בקשה לחוות דעת על סקיצה לבית על גבעה עם נוף

Natasha777

New member
בקשה לחוות דעת על סקיצה לבית על גבעה עם נוף

שלום לחברות וחברי הפורום ואורחים מזדמנים,

אנחנו: זוג + 3 (שצפויים להיות להערכתנו בגילאי תיכון עם סיום הבניה) + חתולה.

המגרש: 490 מ"ר (פרופורציות ריבועיות) על גבעה בישוב באזור הכרמל.
קיים שיפוע הדרגתי-ליניארי עולה של כ-6 מטרים מגבולו המזרחי הנמוך של המגרש (שממנו רחוב הגישה למגרש) – לגבולו האחורי הגבוה (מערב).
כשעולים למרכז המגרש - כ-3 מטרים מעל גובה המדרכה - נשקף לכיוון מזרח נוף פתוח לגבעות הרים ומרחבים ירוקים (חורש טבעי); גגות הרעפים של הבתים מעברו השני (הנמוך) של הרחוב נראים כמסתיימים בקצה התחתון של שדה הראייה כאשר עומדים בגובה זה – ולכן הם אינם מפריעים למבט אל הנוף;
לאור נתונים אלה המתכנן ואנחנו חושבים כי נכון יהיה למקם את ה-0.00 של קומת הכניסה בערך בגובה זה.

מגרשים שכנים: הבתים ברחוב כבר בנויים.
מזרח – כאמור שורת בתים נמוכה (אחרונה ביישוב) מעברו השני של הרחוב.
צפון ודרום - מגרשי שכנים הממוקמים בקווי הגובה של המגרש שלנו. בית השכן הצפוני נמוך יחסית ומהמגרש שלנו לכיוונו רואים בעיקר צמחייה ושמיים.
מערב – קירות תומכים סמוכים בגובה מצטבר של כ-8 מטרים שמעליהם בית שכן. בשל הטופוגרפיה די נחסמת הבריזה האופיינית לכיוון זה.
יש לציין כי ע"פ התב"ע המרחק בין גבולות המגרש הצידיים (צפון/דרום) לקווי הבניין הוא 4 מטר.

הבית - צרכים וחלוקה:
בעקבות ניתוח מעמיק של הצרכים והשינויים הצפויים בעתיד הקרוב והרחוק (עד כמה שניתן לחזות...) – זה המפרט שהתווינו:
1. קומת מרתף – סטודיו לאמנות (כ-55 מ"ר, כולל ממ"ד וח.שירותים). הרצפה תהיה מעל גובה המדרכה, כך שנכון אולי יותר לכנות קומה זו "חצי-מרתף".
2. קומת כניסה – תכלול סלון-מטבח-פ.אוכל, ח.שירותים, ח.הורים, וח.עבודה/אירוח (שהכרחי מבחינתנו בקומה זו, גם במחיר של תכסית גדולה יותר ושטח חצר מצומצם באופן יחסי).
3. קומה עליונה – מערך של 3 חדרי שינה לילדים - שניתן יהיה להסב בעתיד את חלקו ליחידת דיור עצמאית או את כולו ל- 2 יחידות דיור עצמאיות של כ-40 מטר כ"א (עבור הבנים, בעתיד), עם כניסה נפרדת ומרפסת משמעותית לכיוון הנוף.

עקרונות מנחים שהתווינו למתכנן:
פתיחות מרבית לנוף, פשטות, נגישות (אופציה עתידית למעלון חיצוני לקומת הכניסה ממפלס החניה/המרתף) גמישות ומודולאריות; וגם: התאמה להרגלים ולרהיטים ישנים ואהובים מביתנו הנוכחי (לדוגמה: פינת אוכל ריבועית מעץ גולמי, 2 "מיטות שיזוף" נמוכות מעץ שתורמות לתחושת נופש במרכז הבית).

התחשבות בקרינת השמש:
הנוף נמצא בעיקרו במזרח (עם הטיה קלה לצפון), ואנו מודעים לכך שהפרגולה המיועדת למזרח לא תספק במהלך הקיץ הצללה אופטימלית לפתחים הגדולים המתוכננים בצד זה בשעות הבוקר; מבדיקה שערכנו היא כן צפויה להיות אפקטיבית לאחר 10:00 בקיץ, לא לפני כן. יחד עם זאת אנחנו מוכנים לשלם את מחיר הקרינה הזו – כדי לקבל מקסימום נוף.
לגבי החלונות בצד דרום קיימת התלבטות אסתטית באשר לאופן ההצללה (קרניז/גגון תלוי).
מצד מערב לא צפויה בעיה בשל ההצללה שיוצרים הקירות התומכים הגבוהים הקיימים בצד זה.

שלב תכנוני:
המתכנן אמנם עובד על 3 הקומות כמכלול אך חשוב לו שנאשר את מתווה ק.הכניסה לפני שיציע תכנון מפורט של הקומות האחרות. מבין החלופות שהציע מצאה חן בעינינו זו המצורפת (כ- 145 מ"ר) - למרות מספר חסרונות פוטנציאליים (מינוריים יחסית, מבחינתנו) שזיהינו [לדוג': ח.שירות צר ללא יציאה לחצר, מיעוט מקומות אחסון במטבח למרות כוונה לשלב ארונות מטבח גבוהים, ריחוק רב בין אזור החניה למטבח, פתחים שאולי גדולים מדי בחלל הציבורי].

בנוסף צרפנו את קווי המתאר הכלליים לק.המרתף והקומה העליונה (גרסה זמנית, צפויים שינויים, המרתף עשוי להיות קטן יותר) – כדי להמחיש את הרעיון הכללי של מבנה הקומות ופריסתן במגרש. לפני שאנחנו חוזרים למתכנן למקצה שיפורים נשמח לשמוע (לקרוא, יותר נכון) את דעתכם לגבי סקיצת קומת הכניסה, בדגש על נושאים טעוני שיפור.

תודה מראש למשיבים –
ושנה טובה ומאושרת לכולם
 
דעתי

ראשית יש כאן תכנון טוב.
חלוקת חללים נכונה, ניקיון, והמשכיות של קירות.

הדבר היחיד שהייתי מנסה לעשות זה להחליף את המטבח עם הסלון,
כאשר פינת האוכל תמוקם באמצע. ככה יתקבל סלון גדול.
את המטבח הייתי עושה בצורת ר, כאשר הכיור והכיריים יהיהו על הצלע הדרומית,
ומוסיף אי במקביל לצלע המזרחית (ארונות) כאשר הישיבה פונה לכיוון מזרח.


בהצלחה
 

גלמיש1

New member
שלום לכם


קודם כל סחטיין על ההודעה המושקעה - ככה מעלים שאלות לפורום!

רואים את ההתיחסות הרצינית וזה דבר חשוב מאד בפרויקט כזה.

עדיין חסר לי מיקום הבית מבחינת איזור - ההר הגבוה, מישור החוף, הנגב...? זה משמעותי מבחינת התיחסות אקלימית.
וגם הסבר על סוג הישוב המדובר - קיבוץ, שכונה עירונית וכו.

ממבט ראשון - תכנון הפנים יפה וניכר שיש פה יד מקצועית ורצינית.
מאותו מבט - תכנון החוץ עגום (לדעתי) וכל ההתיחסות למה שמחוץ לבית לקוי מאד.
אבל - שאפו על 'הטמנת' החניות מתחת לחצר (מקווה שאתם מודעים לעלויות)

בבחינה מעמיקה עולות אצלי כמה שאלות :

1. האם באמת החלטתם לוותר על גינה?
האם מספיקה לכם חצר שהיא רצועה ארוכה שעיקרה מרפסת מרוצפת?
מה שנשאר בצד המערבי זה פס דק של גינון נמוך (כדי לא להסתיר לכם את הנוף) שגם הוא מוגבל בגלל החניה שמתחת.
בצפון נשארה חתיכת חצר נחמדה אבל היא די מנותקת מהבית.
וכל השאר שבילים שבילים וקירות תמך.....
מזה שהכנסתם את החניות מתחת לחצר ניכר ששטחי החוץ חשובים לכם. אבל בכל יתר התכנון - זה ממש לא ניכר .
שני האלמנטים שמחסלים לכם את הגינה הם:
א. תכסית הבית גדולה. לטעמי יש פה חללים גדולים מאד מעבר לצורך, שאפשר לצמצם קצת ועדיין לחיות ברווחה גדולה.
ב. סידור לא נכון של שטחי החוץ שנשארו, זלילתם ע"י שבילים מתמשכים לשוא, ע"י קירות תמך שחותכים את החצר באמצע, מרפסת של 12 מ"א, ועוד אחת שספק אם יהיה בה שימוש וכו.
אני מציעה לשקול שנית, באופן כולל ומעמיק יותר, את הנחיצות של כל האלמנטים הללו, ואת הנחיצות בגודל השטחים הנדיב מאד, ולבדוק האם ניתן להגיע למשהו יותר מאוזן מבחינת יחסי פנים-חוץ.
אני מניחה שישבתם עם האדריכל ובניתם פרוגרמה של מה חשוב לכם שיהיה בבית ובאילו גדלים, נכון? האם עשיתם את זה גם לחוץ? זה הזמן לשבת ולחשוב מה אתם רוצים שיהיה לכם בחוץ. איך חלמתם את הבית הזה מבחינת המרחב החיצוני שלו. נדמה לי שזה לא מה שקיבלתם פה


2. שבילים וכניסות : למה למתוח את הכניסה לקומה העליונה סביב כל הבית שלכם? קודם כל יצרתם גישה מאד לא נוחה לקומה העליונה, מאד לא נוחה למשתמש.
שנית - הרגתם לעצמכם כל טיפת פרטיות!
שלישית - אכלתם את הגינות.
אני לא רואה את הנחיצות של זה!

3. אם כבר אתם יושבים על מדרון ויש הפרש גבהים של קומה - למה לא לנצל את זה לטובת חצרות במפלסים השונים? כלומר - יש לכם קומה שניה, ויש לכם חצר במפלס הקומה השניה - אבל כאן הם לא מחוברים! קצת אבסורד - לא? יכולתם לקבל קומה שניה שתהנה מחצר צמודה משלה (מערבית או צדדית) תוך הפרדה ושמירת פרטיות לכל אחת מהקומות. זה רק מצריך התיחסות נכונה ותכנון מתאים (הן של קומת הקרקע, והן של ק"ב) .

4. מרתף - יפה שיש כניסה ישירה ונוחה למרתף. אבל - לא ברור לי למה יש למרתף רק חלון אחד וגם הוא במיקום של הכניסה ופתוח אל כל שבילי הגישה שלכם. שוב - אין פרטיות. אז נכון שמדובר בסטודיו לאמנות, ובכל זאת... מציעה לחשוב איך מוסיפים חלונות למרתף, הן לטובת עוד אור ואויר, הן לטובת פרטיות במקרה הצורך.

5. הכניסה לבית - אישית אני פחות מתחברת לכניסות מאד צדדיות וחבויות. בעיני הכניסה כאן 'עמוקה' מדי. הייתי מוציאה אותה קצת החוצה.

6. תרשו לי להתערב אתכם שכסאות הנוח לא באמת יעמדו שם בלב החלל, שבעויים עד חודש גג! הם ישבו שם לראווה, ואחרי זה יעופו החוצה. כאן הם נראים כמו מוצג מוזיאלי ומהווים מכשול שיאלץ אתכם לעקוף אותם 30 פעם ביום. וכמובן - יהיו חסרי שימוש. ותרו על הפנטזיה הנחמדה ושימו אותם במרפסת היפה שלכם. שם אולי יהיה בהם תועלת. ובתמורה תוכלו לצמצם קצת את המרחב הציבורי הפתוח.

7. עוד נקודות למחשבה - האם באמת יש צורך בשני חדרי רחצה מלאים בקומה? האם לא מספיק חדר שירותים בצמוד לחדר הארוח? הרי יש עוד חדרי רחצה למעלה ולמטה ובכל הכיוונים.... זאת שאלה שרק אתם יודעים לענות עליה בהתאם לצרכים שלכם...

8. מהו חדר השרות? חדר כביסה? אם כן - אז הוא צר מדי, וצפוף להחריד. חדר כביסה מצריך מרחב תנועה, התכופפות, סיבוב, עם גיגית בידיים... וכו. הוא לא יכול להיות כוך צר שכזה. בנוסף - רצוי מאד לתת לו יציאה לחצר וגם כיור בחדר.

9. חדר הורים - עוד מרחב גדול מאד שלא ניכר שיש לו איזה שימוש או צורך. לטעמי אפשר לצמצם אותו קצת.
לא חושבת שיש צורך ב 3 כיווני אויר. לא יודעת מה תראו מהחלון המזרחי שם, (מצריך די הרבה גמישות בצוואר) האם באמת תראו ממנו בדל נוף? ולמה צריך את החלונות הצפוניים שנמצאים בגב המיטה?
תחליטו איפה באמת כיוון הנוף המועדף עליכם בחדר הורים (כולל שיקולי פרטיות, שמש וכו) ותפנו לשם חלון גדול. ותעשו עוד אחד קטן כדי שתהיה זרימת אויר. וזהו.
אהבתי מאד את הארון הארוך שמייצר מחסום אקוסטי לרעשי המטבח!
מאידך - אתם עלולים לשמוע בחדר את רעשי התרוקנות האסלה ורעש המים בצינור הכיור. לכן מומלץ שלא יעברו צינורות מים/ביוב בקיר של חדר שינה, אם אפשר. מה שאומר להפוך את כיוון האסלה (קצת בעייתי בסידור הנוכחי) .
הצעתי - להחליף בין המקלחון לאסלה. ככה תקבלו מקלחון גדול וכייפי מאד! והאסלה תעמוד בתוך נישה משלה וקצת מוסתרת, (ואז אולי לא חייבת סגירה...?)
בכל מקרה יהיה טוב לעבות את הקיר שבין שני החללים לטובת השקט בחדר הורים.

10. אם כבר מדברים על ח.הרחצה אז בעית הצנרת חמורה יותר בצמוד לחדר הארוח. שם צריך להפוך את כל תכנון האמבטיה, מעלה מטה, כדי שהצנרת לא תהיה על הקיר המשותף.

בינתיים
 
שאלה מצוינת ברמה נדירה!!! תשובה מצוינת, כרגיל.

נהניתי

&nbsp
ואני מסכימה עם כל מילה שגלמיש1 כתבה לגבי החצר הקרועה לגזרי גזרים. (לפעמים אחרי שהכל יצוק מביאים אותי ומצפים שאעשה קסמים עם כל המדרגות וקירות התמך האלה... וזה קשה עד בלתי אפשרי). זה הזמן הנכון לא לעשות את מה שמשורטט שם ולשנות הכל.
אני הייתי מתכננת את כל החלוקה החיצונית אחרת, אבל זה דורש מחשבה מחודשת על הפרוגרמה.
&nbsp
&nbsp
 

Natasha777

New member
תודה והתייחסויות

תודה רבה רבה לאוהד, מיכל וגלמיש – אנחנו מעריכים מאד את ההתייחסויות שלכם והנכונות להעיר ולהאיר את עינינו (כמו גם של רבים אחרים).

חלק מהדברים שהוזכרו בתגובות - כמו הרעיון של אוהד לשקול שינוי מיקומים בחלק הציבורי והביקורת של מיכל וגלמיש על היחס שבין שטח התכסית הגדול לשטח החצר המצומצם יחסית - עלו בחשיבה המשותפת שלנו עם המתכנן.

נתייחס כאן לחלק מהשאלות המהותיות שהועלו:

החלפה בין מיקומי המטבח והסלון:
אנו מעדיפים שהמטבח לא יהיה גלוי לגמרי מאזור הסלון, ולכן העדפנו למקמו במעין 'מובלעת', ושפינת האוכל לא תהיה במרכז החלל.

יחס השטחים בית-חצר:
באחת החלופות שהוצעו בתחילת התהליך, ח.העבודה/אירוח נכלל בק.עליונה, מה שאפשר לתכנן את ק.הכניסה במבנה "ר" שהקטין את התכסית והותיר שטח חצר משמעותי יותר ממזרח. לאחר מחשבה מעמיקה החלטנו שהחדר יכלל בכל זאת בק.הכניסה. בכל אופן - ננסה לבחון במסגרת המערך הנוכחי צמצום שטחים בק.כניסה בהתאם להצעה של גלמיש, אך להערכתנו צמצום מוגבל כזה לא יחולל שינוי מהותי בהקשר הרלוונטי; מה שמפצה במידה רבה (לדעתנו) על שטח החצר המצומצם ממזרח הוא הנוף השאול (הירוק והפתוח) מכיוון זה. בכל אופן, הצורך היותר משמעותי מבחינתנו הוא לראות כמה שיותר "ירוק בעיניים" ופחות לנוע/לטייל/לפעול בשטחים נרחבים של חצר. מסיבה זו אנו גם שוקלים להמנע מיציקות בטון בחלק מהשטחים המסומנים כפרגולה/רחבה מצורפת, כדי לאפשר גינה נוספת באזורים אלה.

כניסה נפרדת לק.עליונה ומפלס חצר עליונה:
היבט נוסף שהיה (ועודנו) חשוב מאד מבחינתנו הוא האפשרות לכניסה נפרדת לשטח הקומה העליונה. אנו מודעים לבעייתיות של המסלול הארוך המוביל לחצר העליונה הקיימת בסקיצה המוצעת (ומההשלכות לכך). שקלנו לא מעט רעיונות חלופיים בהקשר זה – אך אלה נפסלו במסגרת הטרייד-אוף כנגד שיקולים מהותיים אחרים שנראו לנו עד כה כחשובים יותר. נשקלה גם אפשרות לחצר משמעותית יותר במפלס ק.עליונה (כפי שגלמיש הציעה) – אך האפשרות הזו בעייתית מאד (וככל הנראה גם לא אפשרית) בשל הצורך להתחשב בגבהים של בתי השכנים משני הצדדים באזורי החפיפה. גם אפשרות לפיה צידו האחורי-מערבי של הבית יתפקד כקיר תמך (מה שיאפשר חצר גדולה יותר באזור זה שאינה מבותרת בק.תמך) הועלתה ונפסלה בשל חסימה של פתחי המבנה בצד זה (וגם מחשש לבעיות איטום). בכל מקרה חשבנו להפוך חלק ממרפסת הקומה העליונה לגינת-גג.

אנו לוקחים לתשומת ליבנו את יתר ההערות והנושאים שהועלו – נדון ברובם בפגישתנו הקרובה עם המתכנן.

ואגב – המגרש באזור הכרמל, ביישוב בעל צביון "כפרי".
 

גלמיש1

New member
רואים מהתכנית שהיא נעשתה עם מחשבה ושילוקים שונים

אבל !!! עד שהבית לא נבנה, אפשר עוד לשנות. ואפשר, ורצוי, לשקול שנית.
לא הבנתי את המשפט "נשקלה ...חצר משמעותית יותר במפלס ק.עליונה... אך האפשרות הזו בעייתית מאד (וככל הנראה גם לא אפשרית) בשל הצורך להתחשב בגבהים של בתי השכנים משני הצדדים באזורי החפיפה"
תסביר ?
&nbsp
 

Natasha777

New member
הסבר

בבתים (שכבר בנויים) משני צידי המגרש (צפון/דרום) גובה הקרקע נמוך יחסית בחלק האחורי-מערבי (הם בחרו ליישר את הקרקע הטבעית-מקורית לגובה ה-0.00 או סמוך אליו), כך שלצורך חצר משמעותית בגובה הקומה העליונה שתגיע עד לגבול המגרשים איתם - יהיה צורך לבנות ק.תמך גבוהיים יחסית בינינו לבינם, ומזה אנו רוצים להמנע (בשל מגבלות/קשיים-טכניים/עלויות/פוטנציאל-לעימותים וכו').

בכל מקרה - מודים לך שוב גלמיש על ההשקעה בהתייחסויות עד כה.
אנחנו בהחלט לוקחים לתשומת ליבנו את הדברים שציינת - בשלב הנוכחי שבו הכל עדיין פתוח לשינויים...
 

גלמיש1

New member
מה שכתבת לא משכנע ואסביר :

1. זה שהשכנים בחרו להתעלם מהטופוגרפיה של המגרש - לא מחייב אתכם. הדבר היחיד שמחייב אתכם זה התב"ע המקומית. אם התב"ע מאפשרת זו זכותכם החוקית.
2. היה והשכנים יביעו הסתייגות אפשר להתרחק מגבול המגרש שגובל אתם עם המפלס הגבוה, לא מחוייב שיהיה לכל אורך המגרש.
3. עלויות - גם עכשיו יש לכם ימבה של קירות תמך במגרש, מה ההבדל בעלויות? אם כבר להיפך - תחסכו הרבה חפירה ופינוי.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

Natasha777

New member
חומר למחשבה

שוב תודה על הדברים - בהחלט מצריך חשיבה נוספת עם המתכנן.
 

גלמיש1

New member
הנה גילוי נאות - הבית שלי בנוי על מגרש משופע

ובעוד חלק מהשכנים פה יישרו את הקרקע וקיבלו קירות תמך עצומים וקומה שמנותקת מהקרקע - אני יצרתי גינות/חצרות בגובה של כל מפלס. ככה יוצא שלכל קומה יש יציאה לגינה משלה ומרחב ירוק ופורח לשהות בו.
אצלכם שהמחשבה היא על יחידת דיור נפרדת - זה לא רק חשוב יותר אלא גם כדאי כלכלית !
 

Natasha777

New member
יתרונות וחסרונות

לגמרי מסכימים עם היתרונות שציינת (ואף התנסנו בהם בעצמנו באחד הבתים בהם גרנו בעבר, שתוכנן עם חצרות משמעותיים בגובה הקומות השונות, בדומה לתיאור הבית שלך) - אך בצידם יש גם חסרונות פוטנציאליים (מעבר לקשיים שהזכרנו בהודעה הקודמת); לדוגמה: החצר של הק.העליונה עשויה (אם כי לא בהכרח) להשקיף על ק.הכניסה והחצר הסמוכה לה וליצור פגיעה בפרטיות (כאשר מדובר ביח' נפרדות). ללא ספק נצטרך להשקיע בכך מחשבה נוספת שתיקח בחשבון אפשרויות שונות וסדרי עדיפויות.

שאלה עקרונית מעניינת (שפחות רלוונטית למקרה שלנו) היא כיצד חלוקה כזו של החצר ל'קנטונים' מתיישבת עם ההעדפה העקרונית הברורה שלך לחצר גדולה ורציפה בחלק מסוים של המגרש, שאליו מופנה החלל הציבורי (ההעדפה שניכרת היטב בהתיחסויות שלך לתכניות שהועלו בפורום בשנתיים האחרונות, אחריהן עקבנו). ואין כוונתנו לנחלות או מגרשים גדולים (בתקווה שהבית שלך יושב על מגרש כזה...), אלא לכאלה בסדר גודל של חצי דונם.
 

גלמיש1

New member
חחח... הלוואי נחלה. בדיוק החצידונם הרגיל בין חצידונמים שכנים

אם החצר במפלס ק"ב צמודה לבית (כלומר הבית צמוד אליה) אז אין שום השקפה על קומת הקרקע ומגיעה בפרטיות. בכל מקרה - פרטיות זה דבר שאפשר לסדר בתכנון נכון, ו/או עם עזרים טקטיים (למשל שתילת שיחים או גדר במבוק {כמו שעשינו כי מכיוון אחד השכנים מעלינו) .
בכל מקרה אם יקרה לכם הפרטיות - אז התכנון כרגע הוא הכי לא טוב שאפשר בערך....
&nbsp
והנה תשובתי לשאלת הקנטונים (ובעברית טראסות
) אין שום קשר. הרי ממילא בבית פרטי יש חצרות צדדיות ואחורית מתחייבות , שכן אסור להיצמד לגבול המגרש, לפיכך אם החצר האחורית שלנו היא במפלס קומה ב' הרי שזה לא משנה כלום לחצר הקדמית.
כנ"ל לגבי החצר הצידית שמונמכת לקומת המרתף (שם היחידה של החיילת) ומייצרת לה כניסה פרטית.
אף אחד מאלו לא בא על חשבון החצר הקדמית.
 

Natasha777

New member
הרהורים נוספים

צר לנו לשמוע על מגרשך צנוע המימדים (אך זה לבטח לא מה שבאמת משפיע על רמת האושר שלך, כך אנו מקווים ומאמינים...). מובן ההסבר לגבי החצרות הצדדים והאחוריים וחוסר ההשפעה שלהם על גודל החצר הקדמית.

שמירה על פרטיות במקרה של חצר צידית גבוהה מאלצת - כפי שציינת - שימוש מוגבר בעזרים טקטיים ובהיבטים תכנוניים שעשויים להגביל במידה מסויימת אפשרויות תכנוניות טובות/עדיפות.

לגבי חצר אחורית - עולה השאלה מהו הערך של חצר כזו הפונה לקירות תמך גבוהים (כ-8 מטרים במצטבר במקרה שלנו)? לנו נראה כי הפניית החללים המשמעותיים של הקומה העליונה ל"גינת-גג" על גג החלק הקדמי של ק.הכניסה (הפונה לנוף פתוח) עשויה להיות בעלת ערך רב יותר למי שיגור בקומה זו - למרות שגם במקרה כזה מתעוררות בעיות פרטיות ביחס לדרי ק.הכניסה. לא פשוט...
 

גלמיש1

New member
למה זה סותר? אפשר להפנות מבטים לנוף ולמרפסת

וגם לקבל גינה מוצלת לשעות החמות ולמשחק של ילדים, ולטובת בוסתן קטן ו....
&nbsp
חוזרת - הכל ענין של תכנון נכון.
והכל ענין של השוואת עגבניות לעגבניות, ולא למלפפונים.
&nbsp
אתה כל הזמן מדבר על פרטיות, אבל כל התכנון שלכם מבטל אותה באופן הכי בוטה, עם שביל כניסה לבית מרובה דירות בעובר מול ויטרינת המרתף, ומסביב לכל קומת הקרקע וכו. אתה מדבר על עלות קירות תמך בעוד שהתכנון כרגע מלא בהם. אתה מדבר על חצר בקומה ב שצופה אל קירות , אבל עכשיו יש לך חצר בקומת קרקע שצופה אל קירות תמך בגובה כפול....
חצר אחורית גבוהה לא בהכרח מייצרת שום בעית פרטיות.
היא לא סותרת מרפסת קדמית. אבל מרפסת היא לא תחליף לחצר.
גם מרפסת היא מפגע לפרטיות.
דיירים בקומה מעליך - זה מפגע לפרטיות.
אין שום דבר קדוש במיקום הנוכחי של העליה לקומה ב. לא מבפנים ולא מבחוץ.
סטודיו לאמנות צריך הרבה אור, מרתף זו אופציה טובה רק אם מצליחים להאיר אותו באופן משמעותי.
אולי שווה לשקול החלפת שימושים בין המרתף לקומה שניה.... כך תקבלו סטודיו מואר כמה שרוצים, ויחידה עם פרטיות רבה יותר שלא פוגעת בפרטיות שלכם....
&nbsp
&nbsp
&nbsp
נדמה לי שאתה נמצא כרגע במצב המוכר מאד של "מאוהבות" בתכנית. מצב בו כל הערה נהדפת מיידית כי : כבר חשבנו על זה ופסלנו, כי אי אפשר אחרת , כי כל אופציה אחרת מייצרת בעיות וכו.
עכשיו - זה לא שאני לא מאמינה לך. אני בטוחה שחשבתם כבר בכל מיני כיוונים. אבל זה לא אומר שהפתרונות שיקבלתם הם בהכרח הכי טובים, או שאין עוד אםשרויות ושיפורים.
&nbsp
אני מציעה לך לעשות רגע הפסקה עם כוס קפה ועוגה ואולי סיבוב בחוץ (לא יודעת איפה אתה עכשיו) ולנער את הראש. ואחר כך לחזור למחשב ולקרוא שוב את כל מה שנכתב כאן בראש נקי - כאילו הרגע ראית את התכנית בפעם הראשונה. עכשיו נסה לראות את הצעותנו לא כטיעונים בוויכוח בינינו - אלא כהצעות שיש מאחוריהן הרבה מחשבה והרבה שנות נסיון. תחשוב עליהן אחת אחת ונסה למצוא את ההגיון הפנימי שלהן, ולראות איפה הן מוסיפות משהו לתכנית.
אתה לא חייב לקבל כלום, ולהסכים עם כלום, זה הבית שלך. אבל כן לשקול לעומק ולא להדוף. כי הרי בשביל זה הגעת לפה מלכתחילה, לא כן?
 

Natasha777

New member
מסכימים

עם כל מה שכתבת.
סכנת ההתאהבות ברורה.
כל ההיבטים שציינת מעוררים מחשבה ודורשים שיקול מעמיק - מוטב שנבדוק כיוונים ואפשרויות שונות ואחרות.
מעריכים ומודים לך מאד על ההתייחסות המעמיקה - גם להיבטי התכנון וגם להיבטים הפסיכולוגיים הנלווים...
 
הערה קטנה לגבי גינה על גג

אין לי מושג מה התקציב שלכם, אבל זה אלמנט יקר מאד, דורש גם קונסטרוקציה מיוחדת וגם השקעה כספית לא קטנה, תכנון מיוחד, וביצוע עוד יותר מיוחד (לא גנן רגיל).
בגלל מגבלות העומק והמשקל, זה לא מאפשר עצים גדולים במיוחד.
בקיצור: מוגבל ויקר.
&nbsp
לו היו נותנים לי לבחור בין זה לבין גינה מוקפת בחומות גבוהות, שבה אפשר לשתול כל מה שרוצים בתקציב סביר, אז אין ספק שהייתי בוחרת בחלופה השניה.
&nbsp
לדעתי, עקב האכילס של התכנון שלכם הוא חלוקת החצרות וקירות התמך. נסו להשתחרר מהקיבעון, לא "להתאהב" בתכנון הנוכחי, זה רק קוים על ניר ולא חתונה קתולית. אפשר לשנות קוים, וממש רצוי לשקול חלופות אחרות.
לדעתי, בשביל זה נדרשת התערבות של מתכנן נוף ולא רק של אדריכל (אפילו לא אדריכל מעולה, כמו זה שלכם).
&nbsp
 

Natasha777

New member
אכן דורש בחינה

תודה לך מיכל על ההערות החשובות בקשר לגינת הגג ולתכנון החוץ.
נעלה גם אותן - יחד עם ההערות של גלמיש - לדיון עם המתכנן.
 
למעלה