חוות דעת על סקיצה

natik20

New member
חוות דעת על סקיצה

מגרש בשרון על כ1.8 דונם מתעדדים להשאיר כ 800מ״ר לבניה עתידית פיצול וכו׳
זוג + שני ילדים בתהליכי עזיבה
ממזרח ומצפון רחובות צרים ממערב שכן מדרום שטח פתוח שמתוכנן לבניה עתידית
המגרש מלבני מצפון לדרום כאשר 800 המטרים לעתיד בפאה הדרומית של המגרש
 

גלמיש1

New member
שלום לך. כדי להבין את התכניות צריך להבין למי הן מיועדות

אמרת שאתם משפחה עם 2 ילדים שעוד רגע פורחים מהקן. לפיכך מה הצפי שלכם לגבי כל חדרי השינה הללו ?
האם הם יעמדו ריקים עד שהילדים יגדלו ויחזרו עם משפחותיהם?
האם יש רעיונות אחרים לשימוש?
&nbsp
לגבי התכנית - קודם כל מדובר בתכנון מקצועי ברמה גבוהה.
הבית מרווח מאד מבחינת שטחים, פנים וחוץ.
יש התיחסות מעמיקה לקשר בין המגרש לבית ולאנשים שגרים בו. אהבתי!
&nbsp
והנה כמה הערות /הסתייגויות/נקודות שצריך לתת עליהן את הדעת :
&nbsp
1. משהו מוזר פה מבחינת עובי קירות החוץ - רוב הקיר החיצוני בעובי 35 סמ. (אני מבינה שיהיה חיפוי אבן?) אבל אז פתאום הוא הופך לרוחב 20. אפילו בהנחה שבמקומות הללו אין חיפוי אבן - 20 סמ. זה לא עובי מספק לבידוד רציני (וכן, גם בשרון צריך בידוד טוב שיאפשר לבית להחזיק באקלים הממוזג שבתוכו).
ובכל מקרה קצת תמוה מה שקורה למשל בדופן המזרחית - למה שפתאום תהיה הפסקה באבן? ולמה שחדר הרחצה שלכם יהיה עם קירות קרים?
מוזר עוד יותר הקיר הדק במטבח ! למה פתאום הוא מאבד עובי? כנ"ל בגב הסלון וכו...
&nbsp
2. ולשאלתי מקודם - אני מבינה שכרגע חדרי המתבגרים יהיו במרתף. אני רואה שיש להם חלונות גדולים למזרח - שם הקרקע במפלס המרתף. מאחר שכך, הייתי שוקלת לתת שם יציאה החוצה לחצר מאחד החדרים.
המחשבה כאן לא רק על איכות החיים של הילד שגר שם כרגע, אלא על אפשרות עתידית של כניסה פרטית למפלס התחתון. בעתיד (אני מבינה שהקרוב) יתכן שהילד/ים ירצו לגור בבית אבל יזדקקו ליותר פרטיות - ואז האופציה להפרדה תהיה טובה.
כנ"ל אם הילדים לא יגורו בבית ותרצו נניח להשכיר את היחידה התחתונה - או חלקה.
שימו לב שבהורדה נקודתית של מפלס החצר יצרתם מן 'אמבטיה' שיש כמובן לנקז אותה.
&nbsp
3. ובאותו ענין - המיקום של חדר המדרגות נראה לי לא מוצלח. הוא תקוע ממש באמצע הבית, צמוד לחדר ההורים, וכולו תחום בקירות. כלומר - הוא לא הופך למוקד ויזואלי יפה, ולא מוצנע באיזו פינה. במצב הזה אתם תשמעו ישר לאוזן את כל התעבורה של הילדים בחדר מדרגות, שגם יהיה בן הדהוד חזק בגלל שהוא תחום בקירות. נקודה למחשבה.
&nbsp
4. בכללי - החלל הציבורי מאד גדול, וחשוף מאד לחצר. נכון שזה יפה ומהודר. אבל כדאי לחשוב רגע האם זה מה שאתם רוצים, בית גדול מאד שצריך לתחזק, למזג, ואולי ירגיש די ריק עם 2 אנשים שגרים בו. יכול להיות שזה מתאים לכם , אני לא יודעת, רק מציפה את הנקודה הזאת כי אני מכירה מקרים כאלו, אנשים שבנו גדול מאד ורק אחר כך, כשהבית התרוקן, הבינו שזה מעיק ולא נעים.
&nbsp
5. הכניסה - לטעמי יש כאן נקודה לא מטופלת. 2 דלתות זה רק לרושם. אם אין לכם באטלר שתמיד יהיה שם לפתוח 2 כנפיים - זה פשוט לא יקרה.
נכון שזה לא מפריע לפתוח רק כנף אחת - אבל הבעיה כאן שלדלת אין גב. היא נפתחת הישר לתוך המעבר ועלולה לפגוע במי שילך שם. בנוסף - התחושה כשנכנסים פה זה צניחה הישר לתוך לב הבית, אין שינה לנשום ולהתאפס, אין מקום להניח תיק/מעיל/מטריה... ארון המעילים הקטן נמצא רחוק.
חסר לי מאד מבואה, ולו קטנה, בתוך הבית, וכנ"ל בחוץ. איזה גגון שיגן משמש וגשם כשעומדים ליד הדלת (בלי שצריך ממש להידבק אליה כמו שקורה עכשיו).
&nbsp
ואם כבר דלתות וכנפיים - הדלת הכפולה למזווה/ח.כביסה, כשהידיים עמוסות כל טוב, היא כבר מטרד אמיתי - אלא אם היא מתוכננת כדלת מסבאה עם קפיץ.
&nbsp
6. המטבח שלכם קטן מאד , בטח ביחס לשאר הבית. אז נכון שיש לכם שפע מקומות איכסון מאחור - אבל מה עם משטחי עבודה? אלא אם אתם מאלו שלא ממש מבשלים בבית.... בכל מקרה, הכיור כאן ממוקם יותר מדי בצד. לעומת זאת היא רחב מדי, ממרחק של 150 לא נוח לחלוק דברים על השולחן. בנוסף מרווח של 110 לא מספיק בין השיש/ארונות לבין האי, בודאי לא כשיושבים לידו, ובודאי כשזה גובל עם המקרר. תקטינו את האי הגרנדיוזי למידות של 120X280 ויהיה הרבה יותר מרווח במטבח.
&nbsp
7. לשם מה הנישה משמאל לכניסה ? רק בשביל הסימטריה? מה אמור להיות בה? כדאי לחשוב על זה.
&nbsp
8. יחידת ההורים - מכל המרחבים הגדולים בבית - המסדרון לחדר ההורים צר וצפוף מדי. ענין של פרופורציות.
בחדר עצמו גדול מאד. ויש בו ארון קיר ענק ונהדר. יש גם חדר ארונות ענק. האם יש לכם צורך בשניהם? איזה ארון יהיה שימושי יותר? הייתי מוותרת על תא או שניים מארון הקיר כדי להרחיב את הכניסה לחדר הארונות כי כרגע יש בזה משהו לא נעים ולא נוח.
רעיון
- אולי פשוט לעשות את מעבר לח.ארונות מתוך הארון שבחדר שלכם? ככה המעבר יהיה סמוי לעין אבל ח. הארונות יותר נגיש ונוח.
אני מבינה שיש מהחדר יציאה החוצה למרפסת, קחו בחשבון שזה כיוון דרום וצריך הצללה מעל הפתח (פרגולה, או קרניז). בינינו - לא מאמינה שבאמת תשמתשו במרפסת הזאת, ולדעתי עדיף לעשות שם גינון יפה וירוק שיהיה לכם נוךף יפה מהחדר עם עצים פרחים ובריכה....
בח.הרחצה שלכם חסר לי חלון מזרחי. החלון שמעל האמבט לא ממש נגיש לתפעול, ומן הסתם יהיה מוגף כשמסתובבים בח.הרחצה. אולי כדאי להוסיף חלון קטן בדופן השניה.
&nbsp
9. ואם כבר חלונות - למה כאלו קטנים בח.העבודה/שינה?
ולמה אין כאלו בכלל בחניה? אם החניה חסומה בדלת - זה יהיה חלל חשוך מאד, וגם מבחינת בריאות מומלץ פתח לאוורור. וגם בלי דלת - כדאי חלון שיכניס אור ואויר וגם הרגשה פחות חנוקה.
&nbsp
נדמה לי שזהו.....

&nbsp
&nbsp
 

natik20

New member
תודה רבה על התגובה המעמיקה והמושקעת

תשובות לנקודות שהעלית
1. לא דיברנו עדיין על קירות חיצוניים זוהי סקיצה ראשונית תודה שהערת את עיננו נדון בכך עם הארכיטקטית
2. לגבי היציאה זו הכוונה. לגבי הניקוז אנחנו מתכוונים לקחת מתכנן לנושא החוץ שכמובן יצטרך לתת דעתו לכך ( הגבהים שמצוינים הם תוך המפה המיצבית.
3. הכוונה היתה ליצר מדרגות מוצנעות, לגבי רעש והד נדון ונבקש פתרון מהארכיטקטית.
4. נקודה למחשבה.
5. אני מניח שאכן נשתמש בכנף אחת. יש גגון קטן 60 ס״מ במבואה בחוץ. החוסר במבואה פנימית הפריע לי נדון עם הארכיטקטית אבל יש לי תחושה שזה מה שהיא ניסתה להשיג
הדלת למזווה אכן תהייה דלת מסבאה יחידה יש לנו כזאת בבית הנוכחי ואנחנו מאוד מרוצים
6. התיכנון להצר מעט את האי, בנוסף מתוכנן כיור קטן על האי גם בבית הנוכחי יש לנו כיור קטן על האי זה מאוד נוח וגם מייצר משטח עבודה נוח.
7. שאלה טובה.
8. הפריע גם לנו, אכן נדרש תכנון לגבי הכניסה לחדר השינה וגם לחדר הארונות, עלתה לנו מחשבה לבטל אותו ולתכנן מחדש.
חלון נוסף בחדר האמבטיה אכן מתאים לי בייחוד שזה חלון מזרחי. לגבי היציאה לחצר מחדר ההורים מתוכננת הצללה. דעתי כדעתך שכנראה לא נשתמש בפינת הישיבה.
9. צודקת לחלוטין נבקש שינויי.
ושוב תודה על המחשבה וההשקעה
 
תכנון הפיתוח

אני רואה המון משחק עם גבהים מחוץ לבית - טרסות ומדרגות. אני לא בטוחה שזה יסתדר במבנה של טרסות. ייתכן שתקבלי קירות משופעים (לא בדקתי לעומק את השרטוט, רק תחושת בטן). מאחר ויש פה הרבה עבודה עם גבהים במגרש, אני ממליצה לך להתייעץ עם מעצב גינות שלמד תכנון נוף בצורה מסודרת - הנדסאי או אדריכל. כדאי לשלב איש תכנון נוף מיד לאחר שתסכימו על הסקיצה לבית.
 
למעלה