שאלות על שיש ועל בטון.

שאלות על שיש ועל בטון.

שלום לכולם,

1.האם כמו בטון, גם שיש יכול לשמש כחומר לבנייה או ששיש זה רק לריצוף ודברים כאלו?.
2.האם "שיש לבן" זה רק שיש שהוא בצבע לבן או שמדובר בסוג ממשי וספציפי של שיש שיש לו הרכב שונה של החומר מאשר סוגים אחרים של שיש ודברים כאלה?.
3.בהנחה ששיש יכול לשמש כחומר לבנייה, כמו בטון, איזה חומר לבנייה הוא חזק יותר, שיש או בטון?.
4.בהנחה ששיש יכול לשמש כחומר לבנייה, מה יקר יותר כחומר בנייה, שיש או בטון?.

תודה לכול העוזרים.
 

רשר

Well-known member
מנהל
ויקיפדיה

https://he.wikipedia.org/wiki/שיש

1 אין כמות מספקת בעולם
2 "לבן" זו הגדרה שיווקית
3 בניה בשיש מצריכה חומרי חיבור בין החלקים לכן כבר לא כל-כך שיש
4 בגלל 1 יקרה מאוד ולכן משמש רק כציפוי לקיר, רצפה,,,שהם השלד שמחזיק את המבנה,
 
תודה על העזרה.

רשר, תודה רבה על העזרה!.
ברשותך, שאלות נוספות:
1.אז אני מבין שזה יהיה רעיון רע ממש לנסות לממן את בנייתו של בית משיש בגלל כמה יקר זה יהיה. אבל אם נגיד שאני רוצה בית שנראה ממש טוב, אתה אומר שציפוי שיש של המבנה זה בסדר, כן?. כמו לדוגמה בטאג' מהאל.
2.רק ברמה התיאורטית-אם היה מספיק שיש בעולם, האם שיש הוא חומר טוב לבנייה?. או שזה לא יחזיק מעמד כמו בטון?.
3.כמה עולה שיש?. מצאתי באינטרנט כמה הערכות מחיר אבל הן מדברות על מחיר השיש לפי לוחות ריצוף בגודל של רגל רבוע ומטר רבוע ובעובי של 15 ו-20 מילימטרים. אבל זה לא בדיוק היה המידע שחיפשתי ומה שהתכוונתי למצוא. השאלה האמיתית שלי והכוונה האמיתית שלי היא כמה עולה שיש לפי משקל. כמה עולה לדוגמה קילו שיש?. או לפי השיטה בחו"ל, כמה עולה פאונד (0.45 קילו) שיש?.
4.נגיד שהייתי מיליארדר והייתי יכול לבנות בית ממש ממש מדהים, מהם חומרי הבנייה היקרים ביותר שיש?.
 

רשר

Well-known member
מנהל
מצחיק אבל תשובות יש

1 כן, יש גם בארץ מבנים מצופי אבן מלוטשת ואף שיש קררה
2 יש מספיק שיש בעולם השאלה היכן ובאיזה עומק, חומר טוב חזק אך יקר לביצוע לעומת אפשרויות שיש בבטון מזוין שניתן לבצע בכל צורה וגודל,
3 מחיר חומר מעובד הוא המחיר הנכון כי בכל צורת שימוש למבנה תאלץ לעבד את השיש, מחיר למשקל סגולי חשב לפי 3-4, בעצם כמו בטון,
4 זהב גם כאן רק ציפוי כי החומר לא חזק מספיק ולכן חייב שלד נושא
 

גלמיש1

New member
אנסה לענות בכללי על השאלות

שיש זה סוג של אבן. כלומר חומר טבעי. כלומר חומר שאיכותו משתנה ממקום חציבה אחד לאחר, ומחתיכה אחת לאחרת. כלומא אי אפשר לענות בודאות על עמידות החומר בלי לבדוק את הגוש הספציפי (ועל כך יעידו גושים רבים ש'התפוצצו' תחת ידיהם של פסלים בגין פגמים פנימיים באבן)
גיאולוגית - מדובר על אבן גיר מטמורפית.
שימושית - מדובר על כל מיני סוגים של אבן, בד"כ קשה וחזקה.
בישראלית - קוראים שיש גם לאבן רכה ופגיעה יחסית כגון 'אבן חברון' .
בדיבורית - קוראים 'שיש' לכל משטח ישר במטבח שעשוי מאבן או ממשהו שקשור לאבן, או סתם דומה לה (כגון אבן קיסר, או קוריאן וכו.

לפיכך - כשאתה מדבר על שיש - לא ברור למה אתה מתכוון.

בניה בשיש - אם תיסע לאתונה, ותלך לפרתנון, תראה מבנה שלפחות חלקו בנוי שיש (כנראה שיש לבן דומה ל' שיש קררה') וכך גם הטאג' מאהל.
אבל מה שהיה אפשרי לאימפריה עשירה שהחזיקה לצורך הענין רבבות עבדים - לא אפשרי (משום מה) לאדם מהישוב, אפילו אם הוא עשיר למדי. (לגבי וורן באפט ודומיו - אני לא חותמת).


בניה בשיש, אבן בלבד - לא כציפוי, תהיה יקרה, לא אקולוגית ולא יעילה, שכן אבן לא מספקת בידוד טוב. יהיה צריך לחצוב בה כדי להעביר צנרות, ואי אפשר יהיה ממש לכסות את החציבות, ככה שזה יראה רע. וכן הלאה היבטים שונים של בניה. אז צריך להבין שבית שגרים בו זה לא מקדש יווני מלפני 1000 שנים, וזה לא קבר (מפואר ככל שיהיה כמו הטאג') יש המון מערכות, וצרכים מהבית. ובית שבנוי ממש מאבן לא מתאים.
שלא לדבר על זה שבארץ זה לא עומד בשום תקן, וממילא צריך ממד...

מעבר לזה - לא מבינה מה הצורך להחצין את העושר שיש (או אין) לך ולבנות בהון רק כדי להוציא לאחרים את העיניים.
 
תשובה לרשר וגלמיש1.

חברים יקרים, עזרתם לי להבין שבית עשוי שיש לבן זה רעיון רע ממש. לכן כרגע, התוכנית הנוכחית והעדכנית שלי היא ציפוי שיש לבן לצד החיצוני של המבנה. ואולי ציפוי שיש לבן גם על הצד של הקירות שפונה פנימה, אל תוך הבית?. או שזה מוגזם?. בכל מקרה, התוכנית הנוכחית שלי, לפחות לעכשיו, היא ציפוי שיש לבן/קררה או איך שלא תרצו לקרוא לזה (נו אתם יודעים....הלבן היפה הזה....) לכל הצד החיצוני של הבית, ריצוף שיש לבן בתוך הבית, ובערך בכל מקום בתוך הבית שאפשר. ואולי אולי גם על הצד של הקירות שפונה פנימה. או שאני מתבלבל ובכלל לא מצפים את הצד של הקירות שפונה פנימה אלא רק את הצד שפונה החוצה אל הרחוב?. כבר התבלבלתי.
ועכשיו, עוד שאלות:
1.מהם חומרי הבנייה היקרים ביותר שיש?. סליחה רשר. מצאתי את תשובתך בלתי מספקת ולכן אני שואל שוב. זה פשוט שהתשובה שלך הייתה "זהב" וגם על זה אתה אמרת שבעצם זה מתאים רק בתוך ציפוי חיצוני. גלמיש1, אולי את יודעת?. ניסיתי לחפש באינטרנט את חומרי הבנייה היקרים בעולם אבל אני בעיקר פשוט מצאתי רשימות של "החומרים היקרים בעולם" ולא "חומרי הבנייה היקרים בעולם". ואולי חומרי הבנייה היקרים בעולם הם לא באמת חומרי בנייה העומדים בפני עצמם אלא בסה"כ גירסאות מתוחכמות במעט מחומרי הבנייה המוכרים והנפוצים שכולנו מכירים. מה שמוביל אותי אל שאלה מספר 2.
2.עד כמה בטון מזוין הוא יקר יותר מבטון רגיל?. כמה עולה בנייה מבטון רגיל למטר רבוע?. וכמה בנייה מבטון מזוין למטר רבוע?. האם בטון מזוין הוא אחד מחומרי הבנייה היקרים בעולם?.
3.מהם חומרי הבנייה החזקים בעולם?. אני מבין ומשער לעצמי שבטון מזוין נמצא איפשהו שם גבוה ברשימה, ובכל זאת, מה עוד?.

בנוגע להערתך האחרונה גלמיש1, עדיין אין לי עושר. אבל יהיה לי. כרגע אלו הכול תוכניות תיאורטיות. אבל בכל מקרה, כל עשירי העולם מחצינים את העושר שלהם. למה לי שלא להחצין את העושר שלי כשאהיה עשיר?.

תודה על העזרה, חברים.
 

רשר

Well-known member
מנהל
כשאתה מגדיר חוזק עליך להגדיר נגד איזה מאמצים

נדמה לי שפניה למשרד הבטחון שייצרו עבורך מבנה משכבות ההגנה של "מרכבה" יהיה גם היקר ביותר וכמובן המגן המושלם לכל מאפיונר,
 
תשובה לרשר.

אני חושד בעצם האפשרות שהתשובה שלך לעגנית ומזלזלת אבל לא בטוח אם אני מפרש לא נכון את מה שאמרתה או שזאת באמת הייתה הכוונה האמיתית שלך. האם זה רק נדמה לי או שאתה באמת צוחק עליי?. אם זאת התשובה האמיתית והרצינית שלך אז כמובן שאהיה חייב לך התנצלות.
 

גלמיש1

New member
שיהיה לך לבריאות (אם אתה חושב שזה מה שייטיב אתך).

מי שמתעסק באיך להפגין עושר - אותי ,אישית, הוא לא מענין.
ומי שאין לו עושר אבל זה מה שמענין אותו, ולו תיאורטית, עוד פחות מענין אותי.
גם בפרקטיקה שלי, לעולם לא אתכנן בתים שהם תפאורה לריקנות ראוותנית שרק נועדה לנקר עיניים. מעדיפה לדחות עבודות כאלה, ולהרוויח פחות.
מקווה מאד גם לא לחיות לצד אנשים כמוך שהאנדרטות שהם בונים לעצמם הורסים את המרחב הציבורי, מקלקלים את המרקם התרבותי חברתי ואסטטי של הארץ.
זו השקפתי.

ולך אני רק יכולה להבטיח דבר אחד, ממרומי גילי ונסיוני בחיים - אם יום אחד יהיה לך עושר כזה, מאושר לא תהיה מזה. בוודאות.
 
תהיתי להיכן נעלמת לי.

להגנתי, אני לא מתעניין רק באיך להפגין עושר. אני מתעניין בהרבה דברים. ובלי להעליב, אני לא יודע באיזה מן עולם נדמה לך שאת חיה, אבל אין בן-אדם בעולם הזה שלא רוצה עושר. אז אין אף-אחד בעולם שמעניין אותך?.

והבית שלי לא יהיה "תפאורה לריקנות ראוותנית" והוא לא נועד "רק לנקר עיניים". זה גם יהיה המקום שבו אני והמשפחה שלי נגור ונחיה אז אני אודה לך אם תפסיקי להגיד עליו דברים רעים.

הוא גם ממש לא יהרוס את המרחב הציבורי. אני מבין שאת אישה שעוסקת בבנייה ובאדריכלות, נכון?. אני מתפלא שדווקא את, מכל האנשים, לא מבינה כמה יפה יראה מבנה ענק ולבן מצופה בשיש קררה יוקרתי. כזה סוג של בית אמור להיות בית מכוער בעינייך?. כזה סוג של בית יהיה בית "שהורס את המרחב הציבורי, מקלקל את המרקם התרבותי, חברתי ואסתטי של הארץ"?.
 

רוני1955

Active member
התיחסות

בשכונות מגורים, יש מגבלות לבניה. יש גודל מכסימלי של בית, ולא כל אחד בונה לפי גחמותיו. יש גם הגדרה של איך יראה הבית מבחוץ. אם תרצה בית ענקי, תצטרך לחפש שכונה שבה יש אישורים לבתים כאלה. אבל מה? גם לשכנים יהיו בתי ענק מצפים בשיש קררה. ואז איך תוכל להראות את העושר שלך? בעייתי משהו.
שתי הצעות:
הראשונה: אם נניח ביום חתונתך עדיין לא תהיה עשיר כמו שאתה מתכנן, בכל מקרה תחתים את אשתך לעתיד על הסכם ממון, ובו תגדיר שכל שקל שתרוויח לאחר מכן, הוא שלך בלבד. אחרת, יש סיכוי של 30% (זה אחוז הגירושין), שהיא תגזול ממך חצי מהכסף.
השניה: אל תעשה ילדים. לגדל ילד מרגע הלידה עד גיל 18, עולה כמליון וחצי שקלים. כל ילד שלא תעשה, תחסוך מליון וחצי. עם תוותר מראש על 4 ילדים, חסכת 6 מליון, ואז יהיה לך מאיפה לממן את הבית העצום והמצופה שיש שאתה רוצה לבנות.
 

בינא

Member
סיכמנו כבר מזמן שמתייחסים לעניין...


ה"עצות" הסרקסטיות אינן לעניין...
התיחסות ליופי בעיני האחר לא נכון לעשות...
התייחסות לגילאי השואלים והמתדיינים איננה נכונה ואיננה מועילה לאף אחד*...
*כי זו התייחסות של אנשים מבוגרים כשאין להם מה באמת לענות לעניין...
ההתיחסות לעניין עושרו של אדם בעתיד משול לנבואה ואף אחד מאיתנו איננו נביא...
ההנחה שמבנה כזה יתוכנן להיבנות במיקום בו יש דרישות ציפוי לטיח ושליכט איננו נכון ובטח שלא רלוונטי לנושא שהועלה.
מבקש בכל לשון של בקשה מכל המעורבים, לא להיגרר למסקנות מכל סוג לגבי הידע או חוסר הידע של השואלים ובטח שלא "לרדת" עליהם או לאיים ב"נעילת" השרשור, כי לא נכון לעשות זאת
מי שלא נראה לו לענות לעניין שפשוט יעבור הלאה...
זה נכון לכל דבר בחיים כמעט...
 

רוני1955

Active member
בינא, אני מתנצל בפניך.

עד עכשיו הייתי בטוח משום מה שגלמיש מנהלת את הפורום, וכנראה שטעיתי. אני גם מברך אותך על הקידום לניהול הפורום. עלה והצלח.
 

רוני1955

Active member
גם אני אתיחס.

בטון מזוין, זה בטון ששמו בו ברזל. לא בונים כלום מבטון ללא ברזל, כך שכל הבטון בבנין הוא בטון מזוין.
נניח ותבנה מבלוקים של שיש. תהיה חייב לצפות את הקירות מבחוץ עם טיח, אפילו רק בשביל למנוע חדירת מי גשם לתוך הבית. (נדמה לי שגם התקן מחייב את זה). מה אז? מי יראה את כל הדאווין שאתה רוצה להפגין? לכן, הדרך שבה בונים בשביל שיראו שיש מבחוץ, זה ציפוי שיש על גבי קירות מטויחים. לגבי חוזק, הבטון הוא חזק הרבה יותר, כל אותו עובי קיר. הבטון הוא יחידה אחת אחרי היציקה, והשיש הוא מחתיכות מודבקות. הדבק הוא תמיד נקודת תורפה. אם אתה רוצה לעשות רושם, תצפה הכל בזהב, כולל הברזים, האמבטיה והאסלה. בשביל עוד רושם, תחזיק נמר בבית. בערב הסעודית, זה סמל סטטוס.
 
תשובה לרוני 1955.

אתה אומר שכל בטון זה בטון מזוין?. אבל איך זה יכול להיות?. בשביל מה מדברים על "בטון" ואז מדברים על "בטון מזוין" כשהנוהג המקובל, כפי שאתה טוען, הוא שכל הבטון שמייצרים בעולם עובר תהליך של זיון?.

וכן, אני כבר הבנתי שבית שבאמת ממש עשוי משיש (כמו לדוגמה מקדש הפרתנון שאותו הזכירה גלמיש1) זה רעיון רע. אבל תודה על המידע וההסברים הנוספים. עכשיו אני מבין אפילו עוד יותר טוב ממקודם למה זה באמת רעיון רע. לכן, כמו מה שאמרתי קודם, וכמו מה שאתה אומר עכשיו, מה שאני באמת צריך לעשות זה לצפות את הבית שאני אבנה בשיש לבן מבחוץ. כמובן שגם אשתמש בשיש לבן בשביל הריצוף ואשים בעוד מקומות שאפשר.

אבל כל זה משאיר אותנו עם שאלה אחת-אז ממה אבנה את הבית שלי?.

רוני 1955, אם תוכל לעזור לי שנייה במשהו קטן, השאלה הגדולה ביותר שאני מתמודד איתה כעת, ותסלח אם זאת שאלה שכאילו רואים שאני באמת ממש לא מבין עניין, אבל בעיקרון, השאלה הגדולה ביותר שלי כעת, היא האם נהוג, או לפחות אפשרי, חיפוי של המבנה בשכבה נוספת (אם אני אומר את זה בכלל נכון, "חיפוי בשכבה נוספת.....") אבל חיפוי של הקירות הפנימיים?. כלומר, נגיד חיפינו מבחוץ בשיש לבן ומי שמסתכל מהרחוב רואה שיש לבן. אבל מה בנוגע למי שממש נכנס אל תוך הבית?. האם אני יכול לחפות בשיש לבן, או במה שזה לא יהיה שאני ארצה לחפות איתו, גם את הקירות הפנימיים של הבית?. כלומר ככה שגם מי שייכנס אל תוך הבית יראה חיפוי של הקירות בשיש לבן, בנוסף על ריצוף השיש הלבן. או שזה לא נהוג/לא אפשרי לחפות קירות פנימיים והקירות הפנימיים יהיו תמיד החומר החשוף של הדבר שממנו בנוי הבית?.

בנוסף, אם תרצה, יש כמובן גם את שלושת השאלות שלי מ-17:05. רשר לא ענה עליהן. בינתיים, גם לא גלמיש1. האם אתה יודע את התשובות?.

תודה על עצת הציפוי מזהב של דברים בתוך הבית, ואני מבין את המקום שאתה מגיע ממנו, אבל למען האמת, ציפוי מזהב זה דווקא רעיון שפחות מוצא חן בעיניי ואני גם אגיד לך למה. אחד הדברים שחשובים לי ושאני רוצה, זה שהבית שלי יראה יפה. אבל ממש יפה. זאת אחת הסיבות למה הרעיון של בית עשוי שיש לבן מצא חן בעיניי כל-כך בהתחלה. זה גם יכול להיות יפה מאוד וגם יקר מאוד ומראה את העושר. אבל כאמור, זה ככל הנראה יקר יותר ממה שחשבתי, יקר ברמות מטורפות, וגם לא יעיל ולא פרקטי, כפי שהסבירה לי גלמיש1 (שאלוהים יברך אותה). לכן הבנתי שעליי להחליף את הכול פשוט בציפוי של שיש על הקירות החיצוניים ובריצוף של שיש בתוך הבית. זה פשוט שהשאלה הנותרת היא אם ניתן לצפות בשיש גם את הצד של הקירות שפונה אל תוך הבית. אבל בכל מקרה, מה שחשבתי עליו הוא הצבע לבן. הרבה לבן. ים של לבן. ורהיטים לבנים. ושרוב הדברים יהיו לבנים. לבן הוא הצבע היפה ביותר ולכן אני רוצה אותו כצבע דומיננטי בבית שלי. והעניין הוא, שעם כמות הלבן שאני רוצה, ככל הנראה שלא רק שיהיה את הצבע הלבן בבית שלי, אלא גם שתהיה אחידות של הצבע הזה. האחידות של הלבן, זה שיהיה עוד לבן ועוד לבן ועוד לבן זה פשוט דבר שלדעתי, אמור וצפוי להוסיף על היופי ועל האסתטיקה בעיצוב של הבית. לכן, לפי איך שאני מבחינתי רואה את הדברים, כל סטייה מהצבע הלבן בבית שלי, צריכה להיות דבר מחושב והחלטה שמתקבלת לאחר הרבה מחשבה בנושא. כשיהיו דברים בבית שלי שיהיו לא לבנים, אני מעדיף אותם בצבעים כהים שמהווים ניגוד חד-משמעי, יציב ובטוח בעצמו אל מול האחידות האסתטית הלבנה. אני לא כל-כך אוהב את הרעיון של לצפות בזהב דברים בתוך הבית שלי כי אני לא רוצה צהוב על הרקע של כל הלבן הזה. צהוב על רקע של לבן זה צהוב שנראה חלש, מהוסס, לא דומיננטי ולא בטוח בעצמו. איכס. תודה אבל לא תודה. אבל אם כבר פתחנו את נושא השימוש בזהב, אז משהו שבכל זאת חשבתי לעשות אותו עשוי מזהב, תרשה לי לחזור על זה-עשוי מזהב, לא מצופה, אלו כלי האוכל. לא בהכרח הצלחות אבל כן עבר לי בראש שאולי אשתמש בבית שלי בסכינים, מזלגות וכפיות עשויים זהב. אולי איזה זהב 18 קראט ככה. מה דעתך?.

בנוגע לנמר כחיית מחמד, לא אשקר, זה עבר לי בראש, אבל לדעתי זה מוגזם. מצד שני, חיה שזה בלתי שגרתי להחזיק בה כחיית מחמד שכן חשבתי להחזיק בה זה נחש. לא יודע אם זה חוקי בישראל. אבל אני יודע שבארצות הברית יש דבר כזה להחזיק נחשים כחיות מחמד בתוך מן אקווריומים כאלו. זה לא אחד הדברים שאמורים מבחינתי להראות את העושר שלי אבל כן חשבתי על זה כמן משהו נחמד כזה.
 

רוני1955

Active member
המשך

בטון מזוין:
https://he.wikipedia.org/wiki/בטון_מזוין
לגבי הצבע הלבן שאתה כל כך רוצה, אתה יכול לצפות את האסלות והברזים עם זהב לבן (כן, יש כזה).
https://goldandmia.com/זהב-לבן-ורוד-וצהוב-הכל-על-סוגי-הזהב/
לגבי חיות מחמד, יש גם נמר לבן. חפש בויקיפדיה.
ודרך אגב, יש מבנים שעשויים רק משיש, ואולי זה יתאים למגלומניה שלך.
https://www.google.co.il/search?q=מ...YeGg&ei=1Tt4XtfiIYXQabjDodAB&bih=568&biw=1242
 
תשובה לרוני1955.

אין לי מגלומניה. גם לא ברור לי איך אתה יכול להאשים אותי בדבר כזה מבלי להכיר אותי. אולי אתה פשוט לא יודע מה זה מגלומניה. מתוך ויקיפדיה:
"שיגעון גדלות או מגלומניה (מיוונית: Μεγαλομανία) הוא תסמין (סימפטום) או התנהגות אבנורמלית המאופיינת במחשבות שווא על עליונות וכוח רב שיש לאדם. במצב זה האדם מייחס לעצמו תכונות אלוהיות ומנהיגותיות, אומניפוטנטיות או גאונות בתחום כלשהו (למשל כוח צבאי, פוליטי, כלכלי (עושר מופלג), כישורים קוגניטיביים, אמנותיים או מיסטיים), אשר אינן קיימות בו".

מן הסתם, אם אני מדבר על זה שאני מתכנן בית ענק ומרשים עם ציפוי שיש לבן חיצוני ועוד כל מיני דברים שהולכים לעלות הרבה מאוד כסף, אז ככל הנראה אני אכן אדם שחושב ומאמין שהוא באמת חכם מספיק ומוכשר מספיק בשביל להצליח לצבור כל-כך הרבה עושר עד כדי כך שהוא יוכל לממן עבור עצמו בית שכזה. זה שאני חושב שאני משהו-משהו, זה נכון. אבל בהתחשב בכך שאינך מכיר אותי, מי אתה שתקבע האם אני באמת משהו-משהו או לא?. ויקיפדיה קובעת במפורש שלא מספיקה אמונתי בעצם כך שאני אדם חכם מאוד ומוכשר מאוד, אלא שאני גם צריך להיות טועה. אז זהו. שזה בדיוק העניין. מי אמר שאני טועה ככה שאני מגלומן?. אז זהו. שאני לא מגלומן. בעמוד הויקיפדיה של מושג המגלומניה, על מנת להדגים ויזואלית את הרעיון המגלומני, יש שם איור של חתול שמביט במראה ורואה אריה. אבל זה בדיוק מה שאני מנסה להסביר לך. אני לא חתול שמביט במראה ורואה אריה. אני אפילו לא אריה שמביט במראה ורואה אריה. אני דרקון שמביט במראה ורואה דרקון. אם אני באמת דרקון, ואני מביט במראה ורואה דרקון, האם באמת יש בעיה עם עצם זה שכשאני מביט במראה אני רואה דרקון?. נקודה למחשבה בשבילך. בכל מקרה, השורה התחתונה של מה שאני מנסה להגיד, היא שאם אתה לא מכיר אותי, זה לא ראוי וזה לא נכון שאתה תהיה האדם שיגיד ושיקבע האם אני באמת חכם ומוכשר כמו מה שאני טוען שאני או לא.

בנוסף, מודה לך על עזרתך, אבל להיכנס לויקיפדיה גם אני יכול. כשנכנסתי לפורום הזה, הדבר שהתחלתי לחפש אחריו הוא אנשים אמיתיים ומתקשרים לדבר איתם ושאפשר לנהל איתם דו-שיח. אם נכנסתי לפורום הזה וחיפשתי בן-אדם אמיתי בשר ודם לדבר איתו, אז כנראה שויקיפדיה לא עזרה לי.

הקישור שלך לעמוד הויקיפדיה על הבטון המזוין ממש לא עונה על שאלתי האם כל בטון הוא בטון מזוין. בלי להעליב כאילו, כן?. אני רק מנסה להיות כנה איתך.

אני גם ידעתי שיש דבר כזה זהב לבן אבל זהב לבן הוא לא באמת לבן אלא בצבע כסף. מה גם, שאם הוא היה לבן באמת, לא היה אפשר להבדיל בינו לבין כל חומר אחר שממנו יהיה עשוי ביתי, שנכון לרגע זה, מתוכנן ואמור להיות לבן כולו ממילא, ואז, מה הטעם בזהב לבן באמת, שכאמור, לא רק שלא יהיה ניתן להבדיל בינו לבין החומרים האחרים, אלא גם לא קיים באמת?.

בנוסף, זהב "לבן", כלומר זהב בצבע כסף, עלול להיחשב בטעות לכסף (המתכת). חוץ מזה, גם צבע כסף לא יראה מי-יודע-מה על הרקע הלבן. אם זהב לבן היה זהב שהוא בצבע לבן באמת זה היה פותר את הבעיה הזאת אבל כאמור, יש בעיות אחרות, כמו לדוגמה את זה שלא יהיה אפשר לדעת שיש שם ציפוי זהב כי בעצם יהיה לנו ציפוי זהב לבן-באמת על רקע של פשוט עוד לבן. חוץ מזה, אם כל זה לא היה מספיק, זה איננו דבר נהוג אצל עשירים לכסות את הברזים, האמבטיה והאסלה זהב לבן (כלומר כסוף).

מודה לך על ניסיונותיך לעזור, אבל יש גבול לכל תעלול. אני באמת מעדיף לשמור את האסלה ואת האמבטיה לבנים. בנוגע לברזים, טוב נו, זה הברזים, באיזה צבע הם כבר יכולים להיות אם לא כסף?. הם יהיו בצבע כסף ואמנם אמרתי שכסף לא נראה מי-יודע-מה טוב על רקע לבן אבל אלו רק הברזים אז זה לא קריטי בעיניי.

חוץ מאשר זה שידעתי שיש דבר כזה זהב לבן (שזה בעצם זה בצבע כסף) אני גם ידעתי שיש דבר כזה נמרים לבנים וגם אריות לבנים. בנוגע ללהחזיק נמר או אריה בבית כחיית מחמד, אם תחזור להודעה שלי מאתמול בשעה 21:23 תוכל לראות שלא הצבע הצהוב של הנמר/האריה זה מה שמפריע לי. מה שאמרתי לך, ואני מצטט, "בנוגע לנמר כחיית מחמד, לא אשקר, זה עבר לי בראש, אבל לדעתי זה מוגזם". נמר כחיית מחמד, לדעתי, זה פשוט מוגזם. בלי קשר לצבע שלו. כאילו...נמר זה נמר. אתה רציני, כאילו?. אני לא יכול להחזיק נמר חי בבית שלי. אני גם לא בטוח שזה באמת חוקי בישראל. בכל מקרה, כבר אמרתי לך-חיה אקזוטית שבאמת הייתי רוצה להחזיק בבית שלי בתור חיית מחמד, זה אולי איזה נחש טוב ככה, בתוך איזה אקווריום ככה. אתה מבין מה אני אומר?. אתה קולט את הווייב שלי?. אבל בכל מקרה, אפילו שאני לא רוצה להחזיק נמר או אריה חיים אצלי בבית, גילוי קטן וכנה, ברשותך, משהו שכן חשבתי עליו זה להחזיק בבית שלי בחדר שלי פוחלץ של אריה לבן שצדתי בעצמי. ואז כשאני אביא אורחים אני כזה אוכל להגיד "אה זה?. אה לא, זה כלום. זה בסה"כ האריה הלבן שצדתי בעצמי באפריקה". תנסה לדמיין לעצמך כמה מגניב זה יוכל להיות. ואולי אני גם אחזיק אצלי בבית אריה בתור איזה שטיח ככה נחמד. אבל גם האריה הזה צריך להיות אריה שצדתי בעצמי. ושיהיה אריה לבן.

ומצבות עשויות שיש לבן זה לא מה שהייתי קורא לו "מבנים עשויים משיש". חוץ מזה, מסנה עשוי שיש זה לא טוב, לא נכון ולא מתאים. אני כבר מבין את זה עד עכשיו.

בינתיים, השאלות שלי מאתמול מהשעה 17:05 עדיין עומדות בעינן. מישהו רוצה לנסות את מזלו?. כי בינתיים קיבלתי תשובות לא מספקות. אתה לדוגמה, רוני1955, פשוט צירפתה קישורים לעמודי ויקיפדיה שחשבתה שיהיו רלוונטיים. כלומר, תודה והכול, זה לא שאני לא מעריך, אבל זה לא בדיוק מה שהייתי צריך. האם תרצה לעשות ניסיון נוסף לענות על השאלות שלי?.

בכל מקרה, רק כדי שיהיו יחסית מקדימה, הנה שוב השאלות שלי מההודעה שלי מאתמול ששלחתי ב-17:05:

"1.מהם חומרי הבנייה היקרים ביותר שיש?. סליחה רשר. מצאתי את תשובתך בלתי מספקת ולכן אני שואל שוב. זה פשוט שהתשובה שלך הייתה "זהב" וגם על זה אתה אמרת שבעצם זה מתאים רק בתוך ציפוי חיצוני. גלמיש1, אולי את יודעת?. ניסיתי לחפש באינטרנט את חומרי הבנייה היקרים בעולם אבל אני בעיקר פשוט מצאתי רשימות של "החומרים היקרים בעולם" ולא "חומרי הבנייה היקרים בעולם". ואולי חומרי הבנייה היקרים בעולם הם לא באמת חומרי בנייה העומדים בפני עצמם אלא בסה"כ גירסאות מתוחכמות במעט מחומרי הבנייה המוכרים והנפוצים שכולנו מכירים. מה שמוביל אותי אל שאלה מספר 2.
2.עד כמה בטון מזוין הוא יקר יותר מבטון רגיל?. כמה עולה בנייה מבטון רגיל למטר רבוע?. וכמה בנייה מבטון מזוין למטר רבוע?. האם בטון מזוין הוא אחד מחומרי הבנייה היקרים בעולם?.
3.מהם חומרי הבנייה החזקים בעולם?. אני מבין ומשער לעצמי שבטון מזוין נמצא איפשהו שם גבוה ברשימה, ובכל זאת, מה עוד?".

בהצלחה לכולם עם השאלות שלי. אודה מאוד לכל מי שיוכל לעזור לי.
 
למעלה