תכניות לבית

יפית184

New member
תכניות לבית

שלום לכולם
אנו מתכננים את ביתינו הראשון בימים אלו, ביצענו מס סקיצות וכרגע אנו די מרוצים מהתוצאה.
הבית מיועד להיות לזוג+5 ילדים (כרגע שלושה קטנים..) באזור מעלה אדומים,
בית פרטי על מגרש מדורג של חצי דונם, קומה ראשונה- חדרי שינה, קומה כניסה (שניה)- סלון+חדרי אירוח ומשחקים/משרד , קומה עליונה- יחידת דיור
מגרש פינתי, צד צפון מערב ללא בינוי, כביש ממוקם בדרום מערב.
נשמח לשמוע מנסיונכם על כל דבר העולה על דעתכם מהתכניות המצורפות
תודה לעונים!!
 

גלמיש1

New member
כדי שנוכל להבין את התכנון צריך להבין כמה דברים:

א. אמרת שיש 5 ילדים ואני רואה 2 חדרי ילדים, האם הכוונה שיהיו שלושה בחדר? או אחד בקומה הציבורית? או משהו אחר?
ב. מה גילאי הילדים?
ג. מה מטרת/שימוש החדרים בקומה הציבורית?
ד. למה החלטתם להפנות את החללים הציבוריים דוקא לכיוון מזרח? האם יש שם נוף יפה? כי נדמה לי שדוקא באיזור שלכם זה כיוון בעייתי במיוחד.
ה. למה בבית חדש ישנם שני עמודים אימתניים שתקועים במקום לא טוב בקומה השניה? הלא אפשר לתכנן את השלד איך שרוצים....
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

יפית184

New member
תשובות לגלמיש1

תודה על ההתייחסות
א. כרגע יש שלושה ילדים(בשנים הקרובות יהיו יחד 3 בחדר ובהמשך ילד שירצה יעבור למעלה)
ב.הגדול בן 3, והבית יהיה מוכן עוד כשנתיים לפחות
ג. בקומה העליונה מיועד להיות חדר אורחים (אנחנו מארחים המון)
ד. אכן צד מזרח הוא הנוף, מדהים דרך אגב ונצטרך למצוא פתרון לשמש שמגיעה משם.
ה. העמוד בקומת הכניסה יבוטל, העמודים בקומת הקרקע נגזרים קונסטרוקטיבית אבל ננסה למצוא להם פתרונות יצירתיים בהמשך..
 

גלמיש1

New member
אתחיל בכמה הערות עקרוניות, ואמשיך בחוו"ד על התכנית

1. נראה לך הגיוני לבנות בית של 3 קומות בכמה מליונים, אבל באותו זמן לחסוך כמה אלפים על אדריכל טוב? הרי אדריכל הוא זה שיקבע את איכות התוצר, את התמורה על ההשקעה הגדולה כולה, את איכות החיים שלכם בבית...
לא צריך אדריכל צמרת בשביל לתכנן בית טוב, אבל כן צריך אדריכל מנוסה ורציני שידע להוציא את המקסימום (לא המינימום, ולא הבערך) מהנתונים והשטח והתקציב והרצונות שלכם.
&nbsp
2. הערתך על פיצול הקומות נכונה - זה לא בהכרח טומן בתוכו קושי וטרחה. להיפך, זה דבר סטנדרטי ויש לו גם יתרונות רבים. ואני מסכימה לגמרי שזה עדיף על כיסוי כל המגרש בקומה אחת.
&nbsp
3. אין דבר כזה "המחסן לא רלוונטי, הוא סתם מונח שם בינתיים.." ! אם זה בשרטוט, זה חלק מהתכנון. אם לא, אז צריך להראות מה יהיה שם כשהמחסן לא יהיה מונח שם.
אחרת אני לא יכולה להבין את התכנית.
או במילים אחרות - תכנית צריכה לדבר בשביל עצמה! זו משמעותה. תכנית טובה צריכה להיות קריאה וברורה, בטח לעיניים מקצועיות.
&nbsp
4. אם יש לכם נוף מרהיב ממש במזרח, אולי היה נכון להפנות לשם את חזית הבית? כרגע זה יותר כיוון דר.מזרח. אבל אולי גם בכיוון הזה רואים את הנוף.... מכאן אי אפשר לדעת.
&nbsp
ועכשיו לתכניות הספציפיות.
קומת הכניסה :
&nbsp
1. ההחלטה על מיקום החללים הציבוריים בקומה העליונה , מאיזו סיבה היא נבעה? בגלל מיקום הכניסה?
כדי לחסוך גרם מדרגות בכניסה לבית?
בגלל הנוף?
האם הנוף לא נצפה מהקומה התחתונה?
האם לקחתם בחשבון את משמעות הדבר מבחינת ניתוק הבית מהחצר?
&nbsp
כרגע בקומה העיקרית שלכם - יש לכם דירה עם מרפסת. זהו! אין לה חצר/גינה בשום כיוון, והגישה לחצר שלמטה באופן מיוחד בלתי נוחה .
כלומר - הבית מנותק לגמרי משטחי החוץ.
&nbsp
זה לא משהו שמתחייב בהכרח מההחלטה על פיצול הקומות.
היה אפשר בהחלט בתכנון שונה לייצר לחלל הציבורי יציאה לחצר צדדית מרווחת. כלומר להרוויח משני הצדדים - הן קומת כניסה נוחה עם נוף, והן חצר/גינה צמודה.
אבל כאן ניכר שהתכנון לא התיחס לזה בכלל.
&nbsp
האם מקובל עליכם לבנות בית קרקע - אבל לגור בו מנותקים לגמרי מהקרקע?
&nbsp
שוב, אני לא מכירה את השטח ואת הנתונים - אבל אולי כדאי לשקול שנית את כל הנושא של החלוקה לקומות, אולי החלוקה צריכה להתהפך? עם חללים ציבוריים למטה צמודים לגינה גדולה, ועם חדרי שינה למעלה, כולם באותה קומה. גם אם זה מחייב ירידת במדרגות כשמגיעים הביתה...
&nbsp
2. בהתחלה לא הבנתי איך הקומות יושבות זו על זו, ורק אחרי העמקה הבנתי מה בלבל אותי - השרטוט פשוט לא נהיר. לקומת הסלון משורטטת יציאה גדולה למרפסת/דק רחב ידיים, שתלוי בעצם מעל החצר של הקומה התחתונה. אבל בקומה התחתונה לא מופיע שום סימון ש/ל המרפסת או עמודים שיתמכו בה. (סימון מרפסת היה אמור להופיע במקווקו). מדובר פה על מרפסת גדולה, שצריך לתמוך אותה והיא מייצרת צל גדול מעל הפתחים של הקומה התחתונה...שום דבר מזה לא מופיע בתכניות הקומה התחתונה!
&nbsp
תופעה דומה קורית בפיתוח - יש הפרש של 3 מ. בין המפלסים אבל אין בכלל קירות תמך? או מסלעות? כדי להבין את המפלסים חיפשתי את הקירות הללו ולא מצאתי....
&nbsp
3. כתבת "העמוד בקומת הכניסה יבוטל, העמודים בקומת הקרקע נגזרים קונסטרוקטיבית אבל ננסה למצוא להם פתרונות יצירתיים בהמשך.."
האמנם??? מי קבע?
ואני אומרת לך שזה קשקוש! סליחה, אבל אני לא יכולה להתאפק .
גם בלי להכיר את תכניות הקונסטרוקציה, אין שום סיבה לשני העמודים האימתניים הללו, ועוד קרוב כל כך לקירות שבהם היה אפשר להטמין אותם בלי שום בעיה.
יתרה מזאת - העמוד העליון בתכנית (מבין השניים) נושק לקיר האחורי של הקומה התחתונה - הקיר שקבור בקרקע. שאמור להיות בעצמו קיר יצוק עבה... אבל אין שם בכלל קיר!!? יש קו דק שתומך את הקרקע? אמור להיות שם קיר בטון יצוק של 20 סמ. לכל הפחות (אם לא מחשבים בידוד, טיח וכו). קיר בטון כזה הוא קונסטרוקטיבי ממילא, ולכן אין בכלל צורך בעמוד הזה.
אז נשאלת השאלה - איפה קיר התמך? זה שהיה צריך להיות הקיר האחורי של הקומה התחתונה, בכל הממשק של הקומה עם הקרקע מאחור.
&nbsp
4. נכנסים לבית ורואים הישר ממול - דלת של מחסן ודלת של שרותים! זה מה שרוצים לראות כשנכנסים לבית?
לשרותים אין בכלל כיור!
&nbsp
5. יש חלל ענק בלב הבית מול הכניסה. אין לו שימוש ואין צורך. מה לעשות? אי אפשר לתת פתרונות בשלוף - זה דורש עבודה והשקעה ונסיון ומקצועיות.. זו המשמעות של תכנון טוב!
&nbsp
6. החלל הציבורי בתור תכנית סכמטית - בסדר. אבל הריהוט והפתחים בהם עדיין מפוזרים בהם עדיין באופן סתמי למדי.
&nbsp
7. איזור החדרים - החדר האמצעי חשוף לגמרי לכל החלל (חדר עבודה?) בפרט שאתם אומרים שזה עשוי להיות חדר עתידי לילד, ככה שכל יציאה שלו לשרותים/מקלחת היא מול כל העולם.
&nbsp
8. ח.הרחצה - צפוף נורא, והחלון שלו זה בקושי חור בקיר! מפתח של כ 30 סמ. מה נשאר ? משקוף גוזל כ 3-5 סמ. מכל צד. בנוסף אם החלון אמור להיפתח, אז גם לכנף יש עובי פרופילים. בקיצור - מתוך 30 סמ. הלכו כ 10-15 סמ. ונשאר צוהר של 15 סמ. פתח אור!!!!
מה הבעיה לעשות חלון רחב שיכנס לתוך המקלחון? ממתי אלומניום מפחד ממים?
&nbsp
9. דבר דומה קורה גם בשרותי האורחים, והמחסן (שלא יהיה מחסן..). אלא ששם יש בעיה מכופלת - כי החלונות הללו הם מתחת למדרגות שעולות לקומה האחרונה.
&nbsp
נרד למטה:
10. גם כאן יש חלל מרכזי רחב אבל חסר שימוש או צורך, היות שהוא מעבר.
אבל דוקא איפה שהיתה לו משמעות - איפה שהוא מהווה את הקשר היחיד לגינה - שם הוא צר.
או המילים אחרות - מכל הבית הגדול הזה של 3 קומות ו כ 200 מ"ר - הקשר היחיד לחצר/גינה הוא דרך דלת ברוחב 80 סמ. דרך מסדרון צר בקומת המסד.
מתאים לכם?
&nbsp
11. ממד - עם שני חלונות ??? אין חיה כזאת. התקנות מחייבות במפורש חלון אחד. בנוסף חלונות ממד הם ברוחב מטר. אצלכם החלונות ברוחב כ 80 סמ. ואחד מהם ממוקם מאחורי הארון
&nbsp
12. יח.ההורים - ח.ההורים רחב ידיים (לדעתי באופן מיותר, הייתי מקטינה קצת).
במקום ח.ארונות יש פינת ארונות - אלא שהארון שבפינה לא נגיש ולכן חסר תועלת. אם כבר - הייתי עושה את שני הארונות זה מול זה בקצה החלל, כארונות מקבילים. דלת ח.הרחצה תזוז 'למטה' בהתאם, אל מול דלת החדר. כמובן סידור הכלים בפנים הסניטריים חייב להשתנות בהתאם.
&nbsp
&nbsp
שורה תחתונה - התכנון לא טוב. אני מבינה שזו סקיצה ראשונית וחלק מהטעויות והפספוסים ישתנו בהמשך. אבל יש דברים שאינם בגדר פספוס או ענין של ראשוניות, אלא בעיה עקרונית בחשיבה ודרך קבלת החלטות - כגון :
החלטה על חיבור הבית למגרש שלו (או חוסר החיבור) , יצירת קשרים בין הפנים לחוץ, והתיחסות בכלל לשטחי החוץ כאל חלק אינטגרלי מהפרויקט.
נראה שהאדריכל פה לא מייחס חשיבות לשטחי החוץ. מבחינתו זה סרח עודף שמישהו אחר (אולי גנן אולי מתכנן נוף, אולי אףך אחד) יחליט בעתיד מה לעשות עם זה.
יש לכם גינה קדמית שהיציאה היחידה אליה היא דרך חור עכברים למטה. יש לכם גינה אחורית רחבת ידיים שאין בכלל שום יציאה אליה! ואיל כל התיחסות אליה.
אז בשביל מה לבנות בית פרטי? עדיף לגור בפנטהאוס גדול.
&nbsp
&nbsp
אני לא יודעת מי ומה המתכנן שלכם - אבל כאמור מבחינתו החוץ לא חלק מהפרויקט שלו. גם ההתיחסות שלו לסביבה האקלימית נראית דומה. הפתחים בכל הכיוונים נראים אותו דבר. אין התיחסות לכיוון אליו הפתח פונה, אין הצללות.
אולי זה משהו שהוא מתכוון לטפל בו בהמשך, אבל יש לתת על זה את הדעת.
&nbsp
&nbsp
 

יפית184

New member
תודה על הפירוט!!! אנו נבחן ונתקן את הדברים הרלונטיים


את מעולה.
 
מי עשה את תכנון פיתוח השטח?

מה זה? זה בכלל לא ברמה של לתת ביקורת בונה כדי שיתקנו. לקחת מחק ולמחוק הכל. אולע הנייר סובל הכל, במציאות זה לא ישים.
בנוסף לזה אף אחד לא חשב על פונקציונאליות, וגם לא על קו עיצוב.
גם ההצבה על המגרש חסרת הגיון.
גם מיקום המחסן תלוש.

אפילו בתור הצהרת כוונות ברמה של סקיצה ראשונית זה רע.

יש תכנונים שממש מרגיזים אותי כי זו ממש הטעייה של לקוחות תמימים. אם מישהו לא יודע לתכנן חוץ, אז שלא ימרח כמה קוים על נייר וגם יבקש עבורם תשלום.

זה אדריכל רשום? הנדסאי אדריכלות? "אדריכל" פנים? אחר?
 

יפית184

New member
תכנון נוף

שלום מיכל, כרגע אנחנו מתמקדים במבנה עצמו ופחות בסביבה, לצערינו חסר לנו תקציב להביא אדריכל נוף ואדריכל רגיל מהשורה הראשונה ולכן אנחנו מנסים להתמודד עם מה שיש, בעקבות זה אנחנו מעלים לפורום..
נשמח להערות ספציפיות כדי שנוכל לתקן ולהשתפר
ברור לנו שפיצול החדרים לקומה נפרדת טומן בחובו קושי וטרחה אך לדעתינו זה עדיף על אופציית המגורים בקומה אחת.
מיקום המחסן לא רלוונטי, הוא סתם מונח שם בינתיים..
האם בכל זאת תוכלי לתת הערות ספציפיות כדי שנוכל לתקן?
תודה על ההתייחסות.
 
הערה ספציפית

למחוק כל מה שכתוב שם.
גם אם תשאירו על הנייר, חלק ניכר לא ישים בשטח. גם לא בטוח שיעבור את שלב ההיתרים, בתקוה שישב בועדה מישהו אחראי. (כבר כתבתי שזה מרגיז אותי שמישהו מוכר לכם משהו כזה, נכון??? ) למשל הטיפול בהפרש המפלסים הוא גיבוב של שטויות. מה זה הדבר הזה??!? פנו למי שקשקש את זה (אפילו המילה "שרטט" לא ראויה כאן) שיסביר לעצמו מה הוא עשה שם, שלא לדבר על השאלה למה דוקא שם החליט לחתוך את המגרש.

לדעתי אין לכם מנוס אלא לפנות ליעוץ למתכנן נוף מקצועי, ולו רק לתכנון פיתוח השטח. אין לי ספק שיש לכם תקציב בשביל זה, כי הוא יחסוך לכם פי כמה מעלות שכרו...

ולגבי החסכון באדריכל - לא חייבים אדריכל שמתכנן לאלפיון, אבל חייבים אדריכל טוב או הנדסאי אדריכלות טוב. גם אם זה עולה עוד קצת, הרי הבית הזה הוא ההשקעה הכי גדולה שאתם עושים בחיים, אז תחסכו בגמר, צמצמו בריהוט, אבל אל תחסכו באיכות התכנון. בשום פנים ואופן אי אפשר לקחת מעצב פנים ולצפות ממנו להיות אדריכל. עצות בפורום לא יחליפו אפילו לא את קצה קצהו של אדריכל/הנדסאי אדריכלות טוב.
 
אני מתקנת מה שכתבתי

כתבתי "לא בטוח שיעבור את שלב ההיתרים".
התיקון: "בטוח לא יעבור את שלב ההיתרים! ". עם סימן קריאה.
למשל, בגלל 18 מדרגות ברצף (ספרתי!), שזה לא תקני. וכמובן בגלל שאין טיפול בהפרשי מפלסים. לא שורטטו קירות תמך או כל פתרון אחר. וגם אין מעקות. זה כבר מעבר לתכנון נכון או לא נכון, זה נע בין לא ישים ללא תקני בעליל.
&nbsp
(הדבר המזעזע הזה שמתנשא לגובה 4 מטרים (3 מטר מדרגות, ועוד 105 ס"מ מעקה) תקוע לכם מול חלונות הסלון!!!. מי העז לתכנן את זה???)
&nbsp
קצת תוספת לגבי החזיתות, ואני לא יודעת אם גלמיש כתבה את זה, אבל החלונות כאן מוזרים. גדלים חסרי הגיון לגמרי.
למשל, מאחורי הספה 2 חלונות במיקום אקראי ולא זהים, וגם לא מתחברים עם החלונות בקומה השניה.
יש פה חוסר ניקיון בולט, דבר שלא קורה לאדריכלים רציניים. למשל בחזית הצפון מזרחית (הצד של הדלת) ההפרש בין הקירות 20 ס"מ, במקום שתהיה חזית נקיה באותו מפלס בדיוק.
 

יפית184

New member
השלמה

זוהי ממש תחילת דרכו.. לכן קורה דברים מוזרים

אבל אנו עובדים על זה יחד וברוח טובה עם כל הזמן שבעולם וזה תהליך נורא כיפי ומספק..
המדרגות אינן עוברות את ה15.5 ס"מ ולכן ניתן עד 22 מדרגות (חסר מדרגה להשלים ל19)
לגבי הפרשי הגבהים בין המפלסים, המגרש חצוב בסלע קשה, כך שאין צורך בקירות תומכים כלל אך אולי נעשה טראסות לטשטוש ההפרשים, (מה דעתך?)
שאר הפיתוח טרם התייחסנו בסקיצות..
לא הבנתי את ההערה לגבי "הדבר המזעזע" וכו'.. הכוונה לגרם המדרגות?
נטפל בחלונות וקו האחיד..
שוב תודה
 
לא, יקירתי

אל תנסי לפרש את הטעויות שלו. אל תנסי לתרץ תכנון רע שקיבלת.
את שילמת כסף טוב, ואת אמורה לקבל תכנון טוב,
או לפחות הפניה לאדם שיודע לתכנן טוב.
&nbsp
יתכן שהלא-אדריכל שלך הוא אדם נחמד מאד, ממש חביב ונחמד לשתות איתו קפה. אבל אין לו מושג קל שבקלים בתכנון פיתוח חוץ.
יש טעויות, חד משמעית וללא כל ספק. השרטוט הזה לא ישים ולא צריך לעבור אישור.
נתתי את הדוגמה של המדרגות, אבל הכל באותה רמה.
&nbsp
נתת תירוצים שזה בגלל המסלע, אבל לתוכנית פיתוח ממש לא משנה החומר של הקרקע. זה ממש לא רלוונטי אם זה חול ים או סלע קשה (הקונסטרוקטור קבע שאין צורך בקירות תמך? או שאת קבעת?) . יש תכנון נכון, ויש תכנון לקוי.
זה לקוי.
&nbsp
אם יש טראסות - איפה הן? אם יש מתלול (?!?!) איפה הוא?
ולמה בכלל הוחלט לחתוך את המגרש דוקא שם?
&nbsp
המדרגות מתוכננות בצורה מחפירה. ככה לא מתכננים!!!!!! עמדת פעם מעל גרם של 22 מדרגות? היית נותנת לילדים שלך לרדת בכזה? קשה לי להאמין שכן.
כל עוד זה לא גורד שחקים עם מדרגות חירום, לא מתכננים כך.
אני שנים מתכננת טיפול גבהים במגרש, ומעולם לא תכננתי מעולם גרם מדרגות שכזה. תמיד בלי יוצא מהכלל יש פתרון טוב יותר ומקצועי יותר, ואפילו כמה כאלה, שיותר מתאימים להנדסת אנוש, ושיותר מתאימים למגרש. גם במגרש שלך אפשר לעשות משהו טוב פי כמה.
&nbsp
וכן, גרם מדרגות שמתנשא עד גובה 3 מטר פלוס מעקה מעליו הישר מול חלונות הסלון זה מזעזע!! אין לי מילה אחרת. למעשה, זה מזעזע גם לא מול החלון... נכון שכבר אמרתי שככה לא מתכננים?

&nbsp
אני בוטה ככל יכולתי כי זה באמת רע. רע לתפארת.
חבל לי שאנשים תמימים יצדיקו מי שנותן להם דבר כזה רק כי זה "ברוח טובה" והמעצב שלהם כנראה נחמד.
 

גלמיש1

New member
הי יפית.

מה פירוש "זוהי ממש תחילת דרכו? "
את יכולה לענות לי בפרטי אם יותר נוח לך....
 
למעלה