בניית בית לנכה .

בניית בית לנכה .

אנחנו בתחילת התהליך לבניית בית לנכה המרותק לכיסא גלגלים.
נשמח לקבל כל עיצה , רעיון , כדי לדאוג לתכנון נכון , נוח ונגיש בתכנון הבית .
כמו כן נשמח לקבל שמות של אדריכלים מומלצים ( שאולי מתמחים בנושא ) .
תודה …
 
חשוב מאוד

קודם כל צריך לתכנן את הבית שיהיה נגיש לבעל כסא גלגלים ממנוע.
שזה אומר תכנון נכון של גדלי פתחים, רוחב מסדרון , חדרי רחצה נגישים, גובה משטח עבודה במטבח, יציאה לחצר ללא מכשולים , גובה ידיות של חלונות ודלתות,
וגובה תחתון של חלונות.
צריך לתכנן בצורה כזו שאם נגיד עושים חלון גדול באחד החדרים - יהיה נוח לפתוח אותו.
שלחתי לך מסר בפרטי
 

גלמיש1

New member
הכל נכון - ועוד. רצוי מאד לא להיצמד למידות המינימום

אלא לתת מעברים מרווחים יותר, שיפועים תלולים פחות, ולשים לב מה קורה בסיבובים ופניות כדי שלא ייווצרו קשיי עבירות. רצוי גם להתחשב בגובה האדם היושב בכסא מבחינת גובה סף החלונות - ככה שהנכה יוכל להביט החוצה ולהנות מהנוף כמו כולם.
יש יועצי נגישות מקצועיים שזה (כביכול) תפקידם, אבל מנסיוני חלקם ממש מזיקים לתכנון משום חוסר ההבנה הבסיסי שלהם בתכנון ואפילו ארגונומיה. לכן חשוב מאד שיהיה אדריכל/ת רציני ומעמיק.
 
מצטרפת גם לשאלה

נכנסנו לגור בדירה בבית משותף. בדירה מתגורר גם נכה שהולך בעזרת קביים. את הדירה התאמנו לו. מבחינת פתחים וכוי. אבל- כשקנינו את הדירה, התרענו על כך שיגור בבניין נכה- וקיבלנו הבטחות -על הסרת מכשולים- ולא קיבלנו אותן בפועל. (חלק לצערי היו בע"פ -בשלב המשא ומתן). במשך הבניה, התרענו על כל מה שחשבנו שיכול להפריע לו בשטחים הציבוריים- אבל-התעלמו מאיתנו. יש עכשיו-מה לעשות? לסדר את השיפועים לעליה? להחליף מרצפות שהקביים נתקלים בהם? וכוי? למי אפשר לפנות?
 
בנושא פיתוח חוץ

הרעיון הוא לא שתהיה גינה "לראותה בלבד" ולא לאפשר לנכה רק ישיבה ברחבת האירוח וצפיה על כל השאר, אלא לאפשר לו גישה לכל מקום בגינה.
נגישות לכל מקום בגינה עם שבילים משניים שמותאמים לכסא גלגלים. השבילים לא חייבים להיות "חצאית" הצמודה לקירות הבית, אבל הם חיבים להיות נוחים, רחבים ועבירים לכסא גלגלים (משתלבות, בטון, דק).
&nbsp
אם יש בעית מפלסים - ניתן לפתור באמצעות רמפה. אם ההפרשים גדולים - יש מעלונים.
&nbsp
לאפשר שהרכב יגיע קרוב מאד למבנה, והכי טוב - ממש לתוך המבנה עצמו.
&nbsp
אם נדרשת רמפה מהכביש לדלת הבית - יש למקם את הבית והכניסה בצורה שלרמפה הזו לא יהיו יותר מידי פיתולים. לפעמים הרחקת המבנה לעומק המגרש או הזזת הדלת לצד המבנה במקום לחזית, פותרים את הבעיה.
 
למעלה