שיחה או ווטסאפ לעיתים רחוקות עם מנהל העבודה באתר הבנייה.

roni33333

New member
שיחה או ווטסאפ לעיתים רחוקות עם מנהל העבודה באתר הבנייה.

שלום רב,
האם מקובל לתקשר עם מנהל העבודה באתר הבנייה של דירה שנקנתה?
התקשורת היא פעם ב... רק שמתעורר ספק לגבי העבודה.
תודה,
רוני
 

רשר

Well-known member
מנהל
בעקרון מנהל העבודה באתר מקבל הנחיות מהיזם לא מדיירים

https://www.civileng.co.il/מנגנון-תיאום-שינויי-דיירים-הכרת-השלבים-והתנעת-התהליך

לא ההית רוצה שמנהל העבודה יוסיף או יגרע בדירת שכנך על חשבונך בלי שהיזם, אדריכל, מהנדס,,, ידעו על כך לכן אל תעקוף את שרשרת הניהול באתר למרות שהפעלת השרשרת עולה לדייר כסף יקר כי בסוף התוצאה היא בית משותף ורווח של אחד מגיע על חשבון השכן,
דוגמה לשרשרת קלוקלת:
נדרשתי להרים בריכה לקומה 14 בפתח תקווה - הדייר הבטיח שדיבר עם מנהל העבודה והכל בסדר, פנינו ליזם שהפנה את השאלה למהנדס שאישר שאכן מנהל העבודה העלה את השאלה בזמן בנית השלד וניתן אישור, למרות זאת הסתבר שהניקוז לא הותאם והשכן מלמטה סבל רטיבות עד שבוצע שינוי בניקוז לאחר הפעלת הבריכה,
 

בינא

Member
הטלפון היחיד שניתן להיות אליו בקשר לדירה שנרכשה מיזם הוא...

...עם נציג היזם האחראי על קשרי לקוחות.
מי שמנסה "לעקוף" את שרשרת הניהול, סביר שיסתבך עם תשלומים נוספים, עיכובים במסירה ויגלה שכל מה ש"סיכם" עם מי מהעובדים באתר, איננו בר אחריות של אף אחד.
אינך רשאי לבקש או לתת הנחיות למנהל עבודה, אם של קבלן משנה ואם של הקבלן הראשי ו/או למהנדס הבצוע ו/או לקבלן, אלא אם כן הוא היזם שאיתו חתמת הסכם וגם זה באמצעות נציגו או עורך הדין המיצג אותך מול היזם.
רבים וטובים נפלו חזק מאוד על ה"קשרים המקצרים" האלה.
ראו הוזהרתם!!!
גילוי נאות: הכותב הינו עד מומחה ובור מוסמך לנושאי בניה ותשתיות וכותב בשל ניסיונו הרב באתרי בניה למגורים על שלל בעיות ה-"תקצורת" הקיימות באתרים אלה, עד כדי הגעה למצבים של הפסקות עבודה בדירות, איומים של 2 הצדדים, תביעות הדדיות וכיו"ב שמהן מרוויחים והרבה, רק עורכי הדין.
 

בינא

Member
הסבר נוסף: כדי שעבודות בניה יצאו לפועל, נדרש תכנון...

ללא תכנון לא יכול להיות מעקב או מידע למעורבים בפרויקט מדרגת המנכ"ל, דרך מהנדס חישוב הכמויות, מנהל הפרויקט, החשב/גזבר החברה, מהנדס הבצוע, אשר רק הוא מוסמך לתת הנחיות והוראות לקבלנים המבצעים בפרויקט*
* גם מנהל הפרויקט איננו נותן הנחיות והוראות לקבלנים ובטח שלא למנהלי העבודה שלהם.
הסיבות לכך רבות וכוללות פתרונות טכניים משולבים בין בניה, לחשמל, אינסטלציה ומערכות, בעיקר במבנה מגורים של דירות בהם שינוי בדירה אחת יכול לגרור צורך בשינויים בכל הדירות שמתחת ואף מעל, תוספת זמן בצוע, תוספת עלויות ועוד ;
כל שינוי מחייב תאום עם כל גורמי התכנון לפני הבצוע ואלה כוללים בראש ובראשונה את האדריכל ו/או הצתכנן של שינויי דיירים שממונה ע"י היזם ומתואם עם האדריכל והקונסטרוקטור, מתכנן אינסטלציה, חשמל, מזוג אוויר ומערכות.
מי שאיננו עובד בענף, לא יבין כמה מסובך להתעסק עם שינויי דיירים ותקצר היריעה...
אז עשו לעצמכם טובה...
אל תדברו עם העובדים בכל הרמות בשטח, אלא רק עם מי שחתמתם איתו הסכם או נציגו הרשום, כי אחרת "תאכלו אותה" בענק!
 

roni33333

New member
חס וחלילה לא לעקוב לחלוטין אף אחד.

שאלתי מאוד ברור את מה ששאלתי!
האם מקובל\מותר לפנות למנהל העבודה באתר, על מנת לשאול על ביצוע שטרם נעשה ושולם עבורו. לצערי , כל כך הרבה דברים נופלים בין הכיסאות במדינה היפה שלנו.

תודה למשיבים ובכבוד רב,
רוני
 

בינא

Member
התשובה היא לא!

אין לכם מה לשאול על מה שלא בוצע עדיין, גם אם שילמתם עבור זה, כי הבצוע מותנה בהרבה גורמים ומבנה או דירה בתהליך בניה, יסתיימו בסוף וגם מה ששילמתם עבורו יבוצע...*
*בתהליך הבניה מבוצעת מסירה ראשונה שמטרתה לרשום את כל הדברים שעדיין לא בוצעו או בוצעו לא נכון או לא טוב. את הרישום מבצע נציג הקבלן שמקבל אתכם בדירה. אז יש את המקום לרשום אם משהו ששולם עליו חסר.
בכבוד רב לשואלת.
 
למעלה