בעיה מוזרה עם המים החמים בדירה חדשה

בעיה מוזרה עם המים החמים בדירה חדשה


היי, נכנסנו לדירה חדשה וישנה בעיה ממש לא מובנת עם המים החמים. בתחילת הרחצה מכוונים את הידית לאמצע התחום כך שמגיעים מים פושרים/חמימים ונעימים לרחצה, לאחר דקה או שתיים של רחצה מתחילים לפתע להגיע מים קרים, מכוונים את הידית שמאלה עד הסוף לכיוון החם, תחילה מגיע זרם של מים קרים, ולאחר מספר רגעים מתחילים להגיע מים רותחים, שוב מכוונים את הידית לאמצע התחום על מנת שיהיו מים נוחים לרחצה, ולאחר דקה או שתיים שוב הסיפור חוזר על עצמו, שוב מתחילים להגיע מים קרים ושוב צריכים להזיז את הידית.


כך הסיפור חוזר על עצמו במשך כל זמן הרחצה, אחרי דקה או שתי דקות של רחצה עם מים נוחים מתחיל שוב להגיע זרם קר, ושוב חייבים להזיז את הידית עד הסוף לכיוון החמים, לחכות שהם יגיעו, ואז שוב להחזיר את הידית לאמצע התחום.

מה יכול לגרום לבעיה מוזרה כזו?

תודה מראש!

נ.ב - בדירה יש דוד מים המחובר לקולטי שמש, ובנוסף הבויילר מופעל למשך שעה בערך לפני המקלחת וממשיך לפעול עד לסיום הרחצה.
 

רשר

Well-known member
מנהל
יש כמה אפשרויות אך בעיקר רגישות מתכת לחום מים משתנה

1 משגיחום שנתקל במים במים היוצאים מהדוד בצורה לא אחידה וכאשר הם חמים מדי הוא מצמם את הזרימה ולמקלחת מגיעים קרים, תופעה זו תורגש גם בברזים אחרים בבית (לבדוק),
2 ברז ערבול במקלחת שבגלל תקלה הופך ל"משגיחום" ומצר את הפתח עם עלית החום,
 
ומה הפיתרון? איך בודקים איפה הבעיה?

אמרת רגישות מתכת לחום מים משתנה, מה זה אומר? האם הצנרת אצלנו בבית בנויה מאיזו מתכת מיוחדת שלא קיימת בבתים אחרים? מדוע בבתים אחרים אין בעיה כזו?

משגיחום וברז ערבול הם מושגים שאינני מכיר אז אצטרך לבדוק מה זה, אך האם התקלות ברכיבים שציינת יגרמו לכך שכאשר מעבירים את הידית לכיוון של המים החמים הם שוב יחזרו, ולאחר מכן יגיעו שוב מים קרים וחוזר חלילה?
 
למעלה