מתי עושים בדק בית?

lior2510

New member
מתי עושים בדק בית?

אנחנו ממתינים לטופס 4 בבניין של 8 דיירים. הקבלן אמר שעם טופס 4 הוא יעבור איתנו על ליקויים (במה שנקרא "פרוטוקול מסירה") שלאחר תיקונים נכנס לדירה.
השאלה האם להזמין מהנדס בניין\חברת בדק מיד עם טופס 4 ולפני מסירת מפתח או לעבור על ליקויים שטחיים ולהזמין בדק לאחר חצי שנה בערך כך היא תהיה מקיפה ומעמיקה יותר?
 
לדעתי, לפני

לקבלן יש אינטרס לתקן לפני שאתם נכנסים ומסיימים לשלם. אחרי כן, לכו תרדפו אחריו.
גם אם החוק מחייב אותו לתקן בשנת המכר, עדיף שהכל יהיה רשום בפרוטוקול המסירה.
&nbsp
 
האם בדק בית הוא הכרחי?

לדעתי לא בכל מצב.
אם באמת לדעתכם דרוש בדק כי יש ליקויים ניכרים דרככם סלולה. גם לאחר המסירה זה בסדר גמור.
אם אין ליקויים נראים לדיירי הבית אין שום סיבה בשלב זה להזמין בדק.
אם במהלך המגורים נוכחתם בליקויים והקבלן לא מתקן אותם / מתקן לא לשביעות רצונכם / מתקן יותר מידי פעמים ולא מצליח גם אז תוכלו לבקש בדק בית.
לדעתי התנהגות דומה למתואר תעמוד לזכותכם בכל ערכאה משפטית. התנהגות של מציאת ליקויים בכח תעמוד לחובתכם.
 

בינא

Member
בדק בית הכרחי מאוד אבל לא הכרחי...

לקחת את חברת "בדק בית" או כל חברה אחרת בשוק, כי אלה לוקחים הרבה ומכוונים לתביעות משפטיות ולא לפתרון עם הקבלן המבצע.
מה זאת אומרת "אין ליקויים נראים"???
אתה מציע למי שהשקיע מליון ש"ח ומעלה וביצע את עיסקת חייו, לא לבדוק את הנכס לפני שנכנס לדירה???!
בודק מומחה יראה גם ליקויים שאינם נראים לעין המקצועית ולכן חובה ונכון להזמין בודק למסירה 1 , מסירה 2 ומסירה סופית!
 

lior2510

New member
השאלה היא אם לא כדאי לבדוק ולתקן לפני שנכנסים לגור

עם כל הריהוט והכל...
המהנדס ידע יותר בסוף שנה? ולא עדיף לעשות את זה לפני תום שנת הבדק?
 
לתקן מה?

אם יש ליקויים שאתם רואים בסיבוב המסירה והריהוט עלול להפריע לתיקונם בקשו מהקבלן לתקנם לפני המעבר.
תיקונים אחרים אפשר גם אחרי המעבר.
כל דבר לגופו של ענין.
מקווה שעזרתי.
מאירי רון - יועץ אלומיניום
 

גלמיש1

New member
אם מתאפשר לכם להביא בודק לפני המסירה - מה טוב.

בד"כ הקבלן לא מאפשר את זה.
כמובן שעדיף לבצע את כל התיקונים לפני הכניסה לירה, אחר כך זה הרבה יותר כואב (לכלוך, בלגאן, רעש, פועלים שנכנסים לתוך הבית וכו...
 

בינא

Member
לא רק שלא עזרת, אתה יועץ פשוט לא נכון וכנגד הזכות הבסיסית

של הרוכש לבדוק מה שהוא מקבל עם עיניים מקצועיות בתחום!
 
נכון. אני זקן ולכן תמיהתי להכרח הבדיקה.

כשהחיים היו פשוטים יותר. רוכשי בתים היו שמחים להכנס לביתם החדש.
בדרך כלל היו משלמים המגיע לקבלן ואף מוסיפים "תודה".
במיקרים רבים גם היו מעניקים עציץ או בונבוניירה לקבלן או למנהל העבודה....
ברור שבמידה והיו ליקויים נראים לעין ובולטים הרוכשים היו מציינים זאת באחד מסיבובי המסירה. עובדה זו לא גרעה מהתנהלות אנושית.
אז לא היו מחפשים ליקויים בזכוכית מגדלת או מגדילים ומביאים מהנדסים בודקים כברירת מחדל לצורך החזרי כספים.
כן. גם אז הדירות היו יקרות. הכל יחסי ותקופתי.
אני מצטער אם עצותי בנושא תמימות אך ליבי טהור.
אולי זאת הדרך לעולם נוח ואנושי.
 

גלמיש1

New member
לבך טהור וזה סבבה, אבל העולם לא.

&nbsp
למה בכלל נוצר הקונספט של חברות בדק בית? בגלל הצורך בשרות כזה. בגלל שליקויי בניה זה א.ב. של עולם הבניה הישראלי. בגלל שאני לא מכירה כמעט אף בית שנבנה שאינו סובל מליקויים כגון בעיות נזילה ורטיבות... האם זה בשל שיטות הבניה הפרימיטיביות? או רמת הפועלים בשטח? או אופיים של הקבלנים? זה כרגע לא רלוונטי. העובדה היא שיש צורך בשרות הזה וטוב שהוא קיים.
&nbsp
פעם אנשים בנו את ביתם במו ידיהם, או בעזרת כמה פועלים. והבית היה בעיקרו כמה קירות, עם חלונות סטנדרטים, כמה שקעי חשמל פזורים בהם, גג מעל וזהו. היה פשוט יחסית להבין מה ואיך צריך להיות. כמו שמכוניות למשל היו פשוטות ומעוטות חלקים, ואנשים יכלו לתקןן לבד עם קצת חוש טכני. היום הן הבתים והן המכוניות מורכבים פי כמה. מכילים המון מערכות , בלי סוף חומרים שצריך לדעת מה מתאים למה ואיך מיישמים אותם, וכן הלאה... צריך ביקורת של אנשי מקצוע כדי להבין מה ואיך. לכן גם צריך יותר פיקוח ובקרה.
&nbsp
 
כוונתי לבניה רוויה.

מסכים לחלוטין בנושא של רטיבויות ונזילות (איטום וצנרת) כמו גם בעיות חשמל.
יש לקחת בחשבון שגם מהנדסי בדק אינם יכולים, ברוב המקרים, לזהות כשלים אלו לפני מגורים וחווית החורף / עומסי צריכה.
זאת גם הסיבה להזמין בדק כשבעיות מסוג אלו מתגלות ולא לפני כן.
דעתי במקומה. את שמחת הבית החדש אין להפר בתביעות ליקויים וציפיה להחזר כספי ללא סיבות ראויות.
שימי לב כי חלק מפרנסתי נובעת גם מנפגעי ענף האלומיניום ואין כוונה נסתרת בתגובותי.
 

גלמיש1

New member
תביעות זה המיעוט ורק אחרי זמן, ככה שלא על זה דיברנו

אלא על כשלים שניתן לאתר והקבלן יכול לתקן עוד לפני הכניסה לבית. למשל ליקויי איטום - הרבה פעמים אפשר לזהות בבדיקה מקצועית. סטיות בבניה, כנ"ל.
 

בינא

Member
לא יודע כלום בסוף השנה כי אז מאוחר מידי!

ראה תשובותיי למטה.
רכישת דירה מקבלן היא כנראה ההשקעה הגדולה ביותר שתבצע בחייך...!
לא תבדוק במהלך הבניה?
לא תבדוק עם גמר ריצוף (כשהבנק מעביר חלק ניכר מהתשלום מהמשכנתא שלך?)
לא תבדוק לפני התקנת אביזרים סניטריים?
לא תבדוק לאחר התקנת האלויניום ובצוע הניקיון הראשוני של הדירה?
ברור שכן!!!
נשמע לי שאתה מאוד אדיש בשאלות שלך לגבי הנכס שקנית...

כאילו המשכנתא שלקחת היא בכלל של הבנק וזו בעיה שלו...?
כי שום בעיה שתהיה קשורה לנכס שקנית לאורך השנים וגם בערך המכירה של הנכס לא תהיה של אף אחד אחר, אלא אך ורק שלכם!
 

בינא

Member
הקבלן עובד עליכם ולא ברור לי למה...


מסירה ראשונה מבוצעת הרבה לפני טופס 4 ובה בודקים את נוכחות כל קודות החשמל והאינסטלציה שביקשתם (אפילו לפני התקנת הלוח הראשי) כך שחיבור חשמל לא נדרש.
גם חיבור מים לא נדרש עדיין וגם אביזרים סניטריים יכולים להיות לא מותקנים למסירה זו.
בודקים שבוצעו הכנות למיזוג-אוויר ואספקת גז, מיקום נקודות תקשורת ועוד, לפי רשימת הבדיקות שפרסמתי כאן לאחרונה.
המסירה הראשונה מבוצעת עם נציג הקבלן שרושם גם מה שעדיין חסר ובמהלך השבועו שלאחר מכן, משלימים את העבודות שלא בוצעו ומתקנים בעיות שנמצאו.
מסירה שניה מבוצעת לפני טופס 4, כאשר האביזרים כבר מחוברים, יש ארון חשמל שמקבל חיבור זמני מחיבור הקבלן לעבודה ומנותק חזרה בתום הבדיקה.
גם רשימת ביקורות זאת פורסמה.
לאח קבלת טופס 4 לחיבור חשמל, הקבלן יכול לקבל את יתרת כספו כדי להעביר לכם את החזקה על הדירה, תוך ביצוע מסירה סופית ותשלום של כל מה שאתם חייבים לא ל-Pי ההסכם.
רק לאחר מכן אתם רשאים להביא איש מזגנים להתקנת מזגנים, ארון מטבח ושיש במידה ולא רכשתם דרך הקבלן וכיו"ב אביזרים שלא היו במפרט הטכני שעל הקבלן היה לספק.
מכל האמור לעיל, חשוב לבצע את המסירות עם בעל מקצוע, אם מחברה (לא ממליץ על "בדק בית" כי הם רק מחפשים להוציא רשימות לאפשרות תביעה כנגד הקבלן) ואם בודק פרטי/מפקח = מי שעיסוקו בכך וכאלה יש בכל הארץ, מהנדסים והנדסאים עם המון ניסיון והמחיר נמוך בד"כ ממחירי החברות.
במסירה הסופית, עם קבלת המפתח מהקבלן מתחילה שנת האחריות על כל אביזר ובצוע של הקבלן, אם זה סדיקות, קילופי צבע, אביזרים לא תקיהים, אלומיניום תקוע או בלוי או לא עובד וכיו"ב דברים שיכולים לקרות לכל אחד כי אין 100% בבניה ו-20 שנות אחריות כנגד רטיבות חיצונית (קירות חוץ וגג למי שיש לו דירה עם גג (פרטי אט משותף עם מתקנים של כל השכנים עליו)).
במהלך שנת האחריות אוספים את הבעיות בכתב ובצילום למעט בעיות חשמל ואינסטלציה עליהם יש להודיע מייד במהלך שנת האחריות, היות ואת אלה חייבים לתקן מייד כדי למנוע נזקים מתמשכים או במקרה של בעיית חשמל - סכנת התחשמלות.
לפני תום שנת האחריות שולחים מכתב רשום עם הליקויים שאותרו במהלך השנה ומבקשים בדיקה לסיום שנת האחריות.
אם הכל טוב - יופי.
אם יש בעיות, רושם נציג הקבלן ומתאם איתכם שליחת בעלי המקצוע שלו לבצוע תיקונים בשבועות הקרובים לביקורת. בסיום התיקונים אתם חותמים שאין לכם יותר טענות בנושאים שתוקנו במסגרת שנת האחריות.
 
למעלה