מזגן מיני מרכזי - החום עולה לתקרה והחדר לא מתחמם. פתרונות ?

  • פותח הנושא mbp9
  • פורסם בתאריך

יוסיזיו

New member
בהנמכת תקרה בדירות אי אפשר לעשות תעלה ליניקת אויר מלמטה,

פשוט כי אין מקום ותפסיק לתת רעיונות לא ישימים ,נהיית מומחה אני רואה.
אתה משווה את ישראל לחו"ל? ,בוא תלמד עוד משהו אם כבר חו"ל,מערכות חימום בחול פליטת האויר החם מלמטה !! ליד הפנלים.
למה לא עושים בארץ? כי הרוב זה לקירור .
יצא מזגן רצפתי מיוחד תוצרת יפן,בקירור הוא מוציא את האויר מלמעלה ובחימום הוא מוציא אויר במקביל לרצפה, עכשיו רוץ לספר לכולם סקופ.
תריסי האויר המאורכים הפשוטים והזולים הם אלו שזווית הזריקה קבועה 15 מעלות ואלו נקראים תריסי דקורר.
תריסים עם מכוונים יש בתריסי סלוט ויש גם דגם חדש של A.C.P שהוא לקירות גבס ובחזית דומה לסלוט ומאחור מכווני אויר גדולים מאד שניתן לכוון זויות פיזור אויר.
 

chipopo4

New member
תשובות

יוסי נשמה יקרה,
קודם כל אוהבים אותך.
אני אתייחס לגופו של עניין -
1. ניתן לעשות תעלת אוויר עם הנמכה - אני אשמח להדריך אותך איך מבצעים זאת, אנא צור קשר בפרטי (מוזמן לביתי לראות איך זה עובד).
2. כמו שתיארת בסקופ על הדגם החדש - יציאת אוויר מלמטה לא מהווה יתרון מחץ, כמו שאתה קצת מכיר אוויר קור נוטה לרדת למטה. אז גם עם תריס עליון האוויר יהיה בעל נטייה לרדת למטה.
3. תמיד שמח ללמוד מימך ונהל דיונים עניניים!

בברכה,
נירו
 

Sanchez

Member
נדמה לי שקיים כפתור I-FEEL...
שמייתר את כל ענין מיקום האויר החוזר.
או שטעיתי במשהו ?!
 

יוסיזיו

New member
הצחקת אותי ,להדריך אותי במיזוג אויר?? אני מלמד אחרים בקורסים

רק לפני זמן לא רב שאלת אותי שאלות בסיסיות בנושא.
הבן שלי הוא מהנדס מיזוג אויר ואני עוזר לו בתכנון מערכות קטנות וגדולות.
תאמין לי שבמעל 50 שנים במיזוג אויר עשיתי עשרות עבודות בפרוייקטים
משוגעים,גם מיני מרכזי שבקיץ זורק אויר מתריסים עליונים ובחורף מתריסים תחתונים ועם מערכת אויר חוזר מתהפכת אבל זה בבתים פרטיים שתכנון הקירות נעשה בשלבי תכנון הבניה.
או בבית שתריס אויר החוזר ממוקם קרוב לרצפה ורוחב תריס 1.5 מטר בגובה 25 ס"מ והקיר הוא קיר כפול עם אותו חתך.
זריקת אויר מקרוב לרצפה נותנת חימום מקסימלי מהתפשטות החום כלפי מעלה .
שוב בדירות סטנדרטיות אין מקום לקיר כפול בעומק מספק למהירות אויר תיקנית וכשאתה עושה קיר שכזה ופתח האויר בגודל המתאים זה איננו מספיק כי חתך התעלה קטן מאד וגורם להפרעות בזרימת אויר ומהירות אויר גבוהה מאד.
שטח חתך התעלה צריך להיות כשטח תריס האויר כלומר אם התריס 60/60 תוכל לעשות תעלה ברוחב פרוזדור של 90 אבל עומק חייב להיות 40 סמ.
אלו חוקי מיזוג האויר אין מה לעשות ואם עשו אצלך שלא במידה הזו זה לא תקין,יעבוד כן אבל לא בתנאים שתוכנן לעבוד מראש ולתת הספק נקוב ובתנאי הבדיקה שלו.
סע לארה"ב לבתים ותראה איך מתכננים מיזוג אויר וחימום,פתחי המיזוג אויר בחלק העליון של הקיר ופתחי החימום בחלק התחתון צמודים לפנלים, רוב הבתים מעץ ויש רצפה מוגבהת ותקרה מוגבהת לתעלות האויר נפרדות לחלוטין.
וכן שם מאד נפוץ מערכות מיזוג אויר בספיגה שעובדות על גז טבעי ללא מדחסים כשהחימום הוא ישירות במבערי גז בגלל הקור העז ששורר שם בחורף ומזגן אפילו האינוורטר הכי משוכלל לא מתפקד, ואם תרצה לשמוע על מערכות כאלו פנה אלי,למדתי עליהם שם והנקודה היהודית במערכות אלו שהממציא הוא בשר מבשרנו אלברט איינשטיין שהיה למעשה טכנאי קרור ויש אצלי העתק קלף של רישום הפטנט שלו עם הכותרת א.איינשטיין מערכות קרור.
 

chipopo4

New member
טכנולוגיות קירור וחימום

אני מכבד אותך מפאת גילך, עם זאת אין בושה ללמוד מאף אחד וזה בסדר האגו טריפ.
במסגרת הפגנת הידע, קצת בלבלת בדברים בחלק מהארצות קרות החימום מתבצע ע"י DISTRICT ENERGY.
לרוב, קירור בספיגה יכול להתבצע ע"י טורבינת גז ושימוש בפליטה המוזנת למערכת קירור בספיגה (ליתיום ברומיד וכו'). שריפת גז טבעי באופן ישיר לא תמיד כלכלית בהשוואה לפתרונות אחרים. (אם תרצה להרחיב את הידע בתחום, פרסמתי מאמר אקדמי בנושא במסגרת עבודת הדוקטורט שלי).
וכן אני חולק עלייך בחלק גדול מהמקרים על חיונית מערכת VRF שאתה ממליץ לאנשים שלא לצורך.
בברכה,
נירו
 

יוסיזיו

New member
קירור בספיגה לא רק בליתיום ברומיד,מערכות ביתיות עושות

שימוש במים ואמוניה ,הן כלכליות במקומות שיש אספקת גז טבעי זול ולא בארץ.
זו גם המערכת שפיתח אלברט אינשטיין ואתה מוזמן לקבל פרטים עליה.
בארץ הרכבתי מערכות כאלו באותם מקומות בהם לא הייתה אספקת חשמל בהספקים גדולים ונדרש מבעלי המקום תשלום גבוה להנחת תשתית מתח גבוה ושנאי ,או גם כמו בצד הלבנוני של הגבול במחנות האו"ם בהם הזנת החשמל מגנרטורים ללא אפשרות התקנת יחידות עם מדחסים גדולים.
לגבי יחידות ה VRF הן מומלצות למקומות בהם אין אפשרות התקנת יחידות מעבה מחוץ לבית (לא כמו אצלך) או שמגוון יחידות הפנים מתאימות יותר לעיצוב הפנים של הבית מבלי להתפשר על הנמכות גבס גדולות כמו שביחידות שעשית אצלך,כל אחד לפי רצונו וכיסו מה גם שהשימוש ביחידות VRF זול הרבה יותר ממזגנים רגילים,מערכת רגילה בהספק מלא עובדת על COP בין 4 ל 5 ובשימוש חלקי כמו שברוב הבתים מגיעה ל 7-8 וזה מוכח לא מצרכן אחד ,מעשרות.
כמו למשל דירה של מספר חדרים שאין אפשרות להתקנת מעבים בחוץ אלא במיסתור כביסה, הצרכן רוצה ובצדק מזגן בכל חדר,תתקין מספר מעבים במגדל במיסתור הכביסה ? הפכת אותו לתנור ולמייבש כביסה הכי טוב,סיוט של ממש למזגנים.
ובתקופה הקצרה מאז שאלת ובדקת על מזגנים נכנסו חברות חדשות לשוק עם מחירים שההפרש בינם לבין יחידות מיני מרכזיות אינוורטרים הוא קטן מאד וכאמור עם יחידות פנים קטנות וצרות שאין במזגנים רגילים ואפשר להתקינם מבלי ליצור ארגזי גבס או תעלות בולטות.
קח את האותיות הקטנות בקטלוגים,הספקי הקרור הנתונים נמדדים ונבדקים בתנאי חוץ של 35 מעלות !! במיסתור הכביסה בהפעלת מזגן אחד אתה עובר את ה 45 מעלות,תעשה על זה עבודת דוקטורט ותראה מה היא נפילת ההספק ,עליית זרם העבודה של המזגן ,ומה הבלאי המואץ של המדחס.
רק שתקבל קנה מידה,אצל הבן שלי שהוא מהנדס מיזוג אויר בדירה שהוא שכר עד לבניית הבית יש 4 מעבים במיסתור כביסה, בקיץ הפעלנו לבדיקה,בחוץ 31.8 מעלות ,מזגן אחד דגם 28 תדיראן הופעל,תוך 5 דקות הטמפרטורה במיסתור 49 מעלות,הפעלנו מזגן שני קטן (10) הטמפרטורה זינקה ל 55 מעלות,הפעלנו שלישי הגענו ל 59 מעלות,על הרביעי ריחמתי ולא הפעלתי.
היות והדירה שכורה ולזמן קצר לא איכפת לו .
עכשיו כשלוקחים יחידה אחת של מיני VRF מצמידים את המעבה לשלבי המיסתור כך שכל החום יפלט החוצה או מתעלים בתעול קצר של כ 20 ס"מ את האויר למיסתור.
אפילו קרה לי מקרה ששלבי המיסתור פנו כלפי מעלה,ללא רוח בחוץ האויר החם עלה לחזית המיסתור ומעל גובה המעבה הוא נינק למיסתור בחזרה והעלה טמפרטורה והיינו צריכים לפרק שלבים ולהפוך אותם לזריקה כלפי מטה כדי שלא יווצר קצר אויר.
כך שלא מה שרואים בעבודות דוקטורט הוא מה שקורה במציאות בשטח.
 

Sanchez

Member
נירו...
נושא ה VRF כנראה יקבל תפנית בתקופה הקרובה וזה מכמה סיבות...
הראשונה, היא התחרות הגוברת בתחום יבוא המערכות הללו.
השניה, היא שיותר ויותר בעלי מקצוע נכנסים גם לתחום ה VRF (מכיון שיש שם המוווווון בשר וזו גם הסיבה שממליצים על המערכות הללו כל כך).
מהסיבות הללו ומסיבות נוספות, המחירים יתחילו לזחול כלפי מטה ויתכן שבעתיד הקרוב המערכות הללו יהפכו ל"נגישות" יותר לעמך ישראל.
כבר היום ניתן להתקין מערכת יפנית מכובדת במחירים סבירים/הוגנים. האתגר זה רק ליפול על מתקין הוגן ! זהו !
 

Sanchez

Member
אולי יעזור אם תצלמי תמונה או שתיים מהפתחים אצלכם ?
ככה נוכל להבין אם אפשר להחליף במשהו מתאים יותר.
 
למעלה