך - ערוך חיפוש ברשת כפי שהדגמתי בתשובתי הראשונה אחרי שיטות בניה, חפש ביוטיוב סרטונים, בויקי תשובות, אם יש לך ידע בשפה נוספת או רצון לתרגם בצע חיפוש בשפות אחרות,
אגב הארכיון כאן מכיל הרבה מידע למרות שקצת קשה לגשת אליו ישירות לכן הוסף את "תפוז" לשאלות בגוגל כך תגיע בקלות לכאן,
 
תשובה לרשר.

רשר היקר, אנא קבל את התנצלותי הכנה. חשבתי שתגובתך הייתה סרקסטית-משהו. אתה אפילו השתמשת בביטוי "המגן המושלם לכל מאפיונר". לאיזה רגע שם תהיתי האם אתה צוחק עליי. שמח לגלות שזה לא כך. עכשיו אני מבין שתגובתך הייתה רצינית. ועכשיו, אמרת שכשאני מגדיר חוזק עליי להגדיר כנגד איזה מאמצים, וובכן, זאת שאלה שקצת קשה לי לענות עליה כי כאילו....מי יודע באיזה גובה הבית שלי יהיה?. מי יודע כמה קומות יהיו בו?. בגלל זה אני שאלתי אתמול מהם חומרי הבנייה החזקים ביותר שיש. אולי כדאי שפשוט נבחר מלכתחילה חומר חזק במיוחד ככה שנדע שהוא יוכל לעמוד במאמצים של משקל כבד וקומות רבות?. רק לכל מקרה שלא יהיה. אפילו אם בסוף יהיה לי בית רק של קומה אחת או שתיים, אז בסה"כ כל מה שקרה זה שעכשיו יש לי בית של קומה אחת או שתי קומות שהוא מאוד טוב ומאוד חזק והוא יוכל לעמוד בפגיעת רקטות ורעידות אדמה חזקות ודברים כאלה. ואז מה רע?. אשמח אם תוכל לנסות את מזלך עם השאלות שלי מאתמול מהשעה 17:05:

"1.מהם חומרי הבנייה היקרים ביותר שיש?. סליחה רשר. מצאתי את תשובתך בלתי מספקת ולכן אני שואל שוב. זה פשוט שהתשובה שלך הייתה "זהב" וגם על זה אתה אמרת שבעצם זה מתאים רק בתוך ציפוי חיצוני. גלמיש1, אולי את יודעת?. ניסיתי לחפש באינטרנט את חומרי הבנייה היקרים בעולם אבל אני בעיקר פשוט מצאתי רשימות של "החומרים היקרים בעולם" ולא "חומרי הבנייה היקרים בעולם". ואולי חומרי הבנייה היקרים בעולם הם לא באמת חומרי בנייה העומדים בפני עצמם אלא בסה"כ גירסאות מתוחכמות במעט מחומרי הבנייה המוכרים והנפוצים שכולנו מכירים. מה שמוביל אותי אל שאלה מספר 2.
2.עד כמה בטון מזוין הוא יקר יותר מבטון רגיל?. כמה עולה בנייה מבטון רגיל למטר רבוע?. וכמה בנייה מבטון מזוין למטר רבוע?. האם בטון מזוין הוא אחד מחומרי הבנייה היקרים בעולם?.
3.מהם חומרי הבנייה החזקים בעולם?. אני מבין ומשער לעצמי שבטון מזוין נמצא איפשהו שם גבוה ברשימה, ובכל זאת, מה עוד?".

האם אתה יודע לענות עליהן?. תודה על עזרתך. ועוד משהו-האם כל בטון הוא בטון מזוין?. שמעתי פה שכל בטון הוא בטון מזוין. שכחתי כבר מי כאן העלה בפניי את הטענה הזאת-אתה, גלמיש1 או רוני1955. מוזר. בכל מקרה, האם זה נכון?. ואם זה נכון, למה מדברים על "בטון" לעומת "בטון מזוין" אם מזיינים כל בטון שמייצרים ככה שבסוף כל הבטון המיוצר עובר תהליך זיון והופך להיות בטון מזוין?. כי אז, בשביל מה ההבדלה בין בטון לבטון מזוין?. בשביל מה הדיבור על "בטון" לעומת הדיבור על "בטון מזוין" אם ממילא אין דבר כזה סתם בטון.

תודה רבה על הכול.
 

בינא

Member
לא מצאתי שעה כזאת...אולי תחזור על השאלות?


 
שלום, בינא.

נאמר לי שיש טעויות ניסוח והיגיון בשלושת השאלות המדוברות, ובכל זאת, הנה הן:
1.מהם חומרי הבנייה היקרים ביותר שיש?. סליחה רשר. מצאתי את תשובתך בלתי מספקת ולכן אני שואל שוב. זה פשוט שהתשובה שלך הייתה "זהב" וגם על זה אתה אמרת שבעצם זה מתאים רק בתוך ציפוי חיצוני. גלמיש1, אולי את יודעת?. ניסיתי לחפש באינטרנט את חומרי הבנייה היקרים בעולם אבל אני בעיקר פשוט מצאתי רשימות של "החומרים היקרים בעולם" ולא "חומרי הבנייה היקרים בעולם". ואולי חומרי הבנייה היקרים בעולם הם לא באמת חומרי בנייה העומדים בפני עצמם אלא בסה"כ גירסאות מתוחכמות במעט מחומרי הבנייה המוכרים והנפוצים שכולנו מכירים. מה שמוביל אותי אל שאלה מספר 2.
2.עד כמה בטון מזוין הוא יקר יותר מבטון רגיל?. כמה עולה בנייה מבטון רגיל למטר רבוע?. וכמה בנייה מבטון מזוין למטר רבוע?. האם בטון מזוין הוא אחד מחומרי הבנייה היקרים בעולם?.
3.מהם חומרי הבנייה החזקים בעולם?. אני מבין ומשער לעצמי שבטון מזוין נמצא איפשהו שם גבוה ברשימה, ובכל זאת, מה עוד?.
בנוסף, ברשותך, שאלה רביעית:
4.האם ניתן לחפות קיר גם מצידו הפנימי, הפונה אל תוך הבית?.
 

בינא

Member
להלן תשובות. תובנות והסברים בנושאים שהעלית ועוד כמה הערות:

1. החומר היקר ביותר בעולם לבניה הוא טיטניום ;
2.1. לא ניתן לבנות מבטון. ניתן לבנות רק מבטון מזויין (בברזל, סיבי זכוכית, פחמן וכיו"ב כי הבטון בנוי לקבלת משקל ולחץ אך גרוע במתיחה והברזל נותן את מקדם המתיחה ההכרחי למבנה מבטון אחרת יסדק ויתפרק ;
2.2. נתתי תשובה לגבי בטון "רגיל" היות ואין מונח כזה, אין מחיר לזה ;
2.3. עלות בניה של מבנה מבטון מזויין ל-מ"ר משתנה בהתאמה לגודל המבנה, גודל החללים של המבנה, גובה המבנה, כמות קומותיו, סוג הקרקע, מיקומו בארץ, מצב הכלכלה והקבלנים באותו זמן ועוד ועוד פרמטרים שניתן לכמת רק בנקודת זמן שהיא לאחר תכנון אדריכלי וקונסטרוקטיבי, כי חייבים לחשב כמויות כדי לקבל עלויות...לכן אין תשובה לשאלה של "כמה עולה"?
2.3.1. אם ניקח לדוגמא ממ"ד שכולו בטון וגודלו 14מ"ר ברוטו, תקבל עלויות של בין 95,000 - 125,000 ש"ח לפני מע"מ (17%) בתוך מבנה שבנוי בשיטה הקונוונציונאלית של בטון ובלוקים...
2.3.2. בניה מבטון מזויין נחשבת לכלכלית ביותר ואיננה היקרה ביותר, אך יש לה חסרונות של הגנה תרמית נגד חום ונגד קור, אך יתרון נגד טילים ורעידות אדמה, לכן עלות/תועלת כלכלית בנוסף לפרמטרים שהעליתי למעלה, קובעים את הכדאיות לבניה בבטון מזויין ;
2.3.3. בנוסף... מהנדס שתפנה אליו ומתמחה בתכנון בבטון ואינו יודע תכנון בפלדה, (95% מהמהנדסים בארץ), יספר לך תמיד שעדיף בטון מזויין... כי זה מה שהוא יודע לתכנן.. ;
3. כבר עניתי לך למעלה...טיטניום. הבטון המזויין איננו מהחזקים ביותר, אלא אם מכניסים בו מוספים שנותנים לו חוזק גבוה והשאלה כנגד מה...? רעידות אדמה? עדיף פלדה... טילים? עדיף בטון בתת הקרקע בחול...
4. כל קיר פנימי אם מבטון או בלוקים מכל סוג או גבס, יכולים לקבל כל חיפוי שהוא וזה כמובן כולל שיש, עופרת, מתכות יקרות ויהלומים... השאלה היא מה יותר פרקטי. חיפויי אבן מכל סוג, כולל שיש הם המקובלים יותר בעולם כולו בשטחים שאינם פתחים של ויטרינות, חלונות ענק וכיו"ב שמקובלים כיום יותר בגלל התקדמות רבה בתעשיית הזכוכית הבידודית החכמה...
 
הותרת אותי חסר מילים.

אפילו אין לי את המילים להודות לך. התשובה שלך כל כך מועילה ואינפורמטיבית. כבר העתקתי אותה אליי למחשב לפני שימחקו את כל השרשור. אתה ממש עוזר לי. עכשיו אני יודע שאני יכול לצפות את הכול בשיש לבן ושבטון מזוין זה בסדר גמור בשביל הבית שלי (לא נראה לי שאבנה מטיטניום). חוץ מזה, מה זה משנה ממה באמת יהיה בנוי הבית שלי אם גם מחוץ לבית וגם בתוך הבית יהיה אפשר לראות רק את חיפוי השיש הלבן?. אני רק צריך שהבית יהיה חזק ובנוי טוב. אם אתה אומר לי שבטון מזוין רגיל יעשה את העבודה, אז מזה אבנה את הבית. אבל על איזה סוג של בטון מזוין חשבת בשביל אחוזת הענק שלי?. עם מה לזיין אותו?. פלדה?. טיטניום?. גרניט?. בכל מקרה, בנוגע לעלות שמעתי שזה בערך 6000 שקל למטר רבוע הכול כולל הכול. עד כמה המחיר יכול להיות יותר גבוה מזה?. באמת בהרבה?. ומה אתה בדיוק?. אדריכל או משהו?.
 

בינא

Member
הזיון לבטון הוא ברזל מפני שמקדם R שלהם אותו דבר...

כמו שמקדם R של רעש אקוסתי והגנה תרמית הוא אותו דבר.
העלויות* של הבניה משתנות למ"ר בהתאמה לגודל המבנה, שטח החללים וגובהם, רמת הגימורים והתשתיות של המבנה לכן ההמלצה שלי היא לעבוד במסגרת תקציב נתון שאתה יודע שיש לך.
* עלויות בניה ניתן לקבל אך ורק לאחר גמר תכנון אדריכלי וקונסטרוקטיבי, תכנון נוף, אינסטלציה, חשמל, מיזוג אוויר וכיו"ב (לכל תכנון כזה יש מהנדס מומחה ולאדריכלות הכוללת את ההגשה, אדריכל/ית), כאשר כמאי מוציא כתב כמויות של כל מה שיש בתכנון להוצאה לקבלנים לצורך קבלת הצעות מחיר.
לאחר קבלת הצעות המחיר, תוכל לוודא היתכנות בכפוף לתקציב שתרצה ויש לך להשקיע, כאשר אם יש הלימה, סוגרים הסכמים בכתב ואם אין הלימה וחסר תקציב, מחליטים מה ואיך לצמצם או לוקחים הלוואה משלימה.
בכל מקרה, בהצלחה בחיים ומאחל לך שתגיע רחוק
 
תודה


תודה. זה קצת מבאס אותי שבאמת אין שום אפשרות לדעת מה יהיה המחיר למטר רבוע, אבל אם אתה אומר שאי-אפשר אז אי-אפשר. אצטרך לחכות שבאמת יגיע הרגע. אני פשוט רציתי לדעת כבר עכשיו כדי לדעת כמה כסף בדיוק אני צריך להשיג בשביל שאוכל לבנות את בית החלומות שלי. או כפי שקראה לזה גלמיש1: "תפאורה לריקנות ראוותנית שרק נועדה לנקר עיניים".

שאלות חדשות:
1.הבנתי שבניית מבנה משיש, בארץ, אסורה. האם המרפסות הקדמית והאחורית של האחוזה שלי, במקום להיות עשויות עץ (שמזה בדרך כלל עשויות מרפסות קדמיות/אחוריות), יכולות להיות עשויות משיש לבן במקום מעץ?. ומה בנוגע למדרגות שיש שמובילות אל מרפסות השיש?.
2.ומה דעתך בכלל על עיצוב שכזה?. הגזמתי עם השיש?. מה אתה אומר?.
3.כשמדברים על גודל של בית מסוים, נגיד לדוגמה בית של 300 מטר רבוע, האם יש איזושהי נוסחה נהוגה בעולם האדריכלות שלפיה, על בסיס גודל הבית, בדוגמה שלנו-300 מטר רבוע, ניתן לדעת ולשער כמה מטרים רבועים בבית הזה מוקדשים למסדרונות ו/או חללים פתוחים אחרים בניגוד לכמה מטרים רבועים מהבית משמשים לחדרים ממש?. או שאין נוסחה כזאת?. זה פשוט שאם אני מתכנן בית בגודל כזה או אחר, אני מעוניין לדעת כמה מטרים רבועים יהיו צריכים להיות מוקדשים למסדרונות ומבואות ומה שלא יהיה.
תודה על העזרה.
 
לא ניתן לענות על שאלותיך מהסיבות הבאות

אלו שאלות "פילוספיות" ולא פרקטיות. לדוגמא איזה חומר בנייה החזק ביותר? חזק כנגד מה ? רעידת אדמה? הפגזה? נגד קרני השמש? נגד שטפונות? לכל אחת מהדוגמאות שהבאתי ישנם חומרים אחרים פרט יותר ואולי יוכלו לענות לך.
לגבי הבטון - כנס ללינק ותקרא https://he.wikipedia.org/wiki/בטון_מזוין
בנוסף כיום כבר מכניסים לבטו במקום ברזל מוטות גרנית או פיברגלס .
 
שלום לך כושר מאוזן!. ברוך הבא אל השיחה!.

אז אתה יודע מה?. תשכח כרגע משאלות 1 ו-2. בוא רק נדבר על הצרכים הפרקטיים. הרי ממילא הציפוי החיצוני יראה את כל היוקרה שרק מתחשק לי.

אנסה לחדד בעבורך, והן עבור רשר ואת כל שאר מי שרוצה לענות, את שאלתי השלישית. כששאלתי איזה חומר בנייה הוא החזק ביותר, התכוונתי שאני שואל איזה חומר בנייה הוא החזק ביותר כנגד מאמצים של משקל מלמעלה בעקבות עוד ועוד מאותו החומר או עוד קומות לדוגמה. זאת בעצם הייתה הכוונה שלי.

אבל עכשיו אתה בטח תוהה ושואל כמה בדיוק קומות או על כמה גובה של מבנה אנחנו מדברים. וובכן, זאת שאלה קשה. אני מתקשה לענות על השאלה הזאת ואני אגיד לך למה.

אמנם אני חכם מאוד ואמנם אני מוכשר מאוד ככה שאני כן כנראה הולך להיות ממש עשיר והכול, אבל הבעיה שלי היא לדעת בדיוק כמה עשיר אני הולך להיות. כי בהתאם לכמה עשיר אני הולך להיות, ככה הבית שלי יהיה יותר מדהים, יותר גדול, יותר גבוה וכדומה'.

מה דעתך פשוט להגיד לי ממה בונים בניין של עשר קומות?. גם אם תגיד לי חומר עוד יותר חזק ועמיד כנגד מאמצים של משקל מלמעלה יותר מאשר מה שאני אצטרך בסופו של דבר, אז גם אם זה לא יביא עוד תועלת, זה בטח לא יגרום נזק, נכון?. פשוט יהיה לי בית סופר מחוזק נגד משקל מלמעלה ונגד....לא יודע...כל מיני דברים שיכולים להיות. אז את שתי השאלות הראשונות שלי אנחנו מניחים בצד, וכל מי שיכול להגיד לי ממה בונים בניין גבוה, אני אשמח. אבל נו, זה בטח בטון מזוין. נכון?.

תודה לכל העונים.
 

בינא

Member
הבית הכי סופר חזק יהיה מבטון כאשר בונים אותו 10 קומות באדמה

 
תשובה.

אתה מתכוון שלבנות בניין 10 קומות אל תוך האדמה יהיה חיזוק ממש טוב לקראת עשר הקומות שהולכות להיות מעל האדמה?. ואם אנחנו לא רוצים לבנות שום דבר אל תוך האדמה?. ממה בונים בניין עשר קומות רגיל?, אם נתנסח בקיצור.
 

גלמיש1

New member
אני סוגרת את השרשור ההזוי הזה.

יש פה בחור עם המון זמן פנוי בבידוד, ששואל שאלות הזויות בלי קשר למציאות כלשהי. ואמנם אין תקנה נגד זה - אבל לא לכך נועד הפורום הזה.
על כן - אני נועלת את הדיון!
 
:-
0

נכנסתי עכשיו.
קראתי את השרשור
עד להודעה אליה אני מגיבה התפלאתי שאיש לא כתב את המלה "קורונה" (או התייחס אליה בדרך שכלשהי).
הרי ברור שזה העניין!!!
 
למעלה