מסתבר שאפשר אחרת ! פרויקט מיוחד "כמו פעם" בתל אביב המתחדשת

רשר

Well-known member
מנהל
כבר מספר שנים מסתתר בניין דומה בשבזי 30 - נווה שלום

אלא שהחלק הפנימי מוקף כולו ע"י הבניין כך שלא נראה כלל מהרחובות,
הוא כולל דק וגינון נרחב אבל פרטי של הדיירים
 

AlonPe

New member
וואו!


זה מזכיר לי סיפור

בזמן הלימודים, הוזמנתי לביתו של אחד המרצים (לא מהמחלקה לארכיטקטורה)
הוא היה גר אז בבית אבן מתחילת המאה, באזור נחלת שבעה בירושלים.
הבית המקסים בפני עצמו, עם קשתות וקמרונות, היה מעוצב ומאובזר "בטוב טעם".
הבעתי את התפעלותי, ואז הוא אמר לי -
אתם הארכיטקטים, אוהבים את הבניינים האלו "של פעם",
אבל לא בונים - "כמו פעם", אלא עושים את כל הדברים המודרניים האלו שלכם!...

אפשר (כמובן) לפתוח על זה דיון שלם (בהזדמנות
)
הפרויקט הזה נראה - ageless
הוא לא "של פעם", למרות שיש לו ניחוח כזה, והוא לא "של עכשיו".
בהחלט אפשר להרגיש את הרוח ה-כריסטופר אלכסנדר-ית.

הסיפור עם "הרחוב הפנימי",
הזכיר לי משהו אחר - "מודרני" לחלוטין -
בניין המעונות כ"ץ באוניברסיטת בר אילן (תמונות מתוך גוגל מאפס)











 

גלמיש1

New member
לענין מה שאוהבים לעומת מה שעושים

רבים מאיתנו אוהבים מאד את מוצארט - אבל אף מלחין לא יכתוב היום בסגנון הזה.
כולנו חושבים שונציה מדהימה, אבל רק בלאס ווגאס החליטו לבנות ממש דומה... ואני מניחה שזה לא מעורר בנו דוקא הערכה.
אנחנו מסתכלים על תמונותינו כפעוטות, שמנמנים ועסיסיים, אבל לא נרצה להיות גם היום שמנמנים באותו אופן...
&nbsp
מה שאמר המרצה שלך זו סתם התחכמות. אין קשר הכרחי בין מה שאנחנו אוהבים, מתרפקים עליו בנוסטלגיה, לבין מה שנכון לנו לעשות היום.
היה רע מאד לו אהבנו רק את מה ש"הולך" היום, ומה שאנחנו מבצעים עכשיו.
יש יופי רב בהערכת מה שהיה נכון לימים עברו, מה שנבע משיטות הבניה והחומרים של פעם. מה שהתאים לחיים בזמנים אחרים. וזאת למרות שזה לגמרי לא מתאים להיום.
ויש יופי רב בהתקדמות ובאבולוציה של האדריכלות.
ויש יופי רב במגוון.
 

אבי519

New member
היום זה לא עניין של אילוץ עקב שיטות בניה וחומרים אלא של טעם

אין שום בעיה היום לבנות מאבן כמו שבנו פעם במטרה שהבניין יחזיק מעמד אלפי שנים, או לפחות לצפות את המבנה באבן עתיקה או דמוי אבן עתיקה ליצר קשתות עם ויטראזים בחלונות ולצייר פרסקואים על התקרות.
אבל אנחנו בעידן הייטק-טיקיטאקי , כמו שנראים המוצרים שיוצאים מהבנינים האלה , שמיועדים מראש לפעול רק שנתיים שלוש לפני שהופכים לאשפה וזהום סביבתי, כך נראים גם הבניינים, הכל מצופה באלומיניום \זכוכית הזמני חד פעמי הזה בפני קירות גבס ודלתות מסיבי נייר דמוי עץ או גם אלומיניום זכוכית..

אישית היתי מעדיף מבני אבן נמוכים יותר עם גגות רעפים ועצים מסביב ... אבל זה עניין של טעם וריח.

יש גם מלחינים שכותבים היום כמו מוצרט, לא כל המוסיקה זה מוסיקת רוק ומזרחית.
 

גלמיש1

New member
רוק זה סיפור אחר...אין שום מלחין שחי היום שכותב כמו מוצרט

מבחינת הסגנון (בטח שלא מבחינת האיכות). וזה נכון כבר כמה מאות שנים. גם ברהמס לא כתב כמו מוצרט, כי זו כבר היתה תקופה אחרת.
העולם משתנה, החיים משתנים, הטכנולוגיה משתנה... התרבות משתנה יחד אתם. חזרה חזרה אחורה ללבנות כמו....או להלחין כמו, או לצייר כמו.... זה הופך לחיקוי.
אכן יש בארץ אנשים שהחליטו לבנות בית כמו בקתה שווייצרית, או אחוזה פרובאנסית... בעיני זה חיקוי, נראה תלוש, לא מתאים לסביבה ולזמן, וחסר את הנינוחות של הדבר האמיתי.
&nbsp
גם אני מעדיפה מבנים קטנים מוקפי עצים - אבל זה לא ענין של טעם! זה ענין של עלויות עתק לבנות מאבן אמיתית, וענין של מצוקת שטח במחדינה מתפתחת וצפופה כמו ישראל שחא מאפשר בנית בית קטן בערבה לכל אחד שרוצה.
&nbsp
&nbsp
 

אבי519

New member
נראה לי שאת לא חובבת מוסיקה קלאסית מודרנית

כי הרבה מהקונצרטים באולמות הקוצרטים של מוסיקה קלאסית, הם דווקא של מלחינים מודרניים שכותבים מוסיקה קלאסית.
על טעם וריח אין להתווכח , ובאומנות אמנים מתפרסמים רק אחרי שהם עמוק באדמה... ולכן לא אשכנע אותך ללכת לשמוע מוסיקה קלאסית במיוחד לא מודרנית - אבל יש כזאת.
 

אבי519

New member
ובקשר לעלות כתבתי שיש היום פתרונות זולים שנראים כמו המקור

ציפוי אבן וכ"ד.
ראיתי בית בסגנון מרוקאי אוטנטי שכולו עשוי מטיקי טאקי ( שלד עץ צמנט בורד וגבס ) אבל עם קשתות מרוקאיות, קרמיקה צבעונית מקוששת .. קירות עם משביות וכו וכו אם לא דופקים על הקיר לא מרגישים שזה גבס . (לא הטעם שלי אבל נראה מאד אוטונטי)
 

רשר

Well-known member
מנהל
במרוקו גבס נחשב אוטנטי לכן גם החיקוי אוטנטי

 

אבי519

New member
בקשר למוצרט

אין ספק שמוצרט גאון במוסקיה, ושהמוסיקה שהוא כתב (אגב בגיל מאד צעיר) נהדרת ובאיכות מדהימה ואני מאד אוהב את היצירות שלו במיוחד רקויאם, והמיסה הגדולה עם האריה הפרובוקטיבית והמדהימה "אט אין קרנטוסאסט" שיש בה.
אבל בשורה התחתונה מוצרט כמה שהיה גאון , לא חידש כלום במוסיקה והוא גם רק העתיק סיגנונות ממלחינים קודמים כמו י.ס.באך . אולי בגלל שלא חי מספיק זמן כמו באך.
 
לא מסכימה איתך

הוא חידש, כל ה"קישוטים" שלו והקלילות שהיא הרבה יותר מבאך (אולי גם בגלל הגיל?)
אבל זה לא הפורום לדון בכך
 

גלמיש1

New member
מוצארט חידש הרבה. רק צריך להתעמק כדי להבין את זה....

והוא ודאי לא העתיק מבאך. היה לו מספיק משלו.
אבל אכן , זה לא הפורום.
&nbsp
 

אבי519

New member
אני מתעמק עמוק ושומע כל היום מוצרט ובאך באוזניות של הסמרטפון

אני מודד את גדולת המלחינים לפי ההתרשמות האישית שלי ולא לפי מה שכותבים עליהם.
יש לי שני פרמטרים לשפיטה:
1. קורה שאני מתאהב ביצירה משמיעה ראשונה כי היא קליטה יותר... אבל לפעמים היא נמאסת אחרי כמה זמן וצריך לקחת הפסקה ממנה.
2. קורה שאני מסוגל לשמוע יצירה שוב ושוב ושוב בלי סוף וכל פעם מתגלה לי נדבך נוסף וזאת ממש אהבה עמוקה בלי סוף .
מספר 1 קורה לי יותר אצל מוצרט, אבל מספר 2 אך ורק אצל באך .

נב. עם נשים זה אותו דבר...
(לא שאני בגילי עוד ...- אבל זה מה שאני זוכר על העניין הזה)
 

גלמיש1

New member
ברור שיש מוסיקה "קלאסית" מודרנית. היא רק לא נשמעת כמו מוצרט!

ולא כמו בראמס, ואפילו לא כמו פרוקופייב או דביסי.
היא נשמעת כמו מוסיקה של זמננו , העשורים האחרונים. אפילו חרש לא יחשוב שמסייאן, או ליגטי, נשמעים כמו מוצרט.
 

AlonPe

New member
עידן הסימולאקרה

כאמור, זה נושא רחב וחשוב.
בעיניי זה אחד הצירים המרכזיים של יצירה ארכיטקטונית בפרט, ויצירה בכלל, בעידן שלנו. מה שאמר אותו מורה (אגב, זה היה יצחק יורש, שהיה אז ראש היחידה לאנימציה, ומי שהקים אותה) לא היה סתם התחכמות, אלא התחלה (כן, טבולה בסארקזם) של דיון מרתק, שמלווה אותי עד היום.

זה נראה לי לא מקרי, שהדיון הזה פה
התעורר סביב תלמידה של כריסטופר אלכסנדר, שהוא בעיני אחד המודרניסטים האחרונים.
 
למעלה