למה אנחנו אוהבים, או לא, יצירות אמנות

נתי1967

New member
המאמר כל-כך שטחי - שלא יכולתי לסיים לקרוא אותו.

(האם זו הסיבה שחסר שם הכותב ? !)
 

גלמיש1

New member
המאמר שטחי וחשוד כמו כל מאמר שנתלה במחקרים עלומים

מסוג "במחקר שנעשה באנגליה.."
אבל הוא מעלה בכל זאת סוגיה מענינת לגבי ההקשרים שמשפיעים על טעמנו. היכולת שלנו להתחבר ליצירות אמנות, כמו לאנשים או קונספטים אחרים, ואיך הן מושפעות באופן לגמרי לא מודע מכל מיני ענינים סביבתיים או פנימיים, כשלנו נדמה שיש איזו "אובייקטיביות" בתפיסה שלנו.
למה זה מתחבר אצלי - לעובדה הידועה שכשאתה רוצה למכור את דירתך רגע לפני שהקונה מגיע כדאי להכין כוס קפה ריחני ולחמם עוגה או לחם בתנור - ככה הקונה מקבל באופן לא מודע, דרך הריח, את התחושה שהוא הגיע הביתה. רובנו לא מודעים כלל לריחות שהגוף שלנו מגיב עליהם, ובעבוקתיו המצב המנטלי מושפע מהם.
&nbsp
 

גלמיש1

New member
מאמר אכן שטחי, וגם "חשוד" כמו כל מאמר שנתלה במחקרים עלומים

מסוג "במחקר שנעשה באנגליה..."
אבל - הוא מעלה בכל זאת סוגיה מענינת לגבי ההקשרים שמשפיעים על טעמנו. היכולת שלנו להתחבר ליצירות אמנות, כמו לאנשים או קונספטים אחרים, ואיך הן מושפעות באופן לגמרי לא מודע מכל מיני ענינים סביבתיים או פנימיים, כשלנו נדמה שיש איזו "אובייקטיביות" בתפיסה שלנו.
למה זה מתחבר אצלי - בכל הנושא של עיצוב ההקשרים עובדים בגדול (בדיוק כמו שזה עובד בשטח הפרסום).
לדוגמה הההמלצה השגורה שבעת הצגת דירתך לקונים פוטנציאלים, רגע לפני שהקונה מגיע להכין כוס קפה ריחני ולחמם עוגה או לחם בתנור - ככה הקונה מקבל באופן לא מודע, דרך הריח, את התחושה שהוא הגיע הביתה ולכן הבית הזה נכון לו.
רובנו לא מודעים כלל לריחות שהגוף שלנו מגיב עליהם, ובעבוקתיו המצב המנטלי מושפע מהם.
הדבר נכון גם להרבה חושים והשפעות מתחומים אחרים שאנחנו מגיבים עליהם באופן לא מודע.
 
במפתיע הוא דווקא לא נראה לי מאד שטחי

זהו מאמר סקירה ולא כזה שמתעמק בשאלה אחת, אבל הוא סוקר טענות מוכרות ומקובלות, ודווקא כן כולל הפניות מדויקות לכל אחד מהמאמרים המוזכרים בו.
אכן - שם הכותב חסר מאד. ייתכן שזו הפילוסופיה של האתר בו הוא מופיע, אבל את זו אני באמת מאד לא אוהבת...
 
למעלה