שאלה בעניין צביעת הבית

יעל גגג

New member
שאלה בעניין צביעת הבית

אני מעוניינת שהצבע בו נצבע את הבית יהיה ״צבע רחיץ״. הכוונה שאם במקרה הקיר מתלכלך מיד מלוכלכת, מטיפת רוטב שעפה עליו וכו׳ ניתן יהיה לנקות עם מטלית רטובה.
הצבע שנבחר ע״י מי שמלווה את הבניה הוא נירלט אקסטרה.
האם הצבע הזה ״רחיץ״, ניגשתי לנירלט ואיש המכירות שם ממש לא רצה לומר שהצבע רחיץ. יצאתי מבולבלת.
 

אבי519

New member
צבע אקרילי הוא רחיץ במידה מסויימת

בפרסומות של נירלט הם כותבים על משהו שצריך לבדוק לפני שקונים צבע שזה רמת הרחיצות - כמה פעמים אפשר לרחוץ את הקיר בלי לפגוע בצבע אבל במפרט של נירלט אקסטרא כתוב שהוא רחיץ אלא שלא מצויין כמה פעמים ניתן לרחוץ אותו בלי לפגוע בצבע .
מניסיוני האישי ולדעתי האישית זה תלוי בסוג הצבע ולא ביצרן . עקרונית צבע אקרילי ניתן לרחוץ במים עם קצת סבון, וזה תלוי בליכלוך, אם משפשפים יותר מידי או משתמשים בכימיקלים אגרסיביים כל צבע יתקלף.

chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/http://arc.nirlat.com/wp-content/uploads/2012/10/נירוקריל-EXTRA4.pdf
 

יעל גגג

New member
תודה. אני תוהה, אם יש הבדל מבחינת רמת הרחיצות בין

הצבעים של טמבור לצבעים של נירלט.
המעצבת הכינה לוח צבעים מהצבעים של נירלט
אבל אם של טמבור עמידים/רחיצים יותר, לא נראה לי שתהיה בעיה להחליף לאותו לוח...
 

אבי519

New member
מנסיוני טמבור = נירלט = לכל האחרים , רק שיש לטמבור יותר ותק

גנ- בעבר עבדתי כימיאי באבטחת איכות של מפעל שמספק חומרים לצבע ואני יודע שכולם עובדים לפי אותם נוסחאות.
כל מה שהמפעלים האלה ( טמבור נירלט ויש עוד הרבה) עושים, זה מערבבים את החומרים ( מלאנים, ממיסים, ופולימר ) , חומרים שהם קונים בדרך כלל מאותם ספקים בתוך מיכל גדול, ואחר כך יוצקים לקופסאות.
הפורמולות אותן פורמולות (כולם מעתיקים\גונבים אחד מהשני) , החומרים כמעט אותו דבר, הפעולה היא אותו דבר (= עירבוב ) ולכן אם יש הבדלים זה בגלל אבטחת איכות טובה יותר שיש בדרך כלל למפעלים היותר גדולים ויש פחות לקטנים.
 
למעלה