התייעצות - האם באמת זה מה שאפשר להוציא ממגרש ככזה ?

blondiegirl

New member
בבקשה

ראשית, רצועת גינון ברוחב 2 מטר אינה גוררת בהכרח קוטר נוף של 2 מטר (למשל כאשר יש גם שביל שחוצץ בין רצועת הגינון ובין המבנה ואז בקלות אפשר גם להגיע ל 3 מ' קוטר).
שנית, עץ קטן מבחינתי יכול להיות גם בקוטר 3 מטר ובתור מהנדסים שנינו יכולים לחשב כמה עצים יכולים בקלות להיכנס במגרש כפי שתואר בתחילת השרשור.
שלישית, מבלי לעשות עבודת דוקטורט בנושא, או בשפת רחוב ככה "בשלוף" ובלי הרבה מאמץ קבלי רשימה קצרה של מספר עצים שבקלות יכולים להגביל ל 3 מטרים קוטר ואף פחות. מראש גילוי נאות - יש לי חיבה מיוחדת לעצי פרי וזה אחד מתחביבי :) כפי שניתן לראות:
1. גויאבה ננסית
2. פיטנגו
3. קומקוואט
4. לימקוואט
5. וומפי (גבולי - יכול לגדול גם מעט מעבר)
6. גויאבה תותית (לא טעם של גויאבה!)
7. ריו גרנדה
8. אסרולה
9. פיג'ויה
10. פלסה
השתדלתי להתמקד בסוגים הפחות "מפונקים" כדי שלא יאשימו אותי חלילה ב"צמחי נישה" למרות שהרשימה הספציפית שלנו הרבה יותר ארוכה. מעבר לעצי הפרי שמוכרים לי באופן אישי, אין לי ספק שהרשימה ארוכה מאוד וכוללת גם עצי נוי. שלא לדבר על האפשרות של שתילת עצים גדולים יותר תוך גיזום אגרסיבי. או לשלב מידי פעם גם אצים גדולים על חשבון מספר עצים קטנים.
האפשרויות רבות ומגוונות. חלקן דורשות יותר מאמץ וחלקן פחות.
&nbsp
המסר שאני מנסה להעביר הוא שלאנשים שונים יש שאיפות שונות. יש לי הרבה כבוד למקצוע שלך אך מציע לך שוב לעשות חישוב מחדש ולהבין שלכל אחד יש כוונות ורצונות שונים מהגינה שלו (לפעמים דורש חשיבה מחוץ לקופסא). אף אחד לא טוען שלכל אחד מתאימה גינה כזו אבל מצד שני לבוא ולטעון באופן כזה נחרץ שלא ניתן לשתול המון עצים במגרש כזה כל עוד בנית את בית החלומותיך בקומה אחת.... וואללה... קצת נסחפנו :)
&nbsp
הרבה בהצלחה בפרויקטים שלך!
&nbsp
&nbsp
 
אבל אף אחד מהנ"ל לא 2 מטר!!!!

חלקם שיחים, אבל גם הם יותר רחבים מ2 מטר. אפילו יותר מ3.
&nbsp
העץ שיכול "מבחינתך" להיות 3 מטר, לא יכול להיות מבחינתו כך... מבחינת הטבע הוא רוצה להגיע לגודלו המלא.
אז אם הכוונה לשתול צמחיה שצריך לגזום אותה כל הזמן כדי לגמד אותה,
זו בפירוש אינה הגישה שאני תומכת בה.
&nbsp
אני גם (ענין של טעם אישי) לא אוהבת ששותלים גדר חיה בערבוביה מוגזמת (דגש על מוגזמת) שבה כל שיח הוא אחר בלי קשר לזה הסמוך לו.
ואני אוהבת (שוב, ענין של טעם, אבל גם קצת פרקטיות) שיש גם לפחות עץ יפה אחד שיכול להיות עץ צל. אצלכם אין אף אחד כזה.
&nbsp
ולגבי חשיבה מחוץ לקופסה, והבנה שלכל אחד רצונות וכוונות שונים - פה כבר חייכתי
זה בדיוק המוטו שמכוון אותי.
זה מה שעושה את החיים שלי מענינים ולא שטאנץ מועתק. מוזמנים לראות את זה באתר שלי. המגוון שם מטורף.
&nbsp
אבל אני גם ריאלית (גם אני מהנדסת, בעוונתי) ואני בהחלט יודעת לעשות חשבון. אי אפשר לחלק חיפושית אחת ל10 פילים
ואי אפשר לדחוף עצים יותר ממה שיש מקום בשטח.
&nbsp
המון הנאה מהגינה ובכלל.
 

blondiegirl

New member
ולכן רשמתי 3 מטר ולא 2 מטר. תקראי טוב

ולמה רשמת שאין אצלנו עץ של צל? דווקא יש עץ זית עתיק וגדול שהוא עץ צל מדהים וכמובן שהקוטר שלו אינו 3 מטרים! הרשימה שציינתי למעלה היא אולי טיפה בים. וכפי שרשמתי ואחזור שוב - אפשר לשלב בין עצים גדולים (למשל לצורך מתן צל) עם עצים קטנים או עם שיחים שיכולים להיות מעוצבים כעצים קטנים או סתם לגדול פרוע כשיחים גדולים או לחילופין לשתול עצים בינוניים ולהקפיד על גיזום אגרסיבי, או... או.. או... (בקיצור אני מקווה שהמסר שיש המון אפשרויות עבר).

אגב, עצי הזית המדהימים ביותר שאני מכיר וגדלים אצל שכנינו הדרוזים עוברים גיזום אגרסיבי ביותר וזה כבר עניין של טעם אישי כמובן אבל בעיניי הם הרבה הרבה יותר יפים ופיסוליים מעצי הזית הענקיים בגנים הבהאים בחיפה למשל שמגיעים לגובה של 6-8 מטרים. אז מי קבע שחייבים להיצמד ל(ציטוט): "מבחינת הטבע הוא רוצה להגיע לגודלו המלא".

שואי נשמור על דיון ענייני - ביקשת דוגמאות וקיבלת 10 דוגמאות לעצים שיכולים בקלות כן.. כן.. בקלות לשמור אותם בקוטר נוף של 3 מטר. ואחזור בשנית זו הייתה רשימה ששלפתי ללא הרבה מאמץ ולא מתוך האינציקלופדיה אלה מניסיון אישי ורק לצורך מתן דוגמא בדיון המעניין הזה.

כולי תקווה שאנשים שנחשפים לפורום המעולה הזה יבינו שיש יותר מגישה אחת ולא יקחו את הדברים שנכתבים/נאמרים על ידי כל מיני משתתפי פורום כתורה מסיני. קחו אחריות אישית על הפרויקט שלכם ותמיד תבצעו מחקר אישי. תופתעו לגלות כמה מידע קיים ונגיש ושונה ממה שנכתב פה לפעמים.

אנו נהנים מהגינה שלנו מאוד, כך גם האורחים שלנו ומניח שגם הלקוחות שלך שקיבלו גינה שככל הנראה שונה מאוד מהגינה שלנו... להבדיל ממך אני חושב שהנ"ל לא סותר אחד את השני אלא שפשוט מדובר בגישות שונות.
 

plastikon

New member
תודה על כל הפירוט

בהחלט דיון מעניין


אגב, תוך כדי חיפושים בנושא נתקלתי ב-2 דברים מעניינים:
1. אתר בלומה - אתר מדהים (בעברית) שמכיל המון פרטים טכנים, תמונות חלוקה לקטגוריות וכו', כולל אפשרויות חיפוש מתקדמות (לדוג' לפי רוחב במטרים).
(יש להם איזה בעיה בחיפוש שהוא לא תמיד מתחשב בפרמטרים שמכניסים לו... אבל מדי פעם זה עובד
)
בכל אופן, לכל עץ ניתן לראות בקלות באייקון ליד השם שלו מה הגובה והרוחב שלו.

2. חוברת "עצי ארצנו" של משרד החקלאות - מכיל הרבה תמונות של עצי ארצנו עם פרטים טכנים.
רובם נראים לי עצים די גדולים, אבל יש שם כמה רעיונות אפשריים גם לעצים ביתיים.
 

פלרית

New member
אפשר להוסיף לרשימה

עץ חבוש
וגם לנצל גדרות לפטל שמטפס וגפן.
 

גלמיש1

New member
אצלנו יש לימון ברצועה הצידית 3 מ. אבל צריך לגזום אותו תדיר

כל העצים האחרים, הגדולים, נטועים בחלקה הגדולה של גינה במגרש. והם מגיעים לגובה 3 קומות ונוף ענק של מטרים רבים, ומצלים על כל הצד הדרומי של הבית בקיץ. אפילו השזיף הפיסרדי אצלנו, שהוא בכלל שיח) כבר גבוה יותר מהקומה השניה.
בקיצור - נכון שאפשר לנטוע עצי 'בונסאי' ברצועות גינון צרה, אבל זה יהיה צפוף מאד ויהיה צריך לגזום אותם כל הזמן. וגם זה לא תחליף לחצר שאפשר לשבת בה ולהנות מהנוף והצל של העצים.
אפשר כמובן גם לקחת את כל המגרש ולבטן אותו מקיר לקיר, כמו שעשה דרעי בבית שבנה בספסופה. רק שאז אני רוצה להבין - בשביל מה לבנות בית? יש דירות יפות ונוחות מאד, עם מרפסות גדולות, הרבה אויר ואור, וזה זול בהרבה.
 

blondiegirl

New member
את מעוותת לחלוטין את מה שרשמתי

הרשימה שציינתי איננה בשום צורה רשימה של "עצי בונסאי". מדובר על עצים שבהגדרה אינם גדולים.
&nbsp
דבר נוסף, בשום מקום לא רשמתי שכל הגינון סביב המגרש חייב להיות מסוג העצים הנ"ל. נהפוך הוא - רשמתי שאפשרי לשלב בין סוגי העצים השונים (למשל כפי שאת ציינת שתילת עצים בעלי נוף משמעותי בפינה הדרום מערבית לצורך הצללה בימי הקיץ).
&nbsp
גם את וגם מיכל לוקחות מתגובתיי חצאי משפטים ומעוותות אותם לחלוטין. לא מתאים... תשמרו על דיון ענייני.
 

blondiegirl

New member
יש המון דוגמאות אבל זה נראה שלא יעזור כמה דוגמאות ינתנו פה

זה עדיין לא ישנה את דעתו של מי שמקובע על כך שלא קיימים עצים קטנים/בינוניים ושחייבים לבנות ב 2 קומות על מנת להינות מגינה נורמלית...
 
אני לא מבינה מה הויכוח בכלל? זו לא "דעתי" אלא עובדה בוטנית.

זו לא "דעתי" אלא ה"דיעה" של אגרונומים ושתלנים. אתם מוזמנים בעצמכם לפנות לכאלה, או לחפש במשתלות.
אני חיפשתי בכל קטלוג עצים שקיים בישראל.
אין עצים בקוטר 2 מטר אלא רק כמה זנים של ברוש מצוי (דמויי טוטם).
&nbsp
**מה שמצוין בקטלוגים כ"מרווח שתילה" משמעותו קוטר.
 
למעלה