בידוד תרמי לגג רעפים

orilevy1

New member
בידוד תרמי לגג רעפים

שלום,
אנחנו בשלבי טרום שיפוץ באזור עמקי הצפון ומעוניינים לבודד את גג הרעפים.
קיבלנו המלצה על חומר בשם BTI 450 המונח כשטיחים עבים בין קורות הגג.
חשוב לציין שאנחנו סובלים מאוד מבעיית חולדות וחומר רך ישמש להם מצע חביב ומזמין. לכן, אני מחפש חלופה לאפשרות זו.

מבחינת מראה הגג מפנים הבית - הכוונה היא לראות קורות עץ חשופות וביניהם לוחות מסוג נוטפדר (משתלבות).

האם קיימת אפשרות של הנחת פאנלים מבודדים (כמובן שיש לסגור את אזורי הבידוד החשופים באביזר מתאים ע"מ שלא יכנסו חולדות) ועליהם הנחה של רעפי חרס סטנדרטים?

תודה
 

בינא

Member
אתה מחפש את הפתרון שבתמונה המצורפת



 

גלמיש1

New member
פנל מבודד זו אופציה טובה.

אופציה אחרת היא מזרני צמד זכוכית. נדמה לי שחולדות לא יאהבו אותו, אבל כדאי לבדוק. .
 

בינא

Member
התקנות יריעות צמר זכוכית מתחת לרעפים פחות טובות


... מפנלים מבודדים והעבודה הכוללת מתיחת סלילי פלדה ברוחב 2ס"מ כל 40ס"מ (אחרת הצמר שוקע) לאורך כל הגג והכנסת היריעות בין האגדים, בין הרעפים לסרטי הפלדה, מייקרת את התקנת הצמר אל מעבר לעלות התקנת פנלים, אומגות או לטות ורעפים, מה עוד שהתקנת פנלים מחייבת הרבה פחות קונסטרוקצייה לתמיכתם כי הם עצמם קונסטרוקטיביים ויש חיסכון עלויות.
בנוסף, הפנלים גם אוטמים מחדירת מים ורעפים על צמר, נכנסות טיפות לצמר (לא קורה לו כלום אבל חלל הגג לח ולא יכול לשמש מקום אחסנה).
התקנת הפנלים לוקחת חצי יום לגג של עד 240מ"ר והתקנת יריעות לשטח כזה יכולה לקחת כמה ימים עד שבוע בכפוף ליכולת הנשימה של המבצעים וגודל הקבוצה.
קיבוע יריעות צמר זכוכית מבוצע לאחר התקנת הרעפים מלמטה והתקנת הפנלים מלמעלה ולכן קיצור משך הבצוע, שמירה על בריאות העובדים, יעילות בעבודה = חיסכון בעלויות...











 

plastikon

New member
יש גם חסרונות לפאנל מבודד (מתחת לרעפים)?

אולי מבחינת בידוד אקוסטי/אוורור?
&nbsp
מה בקשר לביצוע רעפים "קלים" (כגון שיינגלס, אונדווילה) על גבי פאנל כזה (מבחינת עלות ואיכות)? האם היית ממליץ?
&nbsp
(אני עוד לגמרי לא שם... רק מתעניין. יכול להיות שבלבלתי דברים לא קשורים
)
 

בינא

Member
אם היו לפנל מתחת לרעפים חסרונות, הייתי מציין אותם ולא ממליץ

לא מכיר חסרונות כי כל בתים שבוצעו כך, ישנים שהחליפו גג וחדשים שנבנו כך, מאוד מרוצים ואין להם בעיות.
רמת הבידוד גבוהה, גם תרמי נגד החום בקיץ ומניעת בריחת החימום בחורף וגם אקוסטי באזורים של שדות תעופה לא רחוקים של חיל האוויר ממנו סבלו מאוד בעבר.
תוסיף לכך חלונות אלומיניום עם זכוכית בידודית ברמה של יותר מ-4+6+4 (4 עובי זכוכית מינימאלי ו-6 מרווח מינימאלי במ"מ).
ריעוף קל ניתן לראות ב-3 התמונות של המבנה עם 3 גגות, שם בוצע חיפוי לוחות פח דמוי רעפים.
אין מה לבצע שינגלס = רעפי אספלט כי אלה "נמרחים" מהחום על הפנלים במרום לשמר את המרווח בינם לבין הפנלים שיוצרים זרימת אוויר מלמטה כלפי מטה והפנל איננו מתחמם כלל בקיץ*
* אמר לי מתקין דודי חשמל ושמש שלגגות עם פנל מבודד עם ובלי רעפים מעליהם, אין לו בעיה להיכנס ולשהות כמה זמן שנדרש גם בצהרי יום קיץ חם ואיננו מסוגל לשהות מעל 1/4 שעה בתוך גג רעפים בתנאים כאלה.
עלות/תועלת הטובה ביותר ללא שום ספק כי מחזיק שנים רבות... בטח שמעל 40 שנה לפי הניסיון שלי.
עסקתי בהחלפת גגות לכאלה בקיבוצים שהחליטו וקיבלו תקציבים להחלפת גגות האסבסט שלהם בפנלים מבודדים עם רעפים והתוצאות משביעות את רצון כולם...**
** אף פעם לא קרה בחברה קיבוצית שכולם היו מרוצים ממשהו...
 

plastikon

New member
לוחות פח לא מייצרים הרבה רעש בזמן גשם?

תודה על התשובה המפורטת.
לוחות פח גורמים לי לחשוב על נקישות בזמן גשם (כמו מרזב)... איך הרעש הזה נמנע?
&nbsp
באותו הקשר - על איזה שכבת בידוד אתה ממליץ (בפאנל המבודד)?
ממה שקראתי קלקר הוא מבודד תרמי טוב, אבל מבודד אקוסטי גרוע. עדיף צמר סלעים?
 

בינא

Member
בשאלותיך יש כמה מידעים ממש לא נכונים


1. לא מדובר על "לוחות" פח, אלא על יריעות פח יחסית דק שמקבל חוזק גדול כי מכופף בצורת רעפים ולכן ניתן לדריכה עליו ובגלל הכיפופים, האקוסטיקה שלו "משוכללת" ולכן דומה לזו של רעפי חרס.
בנוסף, יריעות הפח מחוברות עם ברגים ללאטות מעץ שאינן מעבירות רעש ולמעשה מעממות את רעשי הגשם ואלו מונחות על הגלים של הפנל. מרווח האוויר* (*האוויר שכלוא בכל החומרים הוא המבודד ולא החומר), המתקבל בין רוב שטח הפנל (מעל 90%) ליריעת הפח, אינו מקבל בכלל מכות והפוליסטירן (קל-קר) מונע קולות כלפי פנים ;
2. מירב הרעש שבני אדם שומעים מגשם חזק וברד, נובע מהרעש שנכנס דרך החלונות מפגיעה בחפצים, גגות קלים, גגות רעפים הנמצאים בסביבה ומהמכוניות שחונות בסביבת הבית ;
3. בתים עם חלונות עם זכוכית בידודית, לא יכולים לשמוע גשמים חזקים כמעט בכלל, אלא אם הנקישה היא ישירות על הזכוכית החיצונית וגם אז ישמעו קול עמום;
4. מי שמתקין מרזב מרובע בחתך עם זויות של 90 מעלות (לא המרזב האמריקאי מאלומיניום), שומע נקישות על הפח המגיעות מהנפילה על הזווית החוצה. לכן ההמלצה היא למרזבים מעוגלים או בעלי יציאה שרשורית כמו במוצא של המרזב האמריקאי, כי אז המים יורדים בסיבוב על היקף המרזב (מן סלסול כזה) ולכן אינם יוצרים רעש ;
5. לקל-קר כמו לצמר הזכוכית וצמר הסלעים יש אותו מקדם תרמי ואקוסטי!!!
ממש לא נכון שיש הבדל במקדם התרמי והאקוסטי. זו הטעיה שמתקבלת בגלל שמכרו הרבה שנים לאנשים שזכוכית מסוג "טריפלקס" היא גם בידוד תרמי וזו פשוט הטעיה(!). ל-"טריפלקס" שנקרא כך כי עשוי מ-2 שכבות של זכוכית עם שכבת דבר ביניהן (3 שכבות) אין בכלל מקדם תרמי! יש לו מקדם רעש כמו לזכוכית בידודית (4-6-4).
6. לבתי מגורים מומלץ להשתמש בפנלים עם קל-קר וההמלצה שלי היא לעובי של 10ס"מ +גל 3ס"מ (כמו שמפעל "פוליביד/מבנה דרום" מיצרים ויש עוד כאלה בארץ)
היות והמקדם שלהם מספיק גם נגד רעש מטוסים רגיל שלמעשה קיים כמעט בכל מקום בארץ...
7. פנלים עם צמר סלעים או צמר זכוכית משמשים גורמים מתועשים, הם הרבה יותר כבדים וקשים להתקנה, מקובל לבצע מהם קירות ותקרות מעל מתקנים שיש בהם סכנת שריפה כמו חדרי חשמל עם לוחות חשמל וטרנספורמטורים של חברת חשמל וכיו"ב... כולם עם אותו מקדם בידוד בכפוף לצפיפות החומר וכמות האוויר הכלוא. עלות התקנת הפנלים המבודדים עם קל-קר תהיה תמיד זולה יותר בגלל משקלם וובגלל שלא נדרשים מנופים להניפם על גג של 2 קומות ו/או המשאית המובילה יכולה להניף משטח שלם להנחה על קונסטרוקציית הגג בלי לגרום לקריסתו בעוד שלשני האחרים נדרש מנוף צמוד להתקנתם.
צמר סלעים סובל מבעיה נוספת...
אחרי 10 שנים הוא הופך לחול ממנו הוא עשוי ולגן יש ירידה באקוסטיקה שלו לאורך השנים, כי במהלך התקופה הוא מאבד חללי אוויר שהוא כולא... למרות שעקרונית, כמות האוויר לא משתנה בתוך הפנל... אך הוא יוצא החוצה מהקצוות.
 

plastikon

New member
תודה רבה על כל המידע

רשמתי לפני גם את הטיפ לגבי המרזב

&nbsp
לגבי היריעות - אתה מתכוון ל-"רב-רעף"?
האם היית ממליץ עליהם במקום רעפי חרס רגילים? (קראתי שזה מה שיושם בתמונה הנ"ל, אבל לא ברור לי אם זאת המלצה כללית ולטובת מי הפרש העלויות בסוף)
&nbsp
 

בינא

Member
ההבדלים בין רב-רעף לפח דמוי רעפים הוא במחיר ומהירות הישום

"פח דמוי רעפים" מיוצר גם בארץ, מיובא מטורקיה, מדרום אפריקה, אוסטרליה וסין בצורות רעפים שונות.
מגיע במידות של 2.40/120 או 90ס"מ רוחב ומחייב מעט חיבורים לאומגות או ללטות העץ ובגלל גודלו גם חזק יותר לדריכה והישום שלו מהיר ולכן העבודה עולה פחות, מה גם שאותם מסגרים שמתקינים את הפנלים והאומגות, יתקינו את הפח. ניתן לקבל בכל גוון "ראל" (לוח הגוונים העולמי לצבע על מתכות) שרוצים.
"רב-רעף" אומנם מצופה בחומר להקטנת הרעש, אך מיוצר כשורות של רעפים והציפוי שלו גרגירי, מה שגורם למראה מלוכלך מאבק, מהר מאוד. ההנחה שלו דורשת הרבה חיבורי ברגים לתוך לאטות מעץ ואם העץ עובד גם הכיסוי עובד איתו.
העבודה לישמו רבה ומיקרת, הוא גמיש יחסית לפח דמוי רעפים. צורתו אחת וגווניו מועטים.
למרות האמור, אינני שולל את רב הרעף הוותיק יותר למי שדווקא רוצה את צורתו. הוא פותח להחלפת רעפי השינגלס (רעפי אספלט), להשמה על גגות שיכולים לשאת משקל נמוך בלבד. על רב-רעף ניתן להניח קולט שמש למים חמים.
על שינגלס לא (יימס מהחום...).
בשתי השיטות, "רב-רעף" ו-"פח דמוי רעפים" הנחת הקולטים תבוצע על האומגות/לטות והרעפים יגיעו אליהם מכל הצדדים, יגנו ויסתירו את הצנרת מהקולט ואל הקולט וייתנו מראה של קולט כחלק מגג הרעפים. תמונה מצורפת בזה.

 

גלמיש1

New member
לוחות פח אכן מייצרים רעש גשם שמפריע לרבים.

אבל אם הפח מכוסה ברעפים מן הסתם הרעש הזה נחסך.
אפשר גם להשתמש בכיסויים אחרים, כגון שינגלז, אבל אלה כאמור לא מאפשרים את זרימת האויר החם מעלה שמתאפשרת מתחת לרעפים.
 

plastikon

New member
את מתכוונת רק ללוחות הפאנל עצמו או גם ל-"יריעות" הפח

שבינא הזכיר?

תמיד טוב לשמוע כמה דעות
 

בינא

Member
עם איזה עובי פנל? מה המילוי שיש לך איתו ניסיון? פנל עם גלים?

פנל שטוח ללא גלים?
מה עובי הפח של הפנל שאיתו יש לך ניסיון?
בביתי ובבית הסמוך אלי מותקנים פנלים וכשיורד גשם ממש חזק או אפילו ברד, זה נשמע כמו מאוורר של מחשב נייח = המהום חלש מאוד כי החומר המבודד הכלוא בין 2 פחי הפנל, נותן את הבידוד האקוסטי המצוין וכמו שלא שומעים רעשי רכבים, גם לא שומעים גשמים, אלא אם ממש ערים למתרחש בחוץ כשהכל שקט בתוך הבית...
אם הניסיון שלך הוא עם פנל של מחסן... לא מדובר בפנל כזה, כי פנל לגג מגורים בנוי אחרת, כבד יותר ומגן אקוסטית ותרמית הרבה יותר...
 

גלמיש1

New member
פנל למגורים - חזק ואיכותי

שמעו היטב את הגשם, עד שכיסיתי אותו במחצלות במבוק. זה עושה את העבודה יופי.
 

בינא

Member
פנל מגורים חזק ואיכותי...


זו תשובה אדריכלית...
אצלי בגג שלי יש גם פנל כמו שלך אבל כנראה שיותר איכותי משלך, כי אנחנו לא שומעים את הגשם...*
*מתחת לפנל יש חלל אוויר כלוא ולוחות גבס בתקרות שמכוסות עם צמר זכוכית בעובי 2" = 5ס"מ... אז אולי בגלל זה...
 
למעלה