סדק בטיח חוץ

סדק בטיח חוץ
עברנו לפני כמה חודשים לבית חדש באיזור השרון. בניה עצמית עם מפקח וקבלני משנה נפרדים (קבלן שלד שונה מקבלן הגמר). הבית מחופה מבחוץ בטיח (אני חושב שזה טיח אקרילי אבל לא בטוח)

ממש בזמן האחרון נפתח לנו סדק אופקי באורך של כ 10 מטר בטיח החיצוני, ראו בתמונה המצורפת (הסדק ארוך יותר, בתמונה רק שליש ממנו בערך). כנראה שהבית שקע קצת אחרי הבניה והטיח נסדק. אין בינתיים סימנים אחרים לשקיעה של הבית, לפחות לא כאלו שאני ראיתי, אין נזקים בתוך הבית ולא ראיתי משהו חריף אחר חוץ מהסדק הזה.

השאלות שלי:
- האם יש כאן מקום לדאגה שהבית שוקע ואולי לא ביססו משהו כמו שצריך? האם צריך לקרוא לקונסטרוקטור שיבדוק?
- אם השקיעה סבירה (אני יודע שנורמלי שבתים שוקעים קצת אחרי הבניה), והפגם קוסמטי בלבד, האם זה בר תיקון? הבנתי שאת הטיח האקרילי הזה אי אפשר לתקן, שמיישמים אותו במכה אחת בתהליך הבניה ואחר כך אם עושים תיקונים אז הם מאוד בולטים.

כן, יש לי מפקח, והוא אמר שהוא יגיע ויבדוק, אבל אני רוצה להתייעץ קודם.
 

Sanchez

Member
ברור שהוא יבוא לבדוק...
ומה זה יעזור ?
בדרך כלל ישנה סדיקה בשליכט בעובי של עשיריות המילימטרים ולפעמים אפשר לראות אותה נסגרת/נפתחת כתוצאה מהבדלי חום/קור (אפילו באותו יום בוקר/ערב), אבל כאן רואים סדק משמעותי הרבה יותר.
לפי דעתי הטיח תחתיו גם כן נסדק ולהערכתי בגשם הדבר יגרום לרטיבות בקיר גם בתוך הבית !
יתכן ובגלל שהסדק נמצא בתחתית הקיר החיצוני- לא תהיה השפעה על הפנים כיון שמדובר אולי על קורות יסוד באזור הזה. את זה רק אתה יכול לדעת לפי צורת המבנה.
&nbsp
אבל בוא נחכה ונשמע כאן מהמומחים הגדולים. להם בטוח יש תובנות מעשרות שנות נסיון...
 

בינא

Member
הסדיקה שרואים בתמונה איננה סדיקה קונסטרוקטיבית

זו סדיקה בציפוי החיצוני שבוצעה בו השלמה אל הפנלים החיצוניים שיושבים על ריצוף חיצוני שבוצע על מילוי (בניגוד לתקנות הריצוף החיצוני) ולכן שקע, כשהוא מושך איתו את הציפוי החיצוני כלפי מטה...
אין שום טעם להתעסק בזה עד סוף החורף.
התיקון, באחריות המפקח שלכם, צריך להיות בפירוק כל הפנלים לכל האורך, פירוק הריצוף הצמוד לקיר, הוצאת המילוי כולו כדי לגלות את הסדיקה בין הבטון החיצוני שמתחת לרצוף (אשר נפרד מקורת היסוד) לבצע איטום עם חומר רציני לכל אורך הסדיקה, לבצע הגבהה של בטון לכל האורך עם הפרדה מהמבנה שתעלה אל מעל גובה הפנל, החזרת הריצוף על מדה עם מוסף איטום לתערובת בהדבקה ולא על מילוי על טיט וכנ"ל את הפנלים והמשך...
...הכנסת פרופיל אלומיניום מפריד בין הציפוי החיצוני של המבנה לפנלים, אשר יחובר לקיר המבנה או לבטון רצפת המבנה ואז הדבקת הפנלים מחדש מתחת לפרופיל האלומיניום ואיטום לכל האורך ביניהם.
 

Sanchez

Member
תיאור מאוד מעניין...
אתה נותן כאן מפרט מאוד מעניין לאיך כל העסק אמור להעשות ואני באמת ובתמים מאמין למפרט שנתת...רק מה... אני לא ראיתי ולא שמעתי על מישהו (בסביבתי) שנקט במפרט כזה ואצל אף אחד לא ראיתי סוג כזה של סדק...ואני מאמין שאצל כולם המבנה/שבילים שוקעים בצורה כזו או אחרת.
 
קודם כל תודה על התשובה
אני חושב שמהמידע הדי מוגבל שאני סיפקתי כאן, אתה נתת כיוון חשיבה מאוד מעניין.
&nbsp
איטום סביב הבית נעשה, ונעשה בצורה טובה. אבל, היתה לנו חדירת מים מהמשקוף של דלת הכניסה שלא נאטם, והמים זרמו ישירות אל מתחת לריצוף החוץ בנקודה שהיא באמת קצת גבוהה יותר טופוגרפית מהמיקום של הסדק הזה. עכשיו כשאמרת את זה, אני חושד באותה זרימה של מים שאנחנו יודעים שחדרו מתחת לריצוף בדיוק שם, ואולי שיקעו אותו קצת ועשו בדיוק את מה שאתה אומר.
 
למעלה